TDM, maly DL czy duzy DL ?

Data: 2012-03-06 00:06:50
Autor: The_EaGle
TDM, maly DL czy duzy DL ?
W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl
Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
podobno mniej awaryjny.
Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.

Czemu:
- DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś jest nie teges...
- DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas dalekich wypadów nie męczysz się.
- DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
- Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
- masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł - a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
- miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
- jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
- 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
- polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
- spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i często po górach.

minusy:
- prędkościomierz wskazujący sience fiction
- wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100 schodzi do rezerwy.
- moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
- gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po między samochody
- latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania

Pozdrawiam
Rafał

TDM, maly DL czy duzy DL ?