Data: 2012-03-06 00:06:50 | |
Autor: The_EaGle | |
TDM, maly DL czy duzy DL ? | |
W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650. Czemu: - DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś jest nie teges... - DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas dalekich wypadów nie męczysz się. - DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :) - Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie. - masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł - a wymiana samodzielna jest bardzo prosta. - miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze. - jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej. - 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie. - polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz... - spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i często po górach. minusy: - prędkościomierz wskazujący sience fiction - wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100 schodzi do rezerwy. - moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM - gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po między samochody - latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania Pozdrawiam Rafał |
|