T-Mobile usługi bankowe, dawniej Alior Sync, wypytuje o serię i numer dowodu osobistego

Data: 2014-06-09 07:24:16
Autor: az.anonim
T-Mobile usługi bankowe, dawniej Alior Sync, wypytuje o serię i numer dowodu osobistego
Rozumiem, że bank musi autoryzować klienta ale nie wydaje mi się, żeby powszechną praktyką było odpytywanie o tak szczegółowe dane jak seria i numer dowodu osobistego.

Zazwyczaj (w innych bankach z jakimi miałem kontakt) odpytanie dotyczy ilość rachunków w banku, daty urodzenia, nazwiska rodowego matki itp. Mieliście podobną sytuację w kontaktach z bankiem? Czy ktoś dzwoni i wyłudza szczegółowe dane osobowe?

Data: 2014-06-16 11:30:27
Autor: Zbynek Ltd.
az.anonim napisał(a) :
[...]

Takich rozmówców kieruje się na drzewo. Wyświetlany nr telefonu można łatwo zafałszować.
Możesz ewentualnie poprosić o nr stacjonarny i po jego weryfikacji w niezależnych źródłach możesz oddzwonić.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

T-Mobile usługi bankowe, dawniej Alior Sync, wypytuje o serię i numer dowodu osobistego