Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - c zy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?

Data: 2017-02-23 15:09:59
Autor: Krystek
Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - c zy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
Cześć.

Takie szybkie pytanie: czy płatności kartą przez Internet wliczają się do puli 5 transakcji kartowych w miesiącu, za które następuje zwolnienie z miesięcznej opłaty za kartę?

TIA

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-02-23 06:14:16
Autor: Dawid Rutkowski
Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
I tak Ci opłatę naliczą.
Szykuj już reklamację ;P

A w tym temacie to jak komuś kiedyś naliczyli opłatę, mimo, że wyrobił transakcje na daną sumę wg daty transakcji, ale nie wyrobił wg daty księgowania, to może do końca czerwca napisać reklamację i dostanie zwrot tej opłaty..

Data: 2017-02-23 15:25:19
Autor: Krystek
Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniaj ą z opłaty za kartę?
W dniu 2017-02-23 15:14, Dawid Rutkowski pisze:
I tak Ci opłatę naliczą.
Szykuj już reklamację ;P

Dobra dobra, nie o to pytałem ;)

[...]

Według nowej TOiP opłatę za kartę mają naliczać według daty transakcji, a nie księgowania...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-02-23 08:12:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:25:21 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
W dniu 2017-02-23 15:14, Dawid Rutkowski pisze:
> I tak Ci opłatę naliczą.
> Szykuj już reklamację ;P

Dobra dobra, nie o to pytałem ;)

OK, skoro już to wyjaśniliśmy, to wg TOiP (strona 8, przypis nr 5 do tabelki) transakcje internetowe (w tym mTransfer z KK) wliczają się do liczby 5 transakcji.
Uwaga - każdy zwrot na kartę zmniejsza ten licznik - i to w danym miesiącu, niezależnie od tego, kiedy ta niby "anulowana" transakcja była.

Tylko żeby mieć zwolnienie przy 5 transakcjach to trzeba założyć sobie nowe eKonto lub zmienić taryfę w aktualnie posiadanym - automatycznie tego nie robią !
Od niedawna można sobie sprawdzić typ eKonta w ST (w "szczegółach" konta) - ale podobno czasem się nie pojawia ten wiersz, co może oznaczać, że mamy takie "pierwsze, pierwsze" eKonto ;)
U mnie pojawia się "mobilne" i na szczęście póki co problemów z KD mBąka nie mam.

> [...]
> napisaćreklamację i dostanie zwrot tej opłaty..

Według nowej TOiP opłatę za kartę mają naliczać według daty transakcji, a nie księgowania...

Tak jest od 1 stycznia 2017.
Ale ja pisałem o opłatach naliczonych między 1 lipca 2014 a 31 grudnia 2016 - UOKiK im kazał zwrócić, ale tylko tym klientom, którzy się o to sami upomną, i to tylko do 30 czerwca.

Data: 2017-02-24 07:24:25
Autor: jureq
Szybkie pytanie o mBank:
On Thu, 23 Feb 2017 08:12:35 -0800, Dawid Rutkowski wrote:

Tylko żeby mieć zwolnienie przy 5 transakcjach to trzeba założyć sobie
nowe eKonto lub zmienić taryfę w aktualnie posiadanym - automatycznie
tego nie robią !

Skąd ta wiadomość? Bo według TOiP inne warunki niż te standardowe "5 operacji" dotyczą tylko tych, którzy biorą udział w programie bierania punktów PAYBACK i tych z mKontem Aquarius czyli przeniesionych z dawnego Multibanku.

Data: 2017-02-23 23:35:49
Autor: Dawid Rutkowski
Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
Poczytaj dalej TOiP, w sekcji "produkty wycofane ze sprzedaży", może tam odnajdziesz swoje eKonto, bo eKonto eKontu nierówne, a dobrze jest się dowiedzieć, jaką się ma "taryfę" - można próbować w ST, można na mPartyLine, a można czekać na naliczanie opłat...

Data: 2017-02-24 07:53:26
Autor: jureq
Szybkie pytanie o mBank:
On Thu, 23 Feb 2017 23:35:49 -0800, Dawid Rutkowski wrote:

[...]

Właśnie poczytałem i stąd moje pytanie.

Opłaty za kart masz

od strony 7 - tu są te dwa wyjątki o których napisałem

strona 37 oraz 40 - 41 - karty do kont przeniesionych z Multi, ale tu nigdy nie było zwolnienia z opłat więc to pomijamy

strony 38 - 39 - karty do starych rachunków mBanku - wyjątek tak jak podałem dotyczy tylko programu PAYBACK-owego

strona 42 - karta Bydgoska - ona jest tak wyjątkowa, że nie warto wspominać ;)

strony 43 - 47 - bardzo specyficzne karty - wszystkie mają "bezwarunkowe 0" albo normalny warunek 5 transankcji

I gdzie widzisz te opłaty w innej wysokości, na których naliczenie trzeba czekać?

Data: 2017-02-24 00:13:22
Autor: Dawid Rutkowski
Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
Wow, rzeczywiście - zmylili mnie tym, że dla kont dostępnych w sprzedaży zmienili te warunki od 1 stycznia, a dla wycofanych dopiero od 1 lutego.
mBąk trzyma poziom - z nim jest podobnie jak z Grecją (a w szczególności Kretą) - jeśli myślisz, że już nic nie może cię tam zaskoczyć, to dopiero zobaczysz, co ta kraina potrafi... ;>
Dobrze, że mojego mobilnego na "starych" warunkach nie ruszyli.

Data: 2017-02-24 13:55:45
Autor: Krystek
W dniu 2017-02-24 08:53, jureq pisze:
[...]

Miałem o to samo dopytać, bo moje pytanie o możliwość zwolnienia z opłat za kartę po wykonaniu 5 transakcji kartą jest właśnie podyktowane tym wpisem w TOiP. Do tej pory po prostu nie korzystałem często z karty, bo nie miałem ochoty wykręcać limitów kwotowych. Nie (z) jedna kartą człowiek żyje.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2017-02-24 14:56:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup
[...]

To jeszcze uwazajcie - bo odnosnie kredytowek sa dodatkowe zapisy, i np VISA po staremu ma oplate roczna 70 zl, jesli sie 12 tys w rok nie wyda.

J.

Data: 2017-02-23 15:34:13
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-02-23 o 15:09, Krystek pisze:

Takie szybkie pytanie: czy płatności kartą przez Internet wliczają się
do puli 5 transakcji kartowych w miesiącu, za które następuje zwolnienie
z miesięcznej opłaty za kartę?

Coś przegapiłem?
Wiem o wymogu 200zł (kartą debetową lub kredytową).
Jest jakiś wymóg 5 transakcji?
P.G.

Data: 2017-02-23 11:21:23
Autor: zaqu
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:34:12 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
> z miesięcznej opłaty za kartę?

Coś przegapiłem?
Wiem o wymogu 200zł (kartą debetową lub kredytową).

Od lutego 2017 r. trzeba wykonać 5 transakcji, liczy się teraz jej data wykonania, a nie rozliczenia.
https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/karta-do-ekonta/

Widzę, że nie jesteś na bieżąco z TPiO mBanku :) To jeszcze dorzucę, że wypłata przy użyciu kartą do 100 zł, jest płatna. Bezpłatnie małe kwoty tylko blikiem.

Data: 2017-02-24 10:26:26
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-02-23 o 20:21, zaqu pisze:
[...]

Od połowy grudnia nie wyrabiam się (doba za krótka), a kolejne przerwania się nawarstwiają.
TPiO banków wpisuję sobie jako kolejne przerwanie.

O tych 100zł mBank mnie indywidualnie poinformował sms-em bo zdarzyło mi się chyba w grudniu wypłacić z bankomatu 50zł. Czekam na pieniądze i kartę a tu akurat jakaś cholera mi głowę zawraca sms-em :).
P.G.

Data: 2017-02-24 16:50:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o8ou81$khv$1@news.chmurka.net...
O tych 100zł mBank mnie indywidualnie poinformował sms-em bo zdarzyło mi się chyba w grudniu wypłacić z bankomatu 50zł. Czekam na pieniądze i kartę a tu akurat jakaś cholera mi głowę zawraca sms-em :).

A tak swoja droga - nie mialo to byc jakos tak, ze klient bedzie informowany o oplacie przez bankomat jeszcze zanim ja poniesie, tak zeby mogl sie zdecydowac ?
To chyba jakis unijny pomysl byl, glownie pod katem bankomatow "obcych".

Wydawalo mi sie, nie weszlo ?

J.

Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - c zy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?