Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szybkość na przejściach

Szybkość na przejściach

Data: 2020-02-09 14:01:10
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 14:25:18
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.


"Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
....
- ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
....
"

Rzetelne?

Data: 2020-02-09 14:44:22
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 14:25, kk pisze:
"Z wywiadów przeprowadzonych

Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 14:55:26
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:44, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2020-02-09 o 14:25, kk pisze:
"Z wywiadów przeprowadzonych

Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.

Wyciąłeś

"Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
....
- ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
.... "

Czy piesi w ogóle wiedzą, że mają zachować szczególną ostrożność? Jaki % wie?

Moim zdaniem nie jest możliwe by 90% mogło się tak wypowiedzieć. To prędzej pytanie brzmiało "czy zachowanie szczególnej ostrożności ... jest najważniejszym obowiązkiem" na co już 90% mogło tak odpowiedzieć bo się akurat o tym dowiedziało.

Data: 2020-02-09 15:28:52
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 14:55, kk pisze:
To prędzej pytanie brzmiało "czy zachowanie szczególnej ostrożności ... jest najważniejszym obowiązkiem" na co już 90% mogło tak odpowiedzieć bo się akurat o tym dowiedziało.

No tak zapewne było.
Ankieta do opracowania statystycznego, zawiera najczęściej test wyboru, albo ewentualnie jakieś szeregowanie.

Bardzo często (tu również) brakuje choćby załącznika do raportu ze szczegółami takiej ankiety, bo to są ważne rzeczy.
Jak dokładnie brzmiały pytania, w jakiej były kolejności, czy ankietowany wypełniał anonimowo kartkę czy pytania zadawał ankieter.
Czy ludzi pytano pojedynczo, czy np. pytano jedną osobę z pary.
Czy to był test TAK/NIE, czy określ ważność 0-10, czy wybierz jedno najważniejsze (i co było do wyboru).



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 15:42:30
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 15:28, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2020-02-09 o 14:55, kk pisze:
To prędzej pytanie brzmiało "czy zachowanie szczególnej ostrożności ... jest najważniejszym obowiązkiem" na co już 90% mogło tak odpowiedzieć bo się akurat o tym dowiedziało.

No tak zapewne było.
Ankieta do opracowania statystycznego, zawiera najczęściej test wyboru, albo ewentualnie jakieś szeregowanie.

Bardzo często (tu również) brakuje choćby załącznika do raportu ze szczegółami takiej ankiety, bo to są ważne rzeczy.
Jak dokładnie brzmiały pytania, w jakiej były kolejności, czy ankietowany wypełniał anonimowo kartkę czy pytania zadawał ankieter.
Czy ludzi pytano pojedynczo, czy np. pytano jedną osobę z pary.
Czy to był test TAK/NIE, czy określ ważność 0-10, czy wybierz jedno najważniejsze (i co było do wyboru).



Zmienisz podsumowanie?

Data: 2020-02-09 14:29:18
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.





"
Charakterystyka ruchu pieszego
....
Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
....
- 78% pieszych deklaruje, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących".
....


Charakterystyka ruchu kołowego
....
Z badań ankietowych wynika, że:
....
- 72% kierowców uważa, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących.
....
"

Jesteśmy tak głupi?

Data: 2020-02-09 14:34:08
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 14:01, Tomasz Pyra pisze:

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.


To się nie spina;)

Ciekawe

"45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"

Czekam na wnioski jak to możliwe;)


Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.

Lektura wygląda na ciekawą. Dzięki za wrzucenie.


--
Shrek

Data: 2020-02-09 14:42:26
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 14:34, Shrek pisze:
"45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"

Czekam na wnioski jak to możliwe;)

No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.

Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa pierwszemu pojazdowi.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 14:57:50
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:42, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2020-02-09 o 14:34, Shrek pisze:
"45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"

Czekam na wnioski jak to możliwe;)

No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.

Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa pierwszemu pojazdowi.

To pierwszeństwo zależy od tego kto ustępuje?

Data: 2020-02-09 15:11:24
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 14:42, Tomasz Pyra pisze:

No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.

Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa pierwszemu pojazdowi.

Brakuje mi tu takich, co jednak wymusili, albo heblowali awaryjnie. No i tych co klaksonem rozganiali;)

No i trochę "stronniczo" napisane - "ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd" oznacza tyle, że nie potrącił pieszego znajdującego się na przejściu. No i jaki sens ma podkreślenie że już pierwszy?

--
Shrek

Data: 2020-02-09 06:31:14
Autor: Zenek Kapelinder
Szybkość na przejściach
A jak Ci się podoba ciekawostka że tylko 70% wie że nie wolno wchodzić przed jadący pojazd. Znaczy się 30% nie wie. I tak jest mało wypadków jak na taką trzydziesto procentowa masę debili. Jest rozdział o tym ile piesi tracą czasu na przejściu. A czy jest o ile rośnie zanieczyszczenie środowiska i jakie są straty czasu kierowców przepuszczajacych pieszych?

Data: 2020-02-09 15:23:23
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 15:11, Shrek pisze:
W dniu 09.02.2020 o 14:42, Tomasz Pyra pisze:

No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.

Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa pierwszemu pojazdowi.

Brakuje mi tu takich, co jednak wymusili, albo heblowali awaryjnie. No i tych co klaksonem rozganiali;)

No tu nie ma tak - albo A ustąpił B, albo B ustąpił A, albo się zderzyli.
Jak rozumiem w trakcie badania nie było zderzeń, więc się zgadza.


No i trochę "stronniczo" napisane - "ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd" oznacza tyle, że nie potrącił pieszego znajdującego się na przejściu. No i jaki sens ma podkreślenie że już pierwszy?

No tu chodziło o to w ilu przypadkach ustępuje pierwszy nadjeżdżający.
A nie którykolwiek z ciągu pojazdów.


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 15:32:37
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 15:23, Tomasz Pyra pisze:

No tu chodziło o to w ilu przypadkach ustępuje pierwszy nadjeżdżający.
A nie którykolwiek z ciągu pojazdów.

To trochę nie w tym miejscu było a mianowicie w "zachowaniu pieszych"

Tak jak piszę - trochę stronniczo to sformułowane.

--
Shrek

Data: 2020-02-10 00:16:17
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 15:31, Zenek Kapelinder wrote:
A jak Ci się podoba ciekawostka że tylko 70% wie że nie wolno wchodzić przed jadący pojazd. Znaczy się 30% nie wie. I tak jest mało wypadków jak na taką trzydziesto procentowa masę debili. Jest rozdział o tym ile piesi tracą czasu na przejściu. A czy jest o ile rośnie zanieczyszczenie środowiska i jakie są straty czasu kierowców przepuszczajacych pieszych?


Ten raport jest robiony pod z góry założoną tezę.

Data: 2020-02-09 14:41:26
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.





"
Problemy występujące na przejściach dla pieszych
...
Kierowcy pojazdów nie zatrzymują się bym mógł/a przejść
64%/81%
....
"

To nie wiem jak skomentować. Ja przejeżdżając po chodniku nie oczekuję by piesi zatrzymywali się bym mógł przejechać. Powinienem?

Data: 2020-02-09 15:06:35
Autor: JurekR
Szybkość na przejściach. Strata czasu pieszych.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:5e400297$0$17355$65785112news.neostrada.pl...

Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

..
Strata czasu pieszych na oczekiwanie jest bardzo mała.
Z tego wniosek, że piesi nie zachowują szczególnej ostrożności
wchodząc na przejście. Wystarczy kilkanaście sekund dłużej poczekać.

cytat str. 4 :
1.2 Charakterystyka ruchu pieszego

? śednie straty czasu pieszych na analizowanych przejśiach wynosił
odpowiednio:
w obszarze: miejskim - 7,9 s, małj miejscowośi - 7,0 s, zamiejskim - 14,8 s,

? na różych typach przekrojów ulicznych: przekrój 1x2 - 8,3 s, przekrój
1x4 - 8,8 s, przekrój 2x2 i 2x3 -13,9 s,

? na przejśiach z sygnalizacją świetlną- 15,6 s, na przejśiach bez
sygnalizacji śietlnej - 6,3 s,

? w rejonie skrzyżowań- 13,8 s, poza skrzyżwaniami - 7,6 s,

Data: 2020-02-09 15:30:10
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
...

Jak to nie?

"PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE

Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m) poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h, czyli  w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach, ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90% zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole prędkości).  W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
"

Zgadzamy się?


"...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100 pieszych na przejściu). ...
"

Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?


"...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."

Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?

"Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
- zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez rozszerzenie nadzoru ..."

A przepraszam, jaki nadzór?

"...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i obserwacji zmiany zachowań kierowców..."

Jakich to zmian oczekujemy?

" i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w rejonie przejść;"

By?

"- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych;   "

Ponownie, jaki nadzór?

No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?

Data: 2020-02-09 17:05:35
Autor: Jacek
Szybkość na przejściach
A ja wrzucę 3 grosze:
skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to samochód powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie zatrzymywać się "z byle powodu".
Policzmy:
1,5 tonowy samochód jedzie z prędkością dajmy na to 36 km/h=10m/s, co daje energię kinetyczną 1500x10x10/2=75000J = 75 kJ Zatrzymanie pojazdu tę energię bezpowrotnie marnuje.

75 kJ wystarczy, aby "energooszczędna żarówka" o mocy 20W świeciła przez godzinę.

Tak więc dla dobra planety może to pieszy powinien zaczekać i nie marnować energii?
Jacek

Data: 2020-02-09 17:19:53
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 17:05, Jacek pisze:
A ja wrzucę 3 grosze:
skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to samochód powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie zatrzymywać się "z byle powodu".
Policzmy:
1,5 tonowy samochód jedzie z prędkością dajmy na to 36 km/h=10m/s, co daje energię kinetyczną 1500x10x10/2=75000J = 75 kJ Zatrzymanie pojazdu tę energię bezpowrotnie marnuje.

Czyli reasumując - podliczyłeś, że samochód jest wyjątkowo nieefektywnym energetycznie środkiem transportu, dlatego postulujesz jego uprzywilejowanie. Żeby pokazać ci jak absurdalne to podejście to proponuje pójść dalej i dać pierwszeństwo tdikom pod warunkiem że piją olej bo mają zajechane pierścienie i kopcą na czarno bo mają zjechane pompowtryski;)

Tak więc dla dobra planety może to pieszy powinien zaczekać i nie marnować energii?

Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu. Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak dalej będziesz hipokrytą:P


--
Shrek

Data: 2020-02-09 19:33:28
Autor: Jacek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 17:19, Shrek pisze:
Czyli reasumując - podliczyłeś, że samochód jest wyjątkowo nieefektywnym energetycznie środkiem transportu, dlatego postulujesz jego uprzywilejowanie. Żeby pokazać ci jak absurdalne to podejście to proponuje pójść dalej i dać pierwszeństwo tdikom pod warunkiem że piją olej bo mają zajechane pierścienie i kopcą na czarno bo mają zjechane pompowtryski;)

Tak więc dla dobra planety może to pieszy powinien zaczekać i nie marnować energii?

Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu. Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak dalej będziesz hipokrytą:P
Tak czułem, że będzie atak po tej linii. Wiele lat jeździłem do pracy przewozem, gdzie w autobusie było czasami i 70 osób. Teraz po przewozach pracowniczych ani śladu ludzie jeżdżą autami i to średnio licząc 1,5 osoby w samochodzie. Nie ma w tym żadnej logiki ani z punktu widzenia ekologii ani ekonomii. Jednak jest pewien "drobny" aspekt sprawy: skoro kiedyś obywatel jechał przewozem i było kilkadziesiąt osób w pojeździe, to teraz obywatel awansował na suwerena i jedzie, jak się patrzy: solo, albo z drugą osobą. Autobus palił 30 litrów, wozidełko pali 1/5 z tego, ale przewozi 1/30 ludzi. Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z akcyzy i podatków.
Może być też w niedługiej przyszłości tak, że jak ekoterroryzm się jeszcze bardziej wzmocni, to trzeba będzie biegać do urzędu po zezwolenie na przejazd z A do B jak to było w stanie wojennych. Oczywiście dla dobra planety zezwolenia te będą płatne, jakże by inaczej. Ewentualnie zapędzi się kierowców do gazu i będzie po kłopocie. Przecież mamy przeludnienie, ludzie żrą mięso na potęgę, krowy emitują złowrogi metan i tak dalej....
Jacek

Data: 2020-02-09 19:40:30
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 19:33, Jacek pisze:

Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu. Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak dalej będziesz hipokrytą:P
Tak czułem, że będzie atak po tej linii.

Poprzednią pominąłeś:P

Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z akcyzy i podatków.

No to tym bardziej - badz patriotą i się zatrzymuje przepalając wahę, zamiast ograbiać budżet z należnych mu dochodów:P

--
Shrek

Data: 2020-02-09 20:25:53
Autor: 502
Szybkość na przejściach
Shrek w <news:5e40521e$0$512$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 09.02.2020 o 19:33, Jacek pisze:

Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu. Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak dalej będziesz hipokrytą:P
Tak czułem, że będzie atak po tej linii.

Poprzednią pominąłeś:P

Nie pominął. Jesteś IDIOTĄ, i dobrze3 się z tym czujesz


--
'Tom N'

Data: 2020-02-09 19:43:28
Autor: Jacek Maciejewski
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 19:33:28 +0100, Jacek napisał(a):

 ekoterroryzm

Ktoś kto używa takiego określenia nie zasługuje na czytanie jego
tekstów. Z góry wiadomo że cokolwiek napisze, będzie to głupota.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-09 20:03:47
Autor: Marcin N
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 19:43, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 9 Feb 2020 19:33:28 +0100, Jacek napisał(a):

  ekoterroryzm

Ktoś kto używa takiego określenia nie zasługuje na czytanie jego
tekstów. Z góry wiadomo że cokolwiek napisze, będzie to głupota.


Bardzo celne. Popieram.

--
MN

Data: 2020-02-09 22:05:14
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 19:33:28 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 09.02.2020 o 17:19, Shrek pisze:
Jak już się tak martwisz o planetę, to zostaw wózek w garażu. Przynajmniej hipokrytą nie będziesz. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz na piechotę czekał aż wszyscy przejadą, bo jak nie, to jednak dalej będziesz hipokrytą:P
Tak czułem, że będzie atak po tej linii. Wiele lat jeździłem do pracy przewozem, gdzie w autobusie było czasami i 70 osób. Teraz po przewozach pracowniczych ani śladu ludzie jeżdżą autami i to średnio licząc 1,5 osoby w samochodzie. Nie ma w tym żadnej logiki ani z punktu widzenia ekologii ani ekonomii. Jednak jest pewien "drobny" aspekt sprawy: skoro kiedyś obywatel jechał przewozem i było kilkadziesiąt osób w pojeździe, to teraz obywatel awansował na suwerena i jedzie, jak się patrzy: solo, albo z drugą osobą.

Jest tez druga kwestia - obywatel nie ma ochoty tkwic na przystankach
i czekac na przesiadki.
W centrum miasta komunikacja publiczna dobra, na peryferiach kiepska
lub brak.

A przewozy ... LG pod Wroclaw dowozil pracownikow i to z daleka - np
Walbrzych. Ale placil im tyle, ze na samochod by nie zarobili.
Teraz dowozi Amazon ...

Autobus palił 30 litrów, wozidełko pali 1/5 z tego, ale przewozi 1/30 ludzi. Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z akcyzy i podatków.

Spoko, kierowca autobusu tez zarabia. I nie narzeka, ze nie ma
autostrady.

Może być też w niedługiej przyszłości tak, że jak ekoterroryzm się jeszcze bardziej wzmocni, to trzeba będzie biegać do urzędu po zezwolenie na przejazd z A do B jak to było w stanie wojennych. Oczywiście dla dobra planety zezwolenia te będą płatne, jakże by inaczej. Ewentualnie zapędzi się kierowców do gazu i będzie po kłopocie.

Albo ropa sie skonczy i oplata za zezwolenia nie bedzie potrzebna.

J.

Data: 2020-02-09 17:28:33
Autor: Mateusz Viste
Szybkość na przejściach
2020-02-09 o 17:05 +0100, Jacek napisał:
skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to
samochód powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie
zatrzymywać się "z byle powodu".

Błędne założenie. Skoro walczymy ze smogiem, to samochód powinien
zniknąć z miast. A ludzie niech jeżdżą do pracy tramwajem, hulajnogą
lub rowerem.

1,5 tonowy samochód jedzie

No i to jest właśnie problem.

z prędkością dajmy na to 36 km/h

Nie ma samochodu spalinowego, który jechałby oszczędnie przy takiej
prędkości. Tylko elektryk - a przy elektryku koszt zatrzymania jest
pomijalny, więc cały wywód na nic.


Mateusz

Data: 2020-02-09 09:31:10
Autor: Zenek Kapelinder
Szybkość na przejściach
Chwilowo żyjemy w pewnym określonym stanem techniki świecie. Uznanym i legalnym środkiem transportu jest samochód spalinowy, również taki co waży 1,5 tony. Nie da się tego zmienić przez pstrykniecie palcami. Spalinowy model transportu będzie jeszcze przez wiele dziesięcioleci. Jeśli pieszy średnio teraz czeka ~10 sekund na przejście to czy skrócenie tego czasu do pięciu sekund warte jest zatrzymania od jednego do wielu samochodów spalinowych? Zatrzymania z wszystkimi ekologicznymi skutkami ruszenia po zatrzymaniu. Według mnie nie jest warte. To może trzeba wprowadzić wymóg zatrzymywania się że względu na wypadki na przejściach? Też uważam że nie. Należy wprowadzić naukę przechodzenia pieszych przez jezdnię. Jeśli według opracowania 30% pieszych nie wie że nie wolno wchodzić przed nadjeżdżający pojazd to żadne nowe i restrykcyjne przepisy w stosunku do kierowców nic nie zmienia w sprawie wypadków na przejściach dla pieszych.

Data: 2020-02-09 18:58:37
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 17:28, Mateusz Viste wrote:
2020-02-09 o 17:05 +0100, Jacek napisał:
skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to
samochód powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie
zatrzymywać się "z byle powodu".

Błędne założenie. Skoro walczymy ze smogiem, to samochód powinien
zniknąć z miast. A ludzie niech jeżdżą do pracy tramwajem, hulajnogą
lub rowerem.

1,5 tonowy samochód jedzie

No i to jest właśnie problem.

z prędkością dajmy na to 36 km/h

Nie ma samochodu spalinowego, który jechałby oszczędnie przy takiej
prędkości. Tylko elektryk - a przy elektryku koszt zatrzymania jest
pomijalny, więc cały wywód na nic.

Korzystasz z elektryka?

Data: 2020-02-09 19:20:37
Autor: Jacek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 17:28, Mateusz Viste pisze:
https://memy.pl/mem_1048330_tak_zem
Jacek

Data: 2020-02-09 19:41:53
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 19:20, Jacek pisze:
W dniu 09.02.2020 o 17:28, Mateusz Viste pisze:
https://memy.pl/mem_1048330_tak_zem

To po co wysuwasz idiotyczne postulaty preferowania niefektywnych środków transportu?


--
Shrek

Data: 2020-02-09 21:12:01
Autor: Jacek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 19:41, Shrek pisze:
To po co wysuwasz idiotyczne postulaty preferowania niefektywnych środków transportu?
Jak to? Człowiek od zawsze chciał mieć wygodnie. To może lektyka? Czterech osiłków niesie możnowładcę, więc zużycie energii ledwo 400% piechura
Jacek

Data: 2020-02-09 21:23:53
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 21:12, Jacek pisze:

Jak to? Człowiek od zawsze chciał mieć wygodnie. To może lektyka? Czterech osiłków niesie możnowładcę, więc zużycie energii ledwo 400% piechura

Chcesz to sobie jeźdź autem - jak na razie nikt nie broni. Tylko proszę nie wysuwaj na tej podstawie postulatu, że skoro trujesz więcej, to powinieneś mieć pierwszństwo. Chyba sam instynktownie rozumiesz, że to bez sensu?

To mniej więcej tak jakby goście na motocyklach twierdzili, że hałasują w chuj, dlatego powinni mieć pierwszeństwo nad puszkami, bo najbardziej hałasują ruszając po ustąpieniu pierwszeństwa:P

--
Shrek

Data: 2020-02-10 20:55:48
Autor: 882
Szybkość na przejściach
Shrek w <news:5e406a59$0$556$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 09.02.2020 o 21:12, Jacek pisze:

Jak to? Człowiek od zawsze chciał mieć wygodnie. To może lektyka? Czterech osiłków niesie możnowładcę, więc zużycie energii ledwo 400% piechura

Chcesz to sobie jeźdź autem - jak na razie nikt nie broni. Tylko proszę nie wysuwaj na tej podstawie postulatu, że skoro trujesz więcej, to powinieneś mieć pierwszństwo.

Zielony stworku, jesteś IDIOTĄ , ale dobrze ci z tym.

Jacek nie ma doświadczenia w dyskusjach z takim trollem jak ty, więc
podsumuję:

Skoro się łaskawie zgadzasz, że truciciel może byc na drodze, to zapewne sie
zgodzisz, że powinien truć jak najmniej.

I dalej idąc, ten postulat nie znaczy, żeby pieszemu zabrać pierwszeństwo,
tylko ty IDIOTO tak to odebrałeś, i twój komentarz poszedł w tym kierunku.

Ogarnij się kmiocie, proszę...
Ja rozumiem, że mnie masz w d..., ale ty sie jak kaczka zaczynasz na
gnieździe panoszyć, i inne niż twoje zdanie jest...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-10 20:29:10
Autor: JurekR
Szybkość. piesi muszą do tego "dojrzeć".
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:r1pakf$19f$1$Jaceknews.chmurka.net...

skoro tak walczymy ze smogiem i złowrogim dwutlenkiem węgla, to samochód
powinien mieć zapewnioną maksymalnie płynną jazdę i nie zatrzymywać się "z
byle powodu".

Tak więc dla dobra planety może to pieszy powinien zaczekać i nie marnować
energii?
Jacek

I tak będzie.
Świadomi piesi nie będą korzystać z pierwszeństwa.
Wystarczy stanąć 3 m od przejścia, stać bokiem
i poczekać na lukę w nadjeżdżających pojazdach.

Żeby tak było, to piesi muszą do tego "dojrzeć" - potrzebują
trochę czasu.

Data: 2020-02-09 22:30:57
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 14:01:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Wzieliby odpowiednia droge :-)

Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Ale ...
-W dużych miastach w sytuacji gdy pieszy zbliża się do przejścia
średnia prędkość pojazdów jest mniejsza niż w małych miejscowościach o
3,3 km/h w odległości 10 m od przejścia i o 4,8 km/h w odległości 100
m przed przejściem.

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

- Gdy pieszy oczekuje przed przejściem dla pieszych średnia prędkość
pojazdów w dużych miastach jest mniejsza niż w małych miejscowościach
o 6,3 km/h w odległości 10 m przed przejściem i 7,2 km/h 100 m przed
przejściem.

No i w to czekanie. Przy 100m to pieszy wchodzi ... chyba, ze z
przeciwka cos jedzie ...

-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?
Czy, ze kierowcy w malych miastach wczesniej hamuja ?

bo 10m od przejscia to raczej nie nalezy miec predkosci, bo sie
wkraczajacego przechodnia dziabnie ... -Gdy pieszy jest na przejściu w dużych miastach średnia prędkość
pojazdów jest niższa niż w małych miejscowościach o 0,6 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 0,8 km/h 100 m przed przejściem.

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

Ale dokladnosci tych kamer na 100m to jestem ciekaw.

A kto robil badania ? Bo to nie takie proste to oprogramowac ...
chyba, ze juz gdzies w UE tak robiono.

J.

Data: 2020-02-09 22:43:19
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy jeżdżą wolniej.


-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

Myślę że tak

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.
Tzn. bardziej zależy właśnie od tego jak wielu kierowców ustępuje pierwszeństwa, niż tego z jaką prędkością tam się jeździ.


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-10 01:29:28
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:43:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy jeżdżą wolniej.

Ale to kierowcy "pierwsi w kolejce" mieli byc.
I czy aby na pewno widzieli tych zblizajacych sie pieszych.

Choc masz racje - to zwykla korelacja moze byc - tu kierowcy jezdza
wolniej, a piesi laza czesciej - to sie latwiej trafia na
"zblizajacego"

-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

Myślę że tak

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.

Ale tu juz o wkraczajacych mowa, czy przechodzacych, a odleglosc 10m.
To mi wypadkiem pachnie, jeli predkosc jest 50 :-)


J.

Data: 2020-02-09 22:54:58
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:

Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?



--
Shrek

Data: 2020-02-09 23:51:07
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:54:58 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:
Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.
A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

Jeszcze bym dodal przezornosc ... ale przeciez nie taka.

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
.... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Ale bez pieszego kwantyle wygladaja sensownie - 15% ponad 64, 15%
ponizej 42. Tylko w jakiej odleglosci ?

Za to dziwnie wyglada "pieszy wkracza" i srednia predkosc 33km/h, 10m
od przejcia. To gdzie on wkracza - po drugiej stronie jezdzni ?
Czy jedni jada 50, inni hamuja do zera - srednia 33 :-)

Albo takie "pieszy na przejsciu" a srednia predkosc 38km/h.

No i ciekawostka z wykresow - w odleglosci 100m, to predkosc pojazdow
jest wieksza jak pieszy wkracza.
Ci piesi to jasnowidze ?

J.

Data: 2020-02-10 06:48:47
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.

No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają.

A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

No nie.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

Znów patrz punkt poprzedni.

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy. Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Jak dla mnie prędkości.




--
Shrek

Data: 2020-02-10 09:57:13
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e40eebe$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:
Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.

No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają.

A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

No nie.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze szanuje osiedle :-)

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?
Znów patrz punkt poprzedni.

Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli.
I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo ustapic temu z prawej :-)

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy.

Czemu ? taka srednia wyszla :-)

Tylko czemu mialby sie zatrzymywac w kategorii "brak pieszego" ?
Albo jak mialby miec predkosc 70+ w kategorii "pieszy na przejsciu", czy "pieszy wchodzi".
Musial byc ten pieszy na innym pasie ruchu.

Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Jak dla mnie prędkości.

Predkosci sa w tabelce. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
A kolumna sie nazywa np V{indeks dolny}80-60

Szczegolnie mnie to V0-10 interesuje - predkosc za przejsciem ?

No i tabelke predkosci w roznych odleglosciach mamy ... ale srednich predkosci, nie kwantyli.
I tabelke kwantyli mamy - ale nie wiadomo dla jakiej odleglosci.

J.

Data: 2020-02-10 19:41:30
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 10.02.2020 o 09:57, J.F. pisze:

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze szanuje osiedle :-)

Ale w osiedlu raczej nie ma 50;)

Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli.
I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo ustapic temu z prawej :-)

Albo światłami;)

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy.

Czemu ? taka srednia wyszla :-)

No to tak można udowodnić, że nie ma efektu cieplarnianego, a nawet następuje ochłodzenie. Wystarczy termometr przyczepić do korpoludka. A że korpoludek pracuje w klimatyzowanym ołepenspejsie i jeździ klimtyzowaną bryką, to wyjdzie nam zlodowacenie. A przecież uczciwie pomierzyliśmy:P


Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial

No skoro nie miał prawa, to się nie wlicza, to przekraczających prędkość też trzeba wyciąć:P

Ogólnie te badania to wydają mi się mocno z dupy.


--
Shrek

Szybkość na przejściach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona