Data: 2013-07-18 09:17:51 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szybowczyki :-) | |
Pytanko do szybownikow; Jakie obowiazuja dzis w Polsce przepisy
medyczne dot. ubiegania sie i przedluzania licencji PPL-G? Za moich czasow nie bylo roznicy w badaniach lekarskich miedzy licencja na samoloty i szybowce; czyli faszystowskie wymagania jak na CAT I pilotow mysliwskich:-) Niedawno 'dotarlo' do mnie, ze Transport Canda nie wymaga zadnych badan od szybownikow. Wymaga zlozenie deklaracji, ze sie zdrowym :-) http://www.tc.gc.ca/wwwdocs/Forms/26-0297_0712-06_BO.pdf Zeby uzyskac "Recreational Pilot Permit", czyli ubozsza wersje PPL, wystarczy ta sama deklaracja z bumaga lekarza rodzinnego. Co ciekawe ograniczenia RPP to latanie za dnia w VMC z max 1 pasazerem w Kanadzie. Ale nie ma ograniczen innych niz dla PPL dotyczacych samolotu; tj. masa czy moc silnika. Mowia tylko "not high performance"; moc nie wieksza niz 200hp i pred. max nie wieksza niz 250kts. To mnie niezmiernie cieszy; mozna latac chocby do osiemdziesiatki :-) cheers |
|
Data: 2013-07-19 00:30:54 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Szybowczyki :-) | |
Pytanko do szybownikow; Jakie obowiazuja dzis w Polsce przepisy JAR-FCL3. Za moich czasow nie bylo roznicy w badaniach lekarskich miedzy licencja Teraz jest wymagana 2 klasa. Ale wejdzie? wchodzi juĹź? nowa lĹźejsza "rekreacyjna" kategoria PART LAPL gdzie wymagania majÄ byÄ obniĹźone wobec 2 klasy, ponoÄ majÄ to orzekaÄ "zwykli" lekarze. Niedawno 'dotarlo' do mnie, ze Transport Canda To i obecnie moĹźna do setki nawet :) Ale ogĂłlnie zmiany idÄ w kierunku jak wyĹźej, to dobrze! |
|
Data: 2013-07-18 19:08:35 | |
Autor: TJ_Blues | |
Szybowczyki :-) | |
On Thursday, July 18, 2013 6:30:54 PM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
> Pytanko do szybownikow; Jakie obowiazuja dzis w Polsce przepisy Ciekawe :-) Czyli w Polsce wazne sa dioptrie w oku a u mnie 20/20 niezaleznie od stosowanej korekty :-) I z innej beczki. Czy w Poslce honoruja kanadyjskie i amerykanskie licencje.. Tzn. czy posiadacz kanadyjskiej licencji moze wynajac szybowiec / samolot? cheers |
|