Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TIR-y rozjad? polskie drogi

TIR-y rozjad? polskie drogi

Data: 2011-02-02 13:53:14
Autor: Tomek
TIR-y rozjad? polskie drogi
http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975

"Opłaty za przejazd wzrosn± nawet siedmiokrotnie!

1 lipca 2011 roku ma zacz±ć działać elektroniczny system poboru opłat na
autostradach.

    W raz z nim wprowadzona zostanie nowa stawka dla samochodów
ciężarowych i autobusów. Zamiast 8 gr za kilometr mog± zapłacić nawet 53
gr - informuje dziennik.pl.

ZA PRZEJAZD AUTOSTRADˇ ZAPŁACISZ DUŻO WIĘCEJ>>

Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw.
winietom - płac± po 8 groszy za każdy kilometr trasy i nie ponosz± już
dodatkowej opłaty za jazdę autostrad±. Po 1 lipca, je¶li elektroniczny
system poboru opłat będzie działał zgodnie z zapowiedziami, za każdy
kilometr zapłac± 20 gr.

CZIP ZAMIAST BRAMKI NA AUTOSTRADZIE. MOŻNA GO OSZUKAĆ?>>

Stawka ta jednak będzie obowi±zywała jedynie auta o wadze do 12 ton i
spełniaj±ce normę emisji spalin EURO4. Pozostałe auta będ± musiały
płacić nawet 53 gr za kilometr jazdy.

Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo
kierowcy będ± omijać autostrady i rozjad± pozostałe drogi, albo
podwyższ± opłatę za transport. To za¶ oznacza dla nas wyższe ceny
biletów autobusowych i podwyżki cen towarów transportowanych na
ciężarówkach."

Data: 2011-02-02 14:21:40
Autor: Cavallino
TIR-y rozjad? polskie drogi
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo
kierowcy będ± omijać autostrady i rozjad± pozostałe drogi

Zapomnieli dopisać, że drogi krajowe też będ± płatne.
Co całkowicie zmienia sytuację.

Data: 2011-02-02 14:32:14
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100,  Tomek wrote:
http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975

Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw.
winietom - płac± po 8 groszy za każdy kilometr trasy

ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub 522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra. No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
zl ?

Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo
kierowcy będ± omijać autostrady i rozjad± pozostałe drogi, albo
podwyższ± opłatę za transport. To za¶ oznacza dla nas wyższe ceny
biletów autobusowych i podwyżki cen towarów transportowanych na
ciężarówkach."

No przeciez o to w tym wszystkim chodzi zeby podniesli, a podwyzke
wplacili do kasy urzedu :-)

O ile rozumiem to system ma obecnie obowiazywac tylko na kilkunastu
drogach, wiec wyzsze wplywy do urzedu moga byc iluzoryczne.
Za to moze spadnie koszt obslugi Kulczyka, Staleksportu i GTC.

A na innych drogach sie postawi patrole ITD i oduczy kierowcow
omijania tych platnych :-)

A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt
autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak
zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje.

J.

Data: 2011-02-02 14:34:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
TIR-y rozjad? polskie drogi

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hklik6ha5p2tpqurr9ts3hlrtf11hbr46g4ax.com...
On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100,  Tomek wrote:
http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975

Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw.
winietom - płac± po 8 groszy za każdy kilometr trasy

ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub
522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra.

No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
zl ?

No wlasnie też zacz±łem sie zastanawiać co mnie ominęło...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-02-02 14:35:53
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt
autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak
zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje.

W tej chwili jezdzac TIRem po autostradzie placi sie mniej niz samochodem osobowym (przy tym samym przebiegu).
Wplyw na nawierzchnie TIRa i auta osobowego jest zupelnie nieporownywalny.
Tym samym utrzymywanie sytuacji gdzie ciezarowki placa mniej za przejazd niz osobowki jest chore.
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

Data: 2011-02-02 14:44:45
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 02 Feb 2011 14:35:53 +0100,  PaPi wrote:
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

J.

Data: 2011-02-02 16:20:49
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.

Nie znam tematu.

Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw bitumicznych.

Data: 2011-02-02 17:16:56
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 02 Feb 2011 16:20:49 +0100,  PaPi wrote:
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
Nie znam tematu.

Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw bitumicznych.

No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d* J.

Data: 2011-02-03 10:17:42
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
bitumicznych.

No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

?? Nie rozumiem.

I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d*

Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy na CB.

Data: 2011-02-03 10:29:11
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100,  PaPi wrote:
Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
bitumicznych.

No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

?? Nie rozumiem.

No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ? A nie jest.

I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d*

Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy na CB.

Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? J.

Data: 2011-02-03 11:07:17
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
No to powinna byc ta droga dawno zniszczona.

?? Nie rozumiem.

No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to
dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ?
A nie jest.

Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam.
Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest na niej obecnie ruchu.

I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d*

Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy.
Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy
na CB.

Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?

44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo) nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi.

Data: 2011-02-03 11:52:54
Autor: Jacek_P
TIR-y rozjad? polskie drogi
J.F. napisal:
Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?

Przeładowanie o 4,7%

Destrukcja drogi zwiększona o 32%.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-03 13:55:57
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 3 Feb 2011 11:52:54 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
J.F. napisal:
Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ?
Przeładowanie o 4,7%

Destrukcja drogi zwiększona o 32%.

Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
trwalsza niz normalnie.

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ? J.

Data: 2011-02-03 14:13:16
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
Destrukcja drogi zwiększona o 32%.

Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t,
to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
trwalsza niz normalnie.


Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie pojazdy ?

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ?

Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.
Drogi projektuje sie i wykonuje pod jezdzace zgodnie z prawem pojazdy w Polsce a nie pod te, ktore prawo lamia.

Data: 2011-02-03 14:34:34
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 14:13:16 +0100,  PaPi wrote:
Destrukcja drogi zwiększona o 32%.
Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t,
to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
trwalsza niz normalnie.

Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie pojazdy ?

Zeby nie psuly co dwa lata :-)

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ?
Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.

To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
ladunkow ? J.

Data: 2011-02-03 14:47:53
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
pojazdy ?

Zeby nie psuly co dwa lata :-)

Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ?
Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ?

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ?
Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu.

To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
ladunkow ?

Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne. I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje sie dany projekt.
Dlatego drog nie projektuje sie po to by poruszac sie po nich bezpiecznie na calym odcinku z predkoscia 250 km/h.

Data: 2011-02-03 15:06:12
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 14:47:53 +0100,  PaPi wrote:
Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie
pojazdy ?
Zeby nie psuly co dwa lata :-)
Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ?

No, dlaczego to nie wiem. Ale tym to niech sie moze Trybunal Stanu
zajmie i odpowiedni minister niech sie tlumaczy dlaczego :-)

Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ?

No bo wtedy starczylyby na tysiac lat, a to chyba za dlugo :-)

To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche
drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych
ladunkow ?

Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne. I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje sie dany projekt.

A potem nie ma zapasu na zmiany w prawie, np nie mozna podniesc
predkosci, bo drogi zle zaprojektowane :-P

Na szczescie ta predkosc projektowa to jakies nieporozumienie :-)

J.

Data: 2011-02-03 17:31:23
Autor: Jacek_P
TIR-y rozjad? polskie drogi
J.F. napisal:
Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
trwalsza niz normalnie.

Hint: koszty.

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ?

Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo.
Te zabawki wzmacniające wytrzymałość powierzchniową są parszywie
drogie. Chemia stosowana do konstrukcji teĹĽ. Zerknij sobie na stronÄ™.
SIKI http://www.sika.pl i spójrz na ceny jednostkowe. Ale wcześniej
usiÄ…dĹş 8^)

Niezależnie też od nośności, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje
ta sama.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-03 20:40:27
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 3 Feb 2011 17:31:23 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
J.F. napisal:
Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy
trwalsza niz normalnie.
Hint: koszty.

Ale remont drogi co pare lat to tez koszty :-)

To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x
drozej ?

Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo.
Te zabawki wzmacniaj±ce wytrzymało¶ć powierzchniow± s± parszywie
drogie. Chemia stosowana do konstrukcji też. Zerknij sobie na stronę.
SIKI http://www.sika.pl i spójrz na ceny jednostkowe. Ale wcze¶niej
usi±dĽ 8^)

Ale moze wystarczy dac betonu 10% grubiej i tez bedzie dobrze.

Bo powtorze - A4 od Wroclawia do Opola wydaje sie calkiem dobra po 10
latach eksploatacji. I to chyba nie byla droga autostrada.

Niezależnie też od no¶no¶ci, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje
ta sama.

Tego nie bylbym pewien, bo sprawdzic jak oddzialywuja na droge
miliardy lekkich pojazdow chyba jest trudniej niz miliony ciezkich :-)

J.

Data: 2011-02-03 12:43:56
Autor: Tomek
TIR-y rozjad? polskie drogi
I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d*


Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu...
Tomek

Data: 2011-02-03 13:57:40
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 3 Feb 2011 12:43:56 +0100,  Tomek wrote:
I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza
wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc
drog jest u nas do d*

Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu...

Mowisz ? I co te banki robia z nimi po trzech latach - na zlom czy za
granice sprzedaja ?
Bo wlasciciel jak rozumiem tego szrota juz nie chce ? J.

Data: 2011-02-02 17:21:46
Autor: Jaroslaw Berezowski
TIR-y rozjad? polskie drogi

Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4 potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.
Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja kompletnie tej dysproporcji.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-02-03 10:00:28
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100,  Jaroslaw Berezowski wrote:
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4 potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

A dolomit to mocny jest ? Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia
zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest
6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno
pekal.

Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.

J

Data: 2011-02-03 11:51:19
Autor: Jacek_P
TIR-y rozjad? polskie drogi
J.F. napisal:
Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka.

Ale zauważyłeś jak wygląda rozkład naprężeń w podłożu dzięki temu,
że są szyny i podkłady? A jak wygląda na drodze? Ostatnio coraz
bardziej popularne przy remontach drĂłg stajÄ… siÄ™ specjalne maty,
które są kładzione pod dywanik nawierzchniowy. Mają pełnić rolę
zbliżoną właśnie do podkładów i szyn: ograniczyć płytkie koleinowanie.
Natomiast zupełnie osobną sprawą jest korpus drogi i materiały
uĹĽyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-03 11:00:14
Autor: PaPi
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza nawierzchnia tym wyzsza potega.

Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu
zuzywa droge jak przejazd od kilkuset do ponad miliona samochodow
osobowych. Oplaty za dostep do infrastruktury nie odzwierciedlaja
kompletnie tej dysproporcji.

Oplaty to inna sprawa.
Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi obliczeniowych.
Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie przeladowywanie samochodow ciezarowych.

Data: 2011-02-03 16:38:34
Autor: Jakub Witkowski
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi
W dniu 2011-02-02 17:21, Jaroslaw Berezowski pisze:

Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

No to bardzo dokładne są te oszacowania: wykładnik +- 2 ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-02-03 17:43:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi
On 2011-02-03, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

No to bardzo dokładne s± te oszacowania: wykładnik +- 2 ;)

Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów
i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdż±cych :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-02-03 17:55:56
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 17:43:44 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-02-03, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa
funkcja. Silnie nieliniowo rosnaca. Na razie przyjmuje sie, ze zalezy w 4
potedze od nacisku, ale nowsze wyniki sugeruja wiecej, nawet do 6.

No to bardzo dokładne s± te oszacowania: wykładnik +- 2 ;)

Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów
i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdż±cych :)

Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-)

No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany
nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma
jakas wytrzymalosc, a powyzej peka.
I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem.

W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie
uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez
przy takim wykladniku nie powinny.

J.

Data: 2011-02-03 18:33:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
TIR-y rozjad? polskie drogi
On 2011-02-03, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów
i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdż±cych :)

Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-)

Też.

No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany
nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma
jakas wytrzymalosc, a powyzej peka.
I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem.

W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie
uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez
przy takim wykladniku nie powinny.

Je¶li droga jest zbudowana pod obci±żenie osobówkami (specjalnie nie
piszę "zaprojektowana") to nawet rzadkie przejazdy ciężarówek bardzo
niszcz± drogę. Dla zobrazowania wyobraĽ sobie podłogę z równej warstwy
piasku pokrytej tafl± szkła. Możesz chodzić po tym w kółko i nic się nie
będzie działo. A uderz raz młotkiem w jednym miejscu i zobacz co będzie
po następnych dwóch kółkach.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-02-02 17:26:12
Autor: Tomasz Finke
TIR-y rozjadÂ? polskie drogi
W dniu 2011-02-02 14:44, J.F. pisze:

Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

Powiem tak: przy 160 km/h poziom wibracji w kabinie na prawym
pasie A4 jest zauwaĹĽalnie wyĹĽszy niĹĽ na lewym, na niektĂłrych
odcinkach jest znacznie wyĹĽszy.  MoĹĽe kolein jeszcze nie ma,
ale jednak pas używany przez ciężarówki zaczyna się powoli
degradować.

T.

Data: 2011-02-02 19:15:34
Autor: Seba
TIR-y rozjad? polskie drogi
Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a):

Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ?

Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan
tej drogi?


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii

Data: 2011-02-02 19:56:14
Autor: J.F.
TIR-y rozjadą polskie drogi
On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100,  Seba wrote:
Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a):
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ?
Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan
tej drogi?

W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie
mgla to ulewa. Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na
srodku.

J.

Data: 2011-02-03 08:52:09
Autor: Mirek Ptak
TIR-y rozjad? polskie drogi
Dnia 2011-02-02 19:15,  *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
Sa tam koleiny ?

Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan
tej drogi?

Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-02-03 09:26:00
Autor: Seba
TIR-y rozjad? polskie drogi
Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a):
Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
Sa tam koleiny ?

Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan
tej drogi?

Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.

Mirek, ¶wietnym stanem okre¶lasz też te odcinki gdzie łata leży na
łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak
najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała
taki czasookres) ale jednak już widać, że z±b czasu odcisn±ł na niej
znamię. Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
¦l±ska - ilo¶ć uszkodzeń nawierzchni i łat z tym zwi±zanych jest
naprawdę duża.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii

Data: 2011-02-03 09:37:29
Autor: J.F.
TIR-y rozjadą polskie drogi
On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100,  Seba wrote:
Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem.

Mirek, ¶wietnym stanem okre¶lasz też te odcinki gdzie łata leży na
łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak
najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała
taki czasookres) ale jednak już widać, że z±b czasu odcisn±ł na niej
znamię. Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
¦l±ska - ilo¶ć uszkodzeń nawierzchni i łat z tym zwi±zanych jest
naprawdę duża.

No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i
stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d*
zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ?

A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont,
planowy.

J.

Data: 2011-02-03 15:41:19
Autor: Mirek Ptak
TIR-y rozjad? polskie drogi
Dnia 2011-02-03 09:26,  *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku
¦l±ska - ilo¶ć uszkodzeń nawierzchni i łat z tym zwi±zanych jest
naprawdę duża.

Wracałem już wieczorem i naprawdę nic pod kołami nie czułem a i widzieć tez za bardzo tych łat nie widziałem. Jechało się bardzo elegancko. W stronę zachodni± jechałem wcze¶niej i naprawdę nie miałem uwag do tej drogi.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-02-02 14:44:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
TIR-y rozjad? polskie drogi

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomo¶ci news:4d495daenews.home.net.pl...
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

bo w PL nie ma siana na drogi, a co dopiero na wagi.
W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy. Nie na drodze i nie automatyczna - ale powstała zatoczka, gdzie "rz±dzi" bardzo często ITD.

Wiesz jaka jest wrzawa na CB jak tylko kto¶ wspomi w jednej wypowiedzi o "pieni±dzach, ITD, drodze i wadze"?
Masakra.

Zwykle komentarze wygl±daj± +_ tak:
"lepiej by wiadukt zrobili nad torami a nie jakie¶ tam wagi"
w okresie okołoswi±tecznym - "na gwiazdke musz± gdzies dorobić, to wage zrobili" itd itp.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-02-02 19:12:47
Autor: Seba
TIR-y rozjad? polskie drogi
Dnia Wed, 2 Feb 2011 14:44:46 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy.

W WRC nam zrobili bodajże trzy (może być więcej - akurat te mam
zapamiętane). Efekt jest taki, że zapytaj się jak wygl±da np. zjazd z A4
pt.: "Wrocław - Wschodni", czy ul. Paprotna (podpowiem, że tymi
altenatywnymi drogami moża omin±ć 2 z tych wag). Po prostu ręce opadaj± z tego przyzwolenia na takie a nie inne dziłanie
tirmanów i ich wła¶cicieli - na radiu słychac co kilka chwil pytanie czy
"czysto" na takiej a nie innej ulicy (z ograniczeniem tonażowym).


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii

Data: 2011-02-02 16:19:17
Autor: Marek P.
TIR-y rozjad? polskie drogi
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na
wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w
takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych
samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc
nawierzchni.

Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary s± duże (może czasem wywrotki ale też my¶lę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższ± niż załadowali.
Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy całkowitej jest znikomy.
Ciężarowcy nie lubi± ITD bo czasu i tarczek się boj± a nie przeładowania.

Data: 2011-02-02 16:23:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
TIR-y rozjad? polskie drogi

Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iibslo$oe4$1inews.gazeta.pl...
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na
wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w
takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych
samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc
nawierzchni.

Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary s± duże (może czasem wywrotki ale też my¶lę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższ± niż załadowali.
Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy całkowitej jest znikomy.
Ciężarowcy nie lubi± ITD bo czasu i tarczek się boj± a nie przeładowania.


Tak troche nie do konca, bo głównym problemem zwykle to przekroczony nacisk na o¶, a nie przekroczona DMC..


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-02-02 16:25:19
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz
nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary s± duże (może czasem wywrotki ale
też my¶lę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych
papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższ± niż załadowali.
Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy
całkowitej jest znikomy.
Ciężarowcy nie lubi± ITD bo czasu i tarczek się boj± a nie przeładowania.

Nie wiem czego sie boja kierowcy i dlaczego nie lubia ITD.
Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut zniknie w ciagu roku.

A co do marginalnego problemu z przeladowaniem :

http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090407/POWIAT08/742864818

http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/20870/przeladowane_ciezarowki.html

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porcie-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.html

Data: 2011-02-02 19:54:22
Autor: Marek P.
TIR-y rozjad? polskie drogi
A co do marginalnego problemu z przeladowaniem :

http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090407/POWIAT08/742864818

http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/20870/przeladowane_ciezarowki.html

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porcie-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.html

To że kto¶ wjechał pod 12 ton to inna sprawa.
Ale jednego go¶cia złapali i artykół wymazali to wcale nie ¶wiadczy o skali problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor my¶lisz ze łapie w ciemno. Onie wyłapuj± te transporty na które jest szanasa jaki¶ mandat wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie ¶wiadczy to o skali problemu.

Data: 2011-02-02 19:56:15
Autor: Marek P.
TIR-y rozjad? polskie drogi
Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut
zniknie w ciagu roku.

Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

Data: 2011-02-02 20:09:31
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100,  Marek P. wrote:
Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem
oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast.
Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut
zniknie w ciagu roku.

Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)

Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi
selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze.

Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze
jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-)

J.

Data: 2011-02-03 11:02:29
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli
takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która
wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)

No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

Data: 2011-02-03 11:49:57
Autor: Marek P.
TIR-y rozjad? polskie drogi
No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991
roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na
most.
Ale tam jest facet w okienku i jak ma w±tpliwo¶ci to kieruje pojazd na ważenie w zatoczce.

Data: 2011-02-03 14:09:05
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100,  PaPi wrote:
Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli
takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która
wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu.

Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe.
Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-)

No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

A kasy tam od razu nie inkasowal ? Oczywiscie mozna i tak, tylko ze wtedy przepusci jedna ciezarowke co
30 sekund. Jak wystarczy to swietnie, jak nie to trzeba bedzie pojsc w
koszty - trzy stanowiska, cztery - na A4 jest chyba 8 a i to za malo,
choc na same ciezarowki wystarczy mniej :-)

I po co te koszta, zeby sie przekonac ze nikt nie przeciaza ? Bo jak juz bedzie automat, to nie beda przeciazac :-)

J.

Data: 2011-02-10 21:25:29
Autor: jerzu
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi <1@2.3> wrote:

No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most.

Taka waga była kiedy¶ przed Mszczonowem, jad±c w stronę Warszawy.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-02-02 16:31:06
Autor: Jacek_P
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi
PaPi napisal:
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia.

Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głębi orzekł, że nakładanie
kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciężarówki
zniszczeń jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe.
W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-02 19:07:00
Autor: J.F.
TIR-y rozjad? polskie drogi
On Wed, 2 Feb 2011 16:31:06 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
PaPi napisal:
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia.
Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głębi orzekł, że nakładanie
kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciężarówki
zniszczeń jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe.
W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens.

A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

J.

Data: 2011-02-03 11:04:01
Autor: PaPi
TIR-y rozjad? polskie drogi
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

Po 500zl ?
Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego przeladowanego samochodu.

Data: 2011-02-03 13:40:01
Autor: Zakomar
TIR-y rozjad? polskie drogi
W dniu 2011-02-03 11:04, PaPi pisze:
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

Po 500zl ?
Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy
zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego
przeladowanego samochodu.

Aktualnie kary potrafi± sięgn±ć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaĽniony przewoĽnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.

licz± każdy kg nadwagi i ilo¶ć kilometrów pokonanych (z listu przewozowego).

--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-03 17:33:01
Autor: Jacek_P
TIR-y rozjad?? polskie drogi
Zakomar napisal:
Aktualnie kary potrafią sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaźniony przewoźnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.

Jesteś pewny, że nie jest to ściema? Bo właśnie ten poziom kar
kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone
typowym prawniczym slangiem.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-04 10:05:53
Autor: Zakomar
TIR-y rozjad?? polskie drogi
W dniu 2011-02-03 18:33, Jacek_P pisze:
Zakomar napisal:
Aktualnie kary potrafią sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok
temu zaprzyjaźniony przewoźnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany
ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.

Jesteś pewny, że nie jest to ściema? Bo właśnie ten poziom kar
kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone
typowym prawniczym slangiem.

jestem pewien


--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-03 23:58:32
Autor: PMG
TIR-y rozjad? polskie drogi
  W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze:

Aktualnie kary potrafi± sięgn±ć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaĽniony przewoĽnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.


To pewnie ten sam przewoĽnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć 15 tys zł w przypadku kontroli na drodze

Data: 2011-02-04 10:15:16
Autor: Zakomar
TIR-y rozjad? polskie drogi
W dniu 2011-02-03 23:58, PMG pisze:
W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze:

Aktualnie kary potrafi± sięgn±ć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok
temu zaprzyjaĽniony przewoĽnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany
ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000.


To pewnie ten sam przewoĽnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma
kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć
15 tys zł w przypadku kontroli na drodze

kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jak± karę otrzyma, a dopiero przewoĽnik otrzymuje stosownego dokumenty.

Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów.

--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-05 00:03:17
Autor: PMG
TIR-y rozjad? polskie drogi
  W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:

kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jak± karę otrzyma, a dopiero przewoĽnik otrzymuje stosownego dokumenty.


Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzj± administracyjn±, na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara jest nakładana na drodze.

Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów.


Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa, naciski, długo¶ć).

Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się wzięło to 80 tys.?

Data: 2011-02-06 20:10:21
Autor: Zakomar
TIR-y rozjad? polskie drogi
W dniu 2011-02-05 00:03, PMG pisze:

Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in.
transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem
ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się
zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za
długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa,
naciski, długo¶ć).

Pytanie podstawowe - o 35t była przekroczona DMC, a o ile były przekroczone naciski na osie? Przy naczepach pod transport ponadgabarytowy akurat nacisk na osie nie musiał być mocno przekroczony. A według rzeczonej ustawy to wła¶nie przekroczenie nacisku na osie jest najbardziej bolesne.

Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się
wzięło to 80 tys.?

Napiszę jeszcze raz. Kara wynika nie tylko z samego przeważenia czy przekroczenia rozmiarów ale również z pokonanego dystansu. Przy jej ustaleniu masz więc tyle czynników, że dokładnej kary nie sposób policzyć _dokładnie_. Kierowca wiózł 2 kontenery 20' z kamieniem. Z reguły jeden tak kontener już jest przeładowany. Dodatkowo często dokumenty pokazuj± 25t, a rzeczywista waga ładunku bywa znacznie wyższa (i do 30t). Lekko licz±c miał więc 50t ładunku + 4,5t tara 2 x 20' + waga zestawu (z 16-17t). Wagę całkowit± masz już więc ponad 70t (w zależno¶ci od ilo¶ci osi czy daty rejestracji pojazdu DMC może wynosić dla transportu intermodalnego 40-44t). Do tego dystans - Gdynia - Kraków. Nie mam natomiast wiedzy ilu osiowy był ci±gnik, a przy liczeniu kary byłaby to bardzo ważna informacja.

--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-03 14:03:51
Autor: J.F.
TIR-y rozjadą polskie drogi
On Thu, 03 Feb 2011 11:04:01 +0100,  PaPi wrote:
A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i
niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto.

Po 500zl ?
Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego przeladowanego samochodu.

Wiesz jak to mowia - nieuchronnosc.

Jak codziennie zaplaci 500zl, a moze nawet co 50km, to szybko zacznie
sam sprawdzac wage przy zaladunku. A dwoch ludzi z waga na sluzbie to chyba nie tak drogo jak na koszt
miejskich drog ?

J.

Data: 2011-02-02 16:35:20
Autor: Zakomar
TIR-y rozjad? polskie drogi
W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze:

BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce s± znacznie niższe niż w Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku.

Leci auto z kontenerem jedynk±, nacisk na o¶ ci±gn±c± ma 11,5t. Zjeżdża w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie nacisku do 8t na o¶ ci±gn±c±. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo masz w Gdańsku.

Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali kontenerowych w Trójmie¶cie, także nie sposób legalnie dojechać?

Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto).

--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-02 16:38:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
TIR-y rozjad? polskie drogi

Użytkownik "Zakomar" <zakomar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iibtjm$cdh$1news.onet.pl...
Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto).

tylko, ze w polsce obowi±zuj± go te same przepisy.

Całe sedno sprawy nie w bzdurnych ograniczeniach, a w ograniczeniach dostosowanych do jako¶ci dróg... a jak wiemy w PL z drogami kiepsko
Póki nie będzie dróg, nie będzie cięższych ł±dunków.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-02-02 22:44:38
Autor: to
TIR-y rozjad? polskie drogi
begin Zakomar
Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
wagowych nie majÄ… wcale (albo majÄ… na tyle wysokie, ĹĽe do kontenerĂłw
Ĺ‚adujÄ… po 28t brutto).

Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-02-03 10:28:43
Autor: Zakomar
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi
W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze:
begin Zakomar

Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do
kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak
mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń
wagowych nie majÄ… wcale (albo majÄ… na tyle wysokie, ĹĽe do kontenerĂłw
Ĺ‚adujÄ… po 28t brutto).

Porównując jakość dróg, to u nas powinno być 10t.

Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą. Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie będzie pieniędzy na budowy dróg.

Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo niedawno, nie została dostosowana do realiów?


--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-03 22:26:39
Autor: to
TIR-y rozjad? polskie drogi
begin Zakomar
Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą.
Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą
gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie
będzie pieniędzy na budowy dróg.

Nic nie poupada, może można mniej wozić, ale za niższe są koszty pracy, serwisowania ciężarówek itp.

Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo
niedawno, nie została dostosowana do realiów?

Jeśli tak jest to oczywiście głupota.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-02-04 10:26:25
Autor: Zakomar
TIR-y rozjadÄ? polskie drogi
W dniu 2011-02-03 23:26, to pisze:
begin Zakomar

Z pewnością, tylko musisz mieć również na uwadze sytuację gospodarczą.
Znacząco mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrąży całą
gospodarkę. Firmy poupadają, nie będzie komu płacić podaktów, więc nie
będzie pieniędzy na budowy dróg.

Nic nie poupada, może można mniej wozić, ale za niższe są koszty pracy,
serwisowania ciężarówek itp.

Jeżeli samochody zamiast 24t miałyby wozić po 10t (jak to wcześniej napisałeś) to policz sobie w skali gospodarki jakie to są wydatki. O ile musiałaby podrożeć żywność i inne artykuły.

Czemu Estakada w Gdyni, która została w większości zbudowana stosunkowo
niedawno, nie została dostosowana do realiów?

Jeśli tak jest to oczywiście głupota.

Takich kwiatków jest więcej. W cywilizowanych krajach do wożenia ładunków ponadnormatywnych czy ciężkich kontenerów stosuje się barki rzeczne. Polska mimo posiadania wg niektórych speców najlepszego w Europie układu rzecznego, kompletnie tego nie wykorzystuje. Zaniedbane są inwestycje w Odrę i Wisłę. Wisła to w ogóle woła o pomstę do nieba. Z kolei sytuacja na Odrze pogarsza się z roku na rok.

Dalej kolej. Totalny brak infrastruktury w porównaniu do krajów wyżej rozwiniętych i co gorsza brak widoków na inwestycje. Wszystkim marzą się "tiry na tory" ale nikt nie mówi, że w naszej sytuacji jest to niewykonalne. Z portów w Gdańsku i Gdyni tak na prawdę regularnie (codziennie) chodzą tylko pociągi do Sławkowa (PCC). Niestety żeby to miało ręce i nogi takich regularnych połączeń w inne regiony kraju musiałoby być znacznie więcej.

Dwa powyższe sprawiają (nie zapominając o braku infrastruktury drogowej), że myślenie o rozwoju gospodarki morskiej to mrzonki. Kolejne rządy nie zrobiły NIC. Mamy w Gdańsku terminal kontenerowy, który aspiruje do bycia hubem na Bałtyku i w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Niestety bez rozwiniętego systemu transportu rzecznego, kolejowego i drogowego można o tym zapomnieć. Ludzie będą dalej bez pracy.


--
Pozdrawiam
Zakomar

Data: 2011-02-02 19:48:43
Autor: glang
TIR-y rozjad? polskie drogi
No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
zl ?

były do końca czerwca 2010.
pzdr
GL

TIR-y rozjad? polskie drogi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona