Szybowczyki :-)

Data: 2013-07-19 00:30:54
Autor: /dev/SU45
Szybowczyki :-)

Pytanko do szybownikow; Jakie obowiazuja dzis w Polsce przepisy
medyczne dot. ubiegania sie i przedluzania licencji PPL-G?

JAR-FCL3.

Za moich czasow nie bylo roznicy w badaniach lekarskich miedzy licencja
na samoloty i szybowce; czyli faszystowskie wymagania jak na CAT I pilotow
mysliwskich:-)

Teraz jest wymagana 2 klasa.
Ale wejdzie? wchodzi już? nowa lżejsza "rekreacyjna" kategoria PART LAPL gdzie wymagania mają być obniżone wobec 2 klasy, ponoć mają to orzekać "zwykli" lekarze.

Niedawno 'dotarlo' do mnie, ze Transport Canda
nie wymaga zadnych badan od szybownikow. Wymaga zlozenie deklaracji,
ze sie zdrowym :-)
http://www.tc.gc.ca/wwwdocs/Forms/26-0297_0712-06_BO.pdf

Zeby uzyskac "Recreational Pilot Permit", czyli ubozsza wersje PPL,
wystarczy ta sama deklaracja z bumaga lekarza rodzinnego. Co ciekawe
ograniczenia RPP to latanie za dnia w VMC z max 1 pasazerem w Kanadzie.
Ale nie ma ograniczen innych niz dla PPL dotyczacych samolotu; tj. masa
czy moc silnika. Mowia tylko "not high performance"; moc nie wieksza
niz 200hp i pred. max nie wieksza niz 250kts.

To mnie niezmiernie cieszy; mozna latac chocby do osiemdziesiatki :-)

To i obecnie moĹźna do setki nawet :)

Ale ogólnie zmiany idą w kierunku jak wyżej, to dobrze!

Data: 2013-07-18 19:08:35
Autor: TJ_Blues
Szybowczyki :-)
On Thursday, July 18, 2013 6:30:54 PM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
> [...]

> niz 200hp i pred. max nie wieksza niz 250kts.

> To mnie niezmiernie cieszy; mozna latac chocby do osiemdziesiatki :-)

To i obecnie można do setki nawet :)

Ale ogólnie zmiany idą w kierunku jak wyżej, to dobrze!

Ciekawe :-) Czyli w Polsce wazne sa dioptrie w oku a u mnie 20/20
niezaleznie od stosowanej korekty :-)

I z innej beczki. Czy w Poslce honoruja kanadyjskie i amerykanskie licencje..
Tzn. czy posiadacz kanadyjskiej licencji moze wynajac szybowiec / samolot?

cheers

Szybowczyki :-)