Data: 2010-12-16 09:03:10 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na śniegu | |
Praw fizyki nie zmienimy. Taki TIR ma kilka osi, więc nacisk całego ładunku jest rozłożony i na oś (osie) napędowe przypada raptem 20% całego obciążenia. Tak więc i mniejsza jest siła, jaką może tak oś uzyskać do momentu poślizgu. W osobówce FWD mamy ok 60% nacisku na oś a więc proporcjonalnie 3x większą siłę "pociągową".
Jacek |
|
Data: 2010-12-16 11:36:32 | |
Autor: to | |
TIR-y na śniegu | |
begin Jacek
Praw fizyki nie zmienimy. Szkoda, ze znasz je trochÄ wybiĂłrczo. ;) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-16 17:47:40 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
MoĹźesz rozwinÄ Ä tÄ myĹl? Jacek |
|
Data: 2010-12-16 18:38:44 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
UĹźytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iedfr8$uui$1news.task.gda.pl...
co jest ciÄĹźsze: 60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton? teĹź Jacek |
|
Data: 2010-12-17 08:49:35 | |
Autor: Jacek | |
TIR-y na Ĺniegu | |
Odpowiadam na pytanie 1:
ciÄĹźsze jest 20% z 40 ton ale co to ma wspĂłlnego z II zasada dynamiki Newtona? Ĺopatologicznie: 60% z 1,3 tony przy wspĂłĹczynniku tarcia 0,1 (na Ĺliskim) daje siĹÄ 765 N czyli 6% w stosunku do masy 20% z 40 ton przy warunkach jak wyĹźej daje 7848 N czyli 10 razy wiÄcej niĹź osobĂłwka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa Jacek |
|