Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?

Data: 2011-02-19 20:13:23
Autor: Tomasz_XX
Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?
Witam,
poszukuję danych technicznych tego szybowca. Był to szybowiec do używany w latach przedwojennych do szkolenia podstawowego, tak jak nasza Wrona, Żaba czy Czajka. W necie znalałem - pod adresem poniżej - jego plany w języku hiszpańskich, ale bez danych lotnych i masowych.

http://www.ultraligero.net/Sitios/Planos/Northrop_1928/Northrop_1928.pdf

Tomasz

Data: 2011-02-19 23:08:04
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:ijp4oi$nnd$1news.onet.pl...
[...]

Przecież to Lippisch - Stamer Zögling 33.

Data: 2011-02-20 13:06:22
Autor: Tomasz_XX
Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?
Masz rację, to ten sam.
Nie spodziewałem się w Argentynie tego szybowca.
Dziękuję.

http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/ith/lippisch.htm

Data: 2011-02-20 13:14:11
Autor: Tomasz_XX
Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?
Poza tym rok w nazwie 1928 zmylił mnie. Zastanawiam się kto komu użyczył dokumentację ?
Instrukcja "Flying and Glider Manual" jest datowana na 1930r. ?

Data: 2011-02-20 16:16:47
Autor: JJR
Tomasz_XX wrote:
Poza tym rok w nazwie 1928 zmylił mnie. Zastanawiam się kto komu użyczył
dokumentację ?

Uwierz na słowo, że to nie Amerykanie wynajdowali szybownictwo. Oni w
traktacie wersalskim starannie Niemcom zabronili budowy samolotów, więc ci
chcąc nie chcąc wzięli się za lżejsze aparaty. I potem reszta świata z tych
wzorów korzystała.

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz?
www.zwijaj.pl

Data: 2011-02-20 20:08:50
Autor: Tomasz_XX
Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?
Co do traktatu i jego treści w 100% się zgadzam. Taki był i już.
W wolnej jednak spróbuje rozwikłać te niejasnośći, bo nie można zmieniać biegu historii Northrop 1928 nie mógł powstać przed Lippisch - Stamer Zögling 33. Pięć lat róznicy, to za dużo.
Tomasz

Data: 2011-02-20 20:36:38
Autor: JJR
Tomasz_XX wrote:

[...]

Bo trudno twierdzić że to akurat konkretnie ten lub tamten model. Zoglingi
rozwijały się ewolucyjnie, do tego to jeszcze bardziej były czasy manufaktury
niż wielkich serii - w efekcie różnic mogło być milion, i to niekoniecznie
widocznych w planach.
Żeby daleko nie szukać, tu jest rysunek modelu z 1926 (właśnie z uwagą że inne
wersje różniły się w szczegółach :)
http://www.australianglidingmuseum.org.au/index.php?option=com_content&view=ar
ticle&id=33%3Anorthrop-primary&catid=9%3Acollection&Itemid=1

--
pzdr,
Jędrzej

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, tylko żują pszczoły.

Data: 2011-02-21 00:08:36
Autor: JasiekS

Jeśli to jest rzeczywiście szybowiec Lippischa, to tutaj https://www2.lba.de/data/bb/Segelflug/sp_0011_01.pdf masz informacje o AKTUALNYM certyfikacie typu.

Identyfikacja może być nietrafiona, bo podobnych szybowców do szkolenia podstawowego było sporo zarówno przed jak i po II wojnie. Na przykład http://www.lsv-siegerland.de/1930-39.pdf pokazuje dwie wersje Zöglinga i żadna nie pasuje idealnie do instrukcji. To już prędzej Stammer Lippisch Schulgleiter 38 z roku 1938. https://www2.lba.de/data/bb/Segelflug/sp_0014_01.pdf

--
JasiekS

Szybowiec "Northrop Glider" 1930 ?