[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

Data: 2011-01-25 13:10:58
Autor: MM
[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
Dnia 23-01-2011 o 12:32:43 Karol Y <karolyyy@o2.pl> napisał(a):

Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,  a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -  http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

Wygląda na to że ten śnieg na jezdni nie jest ubity (prawie jak błoto  pośniegowe) stąd TIR dobrze trzymał się drogi.

Ostatnio miałem taką sytuację, jechałem po kostce brukowej "czarnej",  przede mną zbliża wyjazd na drogę, trzeba tam skręcić o jakieś 70-80  stopni i od razu odbić (coś jak przejechanie na drugi pas). Droga lekko z  górki, zaczynam hamować, a tu zonk, lód - zero hamowania, prędkość ok  20-30km/h a barierka się zbliża. Odpuściłem hamulec i przejechałem ten  zakręt w uślizgu (chyba ESP zadziałał).
Wydaje mi się ze gdybym hamował do końca to bym co najmniej uderzył kołami  w krawężnik jak nie wpadł już na barierkę.
Na filmie podobna sytuacja, TIRman po prostu nie hamował tylko przeleciał  - tyle że przyczepność lepsza, no ale prędkość też większa...

Data: 2011-01-25 13:15:44
Autor: J.F.
[pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku
On Tue, 25 Jan 2011 13:10:58 +0100,  MM wrote:
[...]

Z jakiegos jednak powodu zrobil sie tam maly korek a i tir jakos nie
mogl zahamowac.

No chyba ze nie chcial :-)

[...]

Chyba nie - ABS z ESP nadal powinny pomagac :-)

J.

Data: 2011-01-29 14:10:24
Autor: jack
> [...]

>w krawężnik jak nie wpadł już na barierkę.

Chyba nie - ABS z ESP nadal powinny pomagac :-)

A tam sie czepiacie.Poprostu sie kierowcy czas pracy kończył.
A jak powszechnie wiadomo jazda 4,5h i pauza 45min.rzecz świeta.
Zapewne stoi sobie chłop na najblizszym parkingu.
Pozdrowienia dla krokodyli.
pozdro.jack

--

[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku