TDCI kontra TDI

Data: 2010-02-25 11:20:24
Autor: jacek
TDCI kontra TDI
Witam serdecznie
    Które silniki sa trwalsze? O jakich przebiegach w obu przypadkach slyszeliscie.....
Które bardziej przyjazne dla portfela?
Pozdrawiam

Data: 2010-02-25 11:22:46
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
jacek pisze:
Witam serdecznie
    Które silniki sa trwalsze? O jakich przebiegach w obu przypadkach slyszeliscie.....
Które bardziej przyjazne dla portfela?
Pozdrawiam
wszystko zależy od właściciela a dokładniej kierowcy:)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 12:18:59
Autor: Marek P.
TDCI kontra TDI

wszystko zależy od właściciela a dokładniej kierowcy:)

Od serwisu tez sporo zalezy :)

Data: 2010-02-25 12:31:41
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
Marek P. pisze:
wszystko zależy od właściciela a dokładniej kierowcy:)

Od serwisu tez sporo zalezy :)
Zwykle to właściciel kierowca decyduje kiedy pojedzie do serwisu, ale masz rację. Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju należy skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez producenta. Bo producentowi nie zależy na trwałości w sumie to logiczne.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:04:35
Autor: mleko
TDCI kontra TDI

[...]

I jeszcze silnik co 50kkm wymieniac :)Zapasowy trzymajac w garazu. Opony co 10kkm, filtry co sobotnia wycieczke, a najlepiej auto wstawic do garazu, wystawiac w weekendy przed dom, myc i woskowac, a jezdzic komunikacja miejska :)

Data: 2010-02-25 12:17:55
Autor: to
TDCI kontra TDI
mleko wrote:

[...]

Zapomniałeś o tradycyjnym, niedzielnym dylaniu z kamerką oraz o niemniej tradycyjnym, poniedziałkowym denuncjowaniu na komendzie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 13:21:43
Autor: mleko
TDCI kontra TDI
On 2010-02-25 13:17, to wrote:
mleko wrote:

[...]

No tak, kamerka obowiazkowa! Szczegolnie w niedziele, jak sie na sume jedzie . Tylu wariatow i mordercow akurat wtedy jezdzi.
Jak nie ochlapia, to moga zarysowac.

Data: 2010-02-25 13:58:42
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
mleko pisze:
[...]

Tak to jest jak się dwóch troli spotka:)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:27:16
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

Tak to jest jak się dwóch troli spotka:)

Czyli Ty i kto jeszcze?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:30:59
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
to pisze:
Czyli Ty i kto jeszcze?

Ty i mleko koleszko :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:09:51
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

Czyli Ty i kto jeszcze?

Ty i mleko koleszko :)

"KoleszkĂłw" to sobie poszukaj na oddziale.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:12:03
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
to pisze:
krzysiek82 wrote:

Czyli Ty i kto jeszcze?

Ty i mleko koleszko :)

"KoleszkĂłw" to sobie poszukaj na oddziale.

jak mam Was nazywać, towarzysze, kochający inaczej?? sam już nie wiem. Zachowujecie się mniej więcej podobnie, więc pewnie klikacie nawet na wspólnej klawiaturze.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:36:20
Autor: mleko
TDCI kontra TDI
On 2010-02-25 14:30, krzysiek82 wrote:

Ty i mleko koleszko :)

Zainstaluj, tuz obok kamerki slownik - przyda sie.

Data: 2010-03-01 13:02:19
Autor: Mario
TDCI kontra TDI
krzysiek82 pisze:
mleko pisze:
[...]

to po co karmisz?

pozdrawiam
mario

Data: 2010-02-25 14:49:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
TDCI kontra TDI
krzysiek82 pisze:
Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju należy skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez producenta. Bo producentowi nie zależy na trwałości w sumie to logiczne.

Generalnie, to ludzie zapominają o starej zasadzie - że olej się zmienia, co zadany przebieg LUB co rok (w zależności co nastąpi pierwsze).
Już słyszałem o magikach z nowymi autami, w instrukcjach których podana była tylko wartość co xx tyś. km i oni skrupulatnie się do tego stosowali. Efekt tego był taki, że dziadek kupił na kredyt Yarisa czy inne wozidło, które miało deklarowane wymiany co 20kkm.
Dziadek jeździ od 3 lat i do tego przebiegu jeszcze nie dobił (bo to na działkę tylko i w niedzielę pod kościół). Więc auto jeździ na tym samym oleju, z którym wyjechało z fabryki (lub zmieniono podczas przeglądu "0", po 1-1,5kkm).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-02-25 15:03:26
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Generalnie, to ludzie zapominają o starej zasadzie - że olej się zmienia, co zadany przebieg LUB co rok (w zależności co nastąpi pierwsze).

Niestety świadomość i kultura techniczna w naszym kraju jest jeszcze na etapie średniowiecza, a wszelkie przejawy normalności są przez takich osobników jak np "mleko" lub "to" od razu krytykowane w żałosny sposób.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 17:09:05
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

Niestety świadomość i kultura techniczna w naszym kraju jest jeszcze na
etapie średniowiecza, a wszelkie przejawy normalności są przez takich
osobników jak np "mleko" lub "to" od razu krytykowane w żałosny sposób.

Tak, tak, Krzysiu, te przejawy "normalności" to m.in.:

- Lżenie własnego narodu przy jednoczesnym braku chęci do emigracji
- Nagrywanie drobnych wykroczeń i zanoszenie tych nagrań na komendę
- Traktowanie samochodu jak członka rodziny, trzymanie zapasowego silnika w garażu, chociaż ten zamontowany jest całkowicie sprawny, kupowanie interfejsu do sczytywania błędów o wartości 1/4 auta itd.
- Uważanie wszystkich wokół za idiotów, a siebie samego za wyznacznik normalności

Dalej nie chce mi się wymieniać, bo szkoda klawiatury.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 13:08:35
Autor: Alex81
TDCI kontra TDI
On 25 Lut, 18:09, to <t...@abc.xyz> wrote:
[...]

Ja dwa wymienie bo ciagle mi sie smiac chce:
- przyznanie sie policji do wycietego kata bez pytania (tak, jassne)
- zrzedzenie i "polaczkowanie" lamiacych przepisy polaczone z
przyznaniem sie lekka reka do (rzekomej) serii (rzekomych) przekroczen
o 40kph w Austrii

--
pzdr
Alex

Data: 2010-02-25 21:59:08
Autor: Budzik
TDCI kontra TDI
Użytkownik Alex81 a13x81@gmail.com ...

- przyznanie sie policji do wycietego kata bez pytania (tak, jassne)

co sobie wyciął?

Data: 2010-02-25 14:09:22
Autor: Alex81
TDCI kontra TDI
On 25 Lut, 22:59, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
U ytkownik Alex81 a13...@gmail.com ...

> - przyznanie sie policji do wycietego kata bez pytania (tak, jassne)

co sobie wyci ?

Katalizator. I wsadzil "niehomologowane kubly" I do tego wszystkiego
przyznal sie policji przy rutynowej kontroli. Rzekomo :)

--
pzdr
Alex

Data: 2010-02-25 14:10:08
Autor: Alex81
TDCI kontra TDI
wrote:

> U ytkownik Alex81 a13...@gmail.com ...

> co sobie wyci ?

Katalizator. I wsadzil "niehomologowane kubly" I do tego wszystkiego
przyznal sie policji przy rutynowej kontroli. Rzekomo :)

No albo inna czesc wydechu. Jakos tak to szlo, nie pamietam
dokladnie :) Tak czy siak durnie to wyszlo :)

--
pzdr
Alex

Data: 2010-03-01 13:01:11
Autor: Mario
TDCI kontra TDI

- Traktowanie samochodu jak członka rodziny, trzymanie zapasowego silnika w garażu, chociaż ten zamontowany jest całkowicie sprawny,

no może nie przysłowiowego Yarisa ale znajomy ma Barracudę Hemi i tak ją traktuje jak powyżej. :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-01 22:47:18
Autor: Jacek
TDCI kontra TDI
Użytkownik "Mario" <camaro94@spam.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmgaa5$sfp$1news.onet.pl...

[...]

za takie auto sprzedałbym dusze diabłu :P
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2010-02-25 15:10:08
Autor: Robert_J
TDCI kontra TDI
Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju należy skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez producenta.

Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)

Data: 2010-02-25 15:17:00
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
Robert_J pisze:
Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)

Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów oraz na tym, że mam świadomość tego, że producentowi zależy na jak najkrótszej żywotności auta.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 15:59:08
Autor: Budzik
TDCI kontra TDI
Użytkownik krzysiek82 saab@user.pl ...

Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)

Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów oraz na tym, że mam świadomość tego, że producentowi zależy na jak najkrótszej żywotności
auta.

wiele twoich tez spowodowało u mnie "rozdziawienie papy" ale ta to istny majstersztyk.
Nie sadzisz, ze gdyby było tak jak piszesz, to auta psułyby sie po 100km?

Data: 2010-02-25 16:10:02
Autor: Robert_J
TDCI kontra TDI
Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów

Np. jakich? Poprzednim autem jeździłem prawie 200.000 km, olej wymieniałem zgodnie z książką serwisową, przed sprzedażą auta zrobiłem dogłębny przegląd (kupował je kolega). Ciśnienie sprężania bardzo dobre, żadnych zauważalnych oznak nadmiernego zużycia silnika, olej nigdzie nawet próbował wyciekać (pomijam "pocenie się" się pokrywy zaworów, ale to nie zależy od częstotliwości wymian oleju). Kolega śmiga 4,5 roku i jakoś też silnik się nie rozpadł, a nawet nic jeszcze przy nim nie było robione :-).
Obecnym autem jeżdżę 4,5 roku, przeglądy robię zgodnie z książką i też nic się nie dzieje :-). Jeśli mówisz o zwiększeniu żywotności silnika z np. 500.000 km do 800.000 to możliwe że tak jest. Tylko że większość aut po 500.000 km jest generalnie na tyle sfatygowanych, że stan samego silnika to raczej mały problem ;-)).

oraz na tym, że mam świadomość tego, że producentowi zależy na jak najkrótszej żywotności auta.

Tak, kolejna spiskowa teoria dziejów ;-)

Data: 2010-02-25 16:12:28
Autor: to
TDCI kontra TDI
Robert_J wrote:

Na ogólnie dostępnych badaniach na temat olejów

Np. jakich?

Pewnie mniej lub bardziej oficjalnie sponsorowanych przez producentĂłw olejĂłw. :-)

[...]

....a przy tym dodatkowy koszt częstszej wymiany oleju przewyższy znacząco koszt ewentualnej wymiany silnika na sprawny.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:38:14
Autor: TW
TDCI kontra TDI

"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:hm60c8$7oe$1inews.gazeta.pl...
Generalnie jeśli komuś zależy na trwałości to także wymianę oleju należy skrócić przynajmniej o połowę okresu deklarowanego przez producenta.

Na czym opierasz swoje twierdzenie? :-)
___
zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej niz zaleca producent. polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba www.saabscene.com na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow. oni wyraznie zalecaja zmieniac olej dwa razy czesciej niz zaleca Saab, bo to znacznie przedluza zywotnosc silnikow.
tw

Data: 2010-02-25 15:43:20
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
TW pisze:
[...]

Widzisz kolego, w polsce mamy jednak takich wspaniałych domorosłych chemików i fizyków którzy jednak wiedzą lepiej niż wybitni specjaliści z danej dziedziny. I to jest kolejny z powodów, żeby nie kupować auta zarejestrowanego i używanego w polsce. Niektórym ciężko pojąć,że z czasem olej rozrzedzany jest z paliwem, które jak to niektórzy twierdzą nie wyparowywuje w cudowny sposób.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 15:59:09
Autor: Budzik
TDCI kontra TDI
Użytkownik TW trespassers_w@nerdshack.com ...

[...]

mozesz podac z ilu do ilu ta zywotnosc sie wydłuza?

Data: 2010-02-25 16:15:15
Autor: Robert_J
TDCI kontra TDI
zgadzam sie w 100% z tym ze nalezy olej zmieniac czesciej niz zaleca producent.

Poprzyj to jakimiś badaniami :-). Oczywiście zgadzam się że auto używane w ekstremalnych warunkach powinno mieć olej wymieniany częściej, ale nie dajmy się zwariować :-)

polecam, np, brytyjski forum wlascicieli Saaba www.saabscene.com na ktorym wypowiada sie duzo fachowcow.

Tak, wszyscy właściciele Saabów to na pewno fachowcy ;-). Jaki odsetek uczestników tego forum wymienia olej dwa razy częściej i jaki ich odsetek tak naprawdę jest w stanie stwierdzić rzeczowo zwiększenie żywotności silnika?

oni wyraznie zalecaja zmieniac olej dwa razy czesciej niz zaleca Saab, bo to znacznie przedluza zywotnosc silnikow.

Znacznie czyli o ile?

Data: 2010-02-26 09:41:35
Autor: adym
TDCI kontra TDI
Użytkownik "TW" <trespassers_w@nerdshack.com> napisał :

[...]

Kurcze gdyby tak było producent na pewno o tym poinformował by w ksiązce serwisowej.
Renoma marki w motoryzacji to efekty naprawde wielu lat pracy i nic nikt nie wciśnie mi kitu, że na bilans sprzedazy pozytywnie wpłynie niższa trwałość silnków.
Z prostego powodu, gdyby trwałość zauważalnie spadła, nikt nie chcialby kupic danej marki po raz kolejny.
Zgadzam sie, że źródłem teorii czestych wymian są prawdopodobnie lobby olejowe.

Data: 2010-02-25 12:47:24
Autor: grzech
TDCI kontra TDI
wszystko zależy od właściciela a dokładniej kierowcy:)

od szybkości jego reakcji, opon i oczywiście od jakości hamulców ;)

grzech
nyska

Data: 2010-02-25 11:54:35
Autor: omega_fan
TDCI kontra TDI
jacek wrote:
Witam serdecznie
    Które silniki sa trwalsze? O jakich przebiegach w obu przypadkach slyszeliscie.....
Które bardziej przyjazne dla portfela?
Pozdrawiam

Ale które TDCI - DLD? ZSD? DW?

i które TDI - VP, PD, czy moze CR? bez sensu pytanie zadane.

Data: 2010-02-25 13:16:54
Autor: Agent
TDCI kontra TDI

Uzytkownik "omega_fan" <omf@nospam.org> napisal w wiadomosci news:hm5odr$hr4$1news.onet.pl...
jacek wrote:
[...]

To fakt ale sie dolacze do pytania. Krazyly opinie o wadliwych wtryskiwaczach w TDCI do jakiegos roku (bodajze do 2004) .Czy w pózniejszym okresie sie to poprawilo dajmy na to w TDCI 1.6 i 1.8?

Data: 2010-02-25 13:30:35
Autor: mleko
TDCI kontra TDI
On 2010-02-25 13:16, Agent wrote:

To fakt ale sie dolacze do pytania. Krazyly opinie o wadliwych
wtryskiwaczach w TDCI do jakiegos roku (bodajze do 2004) .Czy w
pózniejszym okresie sie to poprawilo dajmy na to w TDCI 1.6 i 1.8?

ZTCP pierwsze pompy byly wadliwe, "luszczyly" sie i to tez powodowalo uszkodzenie wtryskow. Ponoc po 2005 roku to sie zmienilo.
Moge sie mylic, wiec jesli ktos jest bardziej obeznany, to prosze o sprostowanie.
Jako ciekawostke moge powiedziec,ze TDCI na Zachod od Polski przejezdzaja powyzej 300kkm bez awarii, a w Polsce jakos sie te wtryski, w sprowadzonych autach sypia przy 160kkm :)

Data: 2010-02-25 12:42:43
Autor: kamil
TDCI kontra TDI

On 2010-02-25 13:16, Agent wrote:

[...]

Pewnie dlatego, ze sprowadzone z 160kkm na zachodzie przejechaly juz 300. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-25 14:01:40
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
kamil pisze:
Pewnie dlatego, ze sprowadzone z 160kkm na zachodzie przejechaly juz 300. ;)

Zwykle tak jest :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:15:55
Autor: Pawel W.
TDCI kontra TDI

Pewnie dlatego, ze sprowadzone z 160kkm na zachodzie przejechaly juz 300. ;)

Nie wiem skad sie ci ludzie biora, co wierza, ze cztero czy piecioletni samochód z Niemiec ma 150-180kkm przebiegu. Dziadki niemieckie nie jezdza do kosciola tylko swoje ojcowizny kolo Wroclawia czy Olsztyna odwiedzic, a troche kilosów to jest ;-p

Pozdrawiam
Kamil

Pozdrawiam
p.

Data: 2010-02-25 16:11:37
Autor: kamil
TDCI kontra TDI
"Pawel W." <topauto.wytnij@onet.pl> wrote in message news:hm5tb6$jn6$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

36k rocznie? Czemu nie, calkiem normalny przebieg. Niektorzy maja mniej niz 50km do sklepu, do pracy w centrum jezdza autobusem bo szybciej, a na wakacje lataja, bo taniej i wygodniej.

Inna sprawa, ze diesla najczesciej kupuja floty i inne twory tlukace dziennie pareset km na autostradzie, ale 180kkm w 5 lat to zaden maly przebieg, tyle ze takie auto bedzie w niemczech na placu stalo za wiecej, niz w polsce 'nowka panie, 100 tysiecy' ma po sprowadzeniu i z zyskiem handlarzyny.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-25 16:04:42
Autor: omega_fan
TDCI kontra TDI
[...]

Nie tylko. Rzeczywiscie silniki ZSD mialy z tym problem,
polskie paliwo chyba powodowalo jego wczesniejsze objawianie
sie.

Data: 2010-02-25 14:03:32
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
omega_fan pisze:
  > Ale ktĂłre TDCI - DLD? ZSD? DW?

i ktĂłre TDI - VP, PD, czy moze CR? bez sensu pytanie zadane.

większość rozróżnia TDi, JTD, SDI, HDI, CRDI, TDCI ale nic więcej.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 21:55:48
Autor: CeSaR
TDCI kontra TDI

większość rozróżnia TDi, JTD, SDI, HDI, CRDI, TDCI ale nic więcej.

A SDI w tej grupie co robi?

Data: 2010-02-26 08:42:50
Autor: omega_fan
TDCI kontra TDI
CeSaR wrote:
większość rozróżnia TDi, JTD, SDI, HDI, CRDI, TDCI ale nic więcej.

A SDI w tej grupie co robi?

SDI to symbol oznaczajacy silniki turbo diesla w Roverach ;)

Data: 2010-02-26 10:20:45
Autor: CeSaR
TDCI kontra TDI
SDI to symbol oznaczajacy silniki turbo diesla w Roverach ;)

A ja bylem przekonany ze to tylko zwykly folcwagenowski klekot... :-)

Data: 2010-02-25 12:37:12
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
jacek pisze:
Które bardziej przyjazne dla portfela?

dodatkowo nie określiłeś jakie TDI bo jeśli PD to będzie droższy w serwisie niż konstrukcje na wspólnej szynie (CR)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 12:53:53
Autor: cztery
TDCI kontra TDI
dodatkowo nie określiłeś jakie TDI bo jeśli PD to będzie droższy w serwisie niż konstrukcje na wspólnej szynie (CR)

A skad takie info ?

Data: 2010-02-25 11:54:59
Autor: to
TDCI kontra TDI
cztery wrote:

dodatkowo nie określiłeś jakie TDI bo jeśli PD to będzie droższy w
serwisie niĹź konstrukcje na wspĂłlnej szynie (CR)

A skad takie info ?

Przyśniło mu się, jak zwykle.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:00:39
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
to pisze:
cztery wrote:

dodatkowo nie określiłeś jakie TDI bo jeśli PD to będzie droższy w
serwisie niĹź konstrukcje na wspĂłlnej szynie (CR)
A skad takie info ?

Przyśniło mu się, jak zwykle.

chłoptasiu wyciągałeś kiedyś pompowtryski?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:30:17
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

[...]

A Ty wkładałeś?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:39:09
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
to pisze:
A Ty wkładałeś?

nie ale byłem przy tym, jak mechanik wyciągał i zakładał, a mam porĂłwnanie jak to wygląda w CR więc mam porĂłwnanie. Ja muszę tylko zdjąć   osłonę, odpiąć i odkręcić i wtryski mam w łapce. Jak myślisz gdzie są montowane pompowtryski?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:57:29
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

A Ty wkładałeś?
nie ale byłem przy tym, jak mechanik wyciągał i zakładał

A skakałeś z wiewiórkami po szyszkach?

Jak myślisz gdzie są montowane pompowtryski?

W fabryce?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:01:07
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
to pisze:
krzysiek82 wrote:

A Ty wkładałeś?
nie ale byłem przy tym, jak mechanik wyciągał i zakładał

A skakałeś z wiewiórkami po szyszkach?

Jak myślisz gdzie są montowane pompowtryski?

W fabryce?

nie ironizuj pytam poważnie, jeśli chcesz aby Cię traktowali poważnie nie odwalaj szopek po co to?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:51:00
Autor: to
TDCI kontra TDI
krzysiek82 wrote:

nie ironizuj pytam poważnie, jeśli chcesz aby Cię traktowali poważnie
nie odwalaj szopek po co to?

Cóż to za bezinterpunkcyjny, bezładny słowotok? Znowu leków nie wziąłeś?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 13:59:50
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
cztery pisze:
dodatkowo nie określiłeś jakie TDI bo jeśli PD to będzie droższy w serwisie niż konstrukcje na wspólnej szynie (CR)

A skad takie info ?

koszy wymiany pompowtrysków wyjdzie drożej niż wtryskiwaczy które migiem można wykręcić.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:26:20
Autor: Agent
TDCI kontra TDI

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hm5sd8$h8c$2atlantis.news.neostrada.pl...
cztery pisze:
[...]

Tylko czy koszty serwisowania to tylko i wyłacznie czas wyciągania wtryskiwaczy? Weź sie zastanów.

Data: 2010-02-25 14:32:20
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
Agent pisze:
Tylko czy koszty serwisowania to tylko i wyłacznie czas wyciągania wtryskiwaczy? Weź sie zastanów.

a nie widzisz związku przyczynowo skutkowego? Czas to pieniądz a i z racji swojej budowy pompowtryski są zapewne droższe w naprawie zresztą sam fakt, że VW się z tego wycofuje o czymś świadczy.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 15:03:49
Autor: adym
TDCI kontra TDI
Agent pisze:
[...]

bynajmniej nie o skomplikowaniu/zawodności/kosztowności konstrukcji

obecnie rozwoj pchaja normy proekologiczne narzucane przez decydentów
dowod? chocby to, ze zaczyna sie stosowac duzo bardziej drogie i skomplikowane
konstrukcyjnie silniki turbodoładowane nawet w tych najmniejszych autach.

w przypadku CR chodzi o dokładnie to samo: przewagę w kategorii poziom emisji CO2

Data: 2010-02-25 15:07:51
Autor: krzysiek82
TDCI kontra TDI
adym pisze:
  > bynajmniej nie o skomplikowaniu/zawodności/kosztowności konstrukcji

twierdzisz, że pompowtryski nie są bardziej skomplikowne niż CR? Sam koszt produkcji pompowtrysku to znacznie bardziej zaawansowany proces przecież. Tak twierdzą przynajmniej producenci i fachowcy z branży.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 15:21:33
Autor: mleko
TDCI kontra TDI
On 2010-02-25 15:07, krzysiek82 wrote:

Sam  koszt produkcji pompowtrysku to znacznie bardziej zaawansowany proces
przecież.

Czytasz czasem te bzdety ktore piszesz? Czy tylko nagrywasz?

Data: 2010-02-25 17:14:18
Autor: Agent
TDCI kontra TDI

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hm5uqq$qm7$2nemesis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
[...]

A czy Ty nie zauważasz że samochód składa sie nie tylko z wtryskiwaczy których wymiana zresztą nie należy do regularnych (czytaj raz na kilkaset tys km lub całe życie auta) czynności serwisowych?

Data: 2010-02-25 18:59:07
Autor: Czarek Daniluk
TDCI kontra TDI
W dniu 2010-02-25 17:14, Agent pisze:

[...]

Ciekawi mnie czy kiedykolwiek w życiu wyjął zapieczony PD i zapieczony wtrysk CR ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-25 18:51:49
Autor: Bugatti
TDCI kontra TDI
Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości:

Agent pisze:
[...]

"Zapewne" czy napewno ?
Bo jeśli chodzi o twoją całą wypowiedź to można śmiało stwierdzić że
_napewno_ nie masz pojęcia jak działa i z czego skład się PD'ek.

sam fakt, że VW się z tego wycofuje o czymś świadczy.

Jak już przeczytasz budowe PD to powinieneś się wycofać z tego co
napisałeś...a jeśli nie to rzeczywiście jesteś głupi.

Pozdr.

--
Bugatti

TDCI kontra TDI