Szybkość działania bankomatu

Data: 2009-06-29 19:28:45
Autor: xbartx
Szybkość działania bankomatu

Jako, że mam kartę debetową A i prawie już pozbyłem się kk, to mam
teraz czas na testowanie różnych bankomatów. Do tej pory szybkość
działania bankomatów była mniej więcej zbliżona, no może poza
bankomatami Cash4you, ktĂłra sÄ… zdecydowanie wolniejsze od reszty,
szczególnie długi jest czas oddania karty i wdania kasy. Dzisiaj jednak
znalazłem prawdziwego killera wśród stawki - bankomat DnB nord. Fakt,
że się spieszyłem i było już poza godzinami szczytu czyli po 18.00 ale
wypłacenie 100 PLN trwało dosłownie kilka sekund. Załadowanie karty
trwa chwilę i zaraz jest prośba o PIN > enter > pojawia się szybkie
menu wyboru > kwota > enter > nie ma żadnych pytań o wydruk >
praktycznie po 2 sekundach wyskakuje karta i zaraz za niÄ… pieniÄ…dze.
Nie chce przesadzać, ale całość, łacznie z PIN, wyborem kwoty i
enterami trwała w moim przypadku 7-9 sekund, nie więcej. Ma ktoś
jakiegoĹ› godnego rywala do starcia?

PS Na bankomacie jak podszedłem widniał napis PolCard

Xenocide

Data: 2009-06-29 10:36:15
Autor: bradley.st
Szybko¶ć działania bankomatu
OK, jak zobacze teraz kogos ze stoperem przy bankomacie to bede juz
wiedzial o co chodzi. :D

Data: 2009-06-29 14:10:44
Autor: szczurwa
Szybko¶ć działania bankomatu
On 29 Cze, 19:28, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Najjlepsze, jakie spotkałem to te z Kredyt Banku. Nie do¶ć, że
błyskawiczne, to jeszcze maj± dwudziestki.

Data: 2009-06-29 14:46:58
Autor: Homzik
On 29 Cze, 23:10, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
On 29 Cze, 19:28, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Najjlepsze, jakie spotkałem to te z Kredyt Banku. Nie do¶ć, że
błyskawiczne, to jeszcze maj± dwudziestki.

potwierdzam, dnb nord nie testowalem, ale KB to ekspres:)

Data: 2009-06-30 08:09:41
Autor: xbartx
Dnia Mon, 29 Jun 2009 14:46:58 -0700, Homzik napisał(a):

On 29 Cze, 23:10, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
Najjlepsze, jakie spotkałem to te z Kredyt Banku. Nie dość, że
błyskawiczne, to jeszcze mają dwudziestki.

potwierdzam, dnb nord nie testowalem, ale KB to ekspres:)

No to sprawdzÄ™ jak jakiĹ› namierzÄ™ i porĂłwnam.

Data: 2009-06-29 19:42:46
Autor: MK
"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:20090629192845.7e023372cartel...

[...]

Stare (bez czytnikow mikroprocesorow) bankomaty BZWBK. Nowe tez moga byc pod warunkiem, ze nie uzywa sie karty z chipem. Niestety to juz przeszlosc, tak samo jak szybkie transakcje karta przy kasie... Jak sie korzysta z mikroprocesora to kilka sekund zaimuje zainicjowanie komunikacji miedzy POSem a karta. Zapwene stad pomysly na takie rozwiazania jak RFID.

MK

Data: 2009-06-29 11:44:35
Autor: Krzysiek
On 29 Cze, 19:42, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Jak sie korzysta z
mikroprocesora to kilka sekund zaimuje zainicjowanie komunikacji miedzy
POSem a karta. Zapwene stad pomysly na takie rozwiazania jak RFID.

Dlaczego komunikacja radiowa ma być szybsza od standardowej?

Data: 2009-06-30 02:27:24
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 29 Jun 2009 11:44:35 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

mikroprocesora to kilka sekund zaimuje zainicjowanie komunikacji miedzy
POSem a karta. Zapwene stad pomysly na takie rozwiazania jak RFID.

Dlaczego komunikacja radiowa ma być szybsza od standardowej?

 Może się zacz±ć jak jeszcze szukasz portfela.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-30 00:01:24
Autor: Krzysiek
On 30 Cze, 02:27, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

 Może się zacz±ć jak jeszcze szukasz portfela.
;)
dobre:)
a najlepiej oprogramowane bankomaty będ± potrafiły poprawnie odgadn±ć
przy pomocy której karty planuję wypłacić:)

Data: 2009-06-30 08:06:48
Autor: xbartx
Dnia Tue, 30 Jun 2009 00:01:24 -0700, Krzysiek napisał(a):

On 30 Cze, 02:27, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

 Może się zacząć jak jeszcze szukasz portfela.
;)
dobre:)
a najlepiej oprogramowane bankomaty będą potrafiły poprawnie odgadnąć
przy pomocy której karty planuję wypłacić:)

Taaa, albo przechodząc koło bankomatu zobaczysz jak wyskakuje z niego przysłowiowa stówka ;)

Data: 2009-06-30 14:42:54
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 30 Jun 2009 02:27:24 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):
[...]

Dobre sobie :>
Swoj± drog±, nie mogę zrozumieć dlaczego karty do płatno¶ci na odległo¶ć nie
maj± najbardziej prymitywnego z możliwych zabezpieczeń: mikrostyk, którego
naci¶nięcie jest konieczne do przeprowadzenia transakcji - najlepiej
ł±cz±cy linię zasilaj±c±, żeby bez jego przyci¶nięcia karta była martwa.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-30 18:34:19
Autor: Rafał
Jacek Osiecki pisze:
Swoj± drog±, nie mogę zrozumieć dlaczego karty do płatno¶ci na odległo¶ć nie
maj± najbardziej prymitywnego z możliwych zabezpieczeń: mikrostyk, [...]

Bo takie mikrostyki maj± tendencję do zdychania w końcu, a jak jeszcze trafi na takiego jak ja, co to lubi sobie "popykać" to szybko zgon zaliczy. Do tego zasilanie tam jest chyba generowane przez terminal?

--
Raf

Data: 2009-06-30 22:40:04
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 30 Jun 2009 18:34:19 +0200, Rafał napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Bez przesady - aż tak mało żywotne nie s±. A brak takiego zabezpieczenia to
czysty kretynizm, piękne pole do kradzieży bez dotykania portfela...

Do tego zasilanie tam jest chyba generowane przez terminal?

zasilanie jest generowane przez indukcję - więc je¶li mikrostyk by przerywał
dopływ pr±du z pętli indukcyjnej to niemożliwe by było "włamanie" do karty.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-01 11:12:03
Autor: Marx
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Widze nowy produkt na rynku - olowiane portfele ;)
Marx

Data: 2009-07-01 10:30:43
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 01 Jul 2009 11:12:03 +0200, Marx napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
zasilanie jest generowane przez indukcję - więc je¶li mikrostyk by przerywał
dopływ pr±du z pętli indukcyjnej to niemożliwe by było "włamanie" do karty.
Widze nowy produkt na rynku - olowiane portfele ;)

Już s±, tylko niestety słabo dostępne :(
A wygl±da na to że już niedługo będ± niezbędne...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-01 21:46:46
Autor: Krzysztof Halasa
Marx <Marx@nospam.com> writes:

Widze nowy produkt na rynku - olowiane portfele ;)

Raczej stalowe chyba?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-30 22:51:45
Autor: MHC Mega
Jacek Osiecki wrote:

miedzy >>> POSem a karta. Zapwene stad pomysly na takie rozwiazania
jak RFID.  >> Dlaczego komunikacja radiowa ma być szybsza od
standardowej?
> [...]

mikrostyk, którego naci¶nięcie jest konieczne do przeprowadzenia
transakcji - najlepiej ł±cz±cy linię zasilaj±c±, żeby bez jego

Dlatego że urz±dzenie mechaniczne podwoiłoby cenę karty:)

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-07-01 13:33:34
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 30 Jun 2009 22:51:45 +0000 (UTC), MHC Mega napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

Straszne, 10 centów zamiast 5 :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-29 19:42:50
Autor: MHC Mega
xbartx wrote:

Do tej pory szybkość
działania bankomatów była mniej więcej zbliżona, no może poza
bankomatami Cash4you

To te co mogą wydawać po 20 zł?
Uwielbiam je, bo czasem 50 to zbyt gruby pieniÄ…dz.
A tak wpisuje 80/180/580 i mam czym płacić za gazete.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-06-30 04:07:08
Autor: SpeX
MHC Mega pisze:
xbartx wrote:

[...]

Niestety mają też swoje minusy. Gdyż niekiedy nie mają właśnie 50tek. I trzeba brać np 60zł. Inna sprawa to interfejs w którym łatwo nabijają dodatkowe prowizje. Gdy jak pojawia ci się pole z pinem to [enter] nie działa by zaakceptować go, tylko trzeba na ekranie kliknąć. A na następnej planszy pod dym samym przyciskiem masz opcję "Wypłać i sprawdź stan" (niżej jest potem Spraw stań i dopiero "czyste" wypłać). I jak się za szybko kliknie, to z konta ucieka nam 1zł (np jak się ma mbank).

Data: 2009-06-29 21:17:39
Autor: krzysztofsf
xbartx pisze:
Jako, że mam kartę debetową A i prawie już pozbyłem się kk, to mam
teraz czas na testowanie różnych bankomatów. Do tej pory szybkość
działania bankomatów była mniej więcej zbliżona,

Najszybszy bankomat jaki znam, to bankomat na dworcu w Szczecinie (moze juz wymienili, korzystalem kilka lat temu).

Machina jakas taka byla bardzo nietypowa, z lufcikiem z ktorego wystaja banknoty umieszczonym jakos tak na dole urzadzenia, prawie przy podlodze, zdala od miejsca gdzie wklada sie karte i ekrany.

Szybkosc obslugi samej karty standardowa, natomiast czas pomiedzy pojawieniem sie w szczelinie banknotow a wycofaniem sie trzymajacej je lapki oceniam na jakies 2 sekundy :)). Dobrze, ze dokladnie obejrzalem sobie toto przed skorzystaniem i mialem reke przygotowana przy lufciku po zatwierdzeniu operacji.

Ciekawe, ile osob odjechalo nie zareklamowawszy transakcji z nieodebranymi banknotami?.

Data: 2009-06-30 09:02:53
Autor: Valdi.Pavlack
Szybkość działania bankomatu
"xbartx" news:20090629192845.7e023372cartel

PS Na bankomacie jak podszedłem widniał napis PolCard

No to jak to w końcu było? Dnb Nord czy Polcard? :)

Data: 2009-06-30 08:08:52
Autor: xbartx
Dnia Tue, 30 Jun 2009 09:02:53 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

"xbartx" news:20090629192845.7e023372cartel

PS Na bankomacie jak podszedłem widniał napis PolCard

No to jak to w końcu było? Dnb Nord czy Polcard? :)

Nowo wybudowany budynek a w nim oddział DnB Nord i bankomat, więc raczej ich.

Data: 2009-07-01 22:36:43
Autor: Homer
Szybkość działania bankomatu
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:20090629192845.7e023372cartel...

 ZaĹ‚adowanie karty
[...]

rywala moze i nie mam:) ale powyzej opisales wymarzony hardware pod zestaw skimmer + kamera termowizyjna :)

pozdrawiam

Szybkość działania bankomatu