Szyfrowanie EFS

Data: 2011-06-03 11:55:51
Autor: Paweł
Szyfrowanie EFS
Witam !

W systemie WinXP część katalogów miałem zaszyfrowanych (EFS).
Powstała konieczność zainstalowania na nowo sytemu. Wyłączyłem więc szyfrowanie i zrobiłem kopię wszystkich katalogów łącznie z systemowymi. Zainstalowałem na nowo system. Okazało się, że jeden folder w kopii danych jest nadal zaszyfrowany. Nie można więc go odczytać. Na szczęście nie zawiera on jakiś specjalnie ważnych plików.
Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

Paweł

Data: 2011-06-03 13:37:56
Autor: nom
Szyfrowanie EFS

Użytkownik "Paweł" <pawel.neo@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:isabk9$l83$1mx1.internetia.pl...

Zawsze jednak szkoda coś stracić. Może da się jakoś odzyskać te dane ?

Spróbuj założyć użytownika i hasło pod XP takie samo jak miałeś w momencie kiedy szyfrowałeś ten katalog.

Data: 2011-06-03 14:00:27
Autor: Paweł
Szyfrowanie EFS

Spróbuj założyć użytownika i hasło pod XP takie samo jak miałeś w
momencie kiedy szyfrowałeś ten katalog.

Niestety ten sposób nie zadziałał.

Paweł

Data: 2011-06-03 14:57:00
Autor: Adam Koltowski
Szyfrowanie EFS

U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isah2o$oki$1inews.gazeta.pl...

U¿ytkownik "Pawe³" <pawel.neo@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isabk9$l83$1mx1.internetia.pl...

Zawsze jednak szkoda co¶ straciæ. Mo¿e da siê jako¶ odzyskaæ te dane ?

Spróbuj za³o¿yæ u¿ytownika i has³o pod XP takie samo jak mia³e¶ w momencie kiedy szyfrowa³e¶ ten katalog.

Na pewno nie zadziala.

Pytanie - czy XP byl w domenie czy to komputer samodzilny ?? Jesli byl w domenie, na pewno Administrator Domeny moze otworzyc takie pliki, ale szczegolow nie pamietam - trzeba by poszukac.

Jesli jednak to komputer samodzilny i nie zrobiles kopii kluczy (szczegolow rowniez nie pamietam), to prawie na pewno nie odzyskasz tych plikow.

Data: 2011-06-03 14:36:15
Autor: Piotr B. \(pb2004\)
Szyfrowanie EFS
Użytkownik "PaweÅ‚"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:isabk9$l83$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Oczywiście że się da. Wystarczy przywrócić albo klucze szyfrowania albo klucz agenta odzyskiwania z backupu, który na pewno wykonałeś przed reinstalacją systemu. Ewentualnie możesz spróbować odzyskać te klucze za pomocą np. takiego programu[1]. BTW NTG fut na pl.comp.os.ms-windows.winnt

1. http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html
--
Piotr Borkowski

Data: 2011-06-03 15:24:05
Autor: Paweł
Szyfrowanie EFS

Oczywiście że się da. Wystarczy przywrócić albo klucze szyfrowania albo
klucz agenta odzyskiwania z backupu, który na pewno wykonałeś przed
reinstalacjÄ… systemu.

Przed reinstalacją systemu kluczy szyfrowania nie eksportowałem. Byłem pewien, że nie ma już na dysku szyfrowanych katalogów. Kopię kluczy zrobiłem przewidująco kilka lat temu. Zapewne nagrałem je na płytę CD i gdzieś ją schowałem. Nie mam jednak pojęcia gdzie.
Dysponuję jednak kopią praktycznie wszystkich plików systemu operacyjnego. Myślałem, że na ich podstawie coś uda się zrobić.

Paweł

Data: 2011-06-03 17:12:25
Autor: Piotr B. \(pb2004\)
Szyfrowanie EFS
Użytkownik "PaweÅ‚"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:isanqm$a1v$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Ponieważ jak już pisałem problem nie jest sprzętowy odpowiedziałem na post wysłany zgodnie z nagłówkiem FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

--
Piotr Borkowski

Szyfrowanie EFS