Szykuje się wielka dymisja w Kościele katolickim.

Data: 2009-12-12 19:07:34
Autor: Roger Perejro
Szykuje się wielka dymisja w Kościele katolickim.
Nawet dziesięciu biskupów katolickich z Irlandii może zostać zdymisjonowanych w rezultacie skandalu pedofilii w Kościele w tym kraju oraz jego tuszowania przez tamtejszych ordynariuszy diecezji - pisze włoski dziennik "Il Giornale".
Artykuł watykanisty Andrei Torniellego ukazał się dzień po specjalnej watykańskiej naradzie papieża z przedstawicielami irlandzkiego episkopatu na temat ogłoszonego niedawno raportu w sprawie nadużyć seksualnych wobec dzieci i nieletnich w instytucjach kościelnych w archidiecezji w Dublinie. W skandal zamieszanych jest około pięćdziesięciu księży, którzy nie zostali aresztowani - podkreśla gazeta.

Ogłoszony po naradzie komunikat Stolicy Apostolskiej - podkreśla dziennik - jest wyjątkowo stanowczy i padają w nim tak mocne słowa, jak "oburzenie" , "hańba" i "zdrada".

Zwracając uwagę na przyjętą jeszcze przez kardynała Josepha Ratzingera strategię zerowej tolerancji wobec takich przestępstw, "Il Giornale" zwraca uwagę na determinację Watykanu, by doprowadzić do ukarania winnych.

I choć, jak zaznacza, w komunikacie nie położono nacisku na ewentualne dymisje, to przypuszcza się, że ustąpić z urzędu może od 4 do 10 biskupów - z własnej woli lub na wyraźną sugestię Watykanu.

http://wiadomosci.onet.pl/2094559,12,szykuje_sie_wielka_dymisja_w_kosciele_katolickim,item.html

Przemek

Wikary Hesku, do dzieła!

--

"Wielu moich kolegów z partii Kaczyńskiego ma spore wątpliwości wobec tego, co się tam dzieje - twierdzi przewodniczący koła parlamentarnego Polska Plus Ludwik Dorn w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej", wykluczając jednocześnie koalicję z PiS. Koalicja Polski Plus z PiS wydaje mu się wątpliwa. Jego zdaniem byłoby to "cwaniactwo przygłupa".

Data: 2009-12-12 19:14:22
Autor: pluton
[...]

A jakie kary sa przewidziane ? 15 lat bez mozliwosci warunkowego zwolnienia
?
Kary finansowe na rzecz pokrzywdzonych ? Kastracja chemiczna ?

Nullification

Data: 2009-12-12 19:34:32
Autor: sofu

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

zwolnienia
?
Kary finansowe na rzecz pokrzywdzonych ? Kastracja chemiczna ?

-- pozdrawiam
Nullification

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Pokuta: kilka zdrowasiek i powstrzymanie sie od aktów pedofilskich przez
miesiac.

sofu

Data: 2009-12-12 20:07:48
Autor: pluton
> [...]
> Kary finansowe na rzecz pokrzywdzonych ? Kastracja chemiczna ?

Pokuta: kilka zdrowasiek i powstrzymanie sie od aktów pedofilskich przez

Nie patyczkuja sie z biskupami...

Nullification

Data: 2009-12-12 21:07:30
Autor: sofu

Ratzingera

> zwolnienia
> >

> Pokuta: kilka zdrowasiek i powstrzymanie sie od aktów pedofilskich przez
> [...]

Fakt! Miesiac bez młodego ciała toż to dla takiego biskupa tortura o bycie
samoistnym.

sofu

Data: 2009-12-12 20:13:55
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sat, 12 Dec 2009 19:14:22 +0100, pluton napisał(a):

[...]

Ja bym proponował za karę urżnięcie każdemu z tych księży jego leliji tępym
zardzewiałym kozikiem.

Jako środek znieczulający może być ewentualnie gąbka z octem i niech się
jeden z drugim "ubogaca cierpieniem".

Data: 2009-12-12 21:58:43
Autor: abc
Szykuje się wielka dymisja w Kościele katolickim.
No i bardzo dobrze, że Benedykt Odnowiciel czyści stajnię Augiasza. Po Soborze Watykańskim II, w wyniku aggiornamento wpuszczono do stanu duchownego zbyt wielu ludzi, którzy się do tego nie nadają.

Data: 2009-12-12 13:37:44
Autor: Antenka
[...]

A w okresie PRL-u zbyt wielu udawanych księży, tzw. agentura, która
celowo na zlecenie wchodziła w struktury KK, żeby go rozsadzić od
wewnątrz.

Antenka

"A bramy piekielne go nie przemogą".

Data: 2009-12-13 10:00:28
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:931a242f-b5e0-4cc2-b68a-5a73086036b5n35g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Zakladajac, ze powyzsze idiotyczne zalozenie stworzone przez koltunow z mysla o zaklamaniu rzeczywistej  a wiec dwulicowej roli wielu ksiezy w tzw, komunie , dodam roli sb - ckich donosicieli ( Wielgus , Zycinski i inni ) jest prawdziwe , to pytam dlaczego hierarchia wiedzac o tym , znajac winnych bo przeciez znac ich musialaby , nie pozbedzie sie ich , raz na zawsze ucinajac spekulacje na temat niechlubnej roli jaka pelnila duza czesc  kleru w czasach komuny ? .Jakby smiejac sie w twarz wiernym episkopat "dekretem "oglosil ni mniej , ni wiecej tylko " koniec z lustracji w kosciele " a usluzni "historycy" ipeenowskiego magla , jak jeden maz nabrali wode w usta i wyciagajac kwity na kazdego niewygodnego , nie kwapia sie zlustrowac tych , ktorzy maja byc wzorem moralnych zachowan .

cyc

cyc

Szykuje się wielka dymisja w Kościele katolickim.