Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szybkość na przejściach

Szybkość na przejściach

Data: 2020-02-09 22:30:57
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 14:01:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

Wzieliby odpowiednia droge :-)

Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Ale ...
-W dużych miastach w sytuacji gdy pieszy zbliża się do przejścia
średnia prędkość pojazdów jest mniejsza niż w małych miejscowościach o
3,3 km/h w odległości 10 m od przejścia i o 4,8 km/h w odległości 100
m przed przejściem.

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

- Gdy pieszy oczekuje przed przejściem dla pieszych średnia prędkość
pojazdów w dużych miastach jest mniejsza niż w małych miejscowościach
o 6,3 km/h w odległości 10 m przed przejściem i 7,2 km/h 100 m przed
przejściem.

No i w to czekanie. Przy 100m to pieszy wchodzi ... chyba, ze z
przeciwka cos jedzie ...

-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?
Czy, ze kierowcy w malych miastach wczesniej hamuja ?

bo 10m od przejscia to raczej nie nalezy miec predkosci, bo sie
wkraczajacego przechodnia dziabnie ... -Gdy pieszy jest na przejściu w dużych miastach średnia prędkość
pojazdów jest niższa niż w małych miejscowościach o 0,6 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 0,8 km/h 100 m przed przejściem.

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar) i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

Ale dokladnosci tych kamer na 100m to jestem ciekaw.

A kto robil badania ? Bo to nie takie proste to oprogramowac ...
chyba, ze juz gdzies w UE tak robiono.

J.

Data: 2020-02-09 22:43:19
Autor: Tomasz Pyra
Szybkość na przejściach
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy jeżdżą wolniej.


-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

Myślę że tak

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.
Tzn. bardziej zależy właśnie od tego jak wielu kierowców ustępuje pierwszeństwa, niż tego z jaką prędkością tam się jeździ.


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-10 01:29:28
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:43:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy jeżdżą wolniej.

Ale to kierowcy "pierwsi w kolejce" mieli byc.
I czy aby na pewno widzieli tych zblizajacych sie pieszych.

Choc masz racje - to zwykla korelacja moze byc - tu kierowcy jezdza
wolniej, a piesi laza czesciej - to sie latwiej trafia na
"zblizajacego"

-Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

A to co ma dowodzic?
Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

Myślę że tak

A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.

Ale tu juz o wkraczajacych mowa, czy przechodzacych, a odleglosc 10m.
To mi wypadkiem pachnie, jeli predkosc jest 50 :-)


J.

Data: 2020-02-09 22:54:58
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:

Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?



--
Shrek

Data: 2020-02-09 23:51:07
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:54:58 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:
Cieszy
"W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.
A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

Jeszcze bym dodal przezornosc ... ale przeciez nie taka.

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
.... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Ale bez pieszego kwantyle wygladaja sensownie - 15% ponad 64, 15%
ponizej 42. Tylko w jakiej odleglosci ?

Za to dziwnie wyglada "pieszy wkracza" i srednia predkosc 33km/h, 10m
od przejcia. To gdzie on wkracza - po drugiej stronie jezdzni ?
Czy jedni jada 50, inni hamuja do zera - srednia 33 :-)

Albo takie "pieszy na przejsciu" a srednia predkosc 38km/h.

No i ciekawostka z wykresow - w odleglosci 100m, to predkosc pojazdow
jest wieksza jak pieszy wkracza.
Ci piesi to jasnowidze ?

J.

Data: 2020-02-10 06:48:47
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:

Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.

No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają.

A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

No nie.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

Znów patrz punkt poprzedni.

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy. Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Jak dla mnie prędkości.




--
Shrek

Data: 2020-02-10 09:57:13
Autor: J.F.
Szybkość na przejściach
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e40eebe$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:
Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

Ale tak nalezy to mierzyc.

No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają.

A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
-niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

No nie.

-jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze szanuje osiedle :-)

-swiatla, skrzyzowania, szkoly ?
Znów patrz punkt poprzedni.

Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli.
I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo ustapic temu z prawej :-)

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy.

Czemu ? taka srednia wyszla :-)

Tylko czemu mialby sie zatrzymywac w kategorii "brak pieszego" ?
Albo jak mialby miec predkosc 70+ w kategorii "pieszy na przejsciu", czy "pieszy wchodzi".
Musial byc ten pieszy na innym pasie ruchu.

Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial

Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
... V10-0, V0-10  - liczby to zakresy odleglosci ?

Jak dla mnie prędkości.

Predkosci sa w tabelce. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
A kolumna sie nazywa np V{indeks dolny}80-60

Szczegolnie mnie to V0-10 interesuje - predkosc za przejsciem ?

No i tabelke predkosci w roznych odleglosciach mamy ... ale srednich predkosci, nie kwantyli.
I tabelke kwantyli mamy - ale nie wiadomo dla jakiej odleglosci.

J.

Data: 2020-02-10 19:41:30
Autor: Shrek
Szybkość na przejściach
W dniu 10.02.2020 o 09:57, J.F. pisze:

To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze szanuje osiedle :-)

Ale w osiedlu raczej nie ma 50;)

Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli.
I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo ustapic temu z prawej :-)

Albo światłami;)

Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy.

Czemu ? taka srednia wyszla :-)

No to tak można udowodnić, że nie ma efektu cieplarnianego, a nawet następuje ochłodzenie. Wystarczy termometr przyczepić do korpoludka. A że korpoludek pracuje w klimatyzowanym ołepenspejsie i jeździ klimtyzowaną bryką, to wyjdzie nam zlodowacenie. A przecież uczciwie pomierzyliśmy:P


Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial

No skoro nie miał prawa, to się nie wlicza, to przekraczających prędkość też trzeba wyciąć:P

Ogólnie te badania to wydają mi się mocno z dupy.


--
Shrek

Szybkość na przejściach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona