TK, BTE, bat

Data: 2015-04-26 16:14:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

  http://www.wprost.pl/ar/503651/TK-zainteresowal-sie-bankami-Znika-bat-na-kredytobiorcow/

  TK zainteresował się bankami. Znika" bat na kredytobiorców"

Ale szybko¶ć znikania jaka¶ taka nieduża... ;)

  Aby dać czas bankom na zmiany, trybunał zdecydował, że BTE zniknie za ponad rok.
  Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie musz± już się obawiać, że w razie
  problemów ze spłat± zobowi±zań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

  .
  .

  Podstawowe wyzwanie to sytuacja po 1 sierpnia 2016 r., gdy banki nie będ±
  już mogły wystawiać tytułu, a zaległo¶ć kredytowa powstanie u klienta,
  który zawarł umowę o kredyt i zgodził się na egzekucję BTE przed wyrokiem TK.

Data: 2015-04-26 07:32:51
Autor: nowyjestem
TK, BTE, bat
  Ta decyzja oznacza, że klienci banków nie musz± już się obawiać, że w razie
  problemów ze spłat± zobowi±zań za chwilę zapuka do ich drzwi komornik.

jedna z największych bzdur jakie czytałem w życiu.

po pierwsze - skoro znika BTE tzn. że aż do ostatniego dnia obowi±zywania
można go używać - a zatem s±dy zostan± wręcz zalane BTE-ami do przyklepania

po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzie¶ do końca przyszłego roku - bo s±dy musz± przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
wpłynięcia pozwu.

po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy o zapłatę
owszem, można. po czwarte - rozpanosza się weksle. Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim,
ale weksel w jakim¶ skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie
podmiotem zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

za dwa lata na grupie usenetowej ludzie zaczn± pytania:

- w jakim banku założę konto osobiste bez weksla?!

- jaki bank ma promocję konta osobistego z wekslem nieporęczonym?!

- co mam zrobić w przypadku gdy oszust prowadz±cy ajencję getin banku
zgłosił "kradzież" weksli doł±czonych do rachunków ror, a jaka¶ firma
przejeła te weksle powypełniała i ż±da zapłaty?!

a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

Data: 2015-04-26 17:12:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

<nowyjestem@poczta.pl> a18f7d26-3da8-4c62-ac2f-2d7a0278903f@googlegroups.com

[...]

Niekoniecznie. Jest jeszcze sporo czasu -- BTE może wrócić, zanim zniknie. ;)
Tak jest z VATem w paliwie. Co jaki¶ czas słychać o tym, że VAT wkrótce będzie
można odliczać, ale tuż przed wej¶ciem nowego prawa w życie -- następuje zmiana.
(oparta o derogację)

: po drugie nie po 1 sierpnia tylko gdzie¶ do końca przyszłego roku - bo s±dy
: musz± przemielić lawinę wniosków bankowych, a zapewne będzie liczyć się data
: wpłynięcia pozwu.

Tego nie wiem -- może data wystawienia BTE.

: po trzecie - brak BTE nie oznacza że nie można pozwać kredytobiorcy
: o zapłatę owszem, można.

Można. Gdyby nie było można -- każdy by wzi±ł i nie oddał. ;)
Chodzi chyba o to, że rolę banku przejmie ,,niezawisły'' s±d.

: po czwarte - rozpanosza się weksle.

Zawsze znajdzie się boczne przej¶cie do raju. ;)
Na tym polega prawo.

: Pół biedy weksel w banku nie-czarneckim, ale weksel w jakim¶
: skok-u pruszków czy innej instytucji zwanej ironicznie podmiotem
: zaufania publicznego... niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

Jak już napisałem wyżej -- nie można zamkn±ć drogi do zbawienia. ;)

[...]

Może nie będzie aż tak Ľle? -- może jednak BTE nie zniknie... ;)

: a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
: pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

I po 25 latach namiętnego obradowania co¶ uch_wali?...

-=-

Sejm rozpatruje pigułki po i przed, ale komorników nie temperuje.
Komornik w ¶wietle prawa może zaj±ć własno¶ć komu¶, kto nie jest
żadnym dłużnikiem, lecz powierzy (choćby na chwilę) swe mienie
dłużnikowi niezbyt sumiennemu!

    W szczególno¶ci Kowalski może wynaj±ć mieszkanie komu¶, kto nie będzie
    Kowalskiemu należycie płacił za ten wynajem, a gdy ów Kowalski kulturalnie
    (bez chłopaków z brzytwami) odda sprawę do s±du i wygra -- komornik zajmuje
    mieszkanie tegoż Kowalskiego, sprzeda je i ,,zwróci'' dług?... :)

Państwo polskie wprowadza coraz wyższe kary za wszystko i za nic zarazem,
aby obywatele (utrzymuj±cy to państwo ze swych podatków) żyli w notorycznym
lęku przed władz±, a władza -- by miała z czego rozpustnie żyć. :)

-=-

Niestety IMO s±d (przynajmniej białostocki) to gorsza ewentualno¶ć (czy
raczej -- osobisto¶ć) niż bank -- w rozpatrywaniu ewentualnego sporu.
Na razie z bankami jako¶ dogaduję się (mam nadzieję nawet na to, że
BZWBKKBSg przekaże na konto mojej matki 400 pln -- sprawę opisuję
na tej grupie chyba wystarczaj±co dokładnie) a z s±dem jest rozmowa
taka, jak ze ¶lepym o kolorach. IMO Idiokracja (film) nie pokazuje
przyszło¶ci. ;)

Data: 2015-04-27 15:00:11
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Co - wiecej - decyzja oznacza tylko ze Panstwo bedzie musialo zmienic prawo.
Zlikwiduje BTE, a ustanowi cos nowego ? Choc wtedy ryzykuje ponowna przegrana.

[...]

Weksle to chyba juz od dawna sa uzywane ?

a sejm państwa polskiego będzie obradował nad zakazem weksli
pracowniczych oraz weksli bankowo-kontowo-osobistych

No, w sumie to taki weksel stawia bank w pozycji uprzywilejowanej, wiec TK powinien tego zabronic :-)

A na razie to panstwo zrezygnowalo z wymogu wypelnienia weksla na blankiecie nieurzedowym, wiec mozna komus w pliku innych kartek wcisnac ...

J.

Data: 2015-04-27 15:29:28
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 15:00, J.F. pisze:
A na razie to panstwo zrezygnowalo z wymogu wypelnienia weksla na
blankiecie nieurzedowym,

Dwa błędy w tak krótkim fragmencie zdania:

1) jeśli z czegoś miało zrezygnować, to raczej z blankietu urzędowego, a
nie nieurzędowego

2) nie musiało nigdy rezygnować z powyższego, bo nigdy blankiet urzędowy
nie był obligatoryjny.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 16:41:44
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mhldk2$2vd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A owszem.

2) nie musiało nigdy rezygnować z powyższego, bo nigdy blankiet urzędowy
nie był obligatoryjny.

Moze i nie byl obowiazkowy, ale byl.
No i wtedy latwiej zauwazyc co sie podpisuje, i oszustwa utrudnione, i zmiana kwoty ...

J.

Data: 2015-04-27 17:52:44
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 16:41, J.F. pisze:
[...]

Jaka zmiana kwoty?

Jeśli chodzi o opłatę skarbową, to od weksla in blanco była stała (15zł,
czyli wg blankietu "do 15 000zł"), co w niczym nie uniemożliwiało wpisać
później większej sumy.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 18:08:25
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
[...]

No, jak ktos zero doda ..

Jeśli chodzi o opłatę skarbową, to od weksla in blanco była stała (15zł,
czyli wg blankietu "do 15 000zł"), co w niczym nie uniemożliwiało wpisać
później większej sumy.

Hm, skoro blankiet "do 15 tys", to juz przy 15001 chyba niewazny, a co dopiero przy 115 czy 150 tys ...

J.

Data: 2015-04-27 18:34:45
Autor: Kamil Jońca
TK, BTE, bat
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Je¶li chodzi o opłatę skarbow±, to od weksla in blanco była stała
(15zł,
czyli wg blankietu "do 15 000zł"), co w niczym nie uniemożliwiało
wpisać
póĽniej większej sumy.

Hm, skoro blankiet "do 15 tys", to juz przy 15001 chyba niewazny, a co
dopiero przy 115 czy 150 tys ...

Nie. To znaczy(ło) tylko , tyle, że można było dopłacić opłaty skarbowej
do odpowiedniej warto¶ci i egzekwować całe 115 tys.
KJ

Usually, when a lot of men get together, it's called a war.
-- Mel Brooks, "The Listener"

Data: 2015-04-27 18:56:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"Kamil "Jońca"" 87mw1tsf6i.fsf@alfa.kjonca

[...]

Chyba jednak tak -- weksel można wzbogacić ;) znaczkami.
Kiedy¶ tak było Nie wiem, jak jest teraz.

Data: 2015-04-27 20:12:17
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 18:34, Kamil Jońca pisze:
[...]

do odpowiedniej wartości i egzekwować całe 115 tys.

Nawet nie trzeba było dopłacić. Ba, nawet nie było takiej możliwości
(obowiązek opłaty skarbowej spoczywał na wystawcy, a nie
remitencie/posiadaczu weksla). PomijajÄ…c juĹĽ fakt, ĹĽe w wekslu in blanco
było to 15zł bez względu na jego późniejszą wartość.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 12:07:10
Autor: Kris
TK, BTE, bat
Z tego co ja pamiętam były druki wekslowe o różnych nominałach

Data: 2015-04-27 21:08:19
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 21:07, Kris pisze:
Z tego co ja pamiętam były druki wekslowe o różnych nominałach

To nie były nominały, tylko różne kwoty opłaty skarbowej (która potem w
żaden sposób nie ograniczała sumy samego weksla).

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 12:10:58
Autor: Kris
TK, BTE, bat
To o co chodzi z tym 15zł co wyżej pisałe¶?

Data: 2015-04-27 21:14:44
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 21:10, Kris pisze:
To o co chodzi z tym 15zł co wyżej pisałeś?

Od weksla zupełnego była opłata skarbowa 0,1% sumy wekslowej, od weksla
nie wymieniającego sumy (in blanco) - 15 zł bez względu na jego
późniejszą kwotę.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 20:10:48
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 2015-04-27 o 18:08, J.F. pisze:
[...]

To wówczas liczy się kwota słownie.

[...]

Źle myślisz.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-27 23:15:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"Liwiusz" mhlu39$mh3$1@node2.news.atman.pl

Jaka zmiana kwoty?

No, jak ktos zero doda ..

To wówczas liczy się kwota słownie.

Może być ,,wypełniony'' in blanco.

Data: 2015-04-27 18:08:24
Autor: Kamil Jońca
TK, BTE, bat
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Moze i nie byl obowiazkowy, ale byl.
No i wtedy latwiej zauwazyc co sie podpisuje, i oszustwa utrudnione, i
zmiana kwoty ...

Zaryzykowałbym twierdzenie wręcz odwrotne. Ludziom mogło się wydawać, że
to co podpisuj± to nie jest weksel ("no bo to była kartka papieru, a nie
oficjalny druk")
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Don't confuse things that need action with those that take care of themselves.

Data: 2015-04-27 17:10:47
Autor: nowyjestem
TK, BTE, bat
>po czwarte - rozpanosza się weksle. (...)
> niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

Weksle to chyba juz od dawna sa uzywane ?

do tej pory przy zawieraniu umowy konta osobistego
nie ż±dano weksla bo wystarczał BTE - jak będzie
w przyszło¶ci?!

Data: 2015-04-28 02:18:41
Autor: Robert Tomasik
TK, BTE, bat
W dniu 28-04-15 o 02:10, nowyjestem@poczta.pl pisze:
[...]

Weksle funkcjonowały w bankach i tego typu obrocie pod koniec lat 90-tych. Je¶li te weksle będ± wypełnione, to jeszcze jest mały problem. Pamiętam zdziwienie pracownika banku, jak uparłem się, że mogę im weksel dać, ale wypisuj±c trasata, kwotę i kilka innych rzeczy. Do dyrektora biegał. Dok±d ten weksel będzie choć szcz±tkowo opisany to wystawcę chroni poza prawem cywilnym karne za wypełnienie weksla in blanco niezgodnie z umow±.

Data: 2015-04-28 08:22:02
Autor: Liwiusz
TK, BTE, bat
W dniu 28-04-15 o 02:10, nowyjestem@poczta.pl pisze:
po czwarte - rozpanosza siÄ™ weksle. (...)
niekoniecznie musi być dużo lepszy od BTE

Weksle to chyba juz od dawna sa uzywane ?

do tej pory przy zawieraniu umowy konta osobistego
nie żądano weksla bo wystarczał BTE - jak będzie
w przyszłości?!

Weksle funkcjonowały w bankach i tego typu obrocie pod koniec lat
90-tych. Jeśli te weksle będą wypełnione, to jeszcze jest mały problem.
Pamiętam zdziwienie pracownika banku, jak uparłem się, że mogę im weksel
dać, ale wypisując trasata,

Też bym się dziwił, bo nie sądzę, abyś wystawiał weksel trasowany. Może
chodziło Ci o remitenta?

--
LIwiusz

Data: 2015-04-28 11:58:39
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Nie bardzo rozumiem - skoro masz umowe, to wypelnienie takiego calkiem nieopisanego jest chyba tak samo karalne, a nawet bardziej - bo wiecej mozna wpisac.

O ile wiem, to w przypadku kredytu bank nadal chce weksel, a przynajmniej niektore banki.

J.

Data: 2015-04-28 11:54:52
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6c3f3719-c49a-44af-ae8f-8e7d1688fe0b@googlegroups.com...
> [...]

Weksle to chyba juz od dawna sa uzywane ?

do tej pory przy zawieraniu umowy konta osobistego
nie ż±dano weksla bo wystarczał BTE - jak będzie

Ale dlaczego do zwyklego zalozenia konta mialby byc weksel ?
Zeby bank sobie mogl zalegle 15 zl oplat sciagnac ?

Do kredytu, limitu, karty kredytowej to tak.
Do czekow ewentualnie - sa jeszcze takie z gory potwierdzone ?

J.

Data: 2015-04-28 12:54:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"J.F." 553f58ec$0$2204$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Dlaczego do kredytu, limitu i karty kredytowej -- tak, do konta -- nie?
Zakładasz konto, więc zgadzasz się na naliczanie opłat i prowizji.
Tym samym bank udziela Ci kredytu. ;)

(; ¬li ludzie mówi± wówczas o strzyżeniu owiec, ale to ludzie Ľli. ;)

Przez 3 lata możesz uzbierać ze 2 stówy, do tego mog± doj¶ć
monity i inne koszty upomnień oraz odsetki ,,wzbogacone''
(bo od debetu nielegalnego) i inne kary...

Data: 2015-04-29 04:39:13
Autor: nowyjestem
TK, BTE, bat
Ale dlaczego do zwyklego zalozenia konta mialby byc weksel ?
Zeby bank sobie mogl zalegle 15 zl oplat sciagnac ?

a dlaczego dzi¶ do zwykłej umowy o najzwyklejszy ROR wpisuj± zgodę na BTE na np. 10.000zł?! (bank Inteligo)

Data: 2015-04-30 15:32:34
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f7afa40f-4ec9-44ca-8092-575c56f2ff98@googlegroups.com...
[...]

Dlaczego ... po pierwsze dlatego, ze my klienci d* jestesmy i podpisujemy nie czytajac i nie myslac :-)

Po drugie - wielu klientow jakis kredyt bedzie chcialo, limit, karte kredytowa - a wtedy taki zapis zasadny.

Po trzecie ... widac dobrze znaja swoj system i wiedza, ze u klienta moze nieautoryzowany debet powstac i sie zabezpieczaja :-)

J.

Data: 2015-05-01 03:07:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"J.F." 55422ef9$0$8373$65785112@news.neostrada.pl

Po drugie - wielu klientow jakis kredyt bedzie chcialo, limit,

Kto teraz daje limity za free? Lub za wisienki? ;)

Data: 2015-04-27 19:01:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"J.F." 553e32dc$0$2190$65785112@news.neostrada.pl

No, w sumie to taki weksel stawia bank w pozycji uprzywilejowanej, wiec TK powinien tego zabronic :-)

IMO bank zawsze jest w pozycji uprzywilejowanej. Ale IMO nie można
zlikwidować banków, bo kto by nas karmił wisienkami i orzeszkami? ;)

Data: 2015-04-28 18:07:29
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Rownouprawnienie to rownouprawnienie - deponujesz pieniadze, to bank ma Ci weksel wystawic :-)

J.

Data: 2015-04-28 23:13:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"J.F." 553fb042$0$8372$65785112@news.neostrada.pl

Rownouprawnienie to rownouprawnienie - deponujesz pieniadze, to bank ma Ci weksel wystawic :-)

Powiedz to bankom -- ale w swoim imieniu, nie w ,,naszym''.

--
¶rodnaw czw pi± sob nie pon wto ¶ro czwarteknawoz pi± sob nie pon wto ¶ro czw pinawóz sob nie pon wto
[PL]345 326 316 306 300 292 286 279 277¶cięcie356 332 320 311 297 296 290 285 280 356 329 318 310 303

Data: 2015-04-29 08:50:39
Autor: J.F.
TK, BTE, bat
Dnia Tue, 28 Apr 2015 23:13:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 553fb042$0$8372$65785112@news.neostrada.pl
Rownouprawnienie to rownouprawnienie - deponujesz pieniadze, to bank ma Ci weksel wystawic :-)
Powiedz to bankom -- ale w swoim imieniu, nie w ,,naszym''.

Czemu, nie chcialbys dochodzic swoich pieniedzy przez komornika a nie
czekac az bank je laskawie zwroci/wyplaci/przeleje ? :-)

Pomysl nie jest taki nowy. Juz tak bylo, ze wplacales do banku pieniadze, a bank wydawal Ci "bank note". Kto ma funta brytyjskiego pod reka - nadal tam jest napis
"I promise to pay the sum of xx pound sterling" ?

Banknot to tylko papier, prawdzify funt jest ze zlota :-)

J.

Data: 2015-04-29 17:51:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TK, BTE, bat

"J.F." 3nc3ax0ndjub$.1on29pvqsqjlg.dlg@40tude.net

Czemu, nie chcialbys dochodzic swoich pieniedzy przez komornika
a nie czekac az bank je laskawie zwroci/wyplaci/przeleje ? :-)

Bo znani mi sędziowie s± przygłupami pazernymi na forsę, podczas
gdy banki na razie postrzegam jako instytucje pracuj±ce poprawnie.

To IMO jasne. :)

-=-

Wg białostockich s±dów:

   wypukliny kr±żków międzykręgowych kręgosłupa

to inaczej

   skolioza kręgosłupa.

-=-

Taki s±d ma być arbitrem pomiędzy mn± a bankiem?

-=-

Tenże s±d (na razie tylko adwokat? -- niby) uważa, iż polskie
(i międzynarodowe) normy dotycz±ce wentylacji mieszkań nie
obowi±zuj± na ,,moim'' osiedlu. :)

Ten s±d gubi zał±cznik i nie chce nowego (takiego samego
pod względem tre¶ci) w miejsce zagubionego zał±cznika.

--
¶rodnaw czw pi± sob nie pon wto ¶ro czwarteknawoz pi± sob nie pon wto ¶ro czw pinawóz sob nie pon wto ¶ro
[PL]345 326 316 306 300 292 286 279 277¶cięcie356 332 320 311 297 296 290 285 280 356 329 318 310 303 296 przekwita

TK, BTE, bat