Data: 2020-02-09 22:30:57 | |
Autor: J.F. | |
SzybkoĹÄ na przejĹciach | |
Dnia Sun, 9 Feb 2020 14:01:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach: Wzieliby odpowiednia droge :-) Cieszy "W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych." Ale ... -W dużych miastach w sytuacji gdy pieszy zbliża się do przejścia średnia prędkość pojazdów jest mniejsza niż w małych miejscowościach o 3,3 km/h w odległości 10 m od przejścia i o 4,8 km/h w odległości 100 m przed przejściem. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie pieszego 150m wczesniej i zwalnia. - Gdy pieszy oczekuje przed przejściem dla pieszych średnia prędkość pojazdów w dużych miastach jest mniejsza niż w małych miejscowościach o 6,3 km/h w odległości 10 m przed przejściem i 7,2 km/h 100 m przed przejściem. No i w to czekanie. Przy 100m to pieszy wchodzi ... chyba, ze z przeciwka cos jedzie ... -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem. A to co ma dowodzic? Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ? Czy, ze kierowcy w malych miastach wczesniej hamuja ? bo 10m od przejscia to raczej nie nalezy miec predkosci, bo sie wkraczajacego przechodnia dziabnie ... -Gdy pieszy jest na przejściu w dużych miastach średnia prędkość pojazdów jest niższa niż w małych miejscowościach o 0,6 km/h w odległości 10 m przed przejściem i o 0,8 km/h 100 m przed przejściem. A moze to zwykla fluktuacja statystyczna? Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być całkiem rzetelnie poprowadzone. Ale dokladnosci tych kamer na 100m to jestem ciekaw. A kto robil badania ? Bo to nie takie proste to oprogramowac ... chyba, ze juz gdzies w UE tak robiono. J. |
|
Data: 2020-02-09 22:43:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
SzybkoĹÄ na przejĹciach | |
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość. W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy jeżdżą wolniej. -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych Myślę że tak A moze to zwykla fluktuacja statystyczna? Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami. Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza. Tzn. bardziej zależy właśnie od tego jak wielu kierowców ustępuje pierwszeństwa, niż tego z jaką prędkością tam się jeździ. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2020-02-10 01:29:28 | |
Autor: J.F. | |
Szybkość na przejściach | |
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:43:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze: Ale to kierowcy "pierwsi w kolejce" mieli byc. I czy aby na pewno widzieli tych zblizajacych sie pieszych. Choc masz racje - to zwykla korelacja moze byc - tu kierowcy jezdza wolniej, a piesi laza czesciej - to sie latwiej trafia na "zblizajacego" -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych Ale tu juz o wkraczajacych mowa, czy przechodzacych, a odleglosc 10m. To mi wypadkiem pachnie, jeli predkosc jest 50 :-) J. |
|
Data: 2020-02-09 22:54:58 | |
Autor: Shrek | |
SzybkoĹÄ na przejĹciach | |
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:
Cieszy Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru? -- Shrek |
|
Data: 2020-02-09 23:51:07 | |
Autor: J.F. | |
Szybkość na przejściach | |
Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:54:58 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze: Ale tak nalezy to mierzyc. A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie. -niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35. -jakies osiedlowe uliczki, z progami ? -swiatla, skrzyzowania, szkoly ? Jeszcze bym dodal przezornosc ... ale przeciez nie taka. Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80, .... V10-0, V0-10 - liczby to zakresy odleglosci ? Ale bez pieszego kwantyle wygladaja sensownie - 15% ponad 64, 15% ponizej 42. Tylko w jakiej odleglosci ? Za to dziwnie wyglada "pieszy wkracza" i srednia predkosc 33km/h, 10m od przejcia. To gdzie on wkracza - po drugiej stronie jezdzni ? Czy jedni jada 50, inni hamuja do zera - srednia 33 :-) Albo takie "pieszy na przejsciu" a srednia predkosc 38km/h. No i ciekawostka z wykresow - w odleglosci 100m, to predkosc pojazdow jest wieksza jak pieszy wkracza. Ci piesi to jasnowidze ? J. |
|
Data: 2020-02-10 06:48:47 | |
Autor: Shrek | |
SzybkoĹÄ na przejĹciach | |
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:
Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają. A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie. No nie. -jakies osiedlowe uliczki, z progami ? To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie. -swiatla, skrzyzowania, szkoly ? Znów patrz punkt poprzedni. Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy. Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;) Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80, Jak dla mnie prędkości. -- Shrek |
|
Data: 2020-02-10 09:57:13 | |
Autor: J.F. | |
Szybkość na przejściach | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e40eebe$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze: Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał, No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że wyniki się nie spinają. A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie. No nie. -jakies osiedlowe uliczki, z progami ? To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie. Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze szanuje osiedle :-) -swiatla, skrzyzowania, szkoly ?Znów patrz punkt poprzedni. Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli. I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo ustapic temu z prawej :-) Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy. Czemu ? taka srednia wyszla :-) Tylko czemu mialby sie zatrzymywac w kategorii "brak pieszego" ? Albo jak mialby miec predkosc 70+ w kategorii "pieszy na przejsciu", czy "pieszy wchodzi". Musial byc ten pieszy na innym pasie ruchu. Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;) Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80, Jak dla mnie prędkości. Predkosci sa w tabelce. Przynajmniej tak mi sie wydaje. A kolumna sie nazywa np V{indeks dolny}80-60 Szczegolnie mnie to V0-10 interesuje - predkosc za przejsciem ? No i tabelke predkosci w roznych odleglosciach mamy ... ale srednich predkosci, nie kwantyli. I tabelke kwantyli mamy - ale nie wiadomo dla jakiej odleglosci. J. |
|
Data: 2020-02-10 19:41:30 | |
Autor: Shrek | |
SzybkoĹÄ na przejĹciach | |
W dniu 10.02.2020 o 09:57, J.F. pisze:
To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie. Ale w osiedlu raczej nie ma 50;) Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli. Albo światłami;) Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z dupy. No to tak można udowodnić, że nie ma efektu cieplarnianego, a nawet następuje ochłodzenie. Wystarczy termometr przyczepić do korpoludka. A że korpoludek pracuje w klimatyzowanym ołepenspejsie i jeździ klimtyzowaną bryką, to wyjdzie nam zlodowacenie. A przecież uczciwie pomierzyliśmy:P Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;) No skoro nie miał prawa, to się nie wlicza, to przekraczających prędkość też trzeba wyciąć:P Ogólnie te badania to wydają mi się mocno z dupy. -- Shrek |
|