Data: 2011-01-23 12:32:43 | |
Autor: Karol Y | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła, a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku - http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
A ten...no cóż, na dokładkę - http://www.liveleak.com/view?i=9e7_1295713849 ;-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2011-01-23 11:39:30 | |
Autor: to | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
begin Karol Y
Jak to caĹkiem niedawno dyskusja o ciÄĹźarĂłwkach na letnich siÄ toczyĹa, Z takim Ĺadunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie majÄ raczej letnich tylko "caĹoroczne". -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-24 11:32:05 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-23 12:39, to wrote:
begin Karol Y Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-24 11:42:11 | |
Autor: Cavallino | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4d3d561a$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
On 2011-01-23 12:39, to wrote: Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga. |
|
Data: 2011-01-24 12:29:45 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d3d5782$0$2460$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4d3d561a$0$2502$65785112news.neostrada.pl... ale też jest bardziej bezwładny i zaryzykowałbym stwierdzenie, ze bardziej przybywa bezwładności niż przyczepności. Uważam, ze kierowca tira zrobił "wiecej niż fizyka pozwalała" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-24 15:22:24 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24 11:42, Cavallino wrote:
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ? Hmm.. może rajdówki powinni dociążać aby lepiej skręcały ? ;-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-24 15:54:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[piÄ tkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24, Yans van Horn <yans@no.spam> wrote:
Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ? Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-24 16:59:33 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24 15:54, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-01-24, Yans van Horn<yans@no.spam> wrote: Pusty zgoda. Ale częsciowo załadowany - zwłaszcza z rozkładem ładunku na przód będzie ruszał jeszcze lepiej. Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad. MZ gość miał bardzo dobrą reakcję, nie starał się hamować za wszelką cenę, tylko stosunkowo precyzyjnie i ciasno ominął (prawie) przeszkodę. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-24 18:02:33 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[piÄ tkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24, Yans van Horn <yans@no.spam> wrote:
Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na A to nie wiem, jakiegoś kierowcę TIRa podpytaj. Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad. W powyższym przypadku to koleś na 90% był mocno przeładowany... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-24 16:49:01 | |
Autor: Cavallino | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:
Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ? Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie puste tiry. |
|
Data: 2011-01-24 17:02:54 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news: To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów. Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie, ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości). -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-24 20:02:02 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze:
On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote: Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki? -- Karolek |
|
Data: 2011-01-24 21:44:28 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-24 20:02, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze: Widzisz, świat nie kończy się na banalnym i idealnym świecie podstawówki, gdzie tarcie jest liniową funkcją nacisku itp... A może uważasz, że będą tam charakterystyki zawieszenia ? A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany obciążenia w czasie tego manewru? Czy lepsze jest dodatkowe obciążenie zewnętrznych kół (wysoko punkt środka cieżkości i duże dynamiczne obciążenie) czy odwrotnie (nisko i mała zmiana) w kontekście jazdy po odmianach śniegu... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-25 07:39:40 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-24 21:44, Yans van Horn pisze:
Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki? Zacznij od podstawowej fizyki, naprawde doskonale tlumaczy to dlaczego sie dzieje tak, a nie inaczej. A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany Skonczysz fizyke z podstawowki, mozesz probowac zabrac sie za mechanike, srodki ciezkosci itd. Po co chcesz nauke zaczynac od dupy strony? -- Karolek |
|
Data: 2011-01-25 11:51:45 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25 07:39, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-24 21:44, Yans van Horn pisze: Aaa.. rozumiem. Czyli wzory tam znajdujące się zastąpią potrzebne dane ? :-D Jesteś wielki :-) A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany ROTFL z rana lepszy niż śmietana :-) Może dla odmiany napiszesz coś w temacie, o oświecony ? :-) Czy tez, to jest wszystko co potrafisz zaprezentować ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-25 13:18:14 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-25 11:51, Yans van Horn pisze:
Zacznij od podstawowej fizyki, naprawde doskonale tlumaczy to dlaczego A z jakimi danymi masz problem? z masa ciagnika, naczepy czy ladunku? Smieszne zadajesz pytania. Skonczysz fizyke z podstawowki, mozesz probowac zabrac sie za mechanike, Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie trzeba. I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie podstawowki czy gimnazjum. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-25 13:37:12 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25 13:18, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 11:51, Yans van Horn pisze: Tak, oczywiście.. potrzebna jest jedynie masa :-) Nie, nie mam ochoty tłumaczyć Ci tego co już, jak sam wspomniałeś, powinieneś wiedzieć. Skonczysz fizyke z podstawowki, mozesz probowac zabrac sie za mechanike, No to pochwal się: Gdzie się prezentowałeś ? :-) I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie Zadam Ci zatem trudne pytanie: W jakim celu bierzesz w tej dyskusji udział ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-25 15:50:22 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-25 13:37, Yans van Horn pisze:
A z jakimi danymi masz problem? z masa ciagnika, naczepy czy ladunku? A gdzie to wyczytales mlotku? Nie, nie mam ochoty No to pisz czego potrzebujesz, naprawde mnie to ciekawi, a tlumaczenia to zachowaj dla siebie. Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie Moze mam ci jeszcze zyciorys napisac... chyba sie z koniem na lby pozamieniales. I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie Ta dyskusja nie ma zadnego celu, bo twoje pytanie jest durne i do nieczego nie doprowadzi. Ja tylko delikatnie chcialem ci to uswiadomic. Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych wzorow z gimnazjum. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-25 15:32:43 | |
Autor: Massai | |
[piątkowo] TIRem prawie jak posznurku | |
Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 13:37, Yans van Horn pisze: Spec od prostych wzorów się znalazł. Proste zadanie - z górki jadą star i maluch. Na luzie. Który się bardziej rozpędzi na odcinku 300 metrów? No, mistrzu prostych wzorów z podstawówki? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-26 08:17:25 | |
Autor: Karolek | |
=?ISO-8859-2?Q?=5Bpi=B1tkowo=5D_TIRem_prawie_jak_po=3D?sznurku | |
W dniu 2011-01-25 16:32, Massai pisze:
Zaniedbujac opory toczenia i powietrza to rozpedza sie tak samo. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-26 19:48:02 | |
Autor: Yans van Horn | |
=?ISO-8859-2?Q?=5Bpi=B1tkowo=5D_TIRem_prawie_jak_po=3D?sznurku | |
On 2011-01-26 08:17, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 16:32, Massai pisze: ROTFL :-) Witaj prosty świecie podstawówki Karolka :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-27 11:20:53 | |
Autor: Massai | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 16:32, Massai pisze: Zaniedbajmy też siłę ciążenia, co się będziemy ograniczać. ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-27 20:22:26 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze:
Chyba nie wiesz o czym byla mowa. Wroc sie do postu, w ktorym hans van cos tam rozmyslal nad tym co bedzie jak ladunek zmniejszy sie o polowe, lub przesunie sie srodek ciezkosci... i odpowiedz nam wszystkim czy potrzebne sa skomplikowane wzory, aby sobie na to odpowiedziec. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-27 20:43:42 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
On 2011-01-27 20:22, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze: Jakbyś nie był tak ograniczony umysłowo, to może byś wiedział, że charakterystyka zdolności opon do przenoszenia obciążenia wzdłużnych i poprzecznych _NIE JEST_ funkcją liniową nacisku. Niech stracę, nawet Ci zacytuje: Vertical Loading Increasing the amount of vertical loading (weight or downforce) on a tire increases the available traction, but in a non-linear way. That is to say that as we increase loading on a tire, it will gain traction, but not in constant multiples. If a tire has "X" amount of traction with 400 pounds of load on it, the traction will be less than double as we apply 800 pounds of loading to it. The amount of traction will be something less than 2 times X. Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia opony wpływające na wielkść powierzchni styku z nawierzchnią. Dołóż do tego nieliniowe zachowanie podłoża jakim jest śnieg... Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma prostymi wzorkami z podstawówki :-) Idź już lepiej i nie grzesz więcej... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-27 21:55:59 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
W dniu 2011-01-27 20:43, Yans van Horn pisze:
Jakbys skonczyl cos wiecej niz podstawowke to bys wiedzial, ze pewne czynniki o znikomym wplywie mozna zaniedbac i sie to robi. Niech stracę, nawet Ci zacytuje: O wow, uwzglednij jeszcze sily Van der Waalsa, tez maja jakis wplyw :> Przyszło Ci jeszcze do główki, że należy również rozważyc odkształcenia LOL. jak wyzej, bierzesz pod uwage rzeczy malo istotne, a pomijasz te istotne. Zacznij od istotnych i zobaczysz, ze wszystko pasuje. Nie trzeba szukac dziury w calym. Faktycznie, tak jak usiłujesz udowodnić, calość da się opisać kilkoma Tak, tylko tymi prostymi wzorami masz prawo w tych warunkach operowac. Oczywiscie mozesz sobie uwzgledniac opony, areodynamike lamiacego sie skladu, oddzialywania miedzy atomami, promieniowanie kosmiczne, podczerwone i co ci tam jeszcze przyjdzie do glowki, tylko to nie ma sensu. Szkoda, ze twoj mozdzek tego nie ogarnia. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-29 14:34:57 | |
Autor: J.F. | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po | |
On Thu, 27 Jan 2011 20:43:42 +0100, Yans van Horn wrote:
Niech stracę, nawet Ci zacytuje: No tak. Milo przeczytac naukowa prawde. Ale tak mowiac szczerze to pare razy widzialem jak jezdza dostawczaki i busy po bialym .. albo maja wieksza przyczepnosc, albo wieksze jaja :-) ten "tir" z filmu, wszystkie inne z napedem na jedna os z pieciu, plugi sniezne - czy powyzsza teoria jest aby prawdziwa ? Ewentualnie jaki jest punkt wyjscia - bo moze "gorsza trakcja przy wiekszym obciazeniu" na tirowej oponie i tak jest lepsza od miejskiej osobowki. J. |
|
Data: 2011-01-28 07:34:13 | |
Autor: Massai | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
Karolek wrote:
W dniu 2011-01-27 12:20, Massai pisze: Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim zdaniem mają znikomy wpływ. W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ. Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu". Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-28 09:56:11 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po | |
W dniu 2011-01-28 08:34, Massai pisze:
Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim Czy znikomy, czy nie, to kwestia dyskusyjna, bo jak bedzie boczny wiatr wial z predkoscia 100km/h to wplyw na ciezarowke z naczepa moze miec istotny :> Postuluje, aby pomijac rzeczy, ktorych i tak nie jestesmy w stanie rozpatrzyc. W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać Nie, postuluje, aby nie brac pod uwage czynnikow, ktorych nie mozemy poznac na ta chwile. Tak jest wlasnie w przytoczonym przez ciebie przypadku, no chyba, ze jestes w stanie policzyc opory areodynamiczne, toczenia, momenty bezwladnosci itd. stara i malucha... ja takich danych nie posiadam. Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu Nie sa, ale tez w omawianym przypadku nie sa wymagane, ba, wrecz bledem jest stosowac jakies skomplikowane rozwazania tam gdzie nie jestes w stanie niczego, doslownie niczego dowiedziec sie na temat tych czynnikow. W takim wypadku nalezy sobie zadac pytanie, co ma glowny wplyw, jakie zmienne znasz. Zatem w takim przypadku mozemy tylko i wylacznie rozwazyc kwestie wplywu masy, jej rozkladu na poziomie podstawowym. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-25 23:01:47 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25 15:50, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 13:37, Yans van Horn pisze: Może w tym samym miejscu, skąd Ty czerpiesz swoje rewelacje ? :-) Nie, nie mam ochoty Twoją ciekawość mam głęboko w poważaniu :-) Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie Aż tak się tego wstydzisz ? No to wielki żal pseudo anonimku :-) I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na poziomie To Twoje zdanie, jak najbardziej masz do niego prawo :-) Natomiast Twoje właśnie zdanie i opinie mam prawo mieć w dupie :-) Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych Musisz się zdecydować: z podstawówki czy z gimnazjum ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-26 07:29:53 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-25 23:01, Yans van Horn pisze:
>> A gdzie to wyczytales mlotku? > > Może w tym samym miejscu, skąd Ty czerpiesz swoje rewelacje ? :-) > Jakie rewelacje? Nieprawda jest, ze pisales o odjechaniu z parkingu po kilkunastu sekundach, wiec ASB w zwiazku z tym jest be? >>> Nie, nie mam ochoty >>> tłumaczyć Ci tego co już, jak sam wspomniałeś, powinieneś wiedzieć. >> >> No to pisz czego potrzebujesz, naprawde mnie to ciekawi, a tlumaczenia >> to zachowaj dla siebie. > > Twoją ciekawość mam głęboko w poważaniu :-) > O wow, to mi dojebales matolku :P No tak, ale jak nie wiesz co ci jest potrzebne to nie dziwne, ze nie potrafisz sobie odpowiedziec na swoje pytania :> >>>> Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie >>>> trzeba. >>> >>> No to pochwal się: Gdzie się prezentowałeś ? :-) >> >> Moze mam ci jeszcze zyciorys napisac... chyba sie z koniem na lby >> pozamieniales. > > Aż tak się tego wstydzisz ? Niby dlaczego jedynym powodem mialby byc wstyd. Chyba tylko dlatego, ze ty bys bardzo tego chcial :> > No to wielki żal pseudo anonimku :-) > pseudo anonimku? ROTFL Chyba nie rozumiesz slow, ktorych uzywasz. >>>> I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na >>>> poziomie >>>> podstawowki czy gimnazjum. >>> >>> Zadam Ci zatem trudne pytanie: W jakim celu bierzesz w tej dyskusji >>> udział ? :-) >> >> Ta dyskusja nie ma zadnego celu, bo twoje pytanie jest durne i do >> nieczego nie doprowadzi. Ja tylko delikatnie chcialem ci to uswiadomic. > > To Twoje zdanie, jak najbardziej masz do niego prawo :-) Natomiast Twoje > właśnie zdanie i opinie mam prawo mieć w dupie :-) > A czy ja ci jakies prawo odbieram? Masz rowniez prawo byc imbecylem (wiekszosc ludzi skwapliwie z tego prawa korzysta). >> Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych >> wzorow z gimnazjum. > > Musisz się zdecydować: z podstawówki czy z gimnazjum ? :-) > Kiedys byla podstawowka, teraz gimnazjum, widac za mlody jestes, ze nie pamietasz. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-26 19:57:50 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-26 07:29, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-25 23:01, Yans van Horn pisze: A ja myślełem, że rozmawiamy o TIR'ach... a może chodzi Ci o TIR'a z ASB ? Nie przypominam sobie abym coś pisał na ten temat :-) >>> Nie, nie mam ochoty Dres już wyprałeś ? ;-) No tak, ale jak nie wiesz co ci jest potrzebne to nie dziwne, ze nie Nie jest istotne co wymienię :-) Ty i tak sprawnie uprościsz wszystko, do tego jednego wzoru, który znasz :-) >>>> Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie No już dobrze, dobrze :-) Nie wstydź się już :-) Nie będę Cię już pytał :-) > No to wielki żal pseudo anonimku :-) Tak ? :-) Wyjaśnij proszę zatem, co ono oznacza :-) >>>> I w zwiazku z tym nie musze wrzucac na grupe durnych zapytan na Oo.. większość ludzi jest imbecylami ? Współczuję Ci zatem tego z kim się zadajesz :-) >> Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych Widzę, że z historii również pała :-) Kiedyś, to również było gimnazjum :-))) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-26 21:07:13 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-26 19:57, Yans van Horn pisze:
On 2011-01-26 07:29, Karolek wrote: Zacznijmy od tego, ze chyba nie wiesz co to TIR. Druga sprawa, ze pisales o rewelacjach, jedna z nich nazwales wlasnie ta z watku o ASB. Czegos jeszcze nie ogarniasz? O wow, to mi dojebales matolku :P Nie puszczaj mi oczek pedale. Juz ci napisalem, ze to nie ten adres. No tak, ale jak nie wiesz co ci jest potrzebne to nie dziwne, ze nie Najpierw trzeba by umiec cokolwiek wymienic, w twoim przypadku to bedzie nie lada wyzwanie :> Niby dlaczego jedynym powodem mialby byc wstyd. Pytac mozesz ile chcesz, uzyskac odpowiedzi nie musisz, ale widac to dla ciebie nie pojete :P > No to wielki żal pseudo anonimku :-) Zajrzyj do SJP nieuku. > To Twoje zdanie, jak najbardziej masz do niego prawo :-) Natomiast Zapewne ty obracasz sie tylko w gronie wyzej wyksztalconych :P >> Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych Taki stary to ja nie jestem, ale skoro to pamietasz, znaczy sie moze demencja starcza cie juz dopadla i stad te bzdury, ktore tu wypisujesz. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-26 21:46:56 | |
Autor: Yans van Horn | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-26 21:07, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-26 19:57, Yans van Horn pisze: Ciężarówka jeżdżącą jako TIR (powyżej skrót myślowy) nie może mieć ASB ? ;-) Druga sprawa, ze pisales o rewelacjach, jedna z nich nazwales wlasnie ta Być może ty lubiesz mieszać śledziki z watą cukrową, ale ja jednak nie :-) O wow, to mi dojebales matolku :P Braki w twej wiedzy są zaiste ogromne :-) No tak, ale jak nie wiesz co ci jest potrzebne to nie dziwne, ze nie Możesz zostać przy tej wersji :-) Lepiej będzie Ci się będzie spało :-) Niby dlaczego jedynym powodem mialby byc wstyd. Wysil te kilka komórek: "Nie będę Cię już pytał" :-) > No to wielki żal pseudo anonimku :-) http://www.sjp.pl/pseudo Czyli musiałeś użyć słownika aby się dowiedzieć co to słowo znaczy, i uważasz, że to jedyne jego znaczenie ? :-))) Baza wiedzy o Tobie rośnie :-) Ciekawe co na to np. cząstki pseudo elementarne :-) > To Twoje zdanie, jak najbardziej masz do niego prawo :-) Natomiast Czyli według Ciebie istnieją dwa poziomy ? :-) Imbecyl albo osoba z wższym wykształceniem ? :-) >> Ale czego mozna wymagac od kogos, kto nie potrafi zastosowac prostych Zdecyduj się: jestem taki młody czy taki stary ? :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-27 08:10:40 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-26 21:46, Yans van Horn pisze:
Zacznijmy od tego, ze chyba nie wiesz co to TIR. Ale po co do tego mieszasz karnet TIR? Czy ta zmienna ma jakis wplyw na ASB? :P Druga sprawa, ze pisales o rewelacjach, jedna z nich nazwales wlasnie ta Widac masz rozdwojenie jazni, skoro w jednym watku potrafisz zaprzeczyc sobie samemu z innego watku :> Ale ja jednak traktuje ciebie i to co napiszesz jako nierozerwalna calosc i nie zapominam cos napisal w innym watku. O wow, to mi dojebales matolku :P Wow, i wyczytales to mistrzu z tych czterech zdan powyzej? Jestes niesamowity. Najpierw trzeba by umiec cokolwiek wymienic, w twoim przypadku to bedzie Jestem zmuszony zostac przy tej wersji, bo jak na razie nic madrego nie jestes w stanie pokazac. Niby dlaczego jedynym powodem mialby byc wstyd. To teraz ty wysil: "Pytac mozesz ile chcesz" Tak ? :-) Wyjaśnij proszę zatem, co ono oznacza :-) Nie musialem, ale jak musze to robie z niego uzytek, ty widac jestes uodporniony na wszelka wiedze. Ciekawe co na to np. cząstki pseudo elementarne :-) No napisz nam co na to te czastki :> Oo.. większość ludzi jest imbecylami ? Współczuję Ci zatem tego z kim Ciekawe wnioski wycigasz :P szkoda, ze tylko takie jakie tobie pasuja. Istnieje z cala pewnoscia poziom debila nie znoszacego krytyki i ty sie do niego zaliczasz. Widzę, że z historii również pała :-) Kiedyś, to również było gimnazjum Juz napisalem durniu. Skoro to pamietasz (nie z historycznych przekazow) to musisz byc taki stary. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-27 17:47:32 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Dnia Tue, 25 Jan 2011 13:18:14 +0100, Karolek napisał(a):
Ja juz na te tematy mialem okazje sie zaprezentowac i to tam gdzie trzeba. Ale zrozumieć już Ci się nie udało... Siła tarcia zalezy od rodzaju powierzchni oraz siły nacisku. Czyli rośnie proporcjonalnie do ciężaru pojazdu. Siła potrzebna do zmiany kierunku jazdy również... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-27 20:26:04 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-27 17:47, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Tue, 25 Jan 2011 13:18:14 +0100, Karolek napisał(a): I jak to sie ma do rzekomo skomplikowanych obliczen? -- Karolek |
|
Data: 2011-01-28 23:42:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Dnia Thu, 27 Jan 2011 20:26:04 +0100, Karolek napisał(a):
Ale zrozumieć już Ci się nie udało... Ano tak, że przyczepność to nie to samo, co siła tarcia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-29 09:26:34 | |
Autor: Karolek | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-28 23:42, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Thu, 27 Jan 2011 20:26:04 +0100, Karolek napisał(a): Czyli nijak. Tak myslalem, znowu bijesz piane i tyle. -- Karolek |
|
Data: 2011-01-24 20:18:42 | |
Autor: J.F. | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On Mon, 24 Jan 2011 16:49:01 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news: Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ? Ciagnik swoje wazy, pusta naczepa chyba sporo polepsza wspolczynnik trakcji zestawu ? J. |
|
Data: 2011-01-24 20:57:20 | |
Autor: Cavallino | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika Aż tak. Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym. Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym. |
|
Data: 2011-01-25 02:16:17 | |
Autor: Massai | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik. Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie mogą podjechać. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-25 11:03:29 | |
Autor: to | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
begin Massai
Jak pusta naczepa to i nacisk maĹy na siodĹo ktĂłre jest akurat nad osiÄ Pewnie nawet gorzej, bo ciÄ gnik ma caĹÄ masÄ skoncentrowanÄ na przodzie... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-25 11:58:36 | |
Autor: Yans van Horn | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25 03:16, Massai wrote:
Cavallino wrote:> Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią > napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie > mogą podjechać. To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że równomierne). A to jedynie przypadek ruszania. Inna sytuacje jest w trakcie manewrowania, bo znaczenie ma również zachowanie zawieszenia w trakcie zmiany obciążenia. Teoretycznie TIR powinien dobrze (najlepiej?) zachowywać się jadąc z obliczonym jako optymalny ładunkiem. Pytania jakiego rzędu to wartość: pełne dopuszczalne obciążenie? a może jakiś procent dopuszczalnego? Ciekaw jestem. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-25 13:07:01 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[piĹĄtkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25, Yans van Horn <yans@no.spam> wrote:
To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają (os X to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że równomierne). Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-25 13:26:32 | |
Autor: Yans van Horn | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-01-25, Yans van Horn<yans@no.spam> wrote: Ale skąd pewność ? Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem. Tylne koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-25 15:39:20 | |
Autor: Massai | |
[pištkowo] TIRem prawie jak posznurku | |
Yans van Horn wrote:
On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote: Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim? Tiry się zakopują na podjazdach. Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc. Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt wzniesienia - dużej masy zestawu. I tu owszem, można gdybać co wpłynie mocniej - duża masa ściągając zestaw w dół zbocza, czy większy nacisk zwiększający przyczepność kół osi napędowej. Ale nie takie drobiazgi jak opory na osiach. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-25 23:54:18 | |
Autor: Yans van Horn | |
=?ISO-8859-2?Q?=5Bpi=B9tkowo=5D_TIRem_prawie_jak_po=3D?sznurku | |
On 2011-01-25 16:39, Massai wrote:
Yans van Horn wrote: To czy ja coś widziałem lub nie, nie ma specjalnego znaczenia. Na szybko poszukałem i: http://www.youtube.com/watch?v=6eEbB3oc6CE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=omNY_dl7XuI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=IKQrIoHc89g&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=_Jek7-lV-Mo&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=qMTB7wsvgFA&feature=related Ja widzę conajmniej kilka zakopanych tirów na raczej płaskim terenie. Z ciekawości popytam kolegę, który jeździł nimi kilka lat po całej europie. Tiry się zakopują na podjazdach. Dlaczego zatem te cieżarówki utkneły ? Wzniesień tam nie widać. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-26 08:23:47 | |
Autor: Massai | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po==?ISO-8859-2?Q??sznurku | |
Yans van Horn wrote:
On 2011-01-25 16:39, Massai wrote: No właśnie - "raczej" płaskim. Tyle że nie płaskim
Ech, popatrz na pierwszy film. Jak kierowca wciska sprzęgło, widać ze zaczyna się staczać do tyłu. Na płaskim się stacza? Na filmach trudno zobaczyć niewielkie wzniesienie, a już takie wystarczy żeby łyse koła nie mogły wygenerować nawet takiej małej siły do podciągnięcia w pionie tych kilkunastu ton. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-26 20:13:16 | |
Autor: Yans van Horn | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po=?ISO-8859-2?Q?sznurku=? | |
On 2011-01-26 09:23, Massai wrote:
Tiry się zakopują na podjazdach. Zauważ, że te Tiry nie mogą jechać ANI do przodu ANI do tyłu. Skoro uważasz, że tam jest wzniesienie, to jednym kierunku powinien pojechać łatwiej - nic takiego nie widać. Jaki z tego wniosek ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-02-02 23:40:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On Mon, 24 Jan 2011, Yans van Horn wrote:
Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Nie było takiej tezy :) Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ? Wcale, ale za to "przebijalność", czyli zdolność do zniszczenia warstwy lodu rośnie i to wcale nie liniowo. Raczej mniej więcej w tym samym stopniu co zdolność do niszczenia nawierzchni (a przyjmuje się od trzeciej potęgi nacisku na oś w wersji skrajnie optymistycznej do piątej, a bywają opisy że i siódmej). Uszkodzony lód zamiast "dobrego" lodu, w odróżnieniu od uszkodzonego asfaltu występującego zamiast dobrego asfaltu, raczej sprzyja jeździe naprzód ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-01-25 06:34:33 | |
Autor: Filip KK | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
W dniu 2011-01-23 12:32, Karol Y pisze:
Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,Tu też było po sznurku (albo kresce). http://www.youtube.com/watch?v=_jGcmZ_5P4k Pewnie mieli farta i ktoś wyszedł cało z tego, bo gdyby była czołówka to by nie było co zbierać... |
|
Data: 2011-01-25 13:10:58 | |
Autor: MM | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
Dnia 23-01-2011 o 12:32:43 Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a):
Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła, a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku - http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs Wygląda na to że ten śnieg na jezdni nie jest ubity (prawie jak błoto pośniegowe) stąd TIR dobrze trzymał się drogi. Ostatnio miałem taką sytuację, jechałem po kostce brukowej "czarnej", przede mną zbliża wyjazd na drogę, trzeba tam skręcić o jakieś 70-80 stopni i od razu odbić (coś jak przejechanie na drugi pas). Droga lekko z górki, zaczynam hamować, a tu zonk, lód - zero hamowania, prędkość ok 20-30km/h a barierka się zbliża. Odpuściłem hamulec i przejechałem ten zakręt w uślizgu (chyba ESP zadziałał). Wydaje mi się ze gdybym hamował do końca to bym co najmniej uderzył kołami w krawężnik jak nie wpadł już na barierkę. Na filmie podobna sytuacja, TIRman po prostu nie hamował tylko przeleciał - tyle że przyczepność lepsza, no ale prędkość też większa... |
|
Data: 2011-01-25 13:15:44 | |
Autor: J.F. | |
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On Tue, 25 Jan 2011 13:10:58 +0100, MM wrote:
Dnia 23-01-2011 o 12:32:43 Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a): Z jakiegos jednak powodu zrobil sie tam maly korek a i tir jakos nie mogl zahamowac. No chyba ze nie chcial :-) Ostatnio miałem taką sytuację, jechałem po kostce brukowej "czarnej", przede mną zbliża wyjazd na drogę, trzeba tam skręcić o jakieś 70-80 stopni i od razu odbić (coś jak przejechanie na drugi pas). Droga lekko z górki, zaczynam hamować, a tu zonk, lód - zero hamowania, prędkość ok 20-30km/h a barierka się zbliża. Odpuściłem hamulec i przejechałem ten zakręt w uślizgu (chyba ESP zadziałał). Chyba nie - ABS z ESP nadal powinny pomagac :-) J. |
|
Data: 2011-01-29 14:10:24 | |
Autor: jack | |
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku | |
On Tue, 25 Jan 2011 13:10:58 +0100, MM wrote: >Dnia 23-01-2011 o 12:32:43 Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a): >> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła, >> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku - >> http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs > >Wygląda na to że ten śnieg na jezdni nie jest ubity (prawie jak błoto >pośniegowe) stąd TIR dobrze trzymał się drogi. Z jakiegos jednak powodu zrobil sie tam maly korek a i tir jakos nie mogl zahamowac. No chyba ze nie chcial :-) >Ostatnio miałem taką sytuację, jechałem po kostce brukowej "czarnej", >przede mną zbliża wyjazd na drogę, trzeba tam skręcić o jakieś 70-80 >stopni i od razu odbić (coś jak przejechanie na drugi pas). Droga lekko z >górki, zaczynam hamować, a tu zonk, lód - zero hamowania, prędkość ok >20-30km/h a barierka się zbliża. Odpuściłem hamulec i przejechałem ten >zakręt w uślizgu (chyba ESP zadziałał). >Wydaje mi się ze gdybym hamował do końca to bym co najmniej uderzył kołami >w krawężnik jak nie wpadł już na barierkę. Chyba nie - ABS z ESP nadal powinny pomagac :-) J. A tam sie czepiacie.Poprostu sie kierowcy czas pracy kończył. A jak powszechnie wiadomo jazda 4,5h i pauza 45min.rzecz świeta. Zapewne stoi sobie chłop na najblizszym parkingu. Pozdrowienia dla krokodyli. pozdro.jack -- |
|