TIR-y na śniegu

Data: 2010-12-15 07:20:28
Autor: tadek
TIR-y na śniegu
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry
Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
nie mogą podjechać pod byle górkę.

Data: 2010-12-15 16:52:03
Autor: Filip KK
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:
[...]

W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)

Data: 2010-12-15 08:00:32
Autor: tadek
TIR-y na śniegu
On 15 Gru, 16:52, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:

> mo e kto wie jak to jest z Truckami w USA. Je d zim przez G ry
> Skaliste i inne ,do Kanady i na p noc Stan w nieg tam te pada a
> stosunkowo rzadko s ycha o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
> nie mog podjecha pod byle g rk .

W Polsce tiry je d na letnich oponach. :)

to wiem ale podejrzewam że nie tylko o opony chodzi

Data: 2010-12-15 17:11:50
Autor: Mikołaj Tutak
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 16:52, Filip KK pisze:
[...]

Ale za to łysych i n razy regenerowanych.

       Mikołaj

Data: 2010-12-15 16:41:52
Autor: Waldek Godel
TIR-y na śniegu
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):

W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)

Ale za to łysych i n razy regenerowanych.

to w końcu łysych czy regenerowanych?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-15 21:59:04
Autor: Filip KK
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):

W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)

Ale za to łysych i n razy regenerowanych.

to w końcu łysych czy regenerowanych?

Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. Żadna opona regenerowana nie wytrzymuje, u mnie na dzielnicy na zakrętach pełno gumy z bieżnika leży, bo akurat dużo tirów tu przyjeżdża na załadunek i rozładunek.

Data: 2010-12-15 21:13:15
Autor: Waldek Godel
TIR-y na śniegu
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:59:04 +0100, Filip KK napisał(a):

[...]

Odejdź buszmenie z wioskowym chamstwem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-15 22:16:52
Autor: Artur Maśląg
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze:
[...]

Doucz się trochę - nie tylko w zakresie opon do samochodów ciężarowych.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-12-15 22:19:00
Autor: Karolek
TIR-y na śniegu
[...]

ROTFL.
Ta guma to z kiepskich opon tak? :P

--
Karolek

Data: 2010-12-15 22:30:27
Autor: Filip KK
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 22:19, Karolek pisze:
[...]

Ty debilu, co mam Ci odpisać?

Data: 2010-12-15 22:34:52
Autor: Karolek
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 22:30, Filip KK pisze:

ROTFL.
Ta guma to z kiepskich opon tak? :P

Ty debilu, co mam Ci odpisać?

W sumie to nic nie musisz :D

--
Karolek

Data: 2010-12-16 08:15:07
Autor: kml
TIR-y na śniegu

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iebc6q$7sd$8news.net.icm.edu.pl...
[...]

Opisz nam, jako już kiedyś żeś uczynił, jak przez dwa tygodnie wymieniałeś wiązki elektryczne w audi oraz jak rozwaliłes polo. Miałeś taki fajne zdjęcie jak stoisz obok wraku i się prężysz. BTW: wtedy funkcjonowałeś tez pod nickiem "kafar" i z radością opisywałeś, że lekarz cie pytał jaką stosujesz diete.

kml

Data: 2010-12-15 23:34:35
Autor: Mikołaj Tutak
TIR-y na śniegu
[...]

Sugerujesz, iż regenerowana opona jest wieczna i nie może być łysa?

       Mikołaj

Data: 2010-12-15 22:38:07
Autor: Waldek Godel
TIR-y na śniegu
Dnia Wed, 15 Dec 2010 23:34:35 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):

to w końcu łysych czy regenerowanych?

Sugerujesz, iż regenerowana opona jest wieczna i nie może być łysa?

jak jest łysa, to już nie jest regenerowana, to znaczy już jest bez różnicy
N razy regenerowanych też nie jest niczym złym, a wręcz normalnym - to
absolutny standard. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-16 04:12:53
Autor: to
TIR-y na śniegu
begin Waldek Godel
jak jest łysa, to już nie jest regenerowana, to znaczy już jest bez
różnicy N razy regenerowanych też nie jest niczym złym, a wręcz
normalnym - to absolutny standard.

Taki sam standard jak rozkraczone z powodu gejowych opon tiry.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 15:42:31
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):
W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)
Ale za to łysych i n razy regenerowanych.
to w końcu łysych czy regenerowanych?

Historycznie rzecz ujmujac: lysych, regenerowanych, lysych, regenerowanych, a teraz znow lysych :-P

J.

Data: 2010-12-15 17:10:31
Autor: =Marcos=
TIR-y na śniegu
[...]

Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane do zakładania łańcuchów.

Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać poboczem, nie blokując całego ruchu.

Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie.

--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info

http://www.wyprawa.info

Data: 2010-12-15 21:32:13
Autor: J.F.
TIR-y na œniegu
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100,  =Marcos= wrote:
[...]

Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? J.

Data: 2010-12-15 21:49:24
Autor: masti
TIR-y na œniegu
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

[...]
rowerowej po Kanadzie przez GĂłry Skaliste - wszystkie najwyĹźsze

a jeździłeś w życiu amerykańcem?
czy tylko pieprzysz z głowy?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-16 00:03:56
Autor: J.F.
TIR-y na ?niegu
On Wed, 15 Dec 2010 21:49:24 +0000 (UTC),  masti wrote:
[...]

U nas przy takich lagodnych zjazdach nie ma drog hamujacych :-P

J.

Data: 2010-12-15 21:55:59
Autor: kml
TIR-y na ?niegu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com...

Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ?

Trucki nie są w większości przypadków z manualną skrzynią?

kml

Data: 2010-12-25 18:36:13
Autor: ALGI
TIR-y na ?niegu
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:55:59 +0100, kml napisał(a):

[...]

Są wręcz przy drogach znaki, jak to często w USA, tekstowe:
"TRUCK DRIVERS, USE LOW GEARS"

Data: 2010-12-17 11:36:31
Autor: Robson
TIR-y na �niegu
Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ?

Ty raczej mowisz co wiesz, niz wiesz co mowisz. Zjezdzilem voyagerem nasze gory, karpaty, chorwackie gory i nigdzie nie mialem problemow z hamowaniem silnikiem, gdyz w odroznieniu od ciebie wiem, do czego sluza przelozenia inne niz PRND.

Data: 2010-12-16 10:29:08
Autor: PaPi
TIR-y na śniegu
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga
krajowa ma szerokość 5m.

Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej.
Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Data: 2010-12-17 09:36:03
Autor: SET
TIR-y na śniegu

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości
> [...]

asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo.

Data: 2010-12-17 10:31:46
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
[...]

Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a jechac moze dalby rade.

35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic ..

Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ?

J.

Data: 2010-12-27 14:21:02
Autor: jerzu
TIR-y na śniegu
On Thu, 16 Dec 2010 10:29:08 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:

[...]

Tak, tak. Takie rzeczy to tylko w Erze. Pojeździj trochę po Polsce,
zobaczysz wąskie krajówki.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-12-15 17:45:23
Autor: Marek P.
TIR-y na śniegu
tadek wrote:
[...]

Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas.

Data: 2010-12-15 09:16:46
Autor: tadek
TIR-y na śniegu
On 15 Gru, 17:45, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
tadek wrote:
> [...]
> nie mogą podjechać pod byle górkę.

Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas.

Poczytaj fora w USA. Łatwiej by mi było poczytać fora w Rosji. Jak ja się uczyłem to tylko /prawie/ rosyjski był "w szkołach". Na studiach angielski ale tylko aby zaliczyć bo na "zachód" się nie jeździło. Dopiero Gierek "otworzył" nam granice ale wtedy byłem już po szkołach.

Data: 2010-12-15 18:11:10
Autor: Robert_J
TIR-y na śniegu
...stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
nie mogą podjechać pod byle górkę.

A skąd ma być niby słychać? To taki "nius" że we wszystkich telewizjach świata powinien być? ;-)))

Data: 2010-12-15 19:42:25
Autor: Tomasz Pyra
TIR-y na śniegu
[...]

Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na zakopiance :)

Data: 2010-12-15 19:52:34
Autor:
TIR-y na śniegu

Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na
zakopiance :)

a prócz tego, nikt nie słyszy w krajach "śnieznych" o sypaniu dróg solą itp. :-). Tam sypie się drogę czymś w rodzaju żwirku - o czym ostatnio JW Gronkiewicz Walc mówiła, że w Wa-wie w przyszłym roku na niektórych ulichach chcą wprowadzić, i przyznaję jej rację - dlatego przy mrozach i śniegach na drodze się jedzie - a nie ślizga :-).

Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często, wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą :-)

Pozdrawiam śnieznie

D.

Data: 2010-12-16 00:03:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
TIR-y na Âśniegu
On 2010-12-15, <dorstoantyspamowo@op.pl> <dorstoantyspamowo@op.pl> wrote:

Obrazoburczo dla wiêkszoœci œmiem twierdziÌ, ¿e zaœnie¿one drogi s¹ lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeŸdzimy czêsto, wszyscy œmiej¹ siê z "turystów" ³ancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na ³aùcuchach prakt ycznie nie je¿d¿¹ :-)

Z tych co będą twardzielami bez łańcuchów i Wam zablokują drogę do
domu czy na zakręcie wyjadą na czołówkę też się będziecie śmiać?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-16 18:29:37
Autor: RadekNet
TIR-y na Âśniegu
On 2010-12-15,<dorstoantyspamowo@op.pl>  <dorstoantyspamowo@op.pl>  wrote:

Obrazoburczo dla wiĂŞkszoÂści Âśmiem twierdziĂŚ, Âże zaÂśnieÂżone drogi sÂą lepsze
od solnych drĂłg. W Bieszczadach, gdzie jeÂździmy czĂŞsto, wszyscy ÂśmiejÂą siĂŞ z
"turystĂłw" Âłancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na ÂłaĂącuchach
prakt ycznie nie je¿d¿¹ :-)

Z tych co będą twardzielami bez łańcuchów i Wam zablokują drogę do
domu czy na zakręcie wyjadą na czołówkę też się będziecie śmiać?

Mysle, ze to takie samo "smianie sie" jak my sie smiejemy z Irlandczykow, ze spadnie 5 cm sniegu a oni jada 50km/h. Bylem pare dni temu w Polsce i po bialej drodze jechalem 70 a sporo aut mnie wyprzedzalo. Myslisz, ze kogo uwazam, za madrzejszego? Nie lubie kozakowania.

I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo.  Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-12-17 10:42:43
Autor: J.F.
TIR-y na Âśniegu
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w
I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo.  Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze.

Ale wiesz - u nas sie mowi ze piaskarka powinna wyjechac dopiero po zakonczeniu opadu.
Inaczej to syzyfowa praca.

J.

Data: 2010-12-17 12:47:02
Autor: RadekNet
TIR-y na Âśniegu
W dniu 17.12.2010 10:42, J.F. pisze:
[...]

Co do zasady pewnie masz racje, ale przy intensywnym opadzie plugi by nie zaszkodzily. A ze kosztowne... taki klimat w Pl.
W Ire jest inny problem - snieg czesto pada przy temperaturze -1..+1 i np. wczoraj po kilku godzinach opadow nie dalo sie jezdzic po miescie, bo od razu tworzy sie warstewka lodu. Bez piachu ani rusz.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-12-18 02:00:01
Autor: Tomasz Pyra
TIR-y na Âśniegu
W dniu 2010-12-17 10:42, J.F. pisze:
[...]

Sypać piasku pod śnieg faktycznie nie ma sensy, ale pługi powinny jeździć jak pada - a chyba też nie jeżdżą.

A jak napada i zrobi się korek, to pług też nie dojedzie.

Data: 2010-12-20 17:38:36
Autor: J.F.
TIR-y na Âśniegu
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w
[...]

Ale swiezy snieg nie jest taki zly. Dopiero ~20cm powoduje problemy :-)

J.

Data: 2010-12-17 10:38:11
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
Użytkownik <dorstoantyspamowo@op.pl> napisał w
[...]

Nie, nikt absolutnie nie slyszal
http://autos.aol.com/article/chrysler-minivan-recall/
http://www.huliq.com/9508/insalt-injury-salt-belt-ford-windstars-recalled
http://www.autoblog.com/2009/04/20/multiple-hyundai-recalls-for-brake-lamps-and-rust-issues-affect/

A swoja droga .. "nowa, lepsza technologia" zawiodla, czy ktos policzyl ze zabezpieczanie za drogo kosztuje ?

[...]

A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P

J.

Data: 2010-12-17 11:20:41
Autor: Krzysiek Kielczewski
TIR-y na śniegu
On 2010-12-17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P

Jak się ma jaja i umiejętności to nie trzeba sobie przedłużać
anonimowymi wpisami w internecie ;-D

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-15 20:33:16
Autor: MariuszM
TIR-y na śniegu
W dniu 15-12-2010 19:42, Tomasz Pyra pisze:

Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na
zakopiance :)

Sądzę, że większość z nich nie wie gdzie jest Polska, a co dopiero Zakopane:)

M,

Data: 2010-12-16 12:27:07
Autor: komar
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-15 20:33, MariuszM pisze:
[...]

w "Czykago" mogą wiedzieć ;)

Data: 2010-12-15 20:27:14
Autor: Rysiek G.
TIR-y na śniegu
Użytkownik "tadek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a167adf4-04c9-4d89-8705-6e1ff5a33bdf@s5g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Bo w USA/Kanadzie drogi prowadzi się z głową i jeśli to możliwe unika się podjazdów pow. 5-8%, zwaijasów i innych serpentyn, a u nas... jak 500 lat temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfalt wylali.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-15 23:18:30
Autor:
TIR-y na śniegu

temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfalt wylali.

Zwierzeta potrafią najkrótszą drogą trafić.
Niektóre drogi prowadzone są tak, jak pijany sołtys do domu wracał. --

Data: 2010-12-17 13:21:11
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
Użytkownik <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
[...]

No coz - wspolczesne rozporzadzenie nakazuje zakret co 1.5-2 km.

Ale trzeba przyznac ze po Niemcach na Dolnym Slasku zostaly bardzo krete drogi. Ciekawe czemu.

J.

Data: 2010-12-15 22:49:21
Autor: kor_nick
TIR-y na śniegu
ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów.
nie może podjechać to zakłada i jedzie. a tak stoją po dwie doby w polu.

Data: 2010-12-16 08:13:39
Autor: rybak
TIR-y na œniegu
On Wed, 15 Dec 2010 22:49:21 +0100, "kor_nick" <celekNOSPAM@piasta.pl>
wrote:

ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów.
nie może podjechać to zakłada i jedzie. a tak stoją po dwie doby w polu.

Odpowiedź na to pytanie dał jakiś kierowca tira wczoraj w tvn24.
Powiedział mniej więcej coś takiego: "ja mam łańcuchy ale nie założę,
bo w Polsce nie ma obowiązku jazdy na łańcuchach". rybak roberrto

Data: 2010-12-16 20:44:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
TIR-y na œniegu
On 2010-12-16, rybak <benni@barbakann.net> wrote:

[...]

Na to jest jedna recepta: Zablokowanie drogi wynikające z
niedostosowania samochodu do dających się przewidzieć warunków: 5'000 za
każdą rozpoczętą godzinę.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-12-16 09:03:10
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Praw fizyki nie zmienimy. Taki TIR ma kilka osi, więc nacisk całego ładunku jest rozłożony i na oś (osie) napędowe przypada raptem 20% całego obciążenia. Tak więc i mniejsza jest siła, jaką może tak oś uzyskać do momentu poślizgu. W osobówce FWD mamy ok 60% nacisku na oś a więc proporcjonalnie 3x większą siłę "pociągową".
Jacek

Data: 2010-12-16 11:36:32
Autor: to
TIR-y na śniegu
begin Jacek
Praw fizyki nie zmienimy.

Szkoda, ze znasz je trochę wybiórczo. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 17:47:40
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu

Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek

Data: 2010-12-16 18:38:44
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:iedfr8$uui$1news.task.gda.pl...

Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek

co jest cięższe:
60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton?

teĹź Jacek

Data: 2010-12-17 08:49:35
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Odpowiadam na pytanie 1:
cięższe jest 20% z 40 ton
ale co to ma wspĂłlnego z II zasada dynamiki Newtona?

Łopatologicznie:
60% z 1,3 tony przy współczynniku tarcia 0,1 (na śliskim) daje siłę 765 N czyli 6% w stosunku do masy
20% z 40 ton przy warunkach jak wyżej daje 7848 N czyli 10 razy więcej niż osobówka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa
Jacek

Data: 2010-12-16 11:03:24
Autor: krzysiek82
TIR-y na śniegu
[...]

odnośnie kierowców tirów to denerwuje mnie to, że jak jadę zgodnie z przepisami to mnie poganiają a jak oni zatarasują drogę to są świeci bo to nie ich wina. Rozumiem ich, mają ciężką pracę ale nie tylko oni więc niech się ćwoki opamiętają, że nie są sami na drodze.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-16 12:56:39
Autor: LEPEK
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-16 11:03, krzysiek82 pisze:

[...]

True, true...

Nie dalej, jak wczoraj jadąc do roboty opieprzyłem gościa powożącego charakterystycznym tandemem za omijanie korka buspasem. Oczywiście cisza w eterze.
Wracając z roboty widzę _ten sam_ tandem. Facet pyta się o warunki na Kościerzynę. Przed nim wiadukt. Próba podjazdu - nieudana. No i zaczynają się joby, że "ci tymi osobówkami to nie myślą, omijają, nie widzą, że mam problem...". No dobra - jak już taka sytuacja, to przecież nie będę omijał śniegiem, tylko postaliśmy w dwie osobówki daleko przed skrzyżowaniem, żeby sobie facet mógł cofnąć i z rozpędu wjechać. Ufff - udało się (oczywiście mimo wszystko paru kamikadze poszło pod prąd omijając całą sytuację :/). I co? I podziękował - "koledze z beczki", który po 30 sekundach asekurowania wyrwał do przodu, taki kolega... Nam nic. Na uwagę, że go chyba pokarało za ten ranny rajd buspasem oczywiście cisza. Ale w międzyczasie (strasznie gadatliwy był) sam opowiedział, że ten samochód strasznie pechowy jest i ma wiele usterek, jak brak świateł w przyczepie (po zmroku na Kaszubach niezła mgła była), schodzi powietrze z koła, oświetlenie z przodu to "choinka", podnoszona oś się nie podnosi, w ogóle pneumatyka siadła, itp.

Ale nic to - twardo jedzie świadomy tego wszystkiego. Przecież to jest kryminał i skrajna głupota :/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-12-16 17:36:44
Autor: Bydlę
TIR-y na śniegu
LEPEK wrote:
> [...]
> schodzi powietrze z koła, oświetlenie z przodu to "choinka", podnoszona
> oś się nie podnosi, w ogóle pneumatyka siadła, itp.

I co ci odpowiedział oficer dyżurny?

--
Bydlę

Data: 2010-12-17 10:05:38
Autor: LEPEK
TIR-y na śniegu
W dniu 2010-12-16 17:36, Bydlę pisze:

I co ci odpowiedział oficer dyżurny?

A ty jesteś moim szefem, czy nauczycielem, żeby mnie rozliczać?

Pozdr,

Data: 2010-12-16 11:12:47
Autor: yabba
TIR-y na śniegu
Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a167adf4-04c9-4d89-8705-6e1ff5a33bdfs5g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-17 10:44:54
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:iecomn$98r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez lod :-)

J.

Data: 2010-12-26 00:15:37
Autor: jack
TIR-y na śniegu
> [...]

> podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana.

Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez

Dlaczego takiego problemu nie ma np.we francji
Wracałem z Paryza w środę[man tga]jak zaczeło sypać zatrzymali wszystkie
tiry-stalismy z 5h,aż odgarnełi całą autostradę[osobówki jechały]Po tych 5
godz.droga była czarna do samych niemiec.
Jak sie che to sie da.
pozdro.jack

Data: 2010-12-26 00:35:52
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał
[...]

a) u nas czasem pada dluzej,
b) zatrzymywac ruch na 5h z powodu malego opadu sniegu ? Raczysz zartowac, mam nadzieje,
c) autostrada - sprobowali by w Alpach odsniezyc ... zaraz, przeciez probowalipare lat temu, to pare dni temu.

Zreszta co oni , k*, wiedza o odsniezaniu. Oni nawet 3km lotniska nie potrafia odsniezyc :-)

J.

TIR-y na śniegu