Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szybkość na przejściach

Szybkość na przejściach

Data: 2020-02-09 15:30:10
Autor: kk
Szybkość na przejściach
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x0/2582191.jpg

No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
...

Jak to nie?

"PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE

Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m) poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h, czyli  w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach, ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90% zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole prędkości).  W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
"

Zgadzamy się?


"...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100 pieszych na przejściu). ...
"

Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?


"...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."

Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?

"Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
- zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez rozszerzenie nadzoru ..."

A przepraszam, jaki nadzór?

"...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i obserwacji zmiany zachowań kierowców..."

Jakich to zmian oczekujemy?

" i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w rejonie przejść;"

By?

"- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych;   "

Ponownie, jaki nadzór?

No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?

Szybkość na przejściach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona