TAWS

Data: 2010-04-25 08:24:24
Autor: macieks
TAWS
Witam wszystkich.
Może ktoś u Was na grupie pomoże mi pozbierać do kupy informacje na
temat TAWS.
Wielu ekspertów mądrzy się w mediach na ten temat, a mam wrażenie, że
ta konkretna sprawa nie powinna być poruszana.

Poszukałem trochę o TAWS, ponieważ ŻADEN samolot z tym systemem nie
uległ katastrofie.
TAWS produkuje Universal Avionics Systems, to nie jest mapa całego
świata, tylko konkretne lokalizacje.

Tu jest o bazach danych tego systemu http://www.uasc.com/support/tawsdb.aspx
Ja nie znalazłem w Airport Data Listing i Airports with Unknown Datums
lotniska o nazwie Smolensk czy Siewiernyj. Możliwe, że źle szukam. Np
Warszawa to nie Warsaw, Okecie a CHOPIN.

I jeszcze w  Airport Databases, Information regarding Unknown Datums
(SL2813) jest napisane:
"The airports with an unknown datum code includes most or all of the
airports in Russia, Bulgaria,
Kazakhstan, Kyrgyz Republic, Ukraine,
Turkmenistan..................itd", czyli Rosja to raczej biała plama
w TAWS.

Czy w związku z powyższym temat TAWS nie powinien być rozpatrywany
przy tej katastrofie?
Jak w którymś momencie toku myślowego popełniłem błąd, krytyka mile
widziana :)
Proszę bez polityki, ruskich, spisków itp.

Data: 2010-04-25 17:32:36
Autor: Janina Kolina
TAWS
Czy w związku z powyższym temat TAWS nie powinien być rozpatrywany
przy tej katastrofie?

pracowałem nad tym systemem trochę (a właściwie nad mapami)
System powinien być przy podejściu do nieznaniego mapom lotniska WYŁACZONY zgodnies procedurami lotnictwa cywilngo w spec pułku.
Smoleńsk nie jest wśrod 12tyś lotnisk zmapowanych. Z plotego dochdzoncych do nasz komisji wynika że mylne wskazania mogły być GŁOWNĄ przyczyną wypadku

jk

Data: 2010-04-27 08:20:41
Autor: Greg
TAWS
Smoleńsk nie jest wśrod 12tyś lotnisk zmapowanych. Z plotego dochdzoncych do

podobno wykasowano rosyjskie toniska tuż przed lotem

Grzegorz

Data: 2010-04-27 08:41:36
Autor: Janina Kolina
TAWS
podobno wykasowano rosyjskie toniska tuż przed lotem

A CO to są toniska? Pisz porządnie

jk

Data: 2010-04-26 17:58:13
Autor: saturn5
TAWS

Czy w zwiazzku z powyzszym temat TAWS nie powinien byc rozpatrywany

Nie tylko powninien ale juz jest.
Krotki mowiac jak lotnisko nie jest w bazie danych TAWS (a to nie bylo) to nie
wolno sie kierowac wskazaniami TAWS.
Jak odczytaja rozmowy ze skrzynek to sie dowiemy na ile ta zaloga kierowala
sie wskazaniami TAWS.

Data: 2010-04-26 12:29:36
Autor: macieks
TAWS
On 26 Kwi, 19:58, "saturn5 " <saturn5.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

wolno sie kierowac wskazaniami TAWS.
Jak odczytaja rozmowy ze skrzynek to sie dowiemy na ile ta zaloga kierowala

No to PRAWIE dobrze kombinowałem
Logiką wszystkiego nie nadrobię, jak się jest laikiem w temacie :)

dzięki

TAWS