Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?

Data: 2009-03-12 14:10:44
Autor: januszek
Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
Sqeeb napisał(a):

Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
mobile? ;-)

Owszem. Są już dyski, które mają taką technologię sprzętowego szyfrowania danych wbudowaną np: http://www.seagate.com/www/pl-pl/products/laptops/momentus/momentus_7200_fde/

j.

--
"Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
(o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

Data: 2009-03-12 16:52:58
Autor: Sqeeb
Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
On 12 Mar 2009 15:10:44 +0100
januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:

Sqeeb napisał(a):

> Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
> [...]

Ale ja prosiłem o hasło wstukiwane po klawiaturze a nie skanowanie siatkówki ;-]
Ja skanera nie mam!

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-12 19:42:22
Autor: januszek
Sqeeb napisał(a):

http://www.seagate.com/www/pl-pl/products/laptops/momentus/momentus_7200_fde/

Ale ja prosiłem o hasło wstukiwane po klawiaturze a nie skanowanie siatkówki ;-]
Ja skanera nie mam!

Sugeruję przeczytać opis raz jeszcze, zwracając uwagę na przecinki ;P

A tu masz test tego dysku: http://www.tomshardware.com/reviews/momentus-5400-fde,1742-4.html

j.

Data: 2009-03-12 21:44:16
Autor: Sqeeb
Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
On 12 Mar 2009 20:42:22 +0100
januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:

Sugeruję przeczytać opis raz jeszcze, zwracając uwagę na przecinki ;P

Żartowałem ino.

A tu masz test tego dysku: http://www.tomshardware.com/reviews/momentus-5400-fde,1742-4.html

Dzięki.

A wszelki software jaki jest dostępny na jakiej zasadzie działa?
Przy urchamianiu systemu zapytuje o klucz czy po uruchomieniu systemu?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-03-13 07:34:38
Autor: januszek
Sqeeb napisał(a):

[...]

Bazując na tym opisie z tomshardware: "After installation of the security software, there will be a small second partition on your Momentus 5400 FDE.2 hard drive. This will be the boot partition from now on, and controls access to your vital data partition. In this way, the software can prompt you for the password to grant access to the encrypted partition. That partition appears to be empty if the drive is hooked up to another system" - mogę Ci odpowiedzieć, że ten soft tworzy małą partycję rozruchową, która służy do uruchomienia programu,
który pyta o hasło a potem montuje zaszyfrowaną partycję i z niej już
startuje system operacyjny. Po uruchomieniu tego systemu, ta mała partycja wygląda na pustą.

Tu warto zauważyć, że podobną funkcjonalność możesz osiągnąć stosując
oprogramowanie TrueCrypt. Na pewno wyjdzie taniej ;) j.