Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TCM w Polsce

TCM w Polsce

Data: 2009-08-01 10:44:31
Autor: Pa_blo
TCM w Polsce

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie...

Picasso

Data: 2009-08-01 10:04:08
Autor: Waldek Godel
TCM w Polsce
Dnia Sat, 1 Aug 2009 10:44:31 +0200, Pa_blo napisał(a):

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

masz na myśli ten Turner Classical Movies?


Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na

Czujniki natężenia ruchu?? a co to jest i gdzie jest zainstalowane? TMC
(jeżeli o tym myslisz) bierze dane z Centrum Sterowania Ruchem - pierw
trzeba takie w kraju mieć

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16
egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej
"zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-01 17:47:17
Autor: Pa_blo
TCM w Polsce

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:z8anfamxdg3b.dlglepper.institute.com...


Czujniki natężenia ruchu?? a co to jest i gdzie jest zainstalowane? TMC
(jeżeli o tym myslisz) bierze dane z Centrum Sterowania Ruchem - pierw
trzeba takie w kraju mieć

TCM czy TMC jeden h... wiadomo o co chodzi :)
Centrum opiera sie na jakis danych, na autostradach masz liczniki przejezdzajacych pojazdow, wygladaja jak czujki PIR od systemow alarmowych z takim mlecznym okienkiem, zamontowane sa co jakis czas nad kazdym pasem, na przeslach drogowskazow itp. Te dane przetwarza odpowiednie oprogramowanie (podobno niemielosiernie drogie) calosc weryfikuje jakis pacjent i przesyla do nawigacji po FM.

Picasso

Data: 2009-08-01 16:49:30
Autor: Waldek Godel
TCM w Polsce
Dnia Sat, 1 Aug 2009 17:47:17 +0200, Pa_blo napisał(a):

Centrum opiera sie na jakis danych, na autostradach masz liczniki przejezdzajacych pojazdow, wygladaja jak czujki PIR od systemow alarmowych z takim mlecznym okienkiem, zamontowane sa co jakis czas nad kazdym pasem, na przeslach drogowskazow itp. Te dane przetwarza odpowiednie oprogramowanie (podobno niemielosiernie drogie) calosc weryfikuje jakis pacjent i przesyla do nawigacji po FM.

Zależy od kraju, często są to kamery, które potrafią zliczać pojazdy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16
egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej
"zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-01 10:58:45
Autor: Lukasz
TCM w Polsce
Trochę coś innego...
http://www.cat-traffic.pl/travel.php

Data: 2009-08-01 11:39:01
Autor: huri_khan
TCM w Polsce
Pa_blo pisze:
Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

W Niemczech to wystarczy włączyć radio i co pół godziny masz informacje o korkach na autostradach. (problem jeden: trzeba znać Niemiecki)


--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-08-01 10:41:51
Autor: Waldek Godel
TCM w Polsce
Dnia Sat, 01 Aug 2009 11:39:01 +0200, huri_khan napisał(a):

W Niemczech to wystarczy włączyć radio i co pół godziny masz informacje o korkach na autostradach. (problem jeden: trzeba znać Niemiecki)

i od razu wiesz jak zmodyfikować trasę, żeby nie zabłądzić do Pierdziszewa
Wielkiego i nie wrócić na autostradę jeszcze w korku? Dopisz sobie +8 do
szacunu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16
egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej
"zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-02 17:39:42
Autor: huri_khan
TCM w Polsce
Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 01 Aug 2009 11:39:01 +0200, huri_khan napisał(a):

W Niemczech to wystarczy włączyć radio i co pół godziny masz informacje o korkach na autostradach. (problem jeden: trzeba znać Niemiecki)

i od razu wiesz jak zmodyfikować trasę, żeby nie zabłądzić do Pierdziszewa
Wielkiego i nie wrócić na autostradę jeszcze w korku? Dopisz sobie +8 do
szacunu.

Nie wiem jak w innych nawigacjach ale w TT można zaznaczyć żeby ominąć miejsce (zakorkowany odcinek autostrady)



--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-08-01 13:18:32
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 01 Aug 2009 11:39:01 +0200,  huri_khan wrote:
Pa_blo pisze:
Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

W Niemczech to wystarczy włączyć radio i co pół godziny masz informacje o korkach na autostradach. (problem jeden: trzeba znać Niemiecki)

Ale co innego uslyszec w jezyku slabo zrozumialym, a co innego
przeplanowac trase, szczegolnie przy predkosci 150/h :-)

J.

Data: 2009-08-03 12:21:24
Autor: Technolog
TCM w Polsce
Dnia Sat, 01 Aug 2009 13:18:32 +0200, J.F. napisał(a):

On Sat, 01 Aug 2009 11:39:01 +0200,  huri_khan wrote:
Pa_blo pisze:
Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

W Niemczech to wystarczy włączyć radio i co pół godziny masz informacje o korkach na autostradach. (problem jeden: trzeba znać Niemiecki)

Ale co innego uslyszec w jezyku slabo zrozumialym, a co innego
przeplanowac trase, szczegolnie przy predkosci 150/h :-)

Ale mając takie informacje z radia jakieś centrum nawigacji może je
przekazywać do urządzeń, które zaproponują objazdy.

Pozdrawiam
Technolog

Data: 2009-08-01 12:01:38
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 1 Aug 2009 10:44:31 +0200,  Pa_blo wrote:
Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku.

A konkretnie w jakim wykonaniu ?
Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami

Niemcy maja na wszystkich autostradach kamery sledzace ruch.
Kosztowalo miliard euro - u nas mozna by znaczaco podniesc ilosc
autostrad za te kwote. Ale u nich zarabiaja na siebie - pilnuja czy
ciezarowki placa :-)

A u nas .. u nas sie korki na 50km nie zdarzaja :-)

ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb.

www.naviexpert.pl
A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)

Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie...

I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC
zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine ..

J.

Data: 2009-08-01 13:16:17
Autor: Tomasz Finke
TCM w Polsce
J.F. pisze:

I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC
zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine ..

Normalnie, na ekranie z trasą pojawia się czerwona ikonka z podpisem
+1:00 :-)  Jak wybierzesz szukanie objazdu, to urządzenie zmodyfikuje
trasę z uwzględnieniem komunikatów TMC i np. zaproponuje wcześniejszy
zjazd z autostrady.  Gorzej, Ĺźe TMC uwzględnia tylko zdarzenia
wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych
objazdach albo zamkniętych odcinkach.  Pół Wiednia jest rozkopane
i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho.

T.

Data: 2009-08-01 15:16:46
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 01 Aug 2009 13:16:17 +0200,  Tomasz Finke wrote:
J.F. pisze:
I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC
zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine ..

Normalnie, na ekranie z trasą pojawia się czerwona ikonka z podpisem
+1:00 :-) 

Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny,
korek jest na prawym :-)

Akurat tu zjazd jest dosc dlugi, ale przy innych moze byc problem ..

A propos - co jest w takim komunikacie podane ? Wspolrzedne, nazwa drogi i kilometr ?
Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia
wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych
objazdach albo zamkniętych odcinkach.  Pół Wiednia jest rozkopane
i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho.

Do tego przydalby sie jakas mozliwosc dogrania poprawek.

J.

Data: 2009-08-03 08:38:03
Autor: Jarek Wójtowicz
TCM w Polsce
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny,
korek jest na prawym :-)

Z tym akurat nie ma żadnego problemu...
 
A propos - co jest w takim komunikacie podane ? Wspolrzedne, nazwa drogi i kilometr ?

Dane TMC kodowane są za pomocą protokołu "Advice and Problem Location for European Road Traffic".
Pozycje utrudnień w ruchu podawane są za pomocą "Location Code", który po przetworzeniu w "Location Table" daje wspórzędne geograficzne.

>Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia
>wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych
>objazdach albo zamkniętych odcinkach.  Pół Wiednia jest rozkopane
>i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho.

Ustawienie trwałego znacznika (lub z ograniczeniem czasowym) jest jak najbardziej możliwe i wbrew pozorom się z nich korzysta. Jeżeli we Wiedniu
tego nie robią, to już ich problem.

--
Jarek
S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

--


Data: 2009-08-03 20:26:13
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Mon, 3 Aug 2009 08:38:03 +0000 (UTC),  Jarek Wójtowicz wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny,
korek jest na prawym :-)

Z tym akurat nie ma żadnego problemu...

Mowimy o lewym i prawym pasie jednej jezdni autostrady - mowisz ze
mozna ustalic osobne warunki dla kazdego z nich ? W nawigacji bedzie to zapewne jedna jezdnia.

A propos - co jest w takim komunikacie podane ? >Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia
>wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych
>objazdach albo zamkniętych odcinkach.  Pół Wiednia jest rozkopane
>i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho.

Ustawienie trwałego znacznika (lub z ograniczeniem czasowym) jest jak najbardziej możliwe i wbrew pozorom się z nich korzysta.

Ale trzeba go ciagle nadawac.

J.

Data: 2009-08-04 08:26:10
Autor: Jarek Wójtowicz
TCM w Polsce
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Mon, 3 Aug 2009 08:38:03 +0000 (UTC),  Jarek Wójtowicz wrote: >J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): >> Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny,
>> korek jest na prawym :-)
>
>Z tym akurat nie ma żadnego problemu...

Mowimy o lewym i prawym pasie jednej jezdni autostrady - mowisz ze
mozna ustalic osobne warunki dla kazdego z nich ? W nawigacji bedzie to zapewne jedna jezdnia.

A to mi się trochę nie tak twoją wypowiedź przeczytało. Z tym jest problem bo wg. standardu 14819-1 można nadawać meldunki TMC tylko
o znaczeniu punktowym albo odległościowym (ew. powierzchniowym) a nie czasowym...

Możnaby oznaczyć dany zjazd (choćby krótki) jako miejsce zakorkowane.
Dla jadących prosto nie będzie to miało wpływu na ew. modyfikację trasy
podróży, ale dla skręcających na danym zjeździe już tak - GDYBY
się go powiązało z utrudnieniem "czasowym" (sztucznie zawyżając czas stania
w korku na danym zjeździe tak aby uwzględniał również czas czekania na drodze głównej) a nie "odległościowym".

Niestety dla wszystkich urzytkowników TMC, utrudnienia na drodze można oznaczyć:
1. albo punktowo - "TMC Location Reference"
2. albo odcinkowo - "TMC Path"
3. albo daną ulicę - "TMC Linear Reference"
4. albo dany obszar - "TMC Area Reference"

Można ew. wyjechać z utrudnieniem poza odcinek zjazdu aby odwzorować
rzeczywistą długość utrudnienia, ale miałoby to wpływ na jadących prosto.

Tak więc jak byśmy się nie obrócili, dupa zawsze z tyłu...

>> A propos - co jest w takim komunikacie podane ? >> >Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia
>> >wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych
>> >objazdach albo zamkniętych odcinkach.  Pół Wiednia jest rozkopane
>> >i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho.
>
>Ustawienie trwałego znacznika (lub z ograniczeniem czasowym) jest jak >najbardziej możliwe i wbrew pozorom się z nich korzysta. Ale trzeba go ciagle nadawac.

No i się nadaje. Choćby stałe komunkaty o robotach na drodze...

--
Jarek
S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

--


Data: 2009-08-01 14:31:01
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
J.F. pisze:
(...)
ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb.

www.naviexpert.pl

To działa bardzo fajnie w porównaniu do standardowej nawigacji
(w Polsce), jednak to chyba nie tędy droga. Zdecydowanie
lepiej od np. AM. Tyle tylko, że za to trzeba zapłacić
- wysyłanie pakietów informacyjnych nie jest za darmo, pobieranie
zmienionych tras również. Biorąc pod uwagę skalę piractwa AM (bo
za darmo, a AM to złodzieje - nie wnikam w politykę AM w tej materii)
średnio widzę użyteczność tego systemu - o zagranicy nie wspomnę.

A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)

Nie wiem, nie używam i używać nie zamierzam.

I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC
zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine ..

Jeśli mam być szczery, to CB robi się średnio użyteczne, szczególnie
jak człowiek jeździ nie tylko po większych miastach i do tego nie tylko
po Polsce. W Polsce jest potrzebne TMC - podobnie jak TA. TA nawet
słyszałem w kraju raptem ze dwa razy :(

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-01 15:45:04
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 01 Aug 2009 14:31:01 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
www.naviexpert.pl
To działa bardzo fajnie w porównaniu do standardowej nawigacji
(w Polsce), jednak to chyba nie tędy droga. Zdecydowanie
lepiej od np. AM. Tyle tylko, że za to trzeba zapłacić
- wysyłanie pakietów informacyjnych nie jest za darmo, pobieranie
zmienionych tras również.

Przy odpowiednich pakietach nie jest to takie drogie, a AM tez nie
jest za darmo. Skoro sie zreszta yanosik jakos dogadal z operatorem, to i inni moga
... patrz navifon.

A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)
Nie wiem, nie używam i używać nie zamierzam.

I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-)

I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC
zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine ..

Jeśli mam być szczery, to CB robi się średnio użyteczne, szczególnie
jak człowiek jeździ nie tylko po większych miastach i do tego nie tylko
po Polsce. W Polsce jest potrzebne TMC - podobnie jak TA.

Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio to
sobie wyobrazam w praktyce - kto bedzie zglaszal i z jakim opoznieniem ? Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal
na koszta transmisji i zacznie to jakos dzialac .. co i tak sugeruje
rozwiazania prywatne typu TT czy NE.

J.

Data: 2009-08-01 16:07:22
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
J.F. pisze:
(...)
Przy odpowiednich pakietach nie jest to takie drogie, a AM tez nie
jest za darmo. 

Nie ma znaczenia, że nie jest takie drogie - kosztuje, a piractwo
AM jest powszechne i zupełnie nie wiem, czemu się do tego nie odniosłeś.
<cite>
biorąc pod uwagę skalę piractwa AM (bo
za darmo, a AM to złodzieje - nie wnikam w politykę AM w tej materii)
średnio widzę użyteczność tego systemu - o zagranicy nie wspomnę.
</cite>

Skoro sie zreszta yanosik jakos dogadal z operatorem, to i inni moga
.. patrz navifon.

Działa poza granicami Polski? Jak nie to wypad z baru.

I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-)

Po co mi takie protezy? Całe lata jeździłem (i jeżdżę) bez CB
i bez nawigacji, to mam sobie dokupić badziewny gadżet?

Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio to
sobie wyobrazam w praktyce - kto bedzie zglaszal i z jakim opoznieniem ?

Tak jak na "zachodzie".

Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal
na koszta transmisji i zacznie to jakos dzialac .. co i tak sugeruje
rozwiazania prywatne typu TT czy NE.

Nie bawi mnie korzystanie na jednej trasie/wyjeździe z kilku rozwiązań
"prywatnych".

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-01 16:26:18
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 01 Aug 2009 16:07:22 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Przy odpowiednich pakietach nie jest to takie drogie, a AM tez nie
jest za darmo. 
Nie ma znaczenia, że nie jest takie drogie - kosztuje, a piractwo
AM jest powszechne i zupełnie nie wiem, czemu się do tego nie odniosłeś.
<cite>
biorąc pod uwagę skalę piractwa AM (bo
za darmo, a AM to złodzieje - nie wnikam w politykę AM w tej materii)
średnio widzę użyteczność tego systemu - o zagranicy nie wspomnę.
</cite>

Jak sie okazuje to wszystko cos tam kosztuje, i NE niekoniecznie jest
drogi.

I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-)
Po co mi takie protezy? Całe lata jeździłem (i jeżdżę) bez CB
i bez nawigacji, to mam sobie dokupić badziewny gadżet?

Ja niby tez, ale coraz wieksze korki sie tworza na drogach. I niepoinformowani coraz dluzej stoja.

Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio to
sobie wyobrazam w praktyce - kto bedzie zglaszal i z jakim opoznieniem ?
Tak jak na "zachodzie".

No ale na zachodzie jest np ADAC i ma wlasne helikoptery.
A poza tym widzisz jak im dziala - tysiace utkwily w korku na 50 km
:-)

Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal
na koszta transmisji i zacznie to jakos dzialac .. co i tak sugeruje
rozwiazania prywatne typu TT czy NE.

Nie bawi mnie korzystanie na jednej trasie/wyjeździe z kilku rozwiązań
"prywatnych".

To kupisz tomtoma :-) Zakladajac ze w przyszlosci stanie sie ogolnoeuropejski.


J.

Data: 2009-08-01 16:42:55
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
J.F. pisze:
(...)
Jak sie okazuje to wszystko cos tam kosztuje, i NE niekoniecznie jest
drogi.

Nie napisałem, że NE jest drogi, ale kosztuje - koszty usług
w roamingu są też stosownie wyższe i raczej marne szanse, by z tego
korzystali ci, którzy korzystają z kradzionych np. AM - RapidShare
+ forum to koszty dużo niższe, za to płacze na okoliczność ewentualnych
kontroli drogowych dość powszechne :)

Ja niby tez, ale coraz wieksze korki sie tworza na drogach. I niepoinformowani coraz dluzej stoja.

CB tego nie zmieni, powszechne korzystanie z dobrej navi skutkuje
rozłożeniem korków i tyle - postoisz w innym miejscu :)

No ale na zachodzie jest np ADAC i ma wlasne helikoptery.

Bez centralnej informacji o problemach systemu drogowego można
zapomnieć o korzystaniu z takich udogodnień.

A poza tym widzisz jak im dziala - tysiace utkwily w korku na 50 km
:-)

Bywa - żaden system nie jest idealny.

To kupisz tomtoma :-) Zakladajac ze w przyszlosci stanie sie ogolnoeuropejski.

Nie ma problemu - niech tylko taki będzie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 10:57:39
Autor: Rafał Woźniak
TCM w Polsce
Artur Maśląg wrote:

TA nawet
słyszałem w kraju raptem ze dwa razy :(

oj, złej stacji słuchasz i tyle
co dziennie co pół godziny na pierwszym programie PR TA jest używane

i chyba tylko ta stacja nadaje TA

Data: 2009-08-03 12:56:37
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
Rafał Woźniak pisze:
(...)
oj, złej stacji słuchasz i tyle

Aha - znaczy się samochód też mam kupić tylko w kolorze czarnym?

co dziennie co pół godziny na pierwszym programie PR TA jest używane

UĹźywanie TA, to nie to samo co uĹźywanie TA zgodnie z jego
przeznaczeniem/użytecznością. Swoją ścieżką sprawdzę jak to wygląda,
skoro twierdzisz, że działa.

i chyba tylko ta stacja nadaje TA

TA nadawała jakaś lokalna stacja w Poznaniu i w swoim czasie RMF FM
oraz Radio Zet. O Polskim Radiu nie słyszałem. Jak ktoś wie coś więcej
w tej materii, to chętnie poczytam.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-05 19:13:30
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
Artur Maśląg pisze:
(...)
UĹźywanie TA, to nie to samo co uĹźywanie TA zgodnie z jego
przeznaczeniem/użytecznością. Swoją ścieżką sprawdzę jak to wygląda,
skoro twierdzisz, że działa.

Sprawdziłem - psu na budę takie TA. Wiadomości sobie poprzez
TA wysyłają. Gdzie traffic?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-05 19:34:00
Autor: Rafał Woźniak
TCM w Polsce
Artur Maśląg wrote:

Artur Maśląg pisze:
(...)
UĹźywanie TA, to nie to samo co uĹźywanie TA zgodnie z jego
przeznaczeniem/użytecznością. Swoją ścieżką sprawdzę jak to wygląda,
skoro twierdzisz, że działa.

Sprawdziłem - psu na budę takie TA. Wiadomości sobie poprzez
TA wysyłają. Gdzie traffic?

Daj im się rozwinąć, od czegoś muszą zacząć.

Data: 2009-08-05 20:05:59
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
Rafał Woźniak pisze:
(...)
Daj im się rozwinąć, od czegoś muszą zacząć.

Jasne, najlepiej od patologii. TA z założenia ma być nadawane tylko
wtedy, kiedy nadawane są informacje drogowe. W Polsce oczywiście
ma być odwrotnie - użyją TA, a traffiki może się kiedyś trafią...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 11:32:28
Autor: Rafał Woźniak
TCM w Polsce
Artur Maśląg wrote:

Rafał Woźniak pisze:
(...)
Daj im się rozwinąć, od czegoś muszą zacząć.

Jasne, najlepiej od patologii. TA z założenia ma być nadawane tylko
wtedy, kiedy nadawane są informacje drogowe. W Polsce oczywiście
ma być odwrotnie - użyją TA, a traffiki może się kiedyś trafią...


no ale przecież w czasie nadawania TA nadają informacje o utrudnieniach w ruchu (np. wypadki). A o to przecież chodzi, nieprawdaż?

Data: 2009-08-01 18:13:50
Autor: Pa_blo
TCM w Polsce

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:r24875pdh235404g1qkki4aup8mb282nqr4ax.com...


A konkretnie w jakim wykonaniu ?


Navigon 9611


Niemcy maja na wszystkich autostradach kamery sledzace ruch.
Kosztowalo miliard euro - u nas mozna by znaczaco podniesc ilosc
autostrad za te kwote. Ale u nich zarabiaja na siebie - pilnuja czy
ciezarowki placa :-)


Nie wszedzie sa kamery i ten system nie musi opierac sie na kamerach.

A u nas .. u nas sie korki na 50km nie zdarzaja :-)


Kiedys stalem w korku od Koszalina do Bobolic co innego, ze alternatywnej drogi mozna nie uswiadczyc :)


www.naviexpert.pl
A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)


Jesli bede mogl to wrzucic do Navigona czy jakiegos TomToma, to niech bedzie :) Jesli bedzie jeszcze tak sprawnie dzialalo jak TMC...
Kilkadziesiat km przed korkiem dostajesz info, ze sa utrudnienia na drodze i trasa zostaje zmieniona. Kilka km przed zjazdem dostajesz jeszcze jedna informacje. W ostatniej informacji masz napisane co sie dzieje (np zwezenie z powodu robot itp) i oszacowana strate czasu w korku.


I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze
na system wydawac ? :-)

Unia zasponsoruje :)

Picasso

Data: 2009-08-03 11:07:08
Autor: Rafał Woźniak
TCM w Polsce
Pa_blo wrote:

www.naviexpert.pl
A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)

Jesli bede mogl to wrzucic do Navigona czy jakiegos TomToma, to niech
bedzie
:) Jesli bedzie jeszcze tak sprawnie dzialalo jak TMC...
Kilkadziesiat km przed korkiem dostajesz info, ze sa utrudnienia na drodze
i trasa zostaje zmieniona. Kilka km przed zjazdem dostajesz jeszcze jedna
informacje. W ostatniej informacji masz napisane co sie dzieje (np
zwezenie z powodu robot itp) i oszacowana strate czasu w korku.

NaviExpert działa inaczej. Oblicza trasę na podstawie historycznych danych o czasie przejazdu odcinków. Raz obliczona trasa nie jest przeliczana ponownie dopóki ręcznie nie wymusisz ponownego obliczenia lub nie zjedziesz z trasy.
Tak więc z TMC to nie ma za dużo wspólnego.

Data: 2009-08-01 14:05:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
TCM w Polsce

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na

Najpierw trzeba napisać przetarg tak, by wygrał szwagier.

zyga

Data: 2009-08-01 18:13:37
Autor: TaPik
TCM w Polsce

Użytkownik "Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h50vds$2u$1atlantis.news.neostrada.pl...

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie...

Picasso
***********
Jest świetny program do nawigacji NaviExpert, ma funkcję omijania korków. Będąc np. w Gdańsku kilkakrotnie skierował mnie przez Jaśkową Dolinę gdy Słowackiego była zakorkowana. Jest to nawigacja na telefon. Mam od dwóch lat i jestem zadowolony, trasy są ściągane, aktualne w danym momencie a nie aktualne dwa miesiące temu lub jeszcze gorzej!!!
TaPik

Data: 2009-08-01 20:20:47
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "TaPik" <t.pikul@chello.pl> napisał w wiadomości news:h51pja$82m$1achot.icm.edu.pl...
Jest świetny program do nawigacji NaviExpert, ma funkcję omijania korków.

Też go mam i generalnie jestem zadowolony, choć czasami kieruje na drogi nieprzejezdne.

Data: 2009-08-01 21:34:33
Autor: TaPik
TCM w Polsce

Użytkownik "u" <u@wx.yz> napisał w wiadomości news:h5212e$n4v$1news.wp.pl...

Użytkownik "TaPik" <t.pikul@chello.pl> napisał w wiadomości news:h51pja$82m$1achot.icm.edu.pl...
Jest świetny program do nawigacji NaviExpert, ma funkcję omijania korków.

Też go mam i generalnie jestem zadowolony, choć czasami kieruje na drogi nieprzejezdne.
**************
W "Menu" można ustawić jakimi drogami ma prowadzić. Przez dwa lata nie miałem tego typu "wpadki". Generalnie jestem b. zadowolony a koszty są znikome. Trasa 200 km - koszt jakieś 50 - 60 gr.
TaPik

Data: 2009-08-01 21:54:11
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "TaPik" <t.pikul@chello.pl> napisał w wiadomości news:

W "Menu" można ustawić jakimi drogami ma prowadzić. Przez dwa lata nie miałem tego typu "wpadki". Generalnie jestem b. zadowolony a koszty są znikome. Trasa 200 km - koszt jakieś 50 - 60 gr.

A za granicą ile?
Zwłaszcza jak masz roaming na prepaidzie?

Jedna wyprawa wystarczy na zakup Automapy, alob czegoś lepszego na całą Europę, a może jeszcze by trochę zostało nawet?

Data: 2009-08-01 22:06:17
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h526h3$ouo$1news.onet.pl...
Jedna wyprawa wystarczy na zakup Automapy, alob czegoś lepszego na całą Europę, a może jeszcze by trochę zostało nawet?

Nawigacja zależy głównie od map
Zaleta naviexperta polega na ich względnej świeżości.
Omawiamy tu omijanie korków.
Byli tacy co im navi kazała wjechać do stawu lub skręcić na moście.
Tanio i dobrze razem nie zachodzi.

Data: 2009-08-01 22:15:04
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "u" <u@wx.yz> napisał w wiadomości news:h52783$qi0$1news.wp.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h526h3$ouo$1news.onet.pl...
Jedna wyprawa wystarczy na zakup Automapy, alob czegoś lepszego na całą Europę, a może jeszcze by trochę zostało nawet?

Nawigacja zależy głównie od map

Banał.

Zaleta naviexperta polega na ich względnej świeżości.

Z naciskiem na "względnej".
Sami tych map nie produkują, źródła lepszego niż konkurencja też nie posiadają, więc nie siej demagogii.

Omawiamy tu omijanie korków.
Byli tacy co im navi kazała wjechać do stawu lub skręcić na moście.

I naviexpertowi też to się może zdarzyć, skoro zdarza się najlepszym.
Z wiara że jest inaczej możesz raczej do kościoła się udać.


Tanio i dobrze razem nie zachodzi.

Nie odpowiedziałeś na pytanie.
A ono było sugestią, że NE nie jest tani tak jak pisałeś, a wręcz przeciwnie, bo to że nie jest lepszy niż inne navi, to oczywista oczywistość (i zupełnie inna kwestia).

Data: 2009-08-01 22:24:38
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h527o9$ri0$1news.onet.pl...
A ono było sugestią, że NE nie jest tani tak jak pisałeś, a wręcz przeciwnie, bo to że nie jest lepszy niż inne navi, to oczywista oczywistość (i zupełnie inna kwestia).

Nie chcesz, nie używaj. Każdy wybiera sam, co mu pasuje.Ja nie jestem dilerem NE.

Data: 2009-08-01 22:30:05
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "u" <u@wx.yz> napisał w wiadomości news:h528af$r68$1news.wp.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h527o9$ri0$1news.onet.pl...
A ono było sugestią, że NE nie jest tani tak jak pisałeś, a wręcz przeciwnie, bo to że nie jest lepszy niż inne navi, to oczywista oczywistość (i zupełnie inna kwestia).

Nie chcesz, nie używaj. Każdy wybiera sam, co mu pasuje.

Jasna rzecz.
Komiwojażerowi jeżdżącemu służbowo tylko po Polsce NE może pasować
Nie musi mieć pda lub nawigacji, limit na komórkach ma duży, więc pakiet internetowy nie będzie go bolał.

Z kolei komuś kto jeździ autem na wakacje, bardziej przypasuje kupienie normalnej navi lub pda, koszt w sumie mniejszy i nie trzeba wisieć na gprs przez cały czas, a Polskę będzie miał w pakiecie.

Data: 2009-08-01 22:46:01
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h528kd$tdp$1news.onet.pl...
Komiwojażerowi jeżdżącemu służbowo tylko po Polsce NE może pasować

NE dodawali operatorzy komórkowi gratis do niektórych modeli telefonów.
Drobny abonament GPRS też dodają.

Data: 2009-08-01 23:18:25
Autor: monowalker
TCM w Polsce
Cavallino pisze:
Z kolei komuś kto jeździ autem na wakacje, bardziej przypasuje kupienie normalnej navi lub pda, koszt w sumie mniejszy i nie trzeba wisieć na gprs przez cały czas, a Polskę będzie miał w pakiecie.

Wręcz odwrotnie - pod warunkiem, że wakacje w Polsce. Nawigacja w te wakacje kosztowała mnie 17 zł(3x4 zł za NE Premium/dzien + 5 zł pakiet danych). Odbiornik GPS kupiony rok temu za ok. 120 zł.

Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie znacznie więcej.

--
monowalker

Data: 2009-08-02 00:31:56
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "monowalker" <monowalker@nie.mam.mai.la> napisał w wiadomości news:h52bf5$6i4$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
Z kolei komuś kto jeździ autem na wakacje, bardziej przypasuje kupienie normalnej navi lub pda, koszt w sumie mniejszy i nie trzeba wisieć na gprs przez cały czas, a Polskę będzie miał w pakiecie.

Wręcz odwrotnie - pod warunkiem, że wakacje w Polsce.

No tak - zjadłem dopisek "za granicę" i wyszło bez sensu.
Ale o takie coś mi chodziło.

Nawigacja w te wakacje kosztowała mnie 17 zł(3x4 zł za NE Premium/dzien + 5 zł pakiet danych). Odbiornik GPS kupiony rok temu za ok. 120 zł.

Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie znacznie więcej.

Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

Data: 2009-08-02 10:05:08
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sun, 2 Aug 2009 00:31:56 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "monowalker" <monowalker@nie.mam.mai.la> napisał w wiadomości
Wręcz odwrotnie - pod warunkiem, że wakacje w Polsce.
No tak - zjadłem dopisek "za granicę" i wyszło bez sensu.
Ale o takie coś mi chodziło.

Czy mi sie wydaje czy europoslowie chca obnizyc teraz oplaty za
transmisje danych ?
Nawigacja w te wakacje kosztowała mnie 17 zł(3x4 zł za NE Premium/dzien + 5 zł pakiet danych). Odbiornik GPS kupiony rok temu za ok. 120 zł.

To juz razem 137, a w biedronce 200 :-)

Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie znacznie więcej.
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

Tylko mapa z roku na rok coraz gorsza, a w Polsce duzo sie dzieje.
No i nie obejmuje zagranicy.

J.

Data: 2009-08-02 11:35:38
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i
aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie
znacznie więcej.
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

Tylko mapa z roku na rok coraz gorsza,

Jesteś pewien że aktualizacja nie jest możliwa? ;-)

Data: 2009-08-02 11:39:13
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sun, 2 Aug 2009 11:35:38 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i
aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie
znacznie więcej.
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)
Tylko mapa z roku na rok coraz gorsza,

Jesteś pewien że aktualizacja nie jest możliwa? ;-)

Jest mozliwa, tylko ze kosztuje dodatkowe pieniadze.

J.

Data: 2009-08-02 11:46:40
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tjna75pgqtcbmuf3fvrkhuhiqvnasmrehp4ax.com...
On Sun, 2 Aug 2009 11:35:38 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Zakup dedykowanego urządzenia, oryginalnego oprogramowania i
aktualizacji(szczególnie w połączeniu z polityką AM) wyniósłby mnie
znacznie więcej.
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)
Tylko mapa z roku na rok coraz gorsza,

Jesteś pewien że aktualizacja nie jest możliwa? ;-)

Jest mozliwa, tylko ze kosztuje dodatkowe pieniadze.

Zawsze można wziąć Navigo, gdzie nie kosztuje.

Data: 2009-08-02 11:55:30
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sun, 2 Aug 2009 11:46:40 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)
Tylko mapa z roku na rok coraz gorsza,

Jesteś pewien że aktualizacja nie jest możliwa? ;-)
Jest mozliwa, tylko ze kosztuje dodatkowe pieniadze.

Zawsze można wziąć Navigo, gdzie nie kosztuje.

Ale placisz z gory, bo drogie jest :-)

Poza tym nie czarujmy sie - tania nawigacja TMC nie odbiera.

P.S. A tak swoja droga to NE lepszy niz MM.
Obie rowno mowia "za 200m skrec w lewo", zbliza sie zakret .. i tu NE
podpowiada "za 100m skrec" ..

J.

Data: 2009-08-03 00:09:15
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Zawsze można wziąć Navigo, gdzie nie kosztuje.

Ale placisz z gory, bo drogie jest :-)

Bardzo.
Ja sprzedałem swoje za chyba 70 zł. ;-)

Data: 2009-08-02 10:21:47
Autor: Przemysław Bernat
TCM w Polsce
Dnia Sun, 2 Aug 2009 00:31:56 +0200, Cavallino napisał(a):

Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

I za dwieście złotych ten Lark będzie z AutoMapą? Bo te, które widziałem
miały taki wypasiony soft, w którym 10-tysięczny Pasłęk jest punktem na
mapie.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-02 11:34:19
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sun, 2 Aug 2009 10:21:47 +0200,  Przemysław Bernat wrote:
Dnia Sun, 2 Aug 2009 00:31:56 +0200, Cavallino napisał(a):
Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

I za dwieście złotych ten Lark będzie z AutoMapą?

Z MapaMap Lite.

Bo te, które widziałem
miały taki wypasiony soft, w którym 10-tysięczny Pasłęk jest punktem na
mapie.

Jest troche wiecej niz punkt, ale planu miasta brak. A moze juz jest ?

Ale czy AM ma pelne pokrycie Trzebini k/Katowic, Chojnowa k/Legnicy,
Lesnej k/Lubania ? Bo tam mnie biedrona zawiodla.

P.S. AM sie chwali planami 2621 miejscowosci, MM 3069.
  Ale to MapaMap 6.0, nie Lite z Biedronki.

J.

Data: 2009-08-02 11:36:46
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@polbox.com> napisał w wiadomości news:9tlvyow6i72x$.1bu7ze5uxlrsb.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 2 Aug 2009 00:31:56 +0200, Cavallino napisał(a):

Np. 200 zł za Larka.
I miałbyś na kolejne kilkanaście wakacji. ;-)

I za dwieście złotych ten Lark będzie z AutoMapą?

AM to nie jedyny program zawierający mapy.
Co więcej - większość programów w Larku będzie miało mapy lepsze niż Navteq, którego jak czytam używa NE.

Data: 2009-08-02 11:42:09
Autor: Grejon
TCM w Polsce
Cavallino pisze:

AM to nie jedyny program zawierający mapy.
Co więcej - większość programów w Larku będzie miało mapy lepsze niż Navteq, którego jak czytam używa NE.

Teraz doczytałem że na Polskę mają mapy Imagisu. Ale oni chyba robią też dla AM?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-08-02 12:37:41
Autor: Przemysław Bernat
TCM w Polsce
Dnia Sun, 2 Aug 2009 11:36:46 +0200, Cavallino napisał(a):

AM to nie jedyny program zawierający mapy.
Co więcej - większość programów w Larku będzie miało mapy lepsze niż Navteq, którego jak czytam używa NE.

Naviexpert używa map Imagis i Navteq. Dodatkowo użytkownicy na bieżąco
zgłaszają fotoradary, kontrole drogowe i remonty. Mapy są bardzo szybko
uaktualniane: 3 czerwca otwarto obwodnicę Płońska i NE ładnie prowadzi na
zjazdy. Wie którym wyjazdem zjechać z ronda itp. Choć muszę przyznać, że NE
o remoncie w okolicach Wiśniewa nie ma pojęcia: gdyby nie CB, to w piątek
władowałby mnie w korek na dobrą godzinę stania.
TMC to nie jest, ale NE daje największą szansę na nie wpakowanie się w
korki.   --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-03 08:23:12
Autor: Jarek Wójtowicz
TCM w Polsce
Przemysław Bernat <pbernat@polbox.com> napisał(a):
Naviexpert używa map Imagis i Navteq. Dodatkowo użytkownicy na bieżąco
zgłaszają fotoradary, kontrole drogowe i remonty. Mapy są bardzo szybko
uaktualniane: 3 czerwca otwarto obwodnicę Płońska i NE ładnie prowadzi

No... A autostrada A4 pomiędzy Zgorzelcem i Krzywą jeszcze nie otwarta a
Navteq ma ją już od lutego i więszość nawigacji już na nią prowadzi...

--
Jarek
S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

--


Data: 2009-08-01 22:51:45
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h526h3$ouo$1news.onet.pl...
A za granicą ile?
Zwłaszcza jak masz roaming na prepaidzie?

Oszczędny z prepaidem za granicą kupuje lokalny tani SIM starter , bo mu transmisja pakietowa prawdopodobnie w roamingu wcale nie zadziała.

Data: 2009-08-02 00:30:24
Autor: Cavallino
TCM w Polsce
Użytkownik "u" <u@wx.yz> napisał w wiadomości news:h529ta$s2f$1news.wp.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h526h3$ouo$1news.onet.pl...
A za granicą ile?
Zwłaszcza jak masz roaming na prepaidzie?

Oszczędny z prepaidem za granicą kupuje lokalny tani SIM starter

Aha, czyli żeby dojechać do Grecji to sobie muszę kupić ze 4 startery i zapewne ze dwa dni na kupowanie stracić?
Fajna navi. ;-)

Data: 2009-08-02 01:53:01
Autor: J.F.
TCM w Polsce
On Sat, 1 Aug 2009 22:51:45 +0200,  u wrote:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
A za granicą ile?
Zwłaszcza jak masz roaming na prepaidzie?

Oszczędny z prepaidem za granicą kupuje lokalny tani SIM starter , bo mu transmisja pakietowa prawdopodobnie w roamingu wcale nie zadziała.

I nie ma zadnych problemow z nabyciem na granicy w srodku nocy, i
kupuje je w kazdym panstwie, a NE dostarcza mu swietne mapy tych
panstw.

No ale Nav4All czy Amaze mape Polski maja ..

J.

Data: 2009-08-01 22:00:10
Autor: u
TCM w Polsce

Użytkownik "TaPik" <t.pikul@chello.pl> napisał w wiadomości
news:h525c3$g4f$1achot.icm.edu.pl...
W "Menu" można ustawić jakimi drogami ma prowadzić.

Omijanie korków musi być marnymi drogami :-)
Niedawno tak miałem, jadąc Koszalina na Śląsk wysłał mnie do jakieś pipidówy z zamkniętą drogą. Wielu innych tez tam dojechało, był kłopot z zawracaniem na wąskiej dróżce. We Wrocławiu tez stracił orientację i wysłał w zamknięte drogi.

Koszty użycia Naviexperta rzeczywiście są znikome. Mam go darmo od Orange, promocyjny abonament na 50MB GPRS skutecznie je obniżył.

Data: 2009-08-01 22:49:32
Autor: Waldek Godel
TCM w Polsce
Dnia Sat, 1 Aug 2009 18:13:37 +0200, TaPik napisał(a):

Jest świetny program do nawigacji NaviExpert, ma funkcję omijania korków. Będąc np. w Gdańsku kilkakrotnie skierował mnie przez Jaśkową Dolinę gdy

Pod warunkiem, że w korku jest akurat wystarczająco dużo użytkowników tego
egzotycznego programu, bo to nie jest TMC

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-02 06:51:44
Autor: Grejon
TCM w Polsce
TaPik pisze:

Jest świetny program do nawigacji NaviExpert, ma funkcję omijania korków. Będąc np. w Gdańsku kilkakrotnie skierował mnie przez Jaśkową Dolinę gdy Słowackiego była zakorkowana. Jest to nawigacja na telefon. Mam od dwóch lat i jestem zadowolony, trasy są ściągane, aktualne w danym momencie a nie aktualne dwa miesiące temu lub jeszcze gorzej!!!

Jesteś pewien? W końcu bierze mapy z Navteqa.

TaPik

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-08-02 12:22:00
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
Grejon pisze:
(...)
Jesteś pewien? W końcu bierze mapy z Navteqa.

Navteq/Imagis, tak, są dość aktualne.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 09:05:56
Autor: Jarek Wójtowicz
TCM w Polsce
Pa_blo <mysiaczek@pysiaczek.pl> napisał(a):

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie...

Generalnie dane TMC pochodzą od odpowiednich służb (głównie policji), kamer nadzoru dróg, pętli indukcyjnych oraz czujników IR. Dodatkowo dane można
zbierać z systemów Floating Car Data. W Niemczech istnieją tzw. Staufinder,
czyli kierowcy zaufania, meldujący o utrudnieniach na drogach.


Co do TMC w Polsce, to wbrew pozorom projekt ten się rozwija dzięki
Polskiemu Radiu. Nasze kochane PR zakupiło oprogramowanie stosowane w
Niemczech do tego celu, planowane jest otworzenie specjalnego Call Center oraz powiązanie danych z TMC z mapami cyfrowymi.
Jest także nieformalna zgoda dawnych 49 miast wojewódzkich na przekazywanie danych do systemu TMC. Wszystko jest na razie na etapie wdrożeniowo-pilotarzowym, ale kiedyś się
doczekamy...

--
Jarek
S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

--


Data: 2009-08-03 13:22:41
Autor: Artur Maśląg
TCM w Polsce
Jarek WĂłjtowicz pisze:
(...)
Co do TMC w Polsce, to wbrew pozorom projekt ten się rozwija dzięki
Polskiemu Radiu. Nasze kochane PR zakupiło oprogramowanie stosowane w
Niemczech do tego celu, planowane jest otworzenie specjalnego Call Center oraz powiązanie danych z TMC z mapami cyfrowymi.
Jest takĹźe nieformalna zgoda dawnych 49 miast wojewĂłdzkich na przekazywanie danych do systemu TMC.

Trzeba było od razu dać link do tego materiału, a nie przeklejać
informacje bez podania źródła:
http://ralphocean.wordpress.com/2008/11/18/tmc-w-polsce-jednak-cos-sie-dzieje-w-sprawie/
<cite>
Przede wszystkim okazuje się, że instytucją wdrażającą TMC w Polsce jest … Polskie Radio SA a nie GDDKiA. W PR poczyniono już pierwsze inwestycje w tym kierunku. Zakupiono oprogramowanie stosowane w Niemczech do tego celu, planowane jest otworzenie specjalnego Call Center oraz powiązanie danych z TMC z mapami cyfrowymi. Niestety na stronach tej instytucji próżno by szukać informacji o TMC. Szkoda, bo jest się już czym pochwalić jeśli te informacje są prawdziwe.
</cite>

Wszystko jest na razie na etapie wdrożeniowo-pilotarzowym, ale kiedyś się
doczekamy...

JeĹźeli poczynienie pierwszych inwestycji w postaci zakupu oprogramowania
nazywasz etapem wdrożeniowo-pilotażowym to ja przepraszam. Gdzieś tam
widziałem informację (z GDDKiA), że TMC miało wystartować na koniec
2008. Tymczasem w tej materii jest cisza - tak ze strony GDDKiA jak
i Polskiego Radia, poniewaĹź informacja o konferencji prasowej pod
tytułem "Kierowca Zaufania" z marca br. to trochę mało. Przewijają się
gdzieś informacje w współpracy z Targeo.pl, o projekcie Eurotraffic
2012. Jakoś nie ma żadnych konkretów - jest za to sporo informacji, że
są problemy - wszędzie i ze wszystkim.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 10:20:00
Autor: kamil
TCM w Polsce

"Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> wrote in message news:h50vds$2u$1atlantis.news.neostrada.pl...

Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. Na wysokosci Brunszwiku byl 50 kilometrowy korek przez glupkowate zwezenie z 3 do 1 pasa...

Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system.
Rozumiem, ze montaz czujnikow natezenia ruchu w calej PL wiaze sie z ogromnymi kosztami ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie...


Zadnych inwestycji i czujnikow nie potrzeba. TomTom w wielu krajach informacje o ruchu opiera na predkosci poruszania sie telefonow komorkowych pomiedzy nadajnikami. Prosta triangulacja i masz juz dokladna pozycje telefonu na drodze oraz predkosc, z jaka sie porusza (albo i sie nie porusza).

Dziala to dosc dokladnie na sieciach autostrad. No ale autostrady tez najpierw trzeba by miec. ;-)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-03 11:37:16
Autor: kamil
TCM w Polsce

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h56a46$r22$1inews.gazeta.pl...

Zainteresowanym polecam:

http://www.itisholdings.com/article.asp?id=338




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 12:48:08
Autor: [Cichy]
TCM w Polsce
Ale przeciez działa TCM w Polsce.
Polska = bark dobrych dróg = korki.

Działa wyśmienicie.

Pozdrawiam,
Cichy

TCM w Polsce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona