Data: 2010-12-15 17:10:31 | |
Autor: =Marcos= | |
TIR-y na śniegu | |
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane do zakładania łańcuchów. Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać poboczem, nie blokując całego ruchu. Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie. -- Marcos marcos [AT] wyprawa . info http://www.wyprawa.info |
|
Data: 2010-12-15 21:32:13 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na niegu | |
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote:
Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie. Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? J. |
|
Data: 2010-12-15 21:49:24 | |
Autor: masti | |
TIR-y na niegu | |
Dnia piÄknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukaĹ:
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100, =Marcos= wrote:a jeĹşdziĹeĹ w Ĺźyciu amerykaĹcem? czy tylko pieprzysz z gĹowy? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-16 00:03:56 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na ?niegu | |
On Wed, 15 Dec 2010 21:49:24 +0000 (UTC), masti wrote:
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał: U nas przy takich lagodnych zjazdach nie ma drog hamujacych :-P J. |
|
Data: 2010-12-15 21:55:59 | |
Autor: kml | |
TIR-y na ?niegu | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com... Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Trucki nie są w większości przypadków z manualną skrzynią? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-25 18:36:13 | |
Autor: ALGI | |
TIR-y na ?niegu | |
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:55:59 +0100, kml napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com... Są wręcz przy drogach znaki, jak to często w USA, tekstowe: "TRUCK DRIVERS, USE LOW GEARS" |
|
Data: 2010-12-17 11:36:31 | |
Autor: Robson | |
TIR-y na �niegu | |
Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? Ty raczej mowisz co wiesz, niz wiesz co mowisz. Zjezdzilem voyagerem nasze gory, karpaty, chorwackie gory i nigdzie nie mialem problemow z hamowaniem silnikiem, gdyz w odroznieniu od ciebie wiem, do czego sluza przelozenia inne niz PRND. R |
|
Data: 2010-12-16 10:29:08 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y na śniegu | |
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m. |
|
Data: 2010-12-17 09:36:03 | |
Autor: SET | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4d09dc0f$1news.home.net.pl... > Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo. |
|
Data: 2010-12-17 10:31:46 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y na śniegu | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a jechac moze dalby rade. 35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic .. Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m. Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ? J. |
|
Data: 2010-12-27 14:21:02 | |
Autor: jerzu | |
TIR-y na śniegu | |
On Thu, 16 Dec 2010 10:29:08 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:
Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej. Tak, tak. Takie rzeczy to tylko w Erze. Pojeździj trochę po Polsce, zobaczysz wąskie krajówki. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |