Data: 2009-08-01 12:01:38 | |
Autor: J.F. | |
TCM w Polsce | |
On Sat, 1 Aug 2009 10:44:31 +0200, Pa_blo wrote:
Przedwczoraj niemiecki TCM oszczedzil mi stania 4 godziny w korku. A konkretnie w jakim wykonaniu ? Tak sie zastanawiam, kiedy u nas uruchomia ten system. Niemcy maja na wszystkich autostradach kamery sledzace ruch. Kosztowalo miliard euro - u nas mozna by znaczaco podniesc ilosc autostrad za te kwote. Ale u nich zarabiaja na siebie - pilnuja czy ciezarowki placa :-) A u nas .. u nas sie korki na 50km nie zdarzaja :-) ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. www.naviexpert.pl A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-) Ostatecznie czujniki mozna zamontowac tam gdzie istnieje infrastruktura - prad, w koncu dane z czujnikow mozna przesylac radiowo na niskich czestotliwosciach. RDS u nas dziala i inwestycje w tej czesci przedsiewziecia nie powinny byc specjalnie wysokie... I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze na system wydawac ? :-) A CB niech sobie kupia, bo jak przez TMC zaznaczyc ze zjazd z autostrady do Wrocka trwa godzine .. J. |
|
Data: 2009-08-01 13:16:17 | |
Autor: Tomasz Finke | |
TCM w Polsce | |
J.F. pisze:
I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze Normalnie, na ekranie z trasą pojawia się czerwona ikonka z podpisem +1:00 :-) Jak wybierzesz szukanie objazdu, to urządzenie zmodyfikuje trasę z uwzględnieniem komunikatów TMC i np. zaproponuje wcześniejszy zjazd z autostrady. Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia wyjątkowe, nikt raczej nie wysyła stale komunikatów o długotrwałych objazdach albo zamkniętych odcinkach. Pół Wiednia jest rozkopane i zastawione barierkami, ale o tym w TMC cicho. T. |
|
Data: 2009-08-01 15:16:46 | |
Autor: J.F. | |
TCM w Polsce | |
On Sat, 01 Aug 2009 13:16:17 +0200, Tomasz Finke wrote:
J.F. pisze: Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny, korek jest na prawym :-) Akurat tu zjazd jest dosc dlugi, ale przy innych moze byc problem .. A propos - co jest w takim komunikacie podane ? Wspolrzedne, nazwa drogi i kilometr ? Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia Do tego przydalby sie jakas mozliwosc dogrania poprawek. J. |
|
Data: 2009-08-03 08:38:03 | |
Autor: Jarek Wójtowicz | |
TCM w Polsce | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny, Z tym akurat nie ma żadnego problemu... A propos - co jest w takim komunikacie podane ? Wspolrzedne, nazwa drogi i kilometr ? Dane TMC kodowane s± za pomoc± protokołu "Advice and Problem Location for European Road Traffic". Pozycje utrudnień w ruchu podawane s± za pomoc± "Location Code", który po przetworzeniu w "Location Table" daje wspórzędne geograficzne. >Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia Ustawienie trwałego znacznika (lub z ograniczeniem czasowym) jest jak najbardziej możliwe i wbrew pozorom się z nich korzysta. Jeżeli we Wiedniu tego nie robi±, to już ich problem. -- Jarek S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic -- |
|
Data: 2009-08-03 20:26:13 | |
Autor: J.F. | |
TCM w Polsce | |
On Mon, 3 Aug 2009 08:38:03 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Mowimy o lewym i prawym pasie jednej jezdni autostrady - mowisz ze mozna ustalic osobne warunki dla kazdego z nich ? W nawigacji bedzie to zapewne jedna jezdnia. A propos - co jest w takim komunikacie podane ? >Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia Ale trzeba go ciagle nadawac. J. |
|
Data: 2009-08-04 08:26:10 | |
Autor: Jarek Wójtowicz | |
TCM w Polsce | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Mon, 3 Aug 2009 08:38:03 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz wrote: >J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): >> Ale moze byc problem z podaniem miejsca - lewy pas jest przejezdny, A to mi się trochę nie tak twoj± wypowiedĽ przeczytało. Z tym jest problem bo wg. standardu 14819-1 można nadawać meldunki TMC tylko o znaczeniu punktowym albo odległo¶ciowym (ew. powierzchniowym) a nie czasowym... Możnaby oznaczyć dany zjazd (choćby krótki) jako miejsce zakorkowane. Dla jad±cych prosto nie będzie to miało wpływu na ew. modyfikację trasy podróży, ale dla skręcaj±cych na danym zjeĽdzie już tak - GDYBY się go powi±zało z utrudnieniem "czasowym" (sztucznie zawyżaj±c czas stania w korku na danym zjeĽdzie tak aby uwzględniał również czas czekania na drodze głównej) a nie "odległo¶ciowym". Niestety dla wszystkich urzytkowników TMC, utrudnienia na drodze można oznaczyć: 1. albo punktowo - "TMC Location Reference" 2. albo odcinkowo - "TMC Path" 3. albo dan± ulicę - "TMC Linear Reference" 4. albo dany obszar - "TMC Area Reference" Można ew. wyjechać z utrudnieniem poza odcinek zjazdu aby odwzorować rzeczywist± długo¶ć utrudnienia, ale miałoby to wpływ na jad±cych prosto. Tak więc jak by¶my się nie obrócili, dupa zawsze z tyłu... >> A propos - co jest w takim komunikacie podane ? >> >Gorzej, że TMC uwzględnia tylko zdarzenia No i się nadaje. Choćby stałe komunkaty o robotach na drodze... -- Jarek S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic -- |
|
Data: 2009-08-01 14:31:01 | |
Autor: Artur Maśląg | |
TCM w Polsce | |
J.F. pisze:
(...) ale na poczatku system moze opierac sie wylacznie na informacjach od kierowcow i odpowiednich sluzb. To działa bardzo fajnie w porównaniu do standardowej nawigacji (w Polsce), jednak to chyba nie tędy droga. Zdecydowanie lepiej od np. AM. Tyle tylko, że za to trzeba zapłacić - wysyłanie pakietów informacyjnych nie jest za darmo, pobieranie zmienionych tras również. Biorąc pod uwagę skalę piractwa AM (bo za darmo, a AM to złodzieje - nie wnikam w politykę AM w tej materii) średnio widzę użyteczność tego systemu - o zagranicy nie wspomnę. A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-) Nie wiem, nie używam i używać nie zamierzam. I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze Jeśli mam być szczery, to CB robi się średnio użyteczne, szczególnie jak człowiek jeździ nie tylko po większych miastach i do tego nie tylko po Polsce. W Polsce jest potrzebne TMC - podobnie jak TA. TA nawet słyszałem w kraju raptem ze dwa razy :( -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-01 15:45:04 | |
Autor: J.F. | |
TCM w Polsce | |
On Sat, 01 Aug 2009 14:31:01 +0200, Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze: Przy odpowiednich pakietach nie jest to takie drogie, a AM tez nie jest za darmo. Skoro sie zreszta yanosik jakos dogadal z operatorem, to i inni moga ... patrz navifon. A chyba tez speed alarm i yanosik - tu patrz odpowiedni post :-)Nie wiem, nie używam i używać nie zamierzam. I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-) I dla tej garstki imperialistow co maja nawigacje z TMC mamy pieniadze Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio to sobie wyobrazam w praktyce - kto bedzie zglaszal i z jakim opoznieniem ? Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal na koszta transmisji i zacznie to jakos dzialac .. co i tak sugeruje rozwiazania prywatne typu TT czy NE. J. |
|
Data: 2009-08-01 16:07:22 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
TCM w Polsce | |
J.F. pisze:
(...) Przy odpowiednich pakietach nie jest to takie drogie, a AM tez nie Nie ma znaczenia, że nie jest takie drogie - kosztuje, a piractwo AM jest powszechne i zupełnie nie wiem, czemu się do tego nie odniosłe¶. <cite> bior±c pod uwagę skalę piractwa AM (bo za darmo, a AM to złodzieje - nie wnikam w politykę AM w tej materii) ¶rednio widzę użyteczno¶ć tego systemu - o zagranicy nie wspomnę. </cite> Skoro sie zreszta yanosik jakos dogadal z operatorem, to i inni moga Działa poza granicami Polski? Jak nie to wypad z baru. I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-) Po co mi takie protezy? Całe lata jeĽdziłem (i jeżdżę) bez CB i bez nawigacji, to mam sobie dokupić badziewny gadżet? Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio to Tak jak na "zachodzie". Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal Nie bawi mnie korzystanie na jednej trasie/wyjeĽdzie z kilku rozwi±zań "prywatnych". -- Jutro to dzi¶ - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-01 16:26:18 | |
Autor: J.F. | |
TCM w Polsce | |
On Sat, 01 Aug 2009 16:07:22 +0200, Artur Ma¶l±g wrote:
J.F. pisze: Jak sie okazuje to wszystko cos tam kosztuje, i NE niekoniecznie jest drogi. I przez to dalej nie bedzie sensu korzystac :-)Po co mi takie protezy? Całe lata jeĽdziłem (i jeżdżę) bez CB Ja niby tez, ale coraz wieksze korki sie tworza na drogach. I niepoinformowani coraz dluzej stoja. Z czasem dorosniemy i do TMC, ale tak mowiac szczerze to srednio toTak jak na "zachodzie". No ale na zachodzie jest np ADAC i ma wlasne helikoptery. A poza tym widzisz jak im dziala - tysiace utkwily w korku na 50 km :-) Moze kiedys kazdy bedzie mial nawigacje i nie narzekal To kupisz tomtoma :-) Zakladajac ze w przyszlosci stanie sie ogolnoeuropejski. J. |
|
Data: 2009-08-01 16:42:55 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
TCM w Polsce | |
J.F. pisze:
(...) Jak sie okazuje to wszystko cos tam kosztuje, i NE niekoniecznie jest Nie napisałem, że NE jest drogi, ale kosztuje - koszty usług w roamingu s± też stosownie wyższe i raczej marne szanse, by z tego korzystali ci, którzy korzystaj± z kradzionych np. AM - RapidShare + forum to koszty dużo niższe, za to płacze na okoliczno¶ć ewentualnych kontroli drogowych do¶ć powszechne :) Ja niby tez, ale coraz wieksze korki sie tworza na drogach. I niepoinformowani coraz dluzej stoja. CB tego nie zmieni, powszechne korzystanie z dobrej navi skutkuje rozłożeniem korków i tyle - postoisz w innym miejscu :) No ale na zachodzie jest np ADAC i ma wlasne helikoptery. Bez centralnej informacji o problemach systemu drogowego można zapomnieć o korzystaniu z takich udogodnień. A poza tym widzisz jak im dziala - tysiace utkwily w korku na 50 km Bywa - żaden system nie jest idealny. To kupisz tomtoma :-) Zakladajac ze w przyszlosci stanie sie ogolnoeuropejski. Nie ma problemu - niech tylko taki będzie. -- Jutro to dzi¶ - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-03 10:57:39 | |
Autor: Rafał Woźniak | |
TCM w Polsce | |
Artur Maśląg wrote:
TA nawet oj, złej stacji słuchasz i tyle co dziennie co pół godziny na pierwszym programie PR TA jest używane i chyba tylko ta stacja nadaje TA |
|
Data: 2009-08-03 12:56:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
TCM w Polsce | |
Rafał Woźniak pisze:
(...) oj, złej stacji słuchasz i tyle Aha - znaczy się samochód też mam kupić tylko w kolorze czarnym? co dziennie co pół godziny na pierwszym programie PR TA jest używane Używanie TA, to nie to samo co używanie TA zgodnie z jego przeznaczeniem/użytecznością. Swoją ścieżką sprawdzę jak to wygląda, skoro twierdzisz, że działa. i chyba tylko ta stacja nadaje TA TA nadawała jakaś lokalna stacja w Poznaniu i w swoim czasie RMF FM oraz Radio Zet. O Polskim Radiu nie słyszałem. Jak ktoś wie coś więcej w tej materii, to chętnie poczytam. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-05 19:13:30 | |
Autor: Artur Maśląg | |
TCM w Polsce | |
Artur Maśląg pisze:
(...) Używanie TA, to nie to samo co używanie TA zgodnie z jego Sprawdziłem - psu na budę takie TA. Wiadomości sobie poprzez TA wysyłają. Gdzie traffic? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-05 19:34:00 | |
Autor: Rafał Woźniak | |
TCM w Polsce | |
Artur Maśląg wrote:
Artur Maśląg pisze: Daj im się rozwinąć, od czegoś muszą zacząć. |
|
Data: 2009-08-05 20:05:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
TCM w Polsce | |
Rafał Woźniak pisze:
(...) Daj im się rozwinąć, od czegoś muszą zacząć. Jasne, najlepiej od patologii. TA z założenia ma być nadawane tylko wtedy, kiedy nadawane są informacje drogowe. W Polsce oczywiście ma być odwrotnie - użyją TA, a traffiki może się kiedyś trafią... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-06 11:32:28 | |
Autor: Rafał Woźniak | |
TCM w Polsce | |
Artur Maśląg wrote:
Rafał Woźniak pisze: no ale przecież w czasie nadawania TA nadają informacje o utrudnieniach w ruchu (np. wypadki). A o to przecież chodzi, nieprawdaż? |
|
Data: 2009-08-01 18:13:50 | |
Autor: Pa_blo | |
TCM w Polsce | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:r24875pdh235404g1qkki4aup8mb282nqr4ax.com...
Navigon 9611
Nie wszedzie sa kamery i ten system nie musi opierac sie na kamerach. A u nas .. u nas sie korki na 50km nie zdarzaja :-) Kiedys stalem w korku od Koszalina do Bobolic co innego, ze alternatywnej drogi mozna nie uswiadczyc :) www.naviexpert.pl Jesli bede mogl to wrzucic do Navigona czy jakiegos TomToma, to niech bedzie :) Jesli bedzie jeszcze tak sprawnie dzialalo jak TMC... Kilkadziesiat km przed korkiem dostajesz info, ze sa utrudnienia na drodze i trasa zostaje zmieniona. Kilka km przed zjazdem dostajesz jeszcze jedna informacje. W ostatniej informacji masz napisane co sie dzieje (np zwezenie z powodu robot itp) i oszacowana strate czasu w korku.
Unia zasponsoruje :) Picasso |
|
Data: 2009-08-03 11:07:08 | |
Autor: Rafał Woźniak | |
TCM w Polsce | |
Pa_blo wrote:
www.naviexpert.pl Jesli bede mogl to wrzucic do Navigona czy jakiegos TomToma, to niech NaviExpert działa inaczej. Oblicza trasę na podstawie historycznych danych o czasie przejazdu odcinków. Raz obliczona trasa nie jest przeliczana ponownie dopóki ręcznie nie wymusisz ponownego obliczenia lub nie zjedziesz z trasy. Tak więc z TMC to nie ma za dużo wspólnego. |
|