TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3

Data: 2009-12-22 05:45:03
Autor: decyzja.pl
TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3
W wersji 1.2.1 jest możliwość pracy ze źródłem notowań NOL 3 oraz
Notowania 3. Wystarczy w menu "Ustawienia" wybrać źródło notowań, po
czym połączyć wybierając Indeks > Pobierz dane. Jeśli zainstalowałeś
wcześniejszą wersję TAS INDEX wystarczy że zainstalujesz tą aby
zaktualizować do wersji 1.2.1.

Odnośnik: http://decyzja.pl/download/setup-tasindex-1.2.1.msi

Zanim połączysz się z źródłem notowań skonfiguruj je jak w instrukcji:
Notowania 3 Statica: http://www.decyzja.pl/pomoc/tasindex-konfiguracja-n3
Notowania OnLine 3: http://www.decyzja.pl/pomoc/tasindex-konfiguracja-nol3

Aby indeksy były obliczane właściwie w NOL3 muszą być dostarczane
następujące pola dla każdej spółki wchodzącej w skład obliczanego
indeksu tj. kurstrans1, limitK1, limitS1, kursodn, czastrans1,
woltrans1, wolK1, wolS1, otwarcie. W programie NOL3 można to sprawdzić
w menu Narzędzia > DDEManager, klikając na dowolną spółkę i rozwijając
ją. Zalecamy korzystanie z oprogramowania Notowania 3 firmy Statica -
bardziej niezawodne pod względem dostarczania notowań do naszego
oprogramowania.

W tej wersji zawarte są 3 wskaźniki (wykresy):

1. Indeks (kurs, kupi, sprzeda) - rysuje wartość kursu obliczanego
indeksu pomiędzy ofertami kupi oraz sprzeda. W najprostszej formie
wykorzystuje wskazania do nieprzepłacania za kontrakt terminowy np.
nie kupuje jeśli kurs indeksu jest blisko indeksu sprzeda, a znalazł
się tam poprzez kupno akcji wchodzących w skład danego indeksu przy
bardzo małych obrotach. Te wskazania są identyczne, a nawet lepsze od
wskaźnika TICK powszechnie używanego, gdyż uwzględniają wielkość
kapitalizacji.

Statystyki TICK są dostępne dla rynków NYSE, Nasdaq oraz AMEX.
Wskaźnik TICK jest obliczany następująco: suma wszystkich UPTICK -
DOWNTICK w danym indeksie. Za przykład weźmy S&P500 w skład którego
wchodzi 500 spółek o największej kapitalizacji. Jeśli na 300 spółkach
ostatnie transakcje to było kupno, a na 200 sprzedaż to mamy 300
UPTICKs - 200 DOWNTICKs = 100. Wartość TICK w przypadku indeksu S&P
500 przyjmuje wartości pomiędzy -500 a 500.

W przypadku obliczanej wartości indeksu przez TAS INDEX wartością
środkową  jest: (index kupi + indeks sprzeda) / 2. W przypadku TICK
jest to 0 (zero).

O wskaźniku TICK można przeczytać też na stronie
http://daily-stocks.netfirms.com/trinandtick.htm, polecam google ;-)

2. Indeks: różnica ofert kupi-sprzeda. Wykorzystuje ten wskaźnik do
sygnalizowania o płynności na rynku. Im mniejsza różnica pomiędzy
ofertami indeksu kupi sprzeda tym większy konflikt, a razem większe
obroty. I tak "inwestowanie" nabiera dla mnie sensu w momentach
zwiększonej płynności przed godziną 11 oraz najczęściej po 14.
Naprawdę dużo jest pieniędzy w nic nie robieniu - porostu ich nie
tracisz w momentach gdy rynek idzie bokiem. Najczęściej jestem
zainteresowany grą gdy wskazania oscylują wokół wartości 4 lub są
mniejsze (jest to różnica pomiędzy wartościami indeksu obliczanymi dla
najlepszych ofert kupi oraz sprzeda).

3. Indeks: wartość sumy ofert. Opiszę wykorzystanie tego wskaźnika na
stronie głównej www.decyzja.pl później, gdyż teraz to jest 15 godzina
przy wprowadzaniu poprawek do tej wersji 1.2.1.

Data: 2009-12-22 21:14:07
Autor: george
TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3
(cut)
tj. kurstrans1, limitK1, limitS1, kursodn, czastrans1,
woltrans1, wolK1, wolS1, otwarcie.
(cut)

jesli tylko to bierzesz pod "uwage" to podpowiem że widzisz wszystko przez niezłe sito...

george

Data: 2009-12-22 13:17:33
Autor: decyzja.pl
TAS INDEX 1.2.1 dla N3 oraz NOL3
On 22 Gru, 21:14, "george" <george...@vp.pl> wrote:
(cut)
[...]

Wyrwane z kontekstu, ale chętnie się dowiem co jeszcze powinienem brać
pod uwagę. Nie zakładam że zjadłem wszelkie rozumy, ale jeśli już
udostępniam to i opisuję.
Czytałem Twoje wypowiedzi odnośnie DDE, rozumiem że to masz na myśli?
Protokół DDE nie jest idealny, ale do pewnych zastosowań
wystarczający.

Data: 2009-12-23 00:16:15
Autor: george

"decyzja.pl" <decyzja.pl@gmail.com> wrote in message news:3001c4bc-4025-486a-9702-3a79e1971e57k19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]