TCG Opal

Data: 2017-11-09 20:10:49
Autor: Piotr C.
TCG Opal
Dyski SSD m.in. Samsunga maj± taki ficzer - ciekawa sprawa, sprzętowe kodowanie AES. O implementacji jest jednak baardzo niewiele w sieci i przeważnie opiera się o windowsowego bitlockera - nie interesuje mnie to rozwi±zanie, chciałem co¶ w warstwie niższej. Z tego co czytałem dyski z TCG Opal posiadaj± możliwo¶ć autoryzacji przed uruchomieniem sektora rozruchowego, czyli podobnie jak działa truecrypt - po uruchomieniu komputera (laptopa) podajemy hasło i w razie powodzenia uruchamiany jest system, dalej - szyfrowanie jest zupełnie przezroczyste i nie ma potrzeby żadnych driverów, nie ma też znaczenia jaki jest system.
1. czy dobrze to rozumiem?
2. co w sytuacji wybudzenia z u¶pienia - komp nie startuje wówczas z sektora startowego, a dysk po braku zasilania bedzie wymagał hasła. Czy może w normalnym u¶pieniu podawane jest nadal zasilanie, a jedynie wysłana komenda u¶pienia?

pozdrawiam

TCG Opal