Data: 2011-06-12 02:36:12 | |
Autor: Michał Gut | |
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw | |
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia. jesli ci drze klocek znaczy ze zacisk sie zatarl nieco.
rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj. sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek. jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma |
|
Data: 2011-06-11 23:37:10 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
On 12 Cze, 02:36, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2011-06-12 14:01:01 | |
Autor: Michał Gut | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
Noooo - teraz to jeste¶ specjalista od hamulców :)
prajsless, a za wszystko inne zaplacilem karta visa elektron:P |
|
Data: 2011-06-12 09:31:13 | |
Autor: MarcinJM | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
W dniu 2011-06-12 02:36, Michał Gut pisze:
sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej Taaa, szczegolnie tylne z recznym. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-06-12 14:03:30 | |
Autor: Michał Gut | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
Taaa, szczegolnie tylne z recznym. jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowac |
|
Data: 2011-06-12 20:54:32 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
W dniu 2011-06-12 14:03, Michał Gut pisze:
Eeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałe¶ tylnego tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bębnem ;)Taaa, szczegolnie tylne z recznym. Je¶li masz ręczny na zacisk to nijak lekko tłoczek się nie rusza ;) w Polunezie zawsze problemem było wkręcenie go tak żeby w nowe klocki wlazł :P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-06-12 23:58:41 | |
Autor: Michał Gut | |
Tłoczki tylnych hamulców | |
jak ma bebny to tloczki tez sie powinny chowacEeee nie kumasz o co Marcinowi biega, bo nigdy nie rozbierałe¶ tylnego tarczowego z ręcznym na zacisk, pomijam rozwi±zania z dodatkowym bębnem ;) a no nierozbieralem:) i mam nadzieje ze nie bede:) |
|
Data: 2011-06-13 09:46:35 | |
Autor: Maciek | |
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw | |
jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i pozostac na granicy owego bicia. Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść. rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj. Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, "cycuś glancuś" ;-)
Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali - tłoczki należy cofnąć do końca. ;-) W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko. |
|
Data: 2011-06-13 15:12:15 | |
Autor: Mateusz | |
TĹ‚oczki tylnych hamulcĂłw | |
W dniu 2011-06-13 09:46, Maciek pisze:
Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko. Miałem niedawno podobne problemy przy wymianie klocków i pomogło przesmarowanie tych blaszek, które się zakłada klocki i wsuwa w zacisk. Posmarowałem miedzianym a potem dodatkowo zeszlifowałem trochę krawędzie klocków (nie masę ścierną tylko podstawę), żeby gładko wlazły w zacisk i to pomogło, a grzało się tak, że jak się zorientowałem, to już smród gumy było czuć... ale cóż ;) pierwsza wymiana w końcu ;) |
|