Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TIR-y na śniegu

TIR-y na śniegu

Data: 2010-12-16 09:03:10
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Praw fizyki nie zmienimy. Taki TIR ma kilka osi, więc nacisk całego ładunku jest rozłożony i na oś (osie) napędowe przypada raptem 20% całego obciążenia. Tak więc i mniejsza jest siła, jaką może tak oś uzyskać do momentu poślizgu. W osobówce FWD mamy ok 60% nacisku na oś a więc proporcjonalnie 3x większą siłę "pociągową".
Jacek

Data: 2010-12-16 11:36:32
Autor: to
TIR-y na śniegu
begin Jacek
Praw fizyki nie zmienimy.

Szkoda, ze znasz je trochę wybiórczo. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 17:47:40
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu

Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek

Data: 2010-12-16 18:38:44
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:iedfr8$uui$1news.task.gda.pl...

Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek

co jest cięższe:
60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton?

teĹź Jacek

Data: 2010-12-17 08:49:35
Autor: Jacek
TIR-y na śniegu
Odpowiadam na pytanie 1:
cięższe jest 20% z 40 ton
ale co to ma wspĂłlnego z II zasada dynamiki Newtona?

Łopatologicznie:
60% z 1,3 tony przy współczynniku tarcia 0,1 (na śliskim) daje siłę 765 N czyli 6% w stosunku do masy
20% z 40 ton przy warunkach jak wyżej daje 7848 N czyli 10 razy więcej niż osobówka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa
Jacek

TIR-y na śniegu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona