Data: 2011-06-11 23:56:12 | |
Autor: Maciek | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
Ostanio w wÄ…tku:
http://www.tinyurl.pl?kBMqcY7L pytałem o przyczynę nierównomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy. Tak wyglądała tarcza: http://img51.imageshack.us/img51/7455/110611083612.jpg http://img805.imageshack.us/img805/9864/110611114054.jpg http://img809.imageshack.us/img809/8938/110611114045.jpg Dzisiaj miałem trochę czasu, wziąłem się za wymianę. Okazało się, że jedna tarcza, ta z nierównomiernym dociskiem ma minimalne bicie więc stwierdziłem, że nie ma co dziadować, wymieniłem tarcze + klocki. Zrobiłem dzisiaj na nowym komplecie ~100km. Po przejechaniu w jednym ciągu 50km z czego ostatnie 20km to miasto w stylu stop&go, jedno koło jest minimalnie cieplejsze. Oba po podniesieniu samochodu kręcą się bez oporu. Czy ten efekt aby minął wymaga dotarcia/ułożenia nowych części? Do głowy przychodzi mi jedna sprawa. Nie wkręcałem tłoczków do końca ( z tyłu nie są wciskane), tylko do momentu aż jarzmo luźno najdzie na klocki i tarcze. Czy to może mieć coś wspólnego z efektem, że teraz np. jedno koło hamuje mocniej i przez to jest cieplejsze? Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-06-12 02:36:12 | |
Autor: Michał Gut | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie zatarl nieco.
rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj. sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek. jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma |
|
Data: 2011-06-11 23:37:10 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
T³oczki tylnych hamulców | |
On 12 Cze, 02:36, Micha³ Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2011-06-12 14:01:01 | |
Autor: Micha³ Gut | |
T³oczki tylnych hamulców | |
Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :)
prajsless, a za wszystko inne zaplacilem karta visa elektron:P |
|
Data: 2011-06-12 09:31:13 | |
Autor: MarcinJM | |
T³oczki tylnych hamulców | |
W dniu 2011-06-12 02:36, Micha³ Gut pisze:
sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej Taaa, szczegolnie tylne z recznym. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-06-12 14:03:30 | |
Autor: Micha³ Gut | |
T³oczki tylnych hamulców | |
Taaa, szczegolnie tylne z recznym. jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac |
|
Data: 2011-06-12 20:54:32 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
T³oczki tylnych hamulców | |
W dniu 2011-06-12 14:03, Micha³ Gut pisze:
Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbiera³e¶ tylnego tarczowego z rêcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bêbnem ;)Taaa, szczegolnie tylne z recznym. Je¶li masz rêczny na zacisk to nijak lekko t³oczek siê nie rusza ;) w Polunezie zawsze problemem by³o wkrêcenie go tak ¿eby w nowe klocki wlaz³ :P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-06-12 23:58:41 | |
Autor: Micha³ Gut | |
T³oczki tylnych hamulców | |
jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowacEeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbiera³e¶ tylnego tarczowego z rêcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bêbnem ;) a no nierozbieralem:) i mam nadzieje ze nie bede:) |
|
Data: 2011-06-13 09:46:35 | |
Autor: Maciek | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia. Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść. rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj. Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, "cycuś glancuś" ;-)
Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali - tłoczki należy cofnąć do końca. ;-) W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko. |
|
Data: 2011-06-13 15:12:15 | |
Autor: Mateusz | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
W dniu 2011-06-13 09:46, Maciek pisze:
Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko. Miałem niedawno podobne problemy przy wymianie klocków i pomogło przesmarowanie tych blaszek, które się zakłada klocki i wsuwa w zacisk. Posmarowałem miedzianym a potem dodatkowo zeszlifowałem trochę krawędzie klocków (nie masę ścierną tylko podstawę), żeby gładko wlazły w zacisk i to pomogło, a grzało się tak, że jak się zorientowałem, to już smród gumy było czuć... ale cóż ;) pierwsza wymiana w końcu ;) |
|