Data: 2010-12-15 07:20:28 | |
Autor: tadek | |
TIR-y na śniegu | |
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry
Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie nie mogą podjechać pod byle górkę. |
|
Data: 2010-12-15 16:52:03 | |
Autor: Filip KK | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :) |
|
Data: 2010-12-15 08:00:32 | |
Autor: tadek | |
TIR-y na śniegu | |
On 15 Gru, 16:52, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: to wiem ale podejrzewam że nie tylko o opony chodzi |
|
Data: 2010-12-15 17:11:50 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 16:52, Filip KK pisze:
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze: Ale za to łysych i n razy regenerowanych. -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2010-12-15 16:41:52 | |
Autor: Waldek Godel | |
TIR-y na śniegu | |
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):
W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :) to w końcu łysych czy regenerowanych? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-15 21:59:04 | |
Autor: Filip KK | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. Żadna opona regenerowana nie wytrzymuje, u mnie na dzielnicy na zakrętach pełno gumy z bieżnika leży, bo akurat dużo tirów tu przyjeżdża na załadunek i rozładunek. |
|
Data: 2010-12-15 21:13:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
TIR-y na śniegu | |
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:59:04 +0100, Filip KK napisał(a):
Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. Żadna opona regenerowana nie wytrzymuje, u mnie na dzielnicy na zakrętach pełno gumy z bieżnika leży, bo akurat dużo tirów tu przyjeżdża na załadunek i rozładunek. Odejdź buszmenie z wioskowym chamstwem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-15 22:16:52 | |
Autor: Artur Maśląg | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze:
W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze: Doucz się trochę - nie tylko w zakresie opon do samochodów ciężarowych. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-12-15 22:19:00 | |
Autor: Karolek | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze:
Masz problem z czytaniem? Napisał wyraźnie, na łysych i regenerowanych. ROTFL. Ta guma to z kiepskich opon tak? :P -- Karolek |
|
Data: 2010-12-15 22:30:27 | |
Autor: Filip KK | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 22:19, Karolek pisze:
W dniu 2010-12-15 21:59, Filip KK pisze:Ty debilu, co mam Ci odpisać? |
|
Data: 2010-12-15 22:34:52 | |
Autor: Karolek | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 22:30, Filip KK pisze:
ROTFL.Ty debilu, co mam Ci odpisać? W sumie to nic nie musisz :D -- Karolek |
|
Data: 2010-12-16 08:15:07 | |
Autor: kml | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iebc6q$7sd$8news.net.icm.edu.pl... W dniu 2010-12-15 22:19, Karolek pisze: Opisz nam, jako już kiedyś żeś uczynił, jak przez dwa tygodnie wymieniałeś wiązki elektryczne w audi oraz jak rozwaliłes polo. Miałeś taki fajne zdjęcie jak stoisz obok wraku i się prężysz. BTW: wtedy funkcjonowałeś tez pod nickiem "kafar" i z radością opisywałeś, że lekarz cie pytał jaką stosujesz diete. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-15 23:34:35 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 17:41, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): Sugerujesz, iż regenerowana opona jest wieczna i nie może być łysa? -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2010-12-15 22:38:07 | |
Autor: Waldek Godel | |
TIR-y na śniegu | |
Dnia Wed, 15 Dec 2010 23:34:35 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):
to w końcu łysych czy regenerowanych? jak jest łysa, to już nie jest regenerowana, to znaczy już jest bez różnicy N razy regenerowanych też nie jest niczym złym, a wręcz normalnym - to absolutny standard. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-16 04:12:53 | |
Autor: to | |
TIR-y na śniegu | |
begin Waldek Godel
jak jest Ĺysa, to juĹź nie jest regenerowana, to znaczy juĹź jest bez Taki sam standard jak rozkraczone z powodu gejowych opon tiry. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-16 15:42:31 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a): Historycznie rzecz ujmujac: lysych, regenerowanych, lysych, regenerowanych, a teraz znow lysych :-P J. |
|
Data: 2010-12-15 17:10:31 | |
Autor: =Marcos= | |
TIR-y na śniegu | |
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane do zakładania łańcuchów. Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać poboczem, nie blokując całego ruchu. Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie. -- Marcos marcos [AT] wyprawa . info http://www.wyprawa.info |
|
Data: 2010-12-15 21:32:13 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na niegu | |
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote:
Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie. Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? J. |
|
Data: 2010-12-15 21:49:24 | |
Autor: masti | |
TIR-y na niegu | |
Dnia piÄknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukaĹ:
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote:a jeĹşdziĹeĹ w Ĺźyciu amerykaĹcem? czy tylko pieprzysz z gĹowy? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-16 00:03:56 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na ?niegu | |
On Wed, 15 Dec 2010 21:49:24 +0000 (UTC), masti wrote:
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał: U nas przy takich lagodnych zjazdach nie ma drog hamujacych :-P J. |
|
Data: 2010-12-15 21:55:59 | |
Autor: kml | |
TIR-y na ?niegu | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com... Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Trucki nie są w większości przypadków z manualną skrzynią? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-25 18:36:13 | |
Autor: ALGI | |
TIR-y na ?niegu | |
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:55:59 +0100, kml napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com... Są wręcz przy drogach znaki, jak to często w USA, tekstowe: "TRUCK DRIVERS, USE LOW GEARS" |
|
Data: 2010-12-17 11:36:31 | |
Autor: Robson | |
TIR-y na �niegu | |
Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Ty raczej mowisz co wiesz, niz wiesz co mowisz. Zjezdzilem voyagerem nasze gory, karpaty, chorwackie gory i nigdzie nie mialem problemow z hamowaniem silnikiem, gdyz w odroznieniu od ciebie wiem, do czego sluza przelozenia inne niz PRND. R |
|
Data: 2010-12-16 10:29:08 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y na śniegu | |
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m. |
|
Data: 2010-12-17 09:36:03 | |
Autor: SET | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4d09dc0f$1news.home.net.pl... > Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo. |
|
Data: 2010-12-17 10:31:46 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a jechac moze dalby rade. 35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic .. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ? J. |
|
Data: 2010-12-27 14:21:02 | |
Autor: jerzu | |
TIR-y na śniegu | |
On Thu, 16 Dec 2010 10:29:08 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:
Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Tak, tak. Takie rzeczy to tylko w Erze. Pojeździj trochę po Polsce, zobaczysz wąskie krajówki. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-12-15 17:45:23 | |
Autor: Marek P. | |
TIR-y na śniegu | |
tadek wrote:
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas. |
|
Data: 2010-12-15 09:16:46 | |
Autor: tadek | |
TIR-y na śniegu | |
On 15 Gru, 17:45, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
tadek wrote: Poczytaj fora w USA. Łatwiej by mi było poczytać fora w Rosji. Jak ja się uczyłem to tylko /prawie/ rosyjski był "w szkołach". Na studiach angielski ale tylko aby zaliczyć bo na "zachód" się nie jeździło. Dopiero Gierek "otworzył" nam granice ale wtedy byłem już po szkołach. |
|
Data: 2010-12-15 18:11:10 | |
Autor: Robert_J | |
TIR-y na śniegu | |
...stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie A skąd ma być niby słychać? To taki "nius" że we wszystkich telewizjach świata powinien być? ;-))) |
|
Data: 2010-12-15 19:42:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na zakopiance :) |
|
Data: 2010-12-15 19:52:34 | |
Autor: | |
TIR-y na śniegu | |
Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na a prócz tego, nikt nie słyszy w krajach "śnieznych" o sypaniu dróg solą itp. :-). Tam sypie się drogę czymś w rodzaju żwirku - o czym ostatnio JW Gronkiewicz Walc mówiła, że w Wa-wie w przyszłym roku na niektórych ulichach chcą wprowadzić, i przyznaję jej rację - dlatego przy mrozach i śniegach na drodze się jedzie - a nie ślizga :-). Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często, wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą :-) Pozdrawiam śnieznie D. |
|
Data: 2010-12-16 00:03:29 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
TIR-y na Âśniegu | |
On 2010-12-15, <dorstoantyspamowo@op.pl> <dorstoantyspamowo@op.pl> wrote:
Obrazoburczo dla wiĂŞkszoÂści Âśmiem twierdziĂŚ, Âże zaÂśnieÂżone drogi sÂą lepsze od solnych drĂłg. W Bieszczadach, gdzie jeÂździmy czĂŞsto, wszyscy ÂśmiejÂą siĂŞ z "turystĂłw" Âłancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na ÂłaĂącuchach prakt ycznie nie jeÂżd¿¹ :-) Z tych co bÄdÄ twardzielami bez ĹaĹcuchĂłw i Wam zablokujÄ drogÄ do domu czy na zakrÄcie wyjadÄ na czoĹĂłwkÄ teĹź siÄ bÄdziecie ĹmiaÄ? Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2010-12-16 18:29:37 | |
Autor: RadekNet | |
TIR-y na Âśniegu | |
W dniu 16.12.2010 00:03, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-15,<dorstoantyspamowo@op.pl> <dorstoantyspamowo@op.pl> wrote: Mysle, ze to takie samo "smianie sie" jak my sie smiejemy z Irlandczykow, ze spadnie 5 cm sniegu a oni jada 50km/h. Bylem pare dni temu w Polsce i po bialej drodze jechalem 70 a sporo aut mnie wyprzedzalo. Myslisz, ze kogo uwazam, za madrzejszego? Nie lubie kozakowania. I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-17 10:42:43 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na Âśniegu | |
UĹźytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisaĹ w
I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze. Ale wiesz - u nas sie mowi ze piaskarka powinna wyjechac dopiero po zakonczeniu opadu. Inaczej to syzyfowa praca. J. |
|
Data: 2010-12-17 12:47:02 | |
Autor: RadekNet | |
TIR-y na Âśniegu | |
W dniu 17.12.2010 10:42, J.F. pisze:
I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - Co do zasady pewnie masz racje, ale przy intensywnym opadzie plugi by nie zaszkodzily. A ze kosztowne... taki klimat w Pl. W Ire jest inny problem - snieg czesto pada przy temperaturze -1..+1 i np. wczoraj po kilku godzinach opadow nie dalo sie jezdzic po miescie, bo od razu tworzy sie warstewka lodu. Bez piachu ani rusz. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2010-12-18 02:00:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
TIR-y na Âśniegu | |
W dniu 2010-12-17 10:42, J.F. pisze:
UĹźytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisaĹ w SypaÄ piasku pod Ĺnieg faktycznie nie ma sensy, ale pĹugi powinny jeĹşdziÄ jak pada - a chyba teĹź nie jeĹźdĹźÄ . A jak napada i zrobi siÄ korek, to pĹug teĹź nie dojedzie. |
|
Data: 2010-12-20 17:38:36 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na Âśniegu | |
UĹźytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisaĹ w
W dniu 2010-12-17 10:42, J.F. pisze: Ale swiezy snieg nie jest taki zly. Dopiero ~20cm powoduje problemy :-) J. |
|
Data: 2010-12-17 10:38:11 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik <dorstoantyspamowo@op.pl> napisał w
Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na Nie, nikt absolutnie nie slyszal http://autos.aol.com/article/chrysler-minivan-recall/ http://www.huliq.com/9508/insalt-injury-salt-belt-ford-windstars-recalled http://www.autoblog.com/2009/04/20/multiple-hyundai-recalls-for-brake-lamps-and-rust-issues-affect/ A swoja droga .. "nowa, lepsza technologia" zawiodla, czy ktos policzyl ze zabezpieczanie za drogo kosztuje ? Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często, wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą :-) A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P J. |
|
Data: 2010-12-17 11:20:41 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
TIR-y na Ĺniegu | |
On 2010-12-17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P Jak się ma jaja i umiejętności to nie trzeba sobie przedłużać anonimowymi wpisami w internecie ;-D Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-15 20:33:16 | |
Autor: MariuszM | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 15-12-2010 19:42, Tomasz Pyra pisze:
Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na Sądzę, że większość z nich nie wie gdzie jest Polska, a co dopiero Zakopane:) M, |
|
Data: 2010-12-16 12:27:07 | |
Autor: komar | |
TIR-y na Ĺniegu | |
W dniu 2010-12-15 20:33, MariuszM pisze:
W dniu 15-12-2010 19:42, Tomasz Pyra pisze: w "Czykago" mogÄ wiedzieÄ ;) |
|
Data: 2010-12-15 20:27:14 | |
Autor: Rysiek G. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "tadek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a167adf4-04c9-4d89-8705-6e1ff5a33bdf@s5g2000yqm.googlegroups.com...
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Bo w USA/Kanadzie drogi prowadzi się z głową i jeśli to możliwe unika się podjazdów pow. 5-8%, zwaijasów i innych serpentyn, a u nas... jak 500 lat temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfalt wylali. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-12-15 23:18:30 | |
Autor: | |
TIR-y na śniegu | |
temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfalt wylali.Zwierzeta potrafią najkrótszą drogą trafić. Niektóre drogi prowadzone są tak, jak pijany sołtys do domu wracał. -- |
|
Data: 2010-12-17 13:21:11 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
temu koń czy krowa przeszła po polu i zrobiła ścieżkę tak później asfaltZwierzeta potrafią najkrótszą drogą trafić. No coz - wspolczesne rozporzadzenie nakazuje zakret co 1.5-2 km. Ale trzeba przyznac ze po Niemcach na Dolnym Slasku zostaly bardzo krete drogi. Ciekawe czemu. J. |
|
Data: 2010-12-15 22:49:21 | |
Autor: kor_nick | |
TIR-y na śniegu | |
ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów.
nie może podjechać to zakłada i jedzie. a tak stoją po dwie doby w polu. |
|
Data: 2010-12-16 08:13:39 | |
Autor: rybak | |
TIR-y na niegu | |
On Wed, 15 Dec 2010 22:49:21 +0100, "kor_nick" <celekNOSPAM@piasta.pl>
wrote: ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów. Odpowiedź na to pytanie dał jakiś kierowca tira wczoraj w tvn24. Powiedział mniej więcej coś takiego: "ja mam łańcuchy ale nie założę, bo w Polsce nie ma obowiązku jazdy na łańcuchach". rybak roberrto |
|
Data: 2010-12-16 20:44:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
TIR-y na Âniegu | |
On 2010-12-16, rybak <benni@barbakann.net> wrote:
ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów. Na to jest jedna recepta: Zablokowanie drogi wynikające z niedostosowania samochodu do dających się przewidzieć warunków: 5'000 za każdą rozpoczętą godzinę. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-16 09:03:10 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na śniegu | |
Praw fizyki nie zmienimy. Taki TIR ma kilka osi, więc nacisk całego ładunku jest rozłożony i na oś (osie) napędowe przypada raptem 20% całego obciążenia. Tak więc i mniejsza jest siła, jaką może tak oś uzyskać do momentu poślizgu. W osobówce FWD mamy ok 60% nacisku na oś a więc proporcjonalnie 3x większą siłę "pociągową".
Jacek |
|
Data: 2010-12-16 11:36:32 | |
Autor: to | |
TIR-y na śniegu | |
begin Jacek
Praw fizyki nie zmienimy. Szkoda, ze znasz je trochÄ wybiĂłrczo. ;) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-16 17:47:40 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
MoĹźesz rozwinÄ Ä tÄ myĹl? Jacek |
|
Data: 2010-12-16 18:38:44 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
UĹźytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iedfr8$uui$1news.task.gda.pl...
co jest ciÄĹźsze: 60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton? teĹź Jacek |
|
Data: 2010-12-17 08:49:35 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
Odpowiadam na pytanie 1:
ciÄĹźsze jest 20% z 40 ton ale co to ma wspĂłlnego z II zasada dynamiki Newtona? Ĺopatologicznie: 60% z 1,3 tony przy wspĂłĹczynniku tarcia 0,1 (na Ĺliskim) daje siĹÄ 765 N czyli 6% w stosunku do masy 20% z 40 ton przy warunkach jak wyĹźej daje 7848 N czyli 10 razy wiÄcej niĹź osobĂłwka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa Jacek |
|
Data: 2010-12-16 11:03:24 | |
Autor: krzysiek82 | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry odnośnie kierowców tirów to denerwuje mnie to, że jak jadę zgodnie z przepisami to mnie poganiają a jak oni zatarasują drogę to są świeci bo to nie ich wina. Rozumiem ich, mają ciężką pracę ale nie tylko oni więc niech się ćwoki opamiętają, że nie są sami na drodze. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-12-16 12:56:39 | |
Autor: LEPEK | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-16 11:03, krzysiek82 pisze:
odnośnie kierowców tirów to denerwuje mnie to, że jak jadę zgodnie z True, true... Nie dalej, jak wczoraj jadąc do roboty opieprzyłem gościa powożącego charakterystycznym tandemem za omijanie korka buspasem. Oczywiście cisza w eterze. Wracając z roboty widzę _ten sam_ tandem. Facet pyta się o warunki na Kościerzynę. Przed nim wiadukt. Próba podjazdu - nieudana. No i zaczynają się joby, że "ci tymi osobówkami to nie myślą, omijają, nie widzą, że mam problem...". No dobra - jak już taka sytuacja, to przecież nie będę omijał śniegiem, tylko postaliśmy w dwie osobówki daleko przed skrzyżowaniem, żeby sobie facet mógł cofnąć i z rozpędu wjechać. Ufff - udało się (oczywiście mimo wszystko paru kamikadze poszło pod prąd omijając całą sytuację :/). I co? I podziękował - "koledze z beczki", który po 30 sekundach asekurowania wyrwał do przodu, taki kolega... Nam nic. Na uwagę, że go chyba pokarało za ten ranny rajd buspasem oczywiście cisza. Ale w międzyczasie (strasznie gadatliwy był) sam opowiedział, że ten samochód strasznie pechowy jest i ma wiele usterek, jak brak świateł w przyczepie (po zmroku na Kaszubach niezła mgła była), schodzi powietrze z koła, oświetlenie z przodu to "choinka", podnoszona oś się nie podnosi, w ogóle pneumatyka siadła, itp. Ale nic to - twardo jedzie świadomy tego wszystkiego. Przecież to jest kryminał i skrajna głupota :/ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-12-16 17:36:44 | |
Autor: Bydlę | |
TIR-y na śniegu | |
LEPEK wrote:
> Ale w międzyczasie (strasznie gadatliwy był) sam > opowiedział, że ten samochód strasznie pechowy jest i ma wiele usterek, > jak brak świateł w przyczepie (po zmroku na Kaszubach niezła mgła była), > schodzi powietrze z koła, oświetlenie z przodu to "choinka", podnoszona > oś się nie podnosi, w ogóle pneumatyka siadła, itp. I co ci odpowiedział oficer dyżurny? -- Bydlę |
|
Data: 2010-12-17 10:05:38 | |
Autor: LEPEK | |
TIR-y na śniegu | |
W dniu 2010-12-16 17:36, Bydlę pisze:
I co ci odpowiedział oficer dyżurny? A ty jesteś moim szefem, czy nauczycielem, żeby mnie rozliczać? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-12-16 11:12:47 | |
Autor: yabba | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a167adf4-04c9-4d89-8705-6e1ff5a33bdfs5g2000yqm.googlegroups.com...
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie nie mogą podjechać pod byle górkę. Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2010-12-17 10:44:54 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:iecomn$98r$1inews.gazeta.pl...
Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana. Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez lod :-) J. |
|
Data: 2010-12-26 00:15:37 | |
Autor: jack | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:iecomn$98r$1inews.gazeta.pl... > Niedawno widziałem nagranie na youtubie jak ciężarówka w USA > utknęła na podjeździe na czerwonym świetle i musiała cofać się z > pół kilometra, żeby na płaskim nabrać rozpędu na pokonanie całego > podjazdu. Z opisu wynikało, że była niezaładowana. Mozna tez zobaczyc nagrania jak subaru przeciaga ciezarowki przez lod :-) J. Dlaczego takiego problemu nie ma np.we francji Wracałem z Paryza w środę[man tga]jak zaczeło sypać zatrzymali wszystkie tiry-stalismy z 5h,aż odgarnełi całą autostradę[osobówki jechały]Po tych 5 godz.droga była czarna do samych niemiec. Jak sie che to sie da. pozdro.jack -- |
|
Data: 2010-12-26 00:35:52 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał
Dlaczego takiego problemu nie ma np.we francji a) u nas czasem pada dluzej, b) zatrzymywac ruch na 5h z powodu malego opadu sniegu ? Raczysz zartowac, mam nadzieje, c) autostrada - sprobowali by w Alpach odsniezyc ... zaraz, przeciez probowalipare lat temu, to pare dni temu. Zreszta co oni , k*, wiedza o odsniezaniu. Oni nawet 3km lotniska nie potrafia odsniezyc :-) J. |
|