Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault

Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault

Data: 2019-05-27 12:12:03
Autor: Pszemol
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
Data: 2019-05-27 10:19:30
Autor: przemek.jedrzejczak
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
To już chyba kryzys ?

Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych. Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

Data: 2019-05-27 23:41:19
Autor: Marcin N
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-27 o 19:19, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
To już chyba kryzys ?

Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych.

Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

Jak dla mnie hitem są silniki hybrydowe. Tymczasem żaden europejski producent nie ma ich w ogóle w ofercie małych samochodów miejskich, gdzie te silniki pokazują pazur.
Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody używane. Nie żartuję.


--
MN

Data: 2019-05-28 11:14:12
Autor: T.
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-27 o 23:41, Marcin N pisze:
W dniu 2019-05-27 o 19:19, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
To już chyba kryzys ?

Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych.

Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

Jak dla mnie hitem są silniki hybrydowe. Tymczasem żaden europejski producent nie ma ich w ogóle w ofercie małych samochodów miejskich, gdzie te silniki pokazują pazur.
Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody używane. Nie żartuję.




https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/suzuki-shvs-hybrydy-trzy/?fbclid=IwAR2szB3hl6FiX-kNnq_PXTYqGuwwJ6nl-mtDbxB7FecGWrAy0XYwMMss-go

T.

Data: 2019-05-28 15:43:07
Autor: RadoslawF
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-27 o 23:41, Marcin N pisze:

To już chyba kryzys ?

Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych.

Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

Jak dla mnie hitem są silniki hybrydowe. Tymczasem żaden europejski producent nie ma ich w ogóle w ofercie małych samochodów miejskich, gdzie te silniki pokazują pazur.
Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody używane. Nie żartuję.

Wprowadzili od dupy strony.
Pierwsze hybrydy paliły więcej niż typowe auta.
Ludzie sobie zapamiętali wyniki i teraz wiedzą ze pali dużo, kosztuje
za dużo ma ma silnik spalinowy i elektryczny/elektryczne.
Jest awaryjny a jak coś pójdzie to praktyka pokazuje że nie radzą
sobie nawet autoryzowane serwisy w naszym kraju.
Rozsądna hybryda to taka która mało pali, ma odpowiednio duże
akumulatory aby po mieście na trasie dom-praca nie włączać
silnika spalinowego. No i takie już są, ale cena dalej zabija.


Pozdrawiam

Data: 2019-06-02 19:44:16
Autor: Janusz
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-28 o 15:43, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-05-27 o 23:41, Marcin N pisze:

To już chyba kryzys ?

Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych.

Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

Jak dla mnie hitem są silniki hybrydowe. Tymczasem żaden europejski producent nie ma ich w ogóle w ofercie małych samochodów miejskich, gdzie te silniki pokazują pazur.
Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody używane. Nie żartuję.

Wprowadzili od dupy strony.
Pierwsze hybrydy paliły więcej niż typowe auta.
Ludzie sobie zapamiętali wyniki i teraz wiedzą ze pali dużo, kosztuje
za dużo ma ma silnik spalinowy i elektryczny/elektryczne.
Jest awaryjny a jak coś pójdzie to praktyka pokazuje że nie radzą
sobie nawet autoryzowane serwisy w naszym kraju.
Bo ona jest do dupy zrobiona, to jest zwykły silnik spalinowy ze skomplikowaną przekładnią z dołączonym do niej silnikiem elektrycznym, w efekcie
jak się aku rozładują i odpali zwykły silnik to ona na nim de fakto jezdzi
przy okazji ładując aku. Klasyczna hybryda powinna mieć jednocześnie
i prądnicę i silnik elektryczny i to on powinien cały czas napędzać koła,
w toyocie tego nie ma.

--
Janusz

Data: 2019-06-06 21:27:39
Autor: Marcin N
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-06-02 o 19:44, Janusz pisze:
Bo ona jest do dupy zrobiona, to jest zwykły silnik spalinowy ze skomplikowaną przekładnią z dołączonym do niej silnikiem elektrycznym, w efekcie
jak się aku rozładują i odpali zwykły silnik to ona na nim de fakto jezdzi
przy okazji ładując aku. Klasyczna hybryda powinna mieć jednocześnie
i prądnicę i silnik elektryczny i to on powinien cały czas napędzać koła,
w toyocie tego nie ma.

Toyota z premedytacją napędza koła silnikiem spalinowym.
Inaczej straty wzrosłyby o 15%.

Piszesz o skomplikowanej przekładni. Masz na myśli przekładnię planetarną? Jest bajecznie prosta w porównaniu do skrzyni biegów.
Stopień komplikacji podobny do mechanizmu różnicowego, który praktycznie nigdy się nie psuje.


--
MN

Data: 2019-05-27 20:30:35
Autor: Zenek Kapelinder
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
Dla przecietnego czlowieka ma to mniej wiecej taki wplyw jak lot Lajki na los psow w ZSRR.

Data: 2019-05-28 11:18:39
Autor: T.
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-27 o 19:12, Pszemol pisze:
https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/fiat-chrysler-chce-polaczyc-sie-z-renault/rxknnx6
Trąbią o tym od kilku miesięcy. Co ciekawe - wczoraj dostałem info od Renaulta, że Fiat wystąpił z propozycją, a po południu - że już się zbiera zarząd, żeby rozpatrzeć sprawę... :-)
Ps. Dotychczas była mowa o wykupieniu FIATA przez Renaulta, a nie o żadnej fuzji. Fiat ma słabe wyniki, z powodów politycznych produkuje drożej niż inni (m.in. przeniesienie produkcji Pandy z Tychów do Neapolu), to się musiało tak skończyć. Kupili Chryslera i wyszli na tym jak Zabłocki na mydle (bo nie bez powodu Chrysler chciał się sprzedać). Renault kupi to za pół darmo, pozbędzie się połowy fabryk i modeli i będzie w Europie duopol Renault i Volswagen (obie z przyległościami).
T.

Data: 2019-05-28 22:21:54
Autor: jerzu.xyz
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
On Tue, 28 May 2019 11:18:39 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

będzie w Europie duopol Renault i Volswagen

Jeszcze jest PSA, z przyległościami ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2019-05-29 09:53:06
Autor: T.
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
W dniu 2019-05-28 o 22:21, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 28 May 2019 11:18:39 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

będzie w Europie duopol Renault i Volswagen

Jeszcze jest PSA, z przyległościami ;)


PSA to taka dość niszowa "marka"... :-)

SPRZEDAŻ AUT NA ŚWIECIE W 2018 ROKU: TOP 5O MAREK

1. Toyota 8 091 277
2. Volkswagen 6 746 204
3. Ford 5 329 290
4. Honda 4 966 037
5. Nissan 4 750 863
6. Hyundai 4 076 913
7. Chevrolet 3 881 747
8. Suzuki 3 046 585
9. Kia 2 638 782
10. Mercedes 2 551 806
11. Renault 2 288 406
12. BMW 2 077 314
13. Audi 1 812 411
14. Mazda 1 550 131
15. Jeep 1 548 333
16. Peugeot 1 533 574
17. Geely 1 384 836
18. Fiat 1 377 699
19. Buick 1 291 266
20. Skoda 1 243 494
21. Mitsubishi 1 060 436
22. Subaru 1 053 457
23. Opel/ Vauxhall 1 005 340
24. Citroen 1 000 273

Zusamen do kupy mają mniej niż Kia :-)


Po zsumowaniu marek wyjdzie, że największa firma to VW i Renault. Choć grupa VW, będąca właścicielem kilku marek to nie to samo, co alians Renault (są powymieniani akcjami: Renault, Nissan i Mitsubischi i kilka innych).
Dzieje się też na innych niż europejski - rynkach. Suzuki wchodzi w alians z Toyotą - nowa RAV4 będzie elektryczna i produkowana przez Suzuki. Za to Toyota przejmie od Suzuki modele Ciaz i Ertiga. Jeśli to się sformalizuje, Toyota będzie największym producentem, no chyba że Renault łyknie Fiata :-) Ale będą szły łeb w łeb, zostawiając z tyłu VW.

https://glowny-mechanik.pl/2019/03/25/w-polskiej-fabryce-toyoty-beda-produkowane-silniki-dla-suzuki/
https://gaadiwaadi.com/suzuki-to-sell-toyota-rav4-based-electric-suv-in-europe/

Sprzedaż samochodów na świecie w 2018 r. (w nawiasie: wzrost/spadek sprzedaży; udział w globalnym rynku):
Volkswagen Group - 10 830 625 szt. (+2,2 proc.; 11,4 proc.)
Toyota Group - 10 520 625 szt. (+2,2 proc.; 11,1 proc.)
Renault-Nissan Alliance - 10 360 992 szt. (+1,3 proc.; 10,9 proc.)
General Motors - 8 786 987 szt. (-2,0 proc.; 9,2 proc.)
Hyundai Kia - 7 507 945 szt. (+3,2 proc.; 7,9 proc.)
Ford Group - 5 734 306 szt. (-8,9 proc.; 6,0 proc.)
Honda Motor - 5 265 125 szt.(-0,6 proc.; 5,5 proc.)
FCA - 4 840 664 szt. (+0,0 proc.; 5,1 proc.)
PSA - 4 125 683 szt. (-2,9 proc.; 4,3 proc.)
Suzuki - 3 213 224 szt. (+1,2 proc.; 3,4 proc.)

T.

Data: 2019-06-01 18:52:02
Autor: jerzu.xyz
Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
On Wed, 29 May 2019 09:53:06 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:

Zusamen do kupy mają mniej niż Kia :-)

Mnie wychodzi ponad 3,5 mln. Peugeot + Citroen + Opel.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona