TH-42PX8 E i MPEG4

Data: 2009-03-13 04:24:07
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
Witam, czy Panasonic TH-42PX8 E  ma rzeczywiśie tuner  MPEG4 i można odbierać z niego testy TV cyfr. naziemnej? Napisano, że:  DVB-T+ (MPEG4), analogowy  -co to dokładnie oznacza. Z góry dziękuję!

Data: 2009-03-13 08:02:00
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Fri, 13 Mar 2009 04:24:07 +0100, Adax napisał(a):
Witam, czy Panasonic TH-42PX8 E  ma rzeczywiśie tuner  MPEG4 i można odbierać z niego testy TV cyfr. naziemnej? Napisano, że:  DVB-T+ (MPEG4), analogowy  -co to dokładnie oznacza. Z góry dziękuję!

A gdzie znalazłeś opis że ma MPEG4? Np. na euro.com.pl jest mowa o MPEG-2,
natomiast na stronie panasonica nawet przy serii PX10 nie zająknęli się
o MPEG4 - a raczej by coś napisali, biorąc pod uwagę że to całkiem niezła
karta przetargowa. Tak więc niestety obawiam się że nici z MPEG-4 :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-13 21:00:59
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrngrk4no.gdr.joshuatau.ceti.pl...
[...]

W takim razie zmylił mnie opis od góry na Skąpcu:
http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/325238

Data: 2009-03-14 14:08:26
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Fri, 13 Mar 2009 21:00:59 +0100, Adax napisał(a):
[...]

W opiniach zakładkę obok jest nawet napisane "nie dajcie się zmylić opisom
na skąpcu że ma mpeg4" :)

Wygląda na to, że jedyny panasonic z mpeg4 to PG10E:
http://panasonic.pl/oferta.php?prod=4339

Niestety, cena z kosmosu :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-14 22:15:50
Autor: EMET
TH-42PX8 E i MPEG4

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrngrneiq.6np.joshuatau.ceti.pl...

Wygląda na to, że jedyny panasonic z mpeg4 to PG10E:
http://panasonic.pl/oferta.php?prod=4339

Niestety, cena z kosmosu :(

Pozdrawiam,
-- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Tu jakby ździebko taniej --
http://www.ceneo.pl/2239439

Stephanos

Data: 2009-03-14 21:24:43
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Sat, 14 Mar 2009 22:15:50 +0100, EMET napisał(a):
[...]

Cóż po tym ździebku - i tak cena mocno przegięta w porównaniu do zwykłych
42" panasoniców. Owszem, fullHD - ale na cóż to komu? Raczej nie warte
dwukrotnego przebicia ceny.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-15 00:41:41
Autor: elGray
TH-42PX8 E i MPEG4

MPEG-4 ma TH-42PX81FV dostępny za ok 600eur

Uwaga PX81 a nie PX8

http://skocz.pl/dafyq

Data: 2009-03-15 10:01:17
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
Użytkownik "elGray" <elGray_nomail@nomail.com> napisał w wiadomości news:MPG.24265f23a2e5485d989681news.ipartners.pl...
MPEG-4 ma TH-42PX81FV dostępny za ok 600eur
Uwaga PX81 a nie PX8
http://skocz.pl/dafyq

Nie widziałem w Polsce takich modeli :(

Data: 2009-03-15 13:34:50
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Sun, 15 Mar 2009 10:01:17 +0100, Adax napisał(a):
[...]

No właśnie, jak to zwykle w Polsce - musi być tylko najdroższy model :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-15 21:09:17
Autor: Pan Peresada
TH-42PX8 E i MPEG4
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):

Cóż po tym ździebku - i tak cena mocno przegięta w porównaniu do zwykłych
42" panasoniców. Owszem, fullHD - ale na cóż to komu? Raczej nie warte
dwukrotnego przebicia ceny.

Dwukrotnego moze i nie, ale dla kogos kto przeglada
duzo zdjec  - chyba warto full hd?

Data: 2009-03-15 23:15:49
Autor: Padre
TH-42PX8 E i MPEG4
Pan Peresada pisze:
[...]

Mam 42PX80, wybrałem go zamiast 42PY8P z pełna świadomością - następna generacja panela i mniejszy pobór mocy oraz fakt, że faktyczna rozdzielczość materiału HD w telewizji jest zazwyczaj sporo niższa niż ekranu FullHD, zanim filmy BR zaczną dołączać do czasopism a jakość przekazu telewizyjnego zacznie dorównywać możliwościom telewizora FullHD sprawie sobie nowy telewizor daleko lepszy od obecnych FullHD low end.

Tymczasem jakością zdjęć odtwarzanych na tej plazmie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, uważam że FullHD byłby rewelacją ale przy 65" i więcej. Trzeba co najmniej dobrej lustrzanki cyfrowej żeby faktyczna rozdzielczość zdjęcia wyniosła 2Mpix, wystarczy przekonwertować sobie zdjęcie z cyfrówki np. do 1Mpix i porównać z oryginałem żeby zobaczyć jak mało sie traci. Przypominam, że aparat 5Mpix ma tylko 5 milionów pojedynczych pikseli a kolor każdego z nich jest obliczany na podstawie analizy ośmiu sąsiednich, tymczasem ekran plazmy HDReady ma 2 miliony a LCD 3 miliony pikseli czyli milion triad z których KAŻDA może niezależnie wyświetlić dowolny kolor.

Data: 2009-03-15 23:18:46
Autor: Padre
TH-42PX8 E i MPEG4

Mam 42PX80,

Oczywiście PV80, mpeg2 raczej nie jest warty dopłaty :)

Data: 2009-03-16 08:20:21
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:gpjvcq$7bd$1mx1.internetia.pl...
Mam 42PX80,
Oczywiście PV80, mpeg2 raczej nie jest warty dopłaty :)

Cześć! Ja też stawiam na plazmę HD-Ready Panasonica. Na razie problem z wyborem :) i czekam na nowe wiosenne produkty...
Rozumiem, że kupiłeś  TH-42PV80 - też o nim myślę, ale zastanawiam się czy nie wystarczy wydać tylko ok. 1850PLN i kupić TH-42PV8 ?  Brałeś to pod uwagę? Jakie uwarunkowania sprawiły, że kupiłeś jednak PV80? Pozdro

Data: 2009-03-16 09:45:51
Autor: mbinduga
TH-42PX8 E i MPEG4
nie wystarczy wydać tylko ok. 1850PLN i kupić TH-42PV8 ?  Brałeś to pod
uwagę? Jakie uwarunkowania sprawiły, że kupiłeś jednak PV80? Pozdro

PV8 - nie ma wejścia VGA, Kontrast 10000:1, Ilość gniazd HDMI : 2
PV80 - ma VGA,  Kontrast : 15000:1, Ilość gniazd HDMI : 3

Reszta identyczna.

Data: 2009-03-17 00:19:03
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:45:51 -0700 (PDT), mbinduga@gmail.com napisał(a):
[...]

A przy okazji - porównałem dzisiaj stojące obok siebie PV80 i X10.
Różnica niewielka, może minimalnie na korzyść X10. Warstwa antyodblaskowa
w X10 wcale nie gorsza niż a PV80 (a były głosy że strasznie odbija
światło). Cena X10 z kosmosu (ale to tylko MM :) natomiast urodą X10
zdecydowanie góruje nad PV80.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-17 08:27:36
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
(...)
[...]

Cześć! Czy TX-P42X10 jest następcą TX-P42PV80 ?
http://www.domonet.pl/produkt-a-102903,0.html
http://www.skapiec.pl/site/cat/21/comp/291398

Proszę o opinię znawców tematu dlaczego warto wejść w TX-P42X10 ? Dodatkowe 500 zł :)

Data: 2009-03-17 08:49:26
Autor: Jacek Osiecki
TH-42PX8 E i MPEG4
Dnia Tue, 17 Mar 2009 08:27:36 +0100, Adax napisał(a):
(...)
[...]

A wyżej nie napisałem? :) Owszem, jest następcą.
Różnice: kontrast 20k:1 zamiast 15k:1, dodany tuner DVB-T (choć porażką
jest fakt, że tylko MPEG2 - co za kretyn w panasonicu tak zadecydował?), sama matryca jest nowszej generacji i ma podobno większą trwałość, podobno
lepiej sobie radzi z problemem "zielonych duchów"... i chyba tyle.

Oprócz tego jest zdecydowanie ładniejszy - wiadomo, kwestia gustu, ale jakoś
dzięki temu przedstawicielki płci pięknej mniej protestują przeciwko nowemu
"gigantycznemu" telewizorowi ;)

Proszę o opinię znawców tematu dlaczego warto wejść w TX-P42X10 ? Dodatkowe 500 zł :)

Teoretycznie można dokupić kartę MPEG4 - ale wszędzie tylko słyszałem że się
da, natomiast nigdzie nie znalazłem żadnych konkretów o takiej karcie ;)

Aha, i generalnie trudno teraz już zdobyć PV80 ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-17 09:57:18
Autor: Adax
TH-42PX8 E i MPEG4
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrngrup0m.le6.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Dzięki z rozszezenie porównania! :) Jeśli chodzi o tą okrągłą podstawkę to akurat ona wcale mi się nie podoba :) MPEG2 to bezsens dla Polski, więc chyba warto kupić ostatnie PV80, no chyba że poczekam do następnej wiosny :)

Data: 2009-03-16 08:17:02
Autor: Pan Peresada
TH-42PX8 E i MPEG4
Padre <Padre@no.net> wrote:

[...]

No w ence chyba jest 1080i na niektorych kanalach.
Ale ilosc widocznych detali nalezy tez rozpatrywac
pod katem odleglosci, w jakiej siedzi sie od odbiornika. To bardzo
istotna sprawa, o ktorej duzo ludzi zapomina.

?zanim filmy BR zaczną dołączać do czasopism a jakość przekazu telewizyjnego zacznie dorównywać możliwościom telewizora FullHD sprawie sobie nowy telewizor daleko lepszy od obecnych FullHD low end.

Mozna i tak.

[...]

Mam i wlasnie dlatego chcialbym full hd.

[...]

Nie wiem co masz na mysli piszac o obliczeniach.
Jak robisz zdjecie w trybie RAW (a ja tylko takie robie)
to nic nie jest obliczane, na karte zrzucany jest obraz prosto z matrycy.
To co wpadnie na matryce, zostaje zarejestowane i bez udzialu zadnych
algorytmow aparatu zapisane w pamieci.
Jedyne co sie dokonuje, to zamiana swiatla na prad :)

tymczasem ekran plazmy HDReady ma 2 miliony a LCD 3 miliony pikseli czyli milion triad z których KAŻDA może niezależnie wyświetlić dowolny kolor.

Kazdy pixel matrycy tez rejestruje
niezalezne od sasiadow kolory.

Data: 2009-03-16 19:28:39
Autor: Padre
TH-42PX8 E i MPEG4

Kazdy pixel matrycy tez rejestruje
niezalezne od sasiadow kolory.

Nie bardzo, skoro ma filtr o jednej z trzech barw. Jak pixel np. z czerwonym filtrem ma rejestrować poziom niebieskiego czy zielonego skoro ten filtr ma za zadanie te pasma wyciąć. Niezależne pixele przetwarzające niezależnie całą informację o barwie pixela miały tylko matryce Foveon X3 ale coś mi sie wydaje że za wyjątkiem wyspecjalizowanych kamer przemysłowych nikt ich obecnie nie stosuje.

Bez względu na to czy aparat czy komputer przetwarza RAW informacja o kolorze piksela musi być wynikiem obliczeń.

Wystarczy w dużym powiększeniu obejrzeć zdjęcia z cyfrówki żeby zauważyć   że nawet aberracje chromatyczne w wielu dobrych obiektywach potrafią przekroczyć szerokość dwu i więcej pikseli. Reasumując jeśli zdjęcie z 12Mpix aparatu ma faktyczna rozdzielczość 3Mpix to już jest doskonały wynik.

TH-42PX8 E i MPEG4