Data: 2011-02-02 13:53:14 | |
Autor: Tomek | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975
"Opłaty za przejazd wzrosn± nawet siedmiokrotnie! 1 lipca 2011 roku ma zacz±ć działać elektroniczny system poboru opłat na autostradach. W raz z nim wprowadzona zostanie nowa stawka dla samochodów ciężarowych i autobusów. Zamiast 8 gr za kilometr mog± zapłacić nawet 53 gr - informuje dziennik.pl. ZA PRZEJAZD AUTOSTRADˇ ZAPŁACISZ DUŻO WIĘCEJ>> Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw. winietom - płac± po 8 groszy za każdy kilometr trasy i nie ponosz± już dodatkowej opłaty za jazdę autostrad±. Po 1 lipca, je¶li elektroniczny system poboru opłat będzie działał zgodnie z zapowiedziami, za każdy kilometr zapłac± 20 gr. CZIP ZAMIAST BRAMKI NA AUTOSTRADZIE. MOŻNA GO OSZUKAĆ?>> Stawka ta jednak będzie obowi±zywała jedynie auta o wadze do 12 ton i spełniaj±ce normę emisji spalin EURO4. Pozostałe auta będ± musiały płacić nawet 53 gr za kilometr jazdy. Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo kierowcy będ± omijać autostrady i rozjad± pozostałe drogi, albo podwyższ± opłatę za transport. To za¶ oznacza dla nas wyższe ceny biletów autobusowych i podwyżki cen towarów transportowanych na ciężarówkach." |
|
Data: 2011-02-02 14:21:40 | |
Autor: Cavallino | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo Zapomnieli dopisać, że drogi krajowe też będ± płatne. Co całkowicie zmienia sytuację. |
|
Data: 2011-02-02 14:32:14 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote:
http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975 Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw. ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub 522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra. No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000 zl ? Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo No przeciez o to w tym wszystkim chodzi zeby podniesli, a podwyzke wplacili do kasy urzedu :-) O ile rozumiem to system ma obecnie obowiazywac tylko na kilkunastu drogach, wiec wyzsze wplywy do urzedu moga byc iluzoryczne. Za to moze spadnie koszt obslugi Kulczyka, Staleksportu i GTC. A na innych drogach sie postawi patrole ITD i oduczy kierowcow omijania tych platnych :-) A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje. J. |
|
Data: 2011-02-02 14:34:34 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hklik6ha5p2tpqurr9ts3hlrtf11hbr46g4ax.com... On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote: No wlasnie też zacz±łem sie zastanawiać co mnie ominęło... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-02 14:35:53 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt W tej chwili jezdzac TIRem po autostradzie placi sie mniej niz samochodem osobowym (przy tym samym przebiegu). Wplyw na nawierzchnie TIRa i auta osobowego jest zupelnie nieporownywalny. Tym samym utrzymywanie sytuacji gdzie ciezarowki placa mniej za przejazd niz osobowki jest chore. BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. |
|
Data: 2011-02-02 14:44:45 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 02 Feb 2011 14:35:53 +0100, PaPi wrote:
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore. J. |
|
Data: 2011-02-02 16:20:49 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Nie znam tematu. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw bitumicznych. |
|
Data: 2011-02-02 17:16:56 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 02 Feb 2011 16:20:49 +0100, PaPi wrote:
Nie znam tematu.BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkichSpojrz na A4 Wroclaw-Opole. No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc drog jest u nas do d* J. |
|
Data: 2011-02-03 10:17:42 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej ?? Nie rozumiem. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy. Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy na CB. |
|
Data: 2011-02-03 10:29:11 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100, PaPi wrote:
Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ? A nie jest. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? J. |
|
Data: 2011-02-03 11:07:17 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam. Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest na niej obecnie ruchu. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza 44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo) nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi. |
|
Data: 2011-02-03 11:52:54 | |
Autor: Jacek_P | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
J.F. napisal:
Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? Przeładowanie o 4,7% Destrukcja drogi zwiększona o 32%. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2011-02-03 13:55:57 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 3 Feb 2011 11:52:54 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
J.F. napisal: Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy trwalsza niz normalnie. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x drozej ? J. |
|
Data: 2011-02-03 14:13:16 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Destrukcja drogi zwiększona o 32%. Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie pojazdy ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Drogi projektuje sie i wykonuje pod jezdzace zgodnie z prawem pojazdy w Polsce a nie pod te, ktore prawo lamia. |
|
Data: 2011-02-03 14:34:34 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 14:13:16 +0100, PaPi wrote:
Destrukcja drogi zwiększona o 32%.Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, Zeby nie psuly co dwa lata :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych ladunkow ? J. |
|
Data: 2011-02-03 14:47:53 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ? Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne. I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje sie dany projekt. Dlatego drog nie projektuje sie po to by poruszac sie po nich bezpiecznie na calym odcinku z predkoscia 250 km/h. |
|
Data: 2011-02-03 15:06:12 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 14:47:53 +0100, PaPi wrote:
Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ?Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takieZeby nie psuly co dwa lata :-) No, dlaczego to nie wiem. Ale tym to niech sie moze Trybunal Stanu zajmie i odpowiedni minister niech sie tlumaczy dlaczego :-) Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? No bo wtedy starczylyby na tysiac lat, a to chyba za dlugo :-) To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche A potem nie ma zapasu na zmiany w prawie, np nie mozna podniesc predkosci, bo drogi zle zaprojektowane :-P Na szczescie ta predkosc projektowa to jakies nieporozumienie :-) J. |
|
Data: 2011-02-03 17:31:23 | |
Autor: Jacek_P | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
J.F. napisal:
Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy Hint: koszty. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo. Te zabawki wzmacniające wytrzymałość powierzchniową są parszywie drogie. Chemia stosowana do konstrukcji też. Zerknij sobie na stronę. SIKI http://www.sika.pl i spójrz na ceny jednostkowe. Ale wcześniej usiądź 8^) Niezależnie też od nośności, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje ta sama. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2011-02-03 20:40:27 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 3 Feb 2011 17:31:23 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
J.F. napisal: Ale remont drogi co pare lat to tez koszty :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo. Ale moze wystarczy dac betonu 10% grubiej i tez bedzie dobrze. Bo powtorze - A4 od Wroclawia do Opola wydaje sie calkiem dobra po 10 latach eksploatacji. I to chyba nie byla droga autostrada. Niezależnie też od no¶no¶ci, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje Tego nie bylbym pewien, bo sprawdzic jak oddzialywuja na droge miliardy lekkich pojazdow chyba jest trudniej niz miliony ciezkich :-) J. |
|
Data: 2011-02-03 12:43:56 | |
Autor: Tomek | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Tomek |
|
Data: 2011-02-03 13:57:40 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 3 Feb 2011 12:43:56 +0100, Tomek wrote:
I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszczaWlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Mowisz ? I co te banki robia z nimi po trzech latach - na zlom czy za granice sprzedaja ? Bo wlasciciel jak rozumiem tego szrota juz nie chce ? J. |
|
Data: 2011-02-02 17:21:46 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4 potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6. Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja kompletnie tej dysproporcji. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-02-03 10:00:28 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4 potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6. A dolomit to mocny jest ? Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest 6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno pekal. Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. J |
|
Data: 2011-02-03 11:51:19 | |
Autor: Jacek_P | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
J.F. napisal:
Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. Ale zauważyłeś jak wygląda rozkład naprężeń w podłożu dzięki temu, że są szyny i podkłady? A jak wygląda na drodze? Ostatnio coraz bardziej popularne przy remontach dróg stają się specjalne maty, które są kładzione pod dywanik nawierzchniowy. Mają pełnić rolę zbliżoną właśnie do podkładów i szyn: ograniczyć płytkie koleinowanie. Natomiast zupełnie osobną sprawą jest korpus drogi i materiały użyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2011-02-03 11:00:14 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi | |
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza nawierzchnia tym wyzsza potega. Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu Oplaty to inna sprawa. Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi obliczeniowych. Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie przeladowywanie samochodow ciezarowych. |
|
Data: 2011-02-03 16:38:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-02 17:21, Jaroslaw Berezowski pisze:
No to bardzo dokładne są te oszacowania: wykładnik +- 2 ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-03 17:43:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi | |
On 2011-02-03, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdż±cych :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-02-03 17:55:56 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 17:43:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-02-03, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-) No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma jakas wytrzymalosc, a powyzej peka. I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem. W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez przy takim wykladniku nie powinny. J. |
|
Data: 2011-02-03 18:33:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On 2011-02-03, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów Też. No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany Je¶li droga jest zbudowana pod obci±żenie osobówkami (specjalnie nie piszę "zaprojektowana") to nawet rzadkie przejazdy ciężarówek bardzo niszcz± drogę. Dla zobrazowania wyobraĽ sobie podłogę z równej warstwy piasku pokrytej tafl± szkła. Możesz chodzić po tym w kółko i nic się nie będzie działo. A uderz raz młotkiem w jednym miejscu i zobacz co będzie po następnych dwóch kółkach. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-02-02 17:26:12 | |
Autor: Tomasz Finke | |
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-02 14:44, J.F. pisze:
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Powiem tak: przy 160 km/h poziom wibracji w kabinie na prawym pasie A4 jest zauważalnie wyższy niż na lewym, na niektórych odcinkach jest znacznie wyższy. Może kolein jeszcze nie ma, ale jednak pas używany przez ciężarówki zaczyna się powoli degradować. T. |
|
Data: 2011-02-02 19:15:34 | |
Autor: Seba | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a):
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ? Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan tej drogi? -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii |
|
Data: 2011-02-02 19:56:14 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjadą polskie drogi | |
On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100, Seba wrote:
Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a): W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie mgla to ulewa. Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na srodku. J. |
|
Data: 2011-02-03 08:52:09 | |
Autor: Mirek Ptak | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dnia 2011-02-02 19:15, *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-02-03 09:26:00 | |
Autor: Seba | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Mirek, ¶wietnym stanem okre¶lasz też te odcinki gdzie łata leży na łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała taki czasookres) ale jednak już widać, że z±b czasu odcisn±ł na niej znamię. Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku ¦l±ska - ilo¶ć uszkodzeń nawierzchni i łat z tym zwi±zanych jest naprawdę duża. -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii |
|
Data: 2011-02-03 09:37:29 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjadą polskie drogi | |
On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100, Seba wrote:
Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem. No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d* zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ? A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont, planowy. J. |
|
Data: 2011-02-03 15:41:19 | |
Autor: Mirek Ptak | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dnia 2011-02-03 09:26, *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku Wracałem już wieczorem i naprawdę nic pod kołami nie czułem a i widzieć tez za bardzo tych łat nie widziałem. Jechało się bardzo elegancko. W stronę zachodni± jechałem wcze¶niej i naprawdę nie miałem uwag do tej drogi. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-02-02 14:44:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:4d495daenews.home.net.pl... Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. bo w PL nie ma siana na drogi, a co dopiero na wagi. W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy. Nie na drodze i nie automatyczna - ale powstała zatoczka, gdzie "rz±dzi" bardzo często ITD. Wiesz jaka jest wrzawa na CB jak tylko kto¶ wspomi w jednej wypowiedzi o "pieni±dzach, ITD, drodze i wadze"? Masakra. Zwykle komentarze wygl±daj± +_ tak: "lepiej by wiadukt zrobili nad torami a nie jakie¶ tam wagi" w okresie okołoswi±tecznym - "na gwiazdke musz± gdzies dorobić, to wage zrobili" itd itp. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-02 19:12:47 | |
Autor: Seba | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Dnia Wed, 2 Feb 2011 14:44:46 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy. W WRC nam zrobili bodajże trzy (może być więcej - akurat te mam zapamiętane). Efekt jest taki, że zapytaj się jak wygl±da np. zjazd z A4 pt.: "Wrocław - Wschodni", czy ul. Paprotna (podpowiem, że tymi altenatywnymi drogami moża omin±ć 2 z tych wag). Po prostu ręce opadaj± z tego przyzwolenia na takie a nie inne dziłanie tirmanów i ich wła¶cicieli - na radiu słychac co kilka chwil pytanie czy "czysto" na takiej a nie innej ulicy (z ograniczeniem tonażowym). -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii |
|
Data: 2011-02-02 16:19:17 | |
Autor: Marek P. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary s± duże (może czasem wywrotki ale też my¶lę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższ± niż załadowali. Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy całkowitej jest znikomy. Ciężarowcy nie lubi± ITD bo czasu i tarczek się boj± a nie przeładowania. |
|
Data: 2011-02-02 16:23:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iibslo$oe4$1inews.gazeta.pl... BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Tak troche nie do konca, bo głównym problemem zwykle to przekroczony nacisk na o¶, a nie przekroczona DMC.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-02 16:25:19 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz Nie wiem czego sie boja kierowcy i dlaczego nie lubia ITD. Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast. Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut zniknie w ciagu roku. A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090407/POWIAT08/742864818 http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/20870/przeladowane_ciezarowki.html http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porcie-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.html |
|
Data: 2011-02-02 19:54:22 | |
Autor: Marek P. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : To że kto¶ wjechał pod 12 ton to inna sprawa. Ale jednego go¶cia złapali i artykół wymazali to wcale nie ¶wiadczy o skali problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor my¶lisz ze łapie w ciemno. Onie wyłapuj± te transporty na które jest szanasa jaki¶ mandat wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie ¶wiadczy to o skali problemu. |
|
Data: 2011-02-02 19:56:15 | |
Autor: Marek P. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu. |
|
Data: 2011-02-02 20:09:31 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100, Marek P. wrote:
Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe. Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-) Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze. Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-) J. |
|
Data: 2011-02-03 11:02:29 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most. |
|
Data: 2011-02-03 11:49:57 | |
Autor: Marek P. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991Ale tam jest facet w okienku i jak ma w±tpliwo¶ci to kieruje pojazd na ważenie w zatoczce. |
|
Data: 2011-02-03 14:09:05 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote:
Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli A kasy tam od razu nie inkasowal ? Oczywiscie mozna i tak, tylko ze wtedy przepusci jedna ciezarowke co 30 sekund. Jak wystarczy to swietnie, jak nie to trzeba bedzie pojsc w koszty - trzy stanowiska, cztery - na A4 jest chyba 8 a i to za malo, choc na same ciezarowki wystarczy mniej :-) I po co te koszta, zeby sie przekonac ze nikt nie przeciaza ? Bo jak juz bedzie automat, to nie beda przeciazac :-) J. |
|
Data: 2011-02-10 21:25:29 | |
Autor: jerzu | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:
No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most. Taka waga była kiedy¶ przed Mszczonowem, jad±c w stronę Warszawy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-02-02 16:31:06 | |
Autor: Jacek_P | |
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi | |
PaPi napisal:
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głębi orzekł, że nakładanie kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciężarówki zniszczeń jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe. W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2011-02-02 19:07:00 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
On Wed, 2 Feb 2011 16:31:06 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:
PaPi napisal: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto. J. |
|
Data: 2011-02-03 11:04:01 | |
Autor: PaPi | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Po 500zl ? Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego przeladowanego samochodu. |
|
Data: 2011-02-03 13:40:01 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-03 11:04, PaPi pisze:
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Aktualnie kary potrafi± sięgn±ć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaĽniony przewoĽnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000. licz± każdy kg nadwagi i ilo¶ć kilometrów pokonanych (z listu przewozowego). -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-03 17:33:01 | |
Autor: Jacek_P | |
TIR-y rozjad?? polskie drogi | |
Zakomar napisal:
Aktualnie kary potrafią sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaźniony przewoźnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000. Jesteś pewny, że nie jest to ściema? Bo właśnie ten poziom kar kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone typowym prawniczym slangiem. -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2011-02-04 10:05:53 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjad?? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-03 18:33, Jacek_P pisze:
Zakomar napisal: jestem pewien -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-03 23:58:32 | |
Autor: PMG | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze:
To pewnie ten sam przewoĽnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć 15 tys zł w przypadku kontroli na drodze |
|
Data: 2011-02-04 10:15:16 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-03 23:58, PMG pisze:
W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze: kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jak± karę otrzyma, a dopiero przewoĽnik otrzymuje stosownego dokumenty. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów. -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-05 00:03:17 | |
Autor: PMG | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:
Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzj± administracyjn±, na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara jest nakładana na drodze. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów. Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa, naciski, długo¶ć). Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się wzięło to 80 tys.? |
|
Data: 2011-02-06 20:10:21 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-05 00:03, PMG pisze:
Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. Pytanie podstawowe - o 35t była przekroczona DMC, a o ile były przekroczone naciski na osie? Przy naczepach pod transport ponadgabarytowy akurat nacisk na osie nie musiał być mocno przekroczony. A według rzeczonej ustawy to wła¶nie przekroczenie nacisku na osie jest najbardziej bolesne. Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się Napiszę jeszcze raz. Kara wynika nie tylko z samego przeważenia czy przekroczenia rozmiarów ale również z pokonanego dystansu. Przy jej ustaleniu masz więc tyle czynników, że dokładnej kary nie sposób policzyć _dokładnie_. Kierowca wiózł 2 kontenery 20' z kamieniem. Z reguły jeden tak kontener już jest przeładowany. Dodatkowo często dokumenty pokazuj± 25t, a rzeczywista waga ładunku bywa znacznie wyższa (i do 30t). Lekko licz±c miał więc 50t ładunku + 4,5t tara 2 x 20' + waga zestawu (z 16-17t). Wagę całkowit± masz już więc ponad 70t (w zależno¶ci od ilo¶ci osi czy daty rejestracji pojazdu DMC może wynosić dla transportu intermodalnego 40-44t). Do tego dystans - Gdynia - Kraków. Nie mam natomiast wiedzy ilu osiowy był ci±gnik, a przy liczeniu kary byłaby to bardzo ważna informacja. -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-03 14:03:51 | |
Autor: J.F. | |
TIR-y rozjadą polskie drogi | |
On Thu, 03 Feb 2011 11:04:01 +0100, PaPi wrote:
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Wiesz jak to mowia - nieuchronnosc. Jak codziennie zaplaci 500zl, a moze nawet co 50km, to szybko zacznie sam sprawdzac wage przy zaladunku. A dwoch ludzi z waga na sluzbie to chyba nie tak drogo jak na koszt miejskich drog ? J. |
|
Data: 2011-02-02 16:35:20 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze:
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce s± znacznie niższe niż w Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku. Leci auto z kontenerem jedynk±, nacisk na o¶ ci±gn±c± ma 11,5t. Zjeżdża w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie nacisku do 8t na o¶ ci±gn±c±. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo masz w Gdańsku. Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali kontenerowych w Trójmie¶cie, także nie sposób legalnie dojechać? Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto). -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-02 16:38:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
Użytkownik "Zakomar" <zakomar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iibtjm$cdh$1news.onet.pl... Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto). tylko, ze w polsce obowi±zuj± go te same przepisy. Całe sedno sprawy nie w bzdurnych ograniczeniach, a w ograniczeniach dostosowanych do jako¶ci dróg... a jak wiemy w PL z drogami kiepsko Póki nie będzie dróg, nie będzie cięższych ł±dunków. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-02 22:44:38 | |
Autor: to | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
begin Zakomar
Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-03 10:28:43 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze:
begin Zakomar Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą. Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie będzie pieniędzy na budowy dróg. Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo niedawno, nie została dostosowana do realiów? -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-03 22:26:39 | |
Autor: to | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
begin Zakomar
Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą. Nic nie poupada, może można mniej wozić, ale za niższe są koszty pracy, serwisowania ciężarówek itp. Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo Jeśli tak jest to oczywiście głupota. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-04 10:26:25 | |
Autor: Zakomar | |
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi | |
W dniu 2011-02-03 23:26, to pisze:
begin Zakomar Jeżeli samochody zamiast 24t miałyby wozić po 10t (jak to wcześniej napisałeś) to policz sobie w skali gospodarki jakie to są wydatki. O ile musiałaby podrożeć żywność i inne artykuły. Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo Takich kwiatków jest więcej. W cywilizowanych krajach do wożenia ładunków ponadnormatywnych czy ciężkich kontenerów stosuje się barki rzeczne. Polska mimo posiadania wg niektórych speców najlepszego w Europie układu rzecznego, kompletnie tego nie wykorzystuje. Zaniedbane są inwestycje w Odrę i Wisłę. Wisła to w ogóle woła o pomstę do nieba. Z kolei sytuacja na Odrze pogarsza się z roku na rok. Dalej kolej. Totalny brak infrastruktury w porównaniu do krajów wyżej rozwiniętych i co gorsza brak widoków na inwestycje. Wszystkim marzą się "tiry na tory" ale nikt nie mówi, że w naszej sytuacji jest to niewykonalne. Z portów w Gdańsku i Gdyni tak na prawdę regularnie (codziennie) chodzą tylko pociągi do Sławkowa (PCC). Niestety żeby to miało ręce i nogi takich regularnych połączeń w inne regiony kraju musiałoby być znacznie więcej. Dwa powyższe sprawiają (nie zapominając o braku infrastruktury drogowej), że myślenie o rozwoju gospodarki morskiej to mrzonki. Kolejne rządy nie zrobiły NIC. Mamy w Gdańsku terminal kontenerowy, który aspiruje do bycia hubem na Bałtyku i w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Niestety bez rozwiniętego systemu transportu rzecznego, kolejowego i drogowego można o tym zapomnieć. Ludzie będą dalej bez pracy. -- Pozdrawiam Zakomar |
|
Data: 2011-02-02 19:48:43 | |
Autor: glang | |
TIR-y rozjad? polskie drogi | |
No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy były do końca czerwca 2010. pzdr GL |