Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw

TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw

Data: 2011-06-12 02:36:12
Autor: Michał Gut
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie zatarl nieco.
rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.

sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma

Data: 2011-06-11 23:37:10
Autor: Czarek Daniluk
Tłoczki tylnych hamulców
On 12 Cze, 02:36, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i
pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie
zatarl nieco.
rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj
zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa
cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.

sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily.
skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma

Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :)

Pozdrawiam !!

Data: 2011-06-12 14:01:01
Autor: Michał Gut
Tłoczki tylnych hamulców
Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :)

prajsless, a za wszystko inne zaplacilem karta visa elektron:P

Data: 2011-06-12 09:31:13
Autor: MarcinJM
Tłoczki tylnych hamulców
W dniu 2011-06-12 02:36, Michał Gut pisze:
sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej

Taaa, szczegolnie tylne z recznym.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-06-12 14:03:30
Autor: Michał Gut
Tłoczki tylnych hamulców
Taaa, szczegolnie tylne z recznym.

jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac

Data: 2011-06-12 20:54:32
Autor: Czarek Daniluk
Tłoczki tylnych hamulców
W dniu 2011-06-12 14:03, Michał Gut pisze:
Taaa, szczegolnie tylne z recznym.

jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac

Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałe¶ tylnego tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bębnem ;)
Je¶li masz ręczny na zacisk to nijak lekko tłoczek się nie rusza ;) w Polunezie zawsze problemem było wkręcenie go tak żeby w nowe klocki wlazł :P

Pozdrawiam !

Data: 2011-06-12 23:58:41
Autor: Michał Gut
Tłoczki tylnych hamulców
jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac

Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałe¶ tylnego tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bębnem ;)
Je¶li masz ręczny na zacisk to nijak lekko tłoczek się nie rusza ;) w Polunezie zawsze problemem było wkręcenie go tak żeby w nowe klocki wlazł :P

a no nierozbieralem:) i mam nadzieje ze nie bede:)

Data: 2011-06-13 09:46:35
Autor: Maciek
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia.

Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść.

rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.

Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, "cycuś glancuś" ;-)


sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma.

Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali - tłoczki należy cofnąć do końca. ;-)
W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.

Data: 2011-06-13 15:12:15
Autor: Mateusz
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw
W dniu 2011-06-13 09:46, Maciek pisze:
Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.

Miałem niedawno podobne problemy przy wymianie klocków i pomogło przesmarowanie tych blaszek, które się zakłada klocki i wsuwa w zacisk. Posmarowałem miedzianym a potem dodatkowo zeszlifowałem trochę krawędzie klocków (nie masę ścierną tylko podstawę), żeby gładko wlazły w zacisk i to pomogło, a grzało się tak, że jak się zorientowałem, to już smród gumy było czuć... ale cóż ;) pierwsza wymiana w końcu ;)

TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona