TIR-y na śniegu

Data: 2010-12-15 17:10:31
Autor: =Marcos=
TIR-y na śniegu
może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry
Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
nie mogą podjechać pod byle górkę.

Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane do zakładania łańcuchów.

Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać poboczem, nie blokując całego ruchu.

Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd 8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie.

--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info

http://www.wyprawa.info

Data: 2010-12-15 21:32:13
Autor: J.F.
TIR-y na œniegu
On Wed, 15 Dec 2010 17:10:31 +0100,  =Marcos= wrote:
[...]

Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ? J.

Data: 2010-12-15 21:49:24
Autor: masti
TIR-y na œniegu
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 21:32:13 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

[...]
rowerowej po Kanadzie przez GĂłry Skaliste - wszystkie najwyĹźsze

a jeździłeś w życiu amerykańcem?
czy tylko pieprzysz z głowy?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-16 00:03:56
Autor: J.F.
TIR-y na ?niegu
On Wed, 15 Dec 2010 21:49:24 +0000 (UTC),  masti wrote:
[...]

U nas przy takich lagodnych zjazdach nie ma drog hamujacych :-P

J.

Data: 2010-12-15 21:55:59
Autor: kml
TIR-y na ?niegu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fd9ig6tjt26op37nl7o5qk9qfgmmt8299r4ax.com...

Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ?

Trucki nie są w większości przypadków z manualną skrzynią?

kml

Data: 2010-12-25 18:36:13
Autor: ALGI
TIR-y na ?niegu
Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:55:59 +0100, kml napisał(a):

[...]

Są wręcz przy drogach znaki, jak to często w USA, tekstowe:
"TRUCK DRIVERS, USE LOW GEARS"

Data: 2010-12-17 11:36:31
Autor: Robson
TIR-y na �niegu
Czyzby dlatego ze te automaty niechetnie hamuja silnikiem ?

Ty raczej mowisz co wiesz, niz wiesz co mowisz. Zjezdzilem voyagerem nasze gory, karpaty, chorwackie gory i nigdzie nie mialem problemow z hamowaniem silnikiem, gdyz w odroznieniu od ciebie wiem, do czego sluza przelozenia inne niz PRND.

Data: 2010-12-16 10:29:08
Autor: PaPi
TIR-y na śniegu
Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga
krajowa ma szerokość 5m.

Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej.
Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Data: 2010-12-17 09:36:03
Autor: SET
TIR-y na śniegu

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości
> [...]

asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo.

Data: 2010-12-17 10:31:46
Autor: J.F.
TIR-y na śniegu
[...]

Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a jechac moze dalby rade.

35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic ..

Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ?

J.

Data: 2010-12-27 14:21:02
Autor: jerzu
TIR-y na śniegu
On Thu, 16 Dec 2010 10:29:08 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:

[...]

Tak, tak. Takie rzeczy to tylko w Erze. Pojeździj trochę po Polsce,
zobaczysz wąskie krajówki.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

TIR-y na śniegu