T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Data: 2009-04-27 21:55:51
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy
Strasznue huczy
Jakby od kol ale jeden mechanik mowi ze to skrzynia - jakis glowny walek
ale jakos mi to nie pasuje
Opony byly zmieniane z zimowychna letnie i dalej huczy
W skrzyni bieg 3 dawn nie dziala ale reszta wchodzi bez zarzutu

Wyglada to tak ze dzwiek jest miarowy jakby w rytm krecenia sie kol
Nie zalezy od wrzuconego biegu ani od obciazenia
Na luzie tez huczy

Jak autko kula sie szybciej to huczenie miarowe tez jest szybsze

Jak skrecam w jedna strone to troche mniej huczy ale pojawia sie inny
dodatkowy dzwiek
Jak skrecam w druga to huczenie jest glosniejsze

Im dluzej jade tym bardziej huczy
Jak postoi to huczenie jest mniejsze

Nic sie nie grzeje pali tyle co palił wiec oporow dodatkowych raczej nie ma

Co to moze byc?

Data: 2009-04-27 22:01:22
Autor: Adam Szewczak
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "piwnica (onet)" <piwnica@poczta.onet.po> napisał w wiadomości news:gt535m$7i4$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

    Nie wiem jak sie objawia problem z wiskoza w syncro (o ile takowa dalej w tym samochodzie istnieje).

Dalej przegub, lozysko, nie wiem strzelam ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-04-27 22:30:56
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy
[...]
> [...]

dalej
w tym samochodzie istnieje).

Dalej przegub, lozysko, nie wiem strzelam ;P

Co to jest wiskoza?

Data: 2009-04-27 22:33:29
Autor: Adam Szewczak
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "piwnica (onet)" <piwnica@poczta.onet.po> napisał w wiadomości news:gt54q0$86l$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
> [...]

dalej
w tym samochodzie istnieje).

Dalej przegub, lozysko, nie wiem strzelam ;P

    Tak lopatologicznie to to co przenosi naped na tyl. W syncro to bylo tzw sprzeglo lepkosciowe.
Jak przednie kola wpadaly w poslizg to to sprzeglo przenosilo naped na tyl.

Adam

Data: 2009-04-27 22:44:07
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

tzw
sprzeglo lepkosciowe.
Jak przednie kola wpadaly w poslizg to to sprzeglo przenosilo naped na

Ja do tego synchro mam jakis takis wylacznik i moge je wylaczyc
Objaw huczenia mam przy wlaczonym i wylaczonym

Co ciekawe zauwazylem zima na sniegu ze przy duzym (maksymalnym) skrecie i
wlaczonym syncro kola jakby przeskakiwaly
Tzn jakby prawe i lewe chcialy sie za wszelka cene krecic jednakowo a
poniewaz nie mogly to po nawierzchni przeskakiwaly -  nie wiem czy to nie
normalny objaw

Moj mechanik - ten co podejrzewa skrzynie mowi ze moge tak na razie jezdzic
Mam d zrobienia 5000 i troche nie chce ryzykowac
Co radzicie?

Co sam jeszcze moge sprawdzic?

Data: 2009-04-27 22:55:06
Autor: Adam Szewczak
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "piwnica (onet)" <piwnica@poczta.onet.po> napisał w wiadomości news:gt55ii$a2o$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Moj mechanik - ten co podejrzewa skrzynie mowi ze moge tak na razie jezdzic
Mam d zrobienia 5000 i troche nie chce ryzykowac

    To co masz do zalaczenia to jest blokada tylnego mostu, uzywa sie tego tylko w terenie na luznej nawierzchni (badz zima na sniegu) uzywanie tego na asfalcie grozi rozp... mechanizmu roznicowego. Moze inaczej na asfalcie nie mozna skrecac z zalaczonym tym.

Hmm moze sie zblokowalo cos z tym mechanizmem, jak dla mnie to cos jest walniete z napedem syncro. Ewentualnie zmien mechanika na takiego co sie zna na takich napedach. O to po pierwsze.

Ostatecznie jak masz do zrobienia 5000 to zdemontowac wal co przenosi naped z przodu na tyl.

Skad jestes ?

PZDr
Adam

Data: 2009-04-27 23:14:57
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy
[...]
   To co masz do zalaczenia to jest blokada tylnego mostu, uzywa sie tego
tylko w terenie na luznej nawierzchni (badz zima na sniegu) uzywanie tego
na asfalcie grozi rozp... mechanizmu roznicowego.

Czym sie objawia takie rozwalenie?

Moze inaczej na asfalcie
nie mozna skrecac z zalaczonym tym.

Czy to znaczy ze naped na 4 kola dziala ciagle?
Bylem pewnien ze to wlasnie wlaczenie napedu na tyl.
Uzywalem tego rzadko i w zasadzie glownie zima.

Hmm moze sie zblokowalo cos z tym mechanizmem, jak dla mnie to cos jest
walniete z napedem syncro. Ewentualnie zmien mechanika na takiego co sie
zna na takich napedach. O to po pierwsze.

A sa tacy?
Chetnie sie z takim zakoleguje :-)

Ostatecznie jak masz do zrobienia 5000 to zdemontowac wal co przenosi
naped z przodu na tyl.
Skad jestes ?

Ruda Slaska

Data: 2009-04-28 09:05:34
Autor: Adam Szewczak
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "piwnica (onet)" <piwnica@poczta.onet.po> napisał w wiadomości news:gt57cd$eki$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
[...]

Brakiem napedu ;P zmielisz przekladnie/zeby i tyle bylo.

[...]

Nie to nie jest staly naped 4x4. Wiskoza jest po to zeby w momencie jak Ci przednie kola zlapia poslizg zalaczyc naped na tyl, dzieje sie to automatycznie. Ta blokada co masz blokujesz most, czyli obydwa tylne kola jednoczesnie sie kreca. A jak sie kreca jednoczesnie to nie mozna skrecac bo sa inne obwody zawracania co za tym idzie przeciazenia.

[...]

Znam, sa tacy....

Ostatecznie jak masz do zrobienia 5000 to zdemontowac wal co przenosi
naped z przodu na tyl.
Skad jestes ?

Ruda Slaska

..... ale moj jest spod Warszamy :/

wiesz co jest forum busowe, podpytaj moze ktos kogos bedzie znal z Twoich okolic
http://www.activeboard.com/forum.spark?forumID=44397

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 01:41:49
Autor: pmolski
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy
On 28 Kwi, 09:05, "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

wiesz co jest forum busowe, podpytaj moze ktos kogos bedzie znal z Twoich
okolichttp://www.activeboard.com/forum.spark?forumID=44397
Bardzo zacne i pomocne forum, mocno rozbudowany dzial syncro (ale T3).
Mozesz tez zajrzec tutaj
http://www.bus-forum.pl/login.php?redirect=topics73/327.htm&sid=389e6e39f5e4490a6a3a3a5a968f793d

pozdr
Piotr

Data: 2009-04-28 10:39:18
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy

Użytkownik "piwnica (onet)" <piwnica@poczta.onet.po> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czym sie objawia takie rozwalenie?
Brakiem napedu ;P zmielisz przekladnie/zeby i tyle bylo.

Czyli jak jest naped (znaczy sie autko jedzie) to mechanizm roznicowy
dziala?
A gdzie on siedzi? W skrzyni?

> [...]

Nie to nie jest staly naped 4x4. Wiskoza jest po to zeby w momencie jak Ci
przednie kola zlapia poslizg zalaczyc naped na tyl, dzieje sie to

Czyli moze byc tak np ze ta wiskoza sie "wytarla:" i caly czas podaje naped
na tyl?
A gdzie siedzi ta wiskoza?

[...]

Oki to juz wiem skad efekt skakania po sliskim przy duzym skrecie.
Ciekawe jest tylko to ze ubieglej zimy tego nie zauwazylem.
Tej zaimy przy malej predkosci i zabokowanym tylnym moscia autko skacze
(zeby wyrownac obwody skretu)

Piszesz ze wiskoza podaje naped na tyl tylko w przypadku poslizgu przednich
kol
Ale nawet jak zima po sniegu jade i skrecam zeby wjechac np w garaz to ten
pozlizg jest minimalny (jesli nie zerowy) a auto skacze.
Nawet na zwirku przy bardzo powolnym wjezdzaniu miedzy auta mialem podobnie.
Czy to oznacza ze ten naped moze teraz caly czas na tyl byc podawany i stad
huczenie?

[...]

Data: 2009-04-29 00:24:51
Autor: piwnica \(onet\)
T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy
[...] Ewentualnie zmien mechanika na takiego co sie zna
na takich napedach. O to po pierwsze.
[...]

Z tym mechanikiem to byl strzal w 10
Facet kopletnie nie jarzyl jak dziala syncro - ja doczytalem i juz wiem
wiecej od niego
Ten mega mechanik ktory uwaza ze grzybek wlacza lub wylacza syncro i ze
blokada tylnego mostu nie jest mozliwa bo nigdzie takiego czegos nie widzial
to niejaki Kowalski z Rudy Slaskiej Halemby - Warsztat u zbiegu Halembskiej
i Jastrzebiej.
Pozwolilem to sobie napisac bo po co ma innych robic w bambuko.
Jednemu takiemu młodzianowi Rafałowi coś świtło - ale ten twierdził ze Visco
powoduje ze naped na 4 koła włącza sie przy jeździe do przodu a do tylu nie.
Jest tam jeszcze jeden taki mega magik co to twierdzil ze nie mam
podskakiwac bo ma dzieci w moim wieku - jak na mechanika mocny argument.
Inni magicy z tego warsztatu tez cos tam wrzeszczeli z peta w gebie siedzac
w kanele pod autem zasilanym gazem .... :-)

Ogolnie jak sie temu przyjrzalem to obraz nedzy i rozpaczy.
W serwicie VW potwierdzili mi dziaalanie Syncro i tego przelacznika.
Nawet tym z warsztatu wydrukowalem zeby sobie poczytalo choc ten wasaty to
pewnie z racji weku juz zapomnial czytacia

W kazfym razie diagnoza wstepna innego mechanika takiego co wiedzial od razu
jak syncro działa to cos w mechanizmie roznicowym.
Przy podniesionym jednym kole i kreceniu go do tylu cosik tam wlasnie
slychac.
Mozliwe jest tez jakies upierdliwe ozysko ale to po dokladniejszej diagnozie
sie okaze

Jednem

T4 2,5 Syncro Benzyna Huczy