Szykujmy sie na 30 km/h

Data: 2010-06-03 10:31:31
Autor: Dysiek
Szykujmy sie na 30 km/h
Witam

Za WP:

Do Austrii pojechali¶my nie tylko dla jej wspaniałych widoków, ale również dlatego, by zbadać intryguj±ce nas rozwi±zanie zastosowane w Grazu. To pierwsze miasto  w Europie, które wprowadziło tempo 30 km/h. Aż 80% ulic miasta objętych jest t± stref±.

"Tempo 30 to nowe prawo wprowadzone w Grazu. Faza testowa trwała 2 lata. Na głównych arteriach miasta można jeĽdzić z prędko¶ci± do 50 km/h natomiast na mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller, odpowiedzialna za Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

Calosc:
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Z-gracja-w-Grazu,wid,12328169,wiadomosc.html

Data: 2010-06-03 10:38:00
Autor: Olek
Szykujmy sie na 30 km/h
On 2010-06-03 10:31, Dysiek wrote:
Witam

[...]

tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędko¶ć - ani optymalna dla 2jki ani 3jki :)

Data: 2010-06-03 11:08:28
Autor: btn
Szykujmy sie na 30 km/h

tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędkość - ani
optymalna dla 2jki ani 3jki :)

Koncerny paliwowe juĹĽ zacierajÄ… brudne od ropy rÄ…czki :)

Data: 2010-06-03 11:45:45
Autor: Olek
Szykujmy sie na 30 km/h
On 2010-06-03 11:08, btn wrote:

Koncerny paliwowe już zacieraj± brudne od ropy r±czki :)

;)

Data: 2010-06-03 11:21:07
Autor: Krzysztof 45
Szykujmy sie na 30 km/h
Olek napisał(a):
tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędko¶ć - ani optymalna dla 2jki ani 3jki :)
We wrocku ¶rednia wychodzi mi 27km/h (a troche km robię dziennie)
Mało mam okazji wrzucić czwórkę.
--
Krzysiek

Data: 2010-06-03 11:13:15
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Krzysztof 45 wrote:

We wrocku średnia wychodzi mi 27km/h (a troche km robię dziennie) Mało
mam okazji wrzucić czwórkę.

A średnią o chwilowej odróżniasz czy to zbyt trudne? Swoją drogą masz niższą średnią niż ja miewałem gdy w liceum jeździłem po mieście rowerem, gratuluje.

Data: 2010-06-03 13:36:20
Autor: Krzysztof 45
Szykujmy sie na 30 km/h
to napisał(a):
A średnią o chwilowej odróżniasz czy to zbyt trudne?
Ĺšrednia o chwilowej. Trudne.
Swoją drogą masz niższą średnią niż ja miewałem gdy w liceum jeździłem po mieście rowerem, gratuluje.
Średnia w ruchu miejskim rowerem większa od 27km/h. Te kity to mamusi wciskaj, a nie rowerzyście.
Chyba że doginałeś z Leśnicy do rynku i z powrotem LOL
--
Krzysiek

Data: 2010-06-03 13:01:14
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Krzysztof 45 wrote:

Średnia w ruchu miejskim rowerem większa od 27km/h. Te kity to mamusi
wciskaj, a nie rowerzyście.

To, że Ty czegoś nie potrafisz nie oznacza, że nie jest to możliwe. Wystarczy dobra kondycja, dobry rower i kilka umiejętności (czasem wskoczyć za autobus, czasem ominąć czerwone światło) i można zrobić nawet więcej. Oczywiście nie jest to typowa jazda miejsca, bo po takim rajdzie człowiek nadaje się wyłącznie pod prysznic. ;-)

Chyba że doginałeś z Leśnicy do rynku i z powrotem LOL

A co to za prowincjonalne nazwy?

Data: 2010-06-03 23:01:03
Autor: Krzysztof 45
Szykujmy sie na 30 km/h
to napisał(a):
To, ĹĽe Ty czegoĹ› nie potrafisz nie oznacza, ĹĽe nie jest to moĹĽliwe.
Ty, z jednego strzała za autobusem to i Ci z cztery dychy wyjdzie.
Skasuj sobie licznik, zrób 200-300km po mieście i się w tedy zgłoś z wynikiem.
--
Krzysiek

Data: 2010-06-04 04:19:57
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Krzysztof 45 wrote:

[...]

Taką kondycje miałem w liceum, a nie teraz.

Data: 2010-06-07 15:30:52
Autor: [Cichy]
Szykujmy sie na 30 km/h
Taką kondycje miałem w liceum, a nie teraz.

Hehe, juz sie bajkopisarz wycofuje :)

Pozdrawiam,
Cichy

Data: 2010-06-07 14:33:25
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
[Cichy] wrote:

Taką kondycje miałem w liceum, a nie teraz.

Hehe, juz sie bajkopisarz wycofuje :)

Z czego się wycofuje? Ty też nie umiesz czytać? Przecież napisałem wyraźnie: "Swoją drogą masz niższą średnią niż ja miewałem gdy w liceum jeździłem po mieście rowerem, gratuluje."

Data: 2010-06-11 11:22:34
Autor: [Cichy]
Szykujmy sie na 30 km/h
Witam,
Miewales wieksza srednia predkosc po miescie (średnia nie chwilowa) niz 27 km/h ??

Hehe, pewnie srednia na odcinku 100m :)

Pozdrawiam,
Cichy

Data: 2010-06-12 20:29:08
Autor: Adam Płaszczyca
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia Fri, 11 Jun 2010 11:22:34 +0200, [Cichy] napisał(a):

Witam,
Miewales wieksza srednia predkosc po miescie (¶rednia nie chwilowa) niz 27 km/h ??
Hehe, pewnie srednia na odcinku 100m :)

Hehe, miewałem. Ale może dlatego, że potrafię my¶leć i nie jadę tam, gdzie
głupki stoj±.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-06-03 11:45:38
Autor: Olek
Szykujmy sie na 30 km/h
On 2010-06-03 11:21, Krzysztof 45 wrote:

We wrocku ¶rednia wychodzi mi 27km/h (a troche km robię dziennie)
Mało mam okazji wrzucić czwórkę.

no tak ale to ¶rednia, więc w±tpię, żeby¶ cały czas 30 jechał :)

Data: 2010-06-03 14:24:12
Autor: Ludvigus
Szykujmy sie na 30 km/h

On 2010-06-03 10:31, Dysiek wrote:
Witam

[...]

A łeee... te 30km/h to 1000rpm na II biegu.... :/ Pozdr., --
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-06-03 14:39:34
Autor: Olek
Szykujmy sie na 30 km/h
On 2010-06-03 14:24, Ludvigus wrote:

A łeee... te 30km/h to 1000rpm na II biegu.... :/

Pozdr.,

hehe zależy w jakim aucie :) a z ciekawo¶ci sprawdze ile mam na 2jce RPM'ów przy 30km/h

Data: 2010-06-05 01:38:36
Autor: Borys Pogoreło
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia Thu, 3 Jun 2010 14:24:12 +0200, Ludvigus napisał(a):

tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędko¶ć - ani optymalna dla 2jki ani 3jki :)

A łeee... te 30km/h to 1000rpm na II biegu.... :/

 Co Ty masz za skrzynię? :) U mnie to jest akurat 2krpm na 2. biegu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-05 13:25:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Szykujmy sie na 30 km/h
W dniu 2010-06-05 01:38, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Borys, Ty masz diesla. To tak dla przypomnienia, że Golferem już nie jeĽdzisz i żeby¶ nie próbował LPG do baku załadować. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-06-05 17:00:12
Autor: Borys Pogoreło
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia Sat, 05 Jun 2010 13:25:51 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

  Co Ty masz za skrzynię? :) U mnie to jest akurat 2krpm na 2. biegu.

Borys, Ty masz diesla. To tak dla przypomnienia, że Golferem już nie jeĽdzisz i żeby¶ nie próbował LPG do baku załadować. :P

 W Golfie też miałem fajnie zestopniowan± skrzynię - 2500rpm na 3. biegu
dawało równe 50km/h. Na dwójce pewnie 30km/h byłoby w podobnych okolicach.

 Dziwni ci inni producenci, co nie przystosowuj± skrzyni do
najpopularniejszych prędko¶ci :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-05 13:42:22
Autor: .Peeter
Szykujmy sie na 30 km/h
"BorysPogoreło" wrote:
Co Ty masz za skrzynię? :) U mnie to jest akurat 2krpm na 2. biegu.

1500rpm na 2 biegu, z ciekawo¶ci też sprawdziłem. I też mam diesla. ;)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-07 17:11:54
Autor: Irokez
Szykujmy sie na 30 km/h
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hudd7f$6h8$1inews.gazeta.pl...
"BorysPogoreło" wrote:
Co Ty masz za skrzynię? :) U mnie to jest akurat 2krpm na 2. biegu.

1500rpm na 2 biegu, z ciekawo¶ci też sprawdziłem. I też mam diesla. ;)

1800 na 2-ce
Na 3-ce około 1000
Wrzucam 4 nie tykaj±c gazu i jest te 30.. auto samo ciagnie. czasami trzeba przyhamować ;)

Klekot jak w opisie

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-06-07 18:57:52
Autor: masti
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia pięknego Mon, 07 Jun 2010 17:11:54 +0200, osobnik zwany Irokez
wystukał:

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
"BorysPogoreło" wrote:
Co Ty masz za skrzyniÄ™? :) U mnie to jest akurat 2krpm na 2. biegu.

1500rpm na 2 biegu, z ciekawości też sprawdziłem. I też mam diesla. ;)

1800 na 2-ce
Na 3-ce około 1000
Wrzucam 4 nie tykajÄ…c gazu i jest te 30.. auto samo ciagnie. czasami
trzeba przyhamować ;)

Klekot jak w opisie

to moje Mondeo żłopie wtedy 14.5 minimum a potrafi dojść do 24 superekonomia :) 2.0 benzyna

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-04 11:56:06
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

On 2010-06-03 10:31, Dysiek wrote:
Witam

[...]

Na 2 mam 2000RPM, akurat do toczenia sie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-03 10:38:11
Autor: Jurand
Szykujmy sie na 30 km/h

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hu7p95$7k8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czekam na wprowadzenie obowi±zku kroczenia przed jad±cym pojazdem z latarni± w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżaj±cym się automobilu ;)

Jurand.

Data: 2010-06-03 08:46:30
Autor: Robert Rędziak
Szykujmy sie na 30 km/h
On Thu, 3 Jun 2010 10:38:11 +0200, Jurand <jurand@interia.pl>
wrote:

Czekam na wprowadzenie obowi±zku kroczenia przed jad±cym pojazdem z latarni± w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżaj±cym się automobilu ;)

 Ale zwróć uwagę, że Graz to nie jest jakie¶ superwielkie miasto
 (chociaż swoje 250k mieszkańców ma), za to znajduje się przy
 skrzyżowaniu dwóch autostrad (ciekawe, czy na odcinkach
 s±siaduj±cych z miastem też ograniczyli prędko¶ć).

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-06-03 11:29:43
Autor: nacocito
Szykujmy sie na 30 km/h

Użytkownik "Jurand" <jurand@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hu7pej$5ah$1news.onet.pl...

Czekam na wprowadzenie obowi±zku kroczenia przed jad±cym pojazdem z latarni± w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżaj±cym się automobilu ;)

poczekaj aż samochody elektryczne będ± bardziej popularne - ich nie słychać więc będzie musiało być widać

Data: 2010-06-03 11:09:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
Szykujmy sie na 30 km/h

[...]

to już wole ten angielski eksperyment, gdzie znie¶li wszelkie znaki drogowe i trzeba sie orientować ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-06-03 13:52:15
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:hu7rgc$eni$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mowisz o tym holenderskim eksperymencie? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-03 19:53:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
Szykujmy sie na 30 km/h

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:hu88i0$qdk$1inews.gazeta.pl...

to już wole ten angielski eksperyment, gdzie znie¶li wszelkie znaki drogowe i trzeba sie orientować ;)

Mowisz o tym holenderskim eksperymencie? :)

a czort wie gdzie to bylo, ważne ze po zlikwidowaniu znaków w mie¶cie spadła ilo¶ć zdarzeń drogowych.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-06-03 20:09:56
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Kuba \(aka cita\) wrote:

a czort wie gdzie to bylo, ważne ze po zlikwidowaniu znaków w mieście
spadła ilość zdarzeń drogowych.

Nie w mieście, tylko na skrzyżowaniu, a tak naprawdę cała sprawa sprowadzała się do wybudowania ronda. Wielkie odkrycie, ze na rondzie jest zwykle mniej wypadków niż na tradycyjnym skrzyżowaniu, nie ma co.

Data: 2010-06-04 11:54:00
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4c080c14$0$17099$65785112news.neostrada.pl...
Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

jest zwykle mniej wypadkĂłw niĹĽ na tradycyjnym skrzyĹĽowaniu, nie ma co.

No i to 'miasto' mialo ze 40tys mieszkancow, z czego znajac Holandie pewnie 80% jezdzilo rowerem do pracy.

Powodzenia we wprowadzaniu takiego systemu w wawie czy wroclawiu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-04 11:29:07
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
kamil wrote:

Powodzenia we wprowadzaniu takiego systemu w wawie czy wroclawiu.

Efekty można co jakiś czas zobaczyć gdy na którymś skrzyżowaniu popsuje się sygnalizacja... Niestety nie zawsze najprostsze rozwiązanie jest optymalne, nawet jeśli z pozoru wygląda zgrabnie i logicznie.

Data: 2010-06-05 08:58:59
Autor: Shrek
Szykujmy sie na 30 km/h
to pisze:

Efekty można co jakiś czas zobaczyć gdy na którymś skrzyżowaniu popsuje się sygnalizacja... Niestety nie zawsze najprostsze rozwiązanie jest optymalne, nawet jeśli z pozoru wygląda zgrabnie i logicznie.

W DC, już od jadąc parę lat temu Trasą Prymasa Tysiąclecia już od Górczewskiej było wiadomo, ż3e na Zesłańców Sybreyjskich padły światła. Korek zaczynał się 300m przed skrzyżowaniem, nie dwa kilometry;) Teraz nie wiem bo rzadko jeżdzę, a i sygnalizacja jakoś bardziej niezawodna:P

Shrek.

Data: 2010-06-04 12:55:35
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Fri, 4 Jun 2010 11:54:00 +0100,  kamil wrote:
No i to 'miasto' mialo ze 40tys mieszkancow, z czego znajac Holandie pewnie 80% jezdzilo rowerem do pracy.
Powodzenia we wprowadzaniu takiego systemu w wawie czy wroclawiu.

W Pekinie sie dalo :)

J.

Data: 2010-06-04 12:58:53
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:jsmh06d5q8k7ptpvip1s8e3nl4u35t8ipr4ax.com...
[...]

Hehe, co prawda to prawda :)

http://sujanpatel.com/wp-content/uploads/2008/02/traffic-jam.jpg

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-04 17:04:10
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Fri, 4 Jun 2010 12:58:53 +0100,  kamil wrote:
[...]

To z Chin ? Ja mialem na mysli 10 mln miasto, w ktorym 90% jezdzilo rowerem do
pracy :-)

J.

Data: 2010-06-05 08:55:29
Autor: Shrek
Szykujmy sie na 30 km/h
kamil pisze:

Hehe, co prawda to prawda :)

http://sujanpatel.com/wp-content/uploads/2008/02/traffic-jam.jpg

Swoją drogą szmohcody praktycznie tylko czarne, albo białe;)

Shrek.

Data: 2010-06-03 11:13:46
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Thu, 3 Jun 2010 10:31:31 +0200,  Dysiek wrote:
"Tempo 30 to nowe prawo wprowadzone w Grazu. Faza testowa trwała 2 lata. Na głównych arteriach miasta można jeĽdzić z prędko¶ci± do 50 km/h natomiast na mniejszych ulicach do 30 km/h."

No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
podniesiona predkosc ponad 50. A na osiedlowkach 30 moze i nie takie
glupie.

Wiec wszystko zalezy ile bedzie tych "glownych arterii" i ile
fotoradarow :-)
I ile zielonych fal - srednia predkosc i tak jest ponizej 40.

Pozostaje jeszcze wiara w austryjacki rozsadek - swiatla wylaczyli jak
sie okazalo ze to nic nie daje :-)

J.

Data: 2010-06-03 14:39:49
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
J.F. wrote:

No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
podniesiona predkosc ponad 50. A na osiedlowkach 30 moze i nie takie
glupie.

Jeśli doprowadzi się do absurdu to potem jest jak na Puławskiej, trzy pasy, dobry asfalt i 50, w efekcie wiele osób zamiast 90-100 jedzie 150 bo różnica w ew. mandacie żadna, a wręcz miśkom zatrzymać trudniej.

Data: 2010-06-03 21:55:44
Autor: Jarek
Szykujmy sie na 30 km/h
to pisze:

Jeśli doprowadzi się do absurdu to potem jest jak na Puławskiej, trzy pasy, dobry asfalt i 50, w efekcie wiele osób zamiast 90-100 jedzie 150 bo różnica w ew. mandacie żadna, a wręcz miśkom zatrzymać trudniej.

Ostatnio jechałem Puławska za miśkami równo 100. Jechali oczywiście bez
sygnału.

Jarek

Data: 2010-06-03 20:04:27
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Jarek wrote:

Ostatnio jechałem Puławska za miśkami równo 100. Jechali oczywiście bez
sygnału.

To u nich standard, jakiś czas temu napisała chyba o tym prasa, więc się na chwilę uspokoili, ale ostatnio stare zwyczaje im wróciły. Pewnie znów mieli akcję pt. "powrót do komendy" i kierowali się wyższą koniecznością (żeby byś szybciej w domu). Oczywiście zlewanie ograniczeń nie przeszkadza im wystawać niemal codziennie pod wieczór i łapać biedaków jadących 70 po prawym pasie.

Data: 2010-06-03 22:18:21
Autor: Artur Maśląg
Szykujmy sie na 30 km/h
W dniu 2010-06-03 21:55, Jarek pisze:
to pisze:

Jeśli doprowadzi się do absurdu to potem jest jak na Puławskiej, trzy
pasy, dobry asfalt i 50, w efekcie wiele osĂłb zamiast 90-100 jedzie 150
bo różnica w ew. mandacie żadna, a wręcz miśkom zatrzymać trudniej.

Ostatnio jechałem Puławska za miśkami równo 100. Jechali oczywiście bez
sygnału.

Jasne - po Puławskiej większość jeździ już w okolicach 100 albo więcej.
Macie fantazjÄ™...

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2010-06-04 04:45:42
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Artur Maśląg wrote:

Jasne - po Puławskiej większość jeździ już w okolicach 100 albo więcej.
Macie fantazjÄ™...

Odróżniasz "wiele" od "większość"?

Data: 2010-06-03 16:01:45
Autor: Borys Pogoreło
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia Thu, 03 Jun 2010 11:13:46 +0200, J.F. napisał(a):

No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
podniesiona predkosc ponad 50.

 Żmigrodzka - 60 ;)

A na osiedlowkach 30 moze i nie takie glupie.

 Niegłupie, ale też niewielu respektuje. Dużo osiedlówek jest szerszych niż
drogi główne w mie¶cie...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-06-03 16:41:46
Autor: Dysiek
Szykujmy sie na 30 km/h
No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
podniesiona predkosc ponad 50. A na osiedlowkach 30 moze i nie takie
glupie.

Legnicka, Karkonowska i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-03 16:47:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Szykujmy sie na 30 km/h
W dniu 2010-06-03 16:41, Dysiek pisze:
[...]

Na Legnickiej chyba 70-tki nie przywrócili po zdjęciu.
Karkonowska? Nie ma takiej, przynajmniej we Wrocławiu. :P

Data: 2010-06-03 17:37:15
Autor: Dysiek
Szykujmy sie na 30 km/h
Na Legnickiej chyba 70-tki nie przywrócili po zdjęciu.
Karkonowska? Nie ma takiej, przynajmniej we Wrocławiu. :P

Ech, Karkonoska

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-03 17:41:27
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Thu, 3 Jun 2010 16:41:46 +0200,  Dysiek wrote:
No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
podniesiona predkosc ponad 50.

Legnicka,

Na legnickiej juz nie, juz dawno temu zdjeli.
Ponoc za glosno.

Karkonowska

Swiatla wyregulowane na 60, ale czy potwierdzone znakiem ?
i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

No wlasnie mam watpliwosci.

Sulowska czy jak sie tam nazywa - po drodze na Brzeg Dolny - tam byl
kawalek obszaru niezabudowanego w granicach miasta.

J.

Data: 2010-06-03 18:45:29
Autor: Tomasz Finke
Szykujmy sie na 30 km/h
J.F. pisze:

Karkonoska

Swiatla wyregulowane na 60, ale czy potwierdzone znakiem ?

Potwierdzone, przynajmniej w stronę A4.

T.

Data: 2010-06-04 15:00:53
Autor: radekp@konto.pl
Szykujmy sie na 30 km/h
Thu, 3 Jun 2010 16:41:46 +0200, w <hu8evc$h02$1@inews.gazeta.pl>, "Dysiek"
<brak@brak.pl> napisał(-a):

> [...]
> glupie.

Legnicka, Karkonowska i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

Estakada G±dowianka. Tam było kiedy¶ nawet 80kph :).

Data: 2010-06-03 22:39:54
Autor: Przemysław Czaja
Szykujmy sie na 30 km/h

Użytkownik "J.F."

Data: 2010-06-04 09:15:30
Autor: Grejon
Szykujmy sie na 30 km/h

Dla tych na głownej światła są zwykle przeszkodą...lecz gdybym był na
podporządkowanej i skręcał w lewo prawdopodobnie tego posta napisał bym
dopiero za kilka godzin :-)

Bo są światła i światła...

Hint: w Austrii nie chodziło o sygnalizację uliczną.

--
Grzegorz JoĹ„ca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-06-04 11:05:53
Autor: Przemysław Czaja
Szykujmy sie na 30 km/h

UĹĽytkownik "Grejon"

[...]

No tak, nie załapałem :-)

Data: 2010-06-03 16:38:43
Autor: Rafal
Szykujmy sie na 30 km/h
On 03.06.2010 10:31, Dysiek wrote:
[...]

Jeżeli:
  - to ograniczenie nie będzie obowi±zywało ruchu tranzytowego, tz. będ± odpowiednie obwodnice
  - zostanie zapewniona ci±gło¶ć ruchu, a nie stanie w korku na każdych ¶wiatłach po pierdyliard zmian
  - teren zabudowany nie będzie się zaczynał w lesie, 10km przed pierwszym budynkiem
to ja jestem za.
_jad±c_ 30km/h dojedzie się szybciej niż stoj±c na w korku "50km/h"

Data: 2010-06-03 14:42:32
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
Rafal wrote:

_jadÄ…c_ 30km/h dojedzie siÄ™ szybciej niĹĽ stojÄ…c na w korku "50km/h"

To bardzo odkrywcze, ale skąd weźmie się dodatkowa przepustowość dróg? Tymczasem gdyby wszyscy zaczęli jeździć 30 km/h zamiast 50 km/h (a właściwie 70-80) to przepustowość spadłaby ok. dwukrotnie.

Po za tym prędkość 30 km/h dla samochodu to jakiś idiotyzm. Rozumiem, ze ekolodzy mogą być tak odmóżdżeni, ale żeby tak kretyński pomysł został gdzieś w praktyce zastosowany? Szkoda słów.

Data: 2010-06-03 18:55:38
Autor: spam
Szykujmy sie na 30 km/h
[...]

Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a zeby było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

raz że drastycznie zmalała by liczba zabitych na drogach, a dwa że rowerzysta mógł by jechać ¶rodkiem pasa, bo przy korzystnych warunkach nikt by go nie wyprzedzał.

Data: 2010-06-03 19:24:09
Autor: Jacek Osiecki
Szykujmy sie na 30 km/h
Dnia Thu, 03 Jun 2010 18:55:38 +0200, spam@mailinator.com napisał(a):
Witam
[...]

Owszem. Zaraz po wybudowaniu normalnej sieci dróg - i pod warunkiem że nie
będzie obowi±zywało na arteriach (vide kretynizmy z 50km/h w Warszawie).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-06-03 20:08:55
Autor: to
Szykujmy sie na 30 km/h
spam wrote:

Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a
zeby było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

raz że drastycznie zmalała by liczba zabitych na drogach, a dwa że
rowerzysta mógł by jechać środkiem pasa, bo przy korzystnych warunkach
nikt by go nie wyprzedzał.

Ja bym poszedł dalej i ograniczył prędkość do 5 km/h i zintegrować ulice z chodnikami.

Data: 2010-06-03 21:52:53
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Thu, 03 Jun 2010 18:55:38 +0200,  spam@mailinator.com wrote:
Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a zeby było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

No coz, pozwole miec sobie inne zdanie. Na glownych arteriach powinno byc 80 dopuszczone.
raz że drastycznie zmalała by liczba zabitych na drogach, a dwa że rowerzysta mógł by jechać ¶rodkiem pasa, bo przy korzystnych warunkach nikt by go nie wyprzedzał.

A dlaczego tysiac samochodow ma zwalniac do predkosci jednego
rowerzysty ? J.

Data: 2010-06-04 12:18:54
Autor: staszaiwa
Szykujmy sie na 30 km/h

> [...]

A dlaczego tysiac samochodow ma zwalniac do predkosci jednego

Jak bedzie bezpiecznie na drogach dla rowerzystów, to proporcje sie zmieni± i rowerzysci beda stanowic z 50% ruchu drogowego.

Data: 2010-06-04 11:55:34
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

<staszaiwa@vp.pl> wrote in message news:60b5.000006d1.4c08d30enewsgate.onet.pl...

> [...]

Jak bedzie bezpiecznie na drogach dla rowerzystów, to proporcje sie zmieni± i
rowerzysci beda stanowic z 50% ruchu drogowego.

Jasne, 50% ludzi marzy o tym, zeby zajechac do pracy w przepoconym garniaku albo ubloconych spodniach zima.

Pozdrwiam
Kamil

Data: 2010-06-05 21:22:45
Autor: staszaiwa
Szykujmy sie na 30 km/h

> [...]

Jasne, 50% ludzi marzy o tym, zeby zajechac do pracy w przepoconym garniaku albo ubloconych spodniach zima.

Chiny, Holandia itp...

Data: 2010-06-05 22:59:56
Autor: J.F.
Szykujmy sie na 30 km/h
On Sat, 05 Jun 2010 21:22:45 +0200,  staszaiwa@vp.pl wrote:
> [...]
Jasne, 50% ludzi marzy o tym, zeby zajechac do pracy w przepoconym garniaku albo ubloconych spodniach zima.

W Chinach i tak chodzilo sie w przepoconej kufajce, wiec zadna
roznica.
A w Holandii nie ma blota :-P

J.

Data: 2010-06-07 10:08:58
Autor: kamil
Szykujmy sie na 30 km/h

<staszaiwa@vp.pl> wrote in message news:60b5.0000074a.4c0aa405newsgate.onet.pl...

> [...]
> rowerzysci beda stanowic z 50% ruchu drogowego.

Jasne, 50% ludzi marzy o tym, zeby zajechac do pracy w przepoconym garniaku

W Chinach pedaluja, bo wiekszosc przez pol zycia odklada na motorower, a Holandia to nieco inna kultura i prysznice dostepne w kazdym biurze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-05 08:59:40
Autor: Shrek
Szykujmy sie na 30 km/h
staszaiwa@vp.pl pisze:

Jak bedzie bezpiecznie na drogach dla rowerzystów, to proporcje sie zmieni± i rowerzysci beda stanowic z 50% ruchu drogowego.

Nie będzie.

Shrek.

Data: 2010-06-03 22:41:40
Autor: Piotr Woszczyński
Szykujmy sie na 30 km/h

Użytkownik <spam@mailinator.com> napisał w wiadomo¶ci news:60b5.0000066b.4c07de8anewsgate.onet.pl...
[...]

Kompleksy masz jakie¶?
Je¶li chodzi o surowe i skuteczne egzekwowanie, je¶li by takowe było to też by¶ nie pojeĽdził ¶rodkiem pasa..

Data: 2010-06-04 00:24:18
Autor: kamil_pl
Szykujmy sie na 30 km/h

[...]

No 30km/h to ekonomiczna prędko¶ć dla mojego motoroweru, teraz jak jeżdżę 45-50 to mnie wszyscy chc± wyrpzedzać...

Szykujmy sie na 30 km/h