TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?

Data: 2009-04-07 19:37:15
Autor: robertcb
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6476291,Karanie_rowerzystow_tak_
jak_kierowcow_jest_zgodne.html

Posłowie,senatorzy,sędziowie, cały rząd - tworzą prawo o ruchu drogowym dostosowane dla pojazdów samochodowych, a dyskryminujące rowerzystów w ruchu drogowym - powód? Wszyscy wyżej wymienieni są kierowcami, ale nie są rowerzystami, choć zdarza się im być pieszymi.
A taki kierowca nierowerzysta na ogół nienawidzi rowerzystów bo przeszkadzają mu w szybkiej jeździe. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Jak dla mnie to sprawa powinna znaleźć finał w Strassburgu.

Data: 2009-04-07 19:51:03
Autor: Tomasz Pyra
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Jak dla mnie to sprawa powinna znaleźć finał w Strassburgu.

Rzondamy prawa do jazdy na promilach!!!!1111jedenjedenjeden :)

Data: 2009-04-07 19:59:54
Autor: robertcb
> [...]

> Jak dla mnie to sprawa powinna znaleźć finał w Strassburgu.

Rzondamy prawa do jazdy na promilach!!!!1111jedenjedenjeden :)

Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i rowerzysty jest idiotyzmem.

Data: 2009-04-07 18:37:13
Autor: jb
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):
Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i rowerzysty jest idiotyzmem.

To wszystko w porządku, bo przewidziane kodeksem kary nie są jednakowe.

Data: 2009-04-07 20:14:20
Autor: Cavallino
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1562.0000044e.49db949anewsgate.onet.pl...
> [...]

Rzondamy prawa do jazdy na promilach!!!!1111jedenjedenjeden :)

Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i rowerzysty

Zgadza się.
Samochód sam się z siebie nie przewróci na drogę gdy właściciel jest pod wpływem.

Data: 2009-04-07 23:40:45
Autor: Maciej
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Zgadza się.
Samochód sam się z siebie nie przewróci na drogę gdy właściciel jest pod wpływem.

Ja idę dalej - Pijany pieszy jest tak samo niebezpieczny jak pijany rowerzysta! To powiedz cwaniaku o co tu idzie????
Jak wypiję piwko i jadę sobie chodnikiem to ok. Jak wypiję osiem to nie wsiądę na rower bo sie nie da! A do samochodu się da.
Kretynizm i moim zdaniem walenie finansowe w dupę. Trzeba znaleść niszę. Zobacz ile pieniędzy jest w naszych pijanych rowerzystach. A to że większość śpi w rowie albo zgubi rower to inna sprawa. Jaki jest odsetek wypadków spowodowanych przez pijanych rowerzystów w porównaniu z pijanymi pieszymi, wiesz?  Przepraszam, że akurat Tobie odpisuję bo jest Was więcej ale może zajmijta się święceniem jajek albo pomaganiem umierającym dzieciom a nie mnożeniem problemów na których można zarobić.

Data: 2009-04-08 01:44:54
Autor: olleo
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kiero wców - będzie Strassburg?
Jak wypiję piwko i jadę sobie chodnikiem to ok. Jak wypiję osiem to nie
wsiądę na rower bo sie nie da! A do samochodu się da.

Nie mam nic przeciwko penalizacji jazdy po pijaku rowerem po drogach
publicznych, sprzeciw moj budza za to sprawy:

1. penalizacja za jazde po spozyciu rowerem po chodnikach, sciezkach i
drogach niepublicznych
2. odebranie PRAWA JAZDY KAT. B za jazde ROWEREM
3. wysokosc kary za jazde po spozyciu

W zeszlym roku kolega z pracy dostal 1 rok wiezienia w zawiasach oraz
zostalo mu odebrane prawo jazdy chyba na 2 lata - wszystko za jazde
rowerem po 2 piwach (facet rosly, ponad 190cm, blisko 100kg wagi,
efekt spozycia 2 piw niezauwazalny) o godz. 2 nad ranem po chodniku.

Czy kara byla adekwatna do szkodliwosci spolecznej czynu?
--
Olleo

Data: 2009-04-08 12:02:01
Autor: Szop
[...]

Nie. Powinien pójść do PIEKŁA NA ZAWSZE.

Data: 2009-04-08 11:09:47
Autor: Mark
Dnia Tue, 7 Apr 2009 23:40:45 +0200, Maciej napisał(a):

Ja idę dalej - Pijany pieszy jest tak samo niebezpieczny jak pijany rowerzysta! To powiedz cwaniaku o co tu idzie????

Klamstwo rozpowszechniane przez fanboyow cyklistow.
Pieszy NIE jest takim samym zagrozeniem jak rowerzysta, gdzyz z zalozenia
NIE jest uczestnikiem ruchu - porusza sie po chodniku, a nie po drodze na
ktorej panuje ruch samochodowy.
A sytuacje *szczegolne*, jak np nagle wtargniecie na ulice i spowodowanie
wypadku, sa tez szczegolnie rozpatrywane przez sady, natomiast nie sa regula
bo pieszy to nie uczestnik ruchu. A rowerzysta tak, przeciez ciagle sie
kloca milosnicy bicykli ze maja takie same prawa na ulicy, tak? To jak maja
takie same prawa to i kary tez.

--
Mark

Data: 2009-04-08 11:19:54
Autor: Ludek Vasta
Mark wrote:
Pieszy NIE jest takim samym zagrozeniem jak rowerzysta, gdzyz z zalozenia
NIE jest uczestnikiem ruchu - porusza sie po chodniku, a nie po drodze na
ktorej panuje ruch samochodowy.

Rozumiem, ze pieszy nie jest takim samy zagrozeniem jak rowerzysta. Ale z kolei rowerzysta nie jest takim samym zagrozeniem jak kierowca samochodu osobowego lub nawet ciezarowego, nie?

A czy pieszy jest, czy nie jest uczestnikiem ruchu... Znalazlem informacje na stronie policji, ze pieszy to niechroniony uczestnik ruchu drogowego, patrz http://www.slubice.lubuska.policja.gov.pl/serwis_informacyjny/aktualnosci/niechroniony_uczestnik_ruchu_drogowego
Jak mam pogodzic Twoje twierdzenie z informacja na stronie policji?

Ludek

Data: 2009-04-08 11:42:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ludek Vasta" <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grhq94$gdk$1news.onet.pl...
Mark wrote:
[...]

Zależy dla kogo.
Dla siebie jest może nawet większym.

Data: 2009-04-08 12:27:17
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:

[...]

Ale to już jego prywatny problem.

Chcesz wrócić do kar więzienia dla niekompetentnych samobójców? ;->

Data: 2009-04-08 14:17:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:5paua6-u4i.ln1ncc1701.lechistan.com...
Cavallino pisze:

[...]

Nie, bo sam się później nie leczy, rodzina chce zasiłek pogrzebowy, kierowca który przejechał debila ma nieprzyjemności itd.

Data: 2009-04-08 22:57:19
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:

[...]

A teraz wyjaśnij, czym się różni przewrócenie pod koła jadącego
samochodu człowieka z rowerem oraz człowieka bez roweru. Pod względem
wymienionych przez ciebie kosztów i problemów.

Data: 2009-04-09 10:40:00
Autor: Cavallino
[...]

A teraz wyjaśnij jakie są szanse, że rowerzysta przewróci się pod koła i idący po chodniku pieszy przewróci się pod koła.

Gdyby pedalarze tak chętnie nie pchali sie na drogi nie byłoby problemów.

Data: 2009-04-10 12:45:07
Autor: Maciej
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
A teraz wyjaśnij jakie są szanse, że rowerzysta przewróci się pod koła i idący po chodniku pieszy przewróci się pod koła.

Oj chyba nie byłeś nigdy nawalony. A jak nie byłeś to nie dyskutuj.

Data: 2009-04-10 13:01:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciej" <mcbartus@wp.wp.pl> napisał w wiadomości news:grn8ha$fq7$1nemesis.news.neostrada.pl...
A teraz wyjaśnij jakie są szanse, że rowerzysta przewróci się pod koła i idący po chodniku pieszy przewróci się pod koła.

Oj chyba nie byłeś nigdy nawalony.

Wiesz co to jest rachunek prawdopodobieństwa?
Czy jezdni od chodnika nie odróżniasz?

Data: 2009-04-11 16:42:40
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:

A teraz wyjaśnij jakie są szanse, że rowerzysta przewróci się pod koła i
idący po chodniku pieszy przewróci się pod koła.

Cóż, w okolicy jest jedna czy dwie osoby nadużywające alkoholu.

Póki co na ulicy zalegała tylko jedna baba. Piesza. Dwa razy.

Rowerzystów - zero.

Gdyby pedalarze tak chętnie nie pchali sie na drogi nie byłoby problemów.

Aha. "Pedalarze"... Cóż, ciężko od palanta twojego pokroju oczekiwać
choćby prób obiektywnego myślenia.

Data: 2009-04-11 21:03:43
Autor: Cavallino
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kier owców - będzie Strassburg?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:

ciężko od palanta mojego pokroju oczekiwać
choćby prób obiektywnego myślenia.

Nie da się ukryć.

Data: 2009-04-11 23:09:23
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:
[...]

Przynajmniej zaczynasz dostrzegać swój problem.

Aha: masz też dziwny problem z poprawnym cytowaniem. Bardzo się
dopraszasz o naukę, jak tego w przyszłości unikać.

Data: 2009-04-12 10:46:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4hd7b6-dps.ln1ncc1701.lechistan.com...
Cavallino pisze:
[...]

Przynajmniej zaczynam dostrzegać swój problem.

Wątpię.
Takie coś jak Ty jest niereformowalne.

I do tego zakłamane - miało nie odpowiadać na moje posty, ale zamozaparcia wystarczyło na kilka dni.

Data: 2009-04-12 12:02:06
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:
[...]

I ty masz czelność, skurywysynu, pisać o zakłamaniu? Fałszujesz cytaty,
a to już kwalifikuje cię na kandydata do cancelbota. To po pierwsze.

Po drugie filtry z Thunderbirdzie są osobne dla każdej grupy dyskusyjnej.

Data: 2009-04-12 13:16:32
Autor: Marek K
TK: Możnakarać pijanych rowerzystó w jak kierowców - będzie Strassburg?
Cavallino wrote:

I do tego zakłamane

Jak na razie to ty kłamiesz, manipulując treścią cytatów.
UBecki smród od tych manipulacji idzie na kilometr.

M.

Data: 2009-04-12 14:14:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek K" <m_krym@WYWALTOos1.kappa.pl> napisał w wiadomości news:49e1cd90$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

I do tego zakłamane

Jak na razie to ty kłamiesz, manipulując treścią cytatów.

Wolisz wzajemne obrzucanie się błotem?
To sobie to rób.
Ale mnie w to nie mieszaj.

Jego własne słowa odrzucone mu w twarz w zupełności wystarczą.

UBecki smród od tych manipulacji idzie na kilometr.

To tak jak z Twojego mózgowia....

Data: 2009-04-12 22:07:50
Autor: Marek K
Cavallino wrote:

[...]

To może napisz je wyraźnie od siebie a nie przekręcaj wypowiedzi innych.

UBecki smród od tych manipulacji idzie na kilometr.

To tak jak z Twojego mózgowia....

Coraz lepiej ci idzie, w IPN czekają na takich.

M.

Data: 2009-04-12 22:54:42
Autor: Cavallino
[...]

Ale właśnie o to chodzi, że to mają być jego słowa, a nie moje.
Nie mam zamiaru bawić się w eskalację chamstwa.
A zmiana cytatu jest na tyle wyraźna, że nikt nie ma wątpliwości iż nastąpiła, a jak ma to sobie sprawdzi.
Z kolei delikwentowi szybko się nudzą jego własne wyzwiska i po kilku próbach daje sobie spokój.

Pomyśl logicznie, naprawdę wolałbyś tasiemca na 20 postów z samymi wyzwiskami?

Data: 2009-04-12 23:19:40
Autor: Marek K
Cavallino wrote:

A zmiana cytatu jest na tyle wyraźna, że nikt nie ma wątpliwości iż nastąpiła, a jak ma to sobie sprawdzi.

Zmiana jednej litery, jest najmniej wyraźną zmianą.
I jej intencją jest manipulacja.

M.

Data: 2009-04-12 23:28:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek K" <m_krym@WYWALTOos1.kappa.pl> napisał w wiadomości news:49e25aec$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

A zmiana cytatu jest na tyle wyraźna, że nikt nie ma wątpliwości iż nastąpiła, a jak ma to sobie sprawdzi.

Zmiana jednej litery, jest najmniej wyraźną zmianą.
I jej intencją jest manipulacja.

Nazywaj sobie jak chcesz.

Ja swoje intencje wyjaśniłem, uważam że tak jest ZDECYDOWANIE lepiej (dla grupy), zmieniać taktyki wobec chamów nie zamierzam.
Czytać mnie nie musisz.
Możesz się skupić tylko na wczytywaniu się w chamstwo Ławy, które jak widać Ci nie przeszkadza.

Data: 2009-04-12 23:34:29
Autor: Marek K
Cavallino wrote:

Możesz się skupić tylko na wczytywaniu się w chamstwo Ławy, które jak widać Ci nie przeszkadza.

Znowu próba manipulacji.
Jednak mentalność ubecka zwycięża u ciebie.

M.

Data: 2009-04-13 10:45:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek K" <m_krym@WYWALTOos1.kappa.pl> napisał w wiadomości news:49e25e65$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

Możesz się skupić tylko na wczytywaniu się w chamstwo Ławy, które jak widać Ci nie przeszkadza.

Znowu próba manipulacji.

Nie - ocena faktów.
Nie zjechałeś go z góry na dół za chamstwo - ergo: nie przeszkadza Ci.

Jednak mentalność ubecka zwycięża u ciebie.

Aha, czyli chcesz sobie tylko popyskować?
No to rób sobie to ze swoim idolem w kiblu.
PLONK WARNING

Data: 2009-04-14 00:38:11
Autor: Marek K
Cavallino wrote:

Nie - ocena faktów.
Nie zjechałeś go z góry na dół za chamstwo - ergo: nie przeszkadza Ci.

No teraz to klasycznie ubecko pojechałeś
- kto nie jest z nami, jest przeciwko nam.

A dopuszczasz do siebie myśl, że chamstwo może mi mniej przeszkadzać
niż kłamstwa i manipulacje ?

M.

Data: 2009-04-14 05:22:43
Autor: Andrzej Lawa
Marek K pisze:
Cavallino wrote:

[...]

Zwłaszcza że jeśli komuś przeszkadza mój sposób wypowiedzi, to może
sobie ustawić filtr - ja identyfikatora nie zmieniam.

Należy też odróżnić chamstwo od nadmiaru szczerości ;)

Data: 2009-04-14 10:22:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek K" <m_krym@WYWALTOos1.kappa.pl> napisał w wiadomości news:49e3bed8$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

Nie - ocena faktów.
Nie zjechałeś go z góry na dół za chamstwo - ergo: nie przeszkadza Ci.

No teraz to klasycznie ubecko pojechałeś

Dosyć już tych epitetów.
PLONK

Data: 2009-04-13 02:11:17
Autor: Andrzej Lawa
Cavallino pisze:

Zmiana jednej litery, jest najmniej wyraźną zmianą.
I jej intencją jest manipulacja.

Nazywaj sobie jak chcesz.

Ja swoje intencje wyjaśniłem,

Tak się teraz tłumacz, kłamco bez honoru.

Data: 2009-04-08 16:16:26
Autor: SDD
[...]

No wlasnie.  Jak to u Was jest? Moze wódy sie nie chla, jak tutaj, ale
przeciez Wy, Czesi, tez piwa za kolnierz nie lejecie :)
Jak u Was jest z pijanymi rowerzystami?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-08 16:17:41
Autor: Ludek Vasta
TK: Mo
SDD wrote:
No wlasnie.  Jak to u Was jest? Moze wódy sie nie chla, jak tutaj, ale przeciez Wy, Czesi, tez piwa za kolniez nie lejecie :)
Jak u Was jest z pijanymi rowerzystami?

Pisalem o tym 24.09.2006, wiec zacytuje siebie: "w Czechach kilka dni temu w radiu (w specjalistycznej audycji auto-moto) bylo podobne pytanie, a redakcja ustalila, ze sprawa (podobno) jest prosta: nie grozi utrata prawa jazdy, bo jadac na rowerze, nie wykonujesz czynnosci, do ktorej zostalo wydane prawo jazdy."

Od tego czasu chyba nic sie nie zmienilo w czeskim prawie.

Ludek

Data: 2009-04-08 16:22:04
Autor: SDD
TK: Mo

Użytkownik "Ludek Vasta" <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gribnf$edv$1news.onet.pl...

[...]

No wiec wlasnie.
Raz, ze pijany rowerzysta to tam taka abstrakcja, ze tylko teoretyczni emozna ustalac,
dwa - ze i podejscie normalne :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-08 12:02:21
Autor: Budzik
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Użytkownik Mark tajny@adres.w.pl ...

[...]

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu od rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Data: 2009-04-08 12:27:47
Autor: jureq
Dnia Wed, 08 Apr 2009 12:02:21 +0000, Budzik napisał(a):

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu
od rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Ależ rozróżnia. Prowadzący rower po chodniku jest traktowany jako pieszy.

Data: 2009-04-08 13:02:51
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Apr 2009 12:27:47 +0000, jureq napisał(a):

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu
od rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Ależ rozróżnia. Prowadzący rower po chodniku jest traktowany jako
pieszy.

Prowadzący to nie poruszający się ;-)
Tak, co do zasady poruszający się dostaje mandat ;)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-10 12:47:33
Autor: Maciej

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.08.13.02.51rudak.org...
[...]

A jak jest leżący to jest pełzający. Tak czy srak się porusza. No chba że umarł z przepicia :)))

Data: 2009-04-08 13:53:18
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu
od rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Ależ rozróżnia. Prowadzący rower po chodniku jest traktowany jako pieszy.

Uscislijmy - co masz na mysli mowiac prowadzacy?
I zeby od razu doprecyzowac - ja mowiłem o rowerzystach jadacych po chodniku.

Henry Louis Mencken

Data: 2009-04-08 14:18:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu od
rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Rozróżnia.
Ten na chodniku podpada pod mandat. ;-)

Data: 2009-04-08 13:53:19
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem
ruchu od rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Rozróżnia.
Ten na chodniku podpada pod mandat. ;-)
oj, oj, oj - chyba zbytnio generalizujesz.
Jest wiele, wiele, wiele miejsc i okolicznosci gdzie rowerem mozna bez mandatu jezdzic po chodniku - napewno o tym wiesz...

"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

Data: 2009-04-08 16:02:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:08042009.576D680Abudzik61.poznan.pl...
[...]

Skup się na meritum, a nie szukaj dziury w całym.
Zwłaszcza jak widzisz smile na końcu zdania.
Wkurza mnie, to że jak od razu nie napisze się czarno na białym wszystkich klauzul i wyjątków (a nawet się nad tym zastanawiałem, ale lenistwo zwyciężyło), to od razu ktoś zamiast wypowiadać się na temat, zaczyna doszukiwać się tych wyjątków.

Jest wiele, wiele, wiele miejsc i okolicznosci gdzie rowerem mozna bez
mandatu jezdzic po chodniku - napewno o tym wiesz...

Wiem.
I co to zmienia?

Data: 2009-04-11 09:26:31
Autor: olleo
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kiero wców - będzie Strassburg?
> to dlaczego prawo nie rozroznia rowerzysty bedacego uczestnikiem ruchu od
> rowerzysty poruszajacego sie po chodniku?

Rozr nia.
Ten na chodniku podpada pod mandat. ;-)

Nieprawda. Jak opisywalem, kumpel za jazde rowerem po spozyciu po
chodniku dostal wyrok wiezienia w zawiasach oraz utrate prawka na 2
lata.
--
Olleo

Data: 2009-04-11 17:12:55
Autor: Budzik
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Użytkownik  olleo@tlen.pl ...

> [...]

Nieprawda. Jak opisywalem, kumpel za jazde rowerem po spozyciu po
chodniku dostal wyrok wiezienia w zawiasach oraz utrate prawka na 2

no przeciez nie o to chodziło...
Cavallino pisał o zasadzie obowiązujacej dla trzezwych - dodac trzeba ze na szczescie w wiel miejscach i w sporym przedziale czasowym ta zasada nie obiwazuje.

Data: 2009-04-11 21:08:40
Autor: Cavallino
[...]

Powinno jej w ogóle nie być, a w zamian zakaz wjazdu na jezdnię.

Data: 2009-04-11 21:12:41
Autor: Budzik
[...]

dosc czesto zgadzam sie z twoimi pogladami.
to zdecydowanie nie jest jedna z takich sytuacji.

"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić,  odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić,  i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło."  Stephen King

Data: 2009-04-12 00:22:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:11042009.1C51D572budzik61.poznan.pl...
[...]

A co, za dużo kłopotów w rowerowaniu byś miał? ;-)
Za to byłbyś bezpieczniejszy.

W końcu tak nawołujecie, że chcecie być traktowani jak pieszy - ale rozumiem, że dotyczy to TYLKO przywilejów, obowiązki już się nie podobają? ;-)
Typowe.

Na jazdni jechać tak, bo prawo czasem pozwala, ale jak już to samo prawo nakazuje usuwać się podczas wyprzedzania, to już nie pasuje.....

Data: 2009-04-12 07:27:42
Autor: Budzik
[...]

Gdybym nie mogl jezdzic po ulicach - tak, w celach komunikacyjnych przestałbym korzystac z roweru.

Za to byłbyś bezpieczniejszy.

Tu 100% zgoda.
Napisałbym nawet ze najbezpieczniejszy byłbym nie wychodzac z domu, ale LION twierdzi cos innego...

W końcu tak nawołujecie, że chcecie być traktowani jak pieszy - ale rozumiem, że dotyczy to TYLKO przywilejów, obowiązki już się nie
podobają? ;-)
Typowe.

My, wy? No co ty - wróciłes kilka lat w mentalnosci?
Ja nie nawoluje zeby rowerzysta był traktowany jak pieszy - ja nawoluje zeby nie był traktowany jak kierowca samochodu!

Na jazdni jechać tak, bo prawo czasem pozwala, ale jak już to samo
prawo nakazuje usuwać się podczas wyprzedzania, to już nie pasuje.....

Wiem, ze sie zdziwisz, ale nigdy nie trafiłem na rowerzyste, ktorego nie mógłbym wyprzedzic, a przypominam - tylko w takim przypadku mialby on obowiazek usunąc się z drogi.
Potrafi sobie taka sytuacje wyobrazic, ale zdarzaja sie one niezwykle rzadko.

"Czy ty jesteœ normalny, czy tylko listonoszem?"
by Jenka

Data: 2009-04-12 10:51:49
Autor: Cavallino
[...]

Po chodniku to byłby nie honor?

[...]

Tak - WY.
Rowerzyści, zwłaszcza rowerzyści walczący.

Data: 2009-04-12 11:42:58
Autor: Budzik
[...]

honor? Ja rozpatruje to w kontekscie wygody. Jazda po chodniku to co kawałek przejscia dla pieszych, nierównosci, nieprzewidywalni piesi itd.

[...]

w nastepnym zdaniu napisałem ci z ja do tego nie nawoluje, wiec nie wiem jak sie odniesc do twojej wypowiedzi. Najprawdopodobniej chciałes ja umiescic w odpowiedzi na post kogos innego. --
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2009-04-13 09:18:27
Autor: Maciej
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
W końcu tak nawołujecie, że chcecie być traktowani jak pieszy - ale rozumiem, że dotyczy to TYLKO przywilejów, obowiązki już się nie podobają? Na jazdni jechać tak, bo prawo czasem pozwala, ale jak już to samo prawo nakazuje usuwać się podczas wyprzedzania, to już nie pasuje.....

No to poruszać rowerzystów jak pieszych. Gdzie nie ma chodnika to obowiązkowo jazda lewą stroną. I po sprawie.
Poza tym rower jest nie przystosowany do jazdy po ulicach (jak np motocykl) nie ma migaczy, stopu, często lusterek. Nie można więc traktować tak samo rowerzystę co kierowcę. I jeszcze - gdzie są uprawnienia do poruszania się rowerem w ruchu ulicznym na równi z samochodem/motorem? Aaaaale jak karać to jak najbardziej. Kasa się przyda.

Pozdrawiam.

Data: 2009-04-10 12:41:41
Autor: Maciej
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Klamstwo rozpowszechniane przez fanboyow cyklistow.

To tylko moje przemyślenia. Nie mam rowera.

Pieszy NIE jest takim samym zagrozeniem jak rowerzysta, gdzyz z zalozenia
NIE jest uczestnikiem ruchu - porusza sie po chodniku, a nie po drodze na
ktorej panuje ruch samochodowy.

No chyba, że jest nawalony i nie może trafić w chodnik. Jedzie matka z dzieckiem do szkoły autkiem i wpada jej pod koła, ona nie chcąc go przejechać odruchowo daje kierownicą w lewo i wbija się pod Tira. Więc nie mów mi o tym, że pijany pieszy nie stważa zagrożenia, albo stwarza mniejsze od rowerzysty.

A sytuacje *szczegolne*, jak np nagle wtargniecie na ulice i spowodowanie
wypadku, sa tez szczegolnie rozpatrywane przez sady, natomiast nie sa regula
bo pieszy to nie uczestnik ruchu.

To po pierona zatacza się tam gdzie nie trzeba i to w najmniej przewidywalnym momencie?

A rowerzysta tak, przeciez ciagle sie kloca milosnicy bicykli ze maja takie same prawa na ulicy, tak? To jak maja
takie same prawa to i kary tez.

Tak. Każdy poruszający się po mieście jest w jakimś sensie uczestnikiem ruchu. Nawet pieszy przechodzący przez pasy albo idący prawą stroną jezdni tam gdzie nie ma chodnika. (jest uczestnikiem ruchu czy nie?)
I jeszcze raz: nie mam roweru (nawet żadnego pedała nie znam :))))

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-09 23:42:30
Autor: www.zenek.tk
www.ZENEK.tk
Fan Klub Zenona Turowskiego z Gubina
www.zenek.tk

Zenon Turowski, Zenek Turowski, Gubin
http://www.zenek.tk

Data: 2009-04-07 20:24:23
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Przypomnę tylko że po drodze jest jeszcze sąd który, oceni okoliczności, stopień zagrożenia i na tej podstawie wyda wyrok.

Data: 2009-04-07 21:13:15
Autor: robertcb
> [...]

Przypomnę tylko że po drodze jest jeszcze sąd który, oceni okoliczności, stopień zagrożenia i na tej podstawie wyda wyrok.

.... w którym sędziowie są kierowcami, ale nie są rowerzystami, a taki kierowca na ogół nienawidzi rowerzystów bo przeszkadzają mu na drodze.

Surowy wyrok dla rowerzysty jak w banku.

Data: 2009-04-07 21:27:46
Autor: Nostradamus

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1562.0000045f.49dba5cbnewsgate.onet.pl...

Surowy wyrok dla rowerzysty jak w banku.

Alkoholizm można leczyć, biedaku ;)

Leszek

Data: 2009-04-07 21:31:35
Autor: robertcb
> [...]

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1562.0000045f.49dba5cbnewsgate.onet.pl...

> Surowy wyrok dla rowerzysty jak w banku.

A głupotę rządzących?

Data: 2009-04-08 12:24:57
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Można, ale to podpada pod nawoływanie do morderstw i obalenia ustroju ;->

Data: 2009-04-07 21:45:57
Autor: czonek
TK: Możnakarać pijanych rowerzystó w jak kierowców - będzie Strassburg?
Alkoholizm można leczyć, biedaku ;)

Leszek
Nieprawda, alkoholizm jest choroba nieuleczalną i śmiertelną

Data: 2009-04-07 21:52:40
Autor: spp
czonek pisze:

Alkoholizm można leczyć, biedaku ;)

Nieprawda, alkoholizm jest choroba nieuleczalną i śmiertelną

Co nie oznacza że nie można jej leczyć. :)

--
spp

Data: 2009-04-08 01:45:49
Autor: BK
On Apr 8, 5:56 am, spp <s...@op.pl> wrote:
Maciej pisze:

> Tylko po co?

Żeby żyć?

--
spp

Ale co to za zycie? :P

Data: 2009-04-08 13:15:40
Autor: pluton
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?

> Tylko po co?

Żeby żyć?

Ale co to za zycie? :P

Pijak zyje co prawda 2 xkrocej, ale za to widzi 2x wiecej.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-08 13:58:35
Autor: szerszen

Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gri13k$9ku$1news.onet.pl...

Pijak zyje co prawda 2 xkrocej, ale za to widzi 2x wiecej.

i bardziej kolorowo ;)

Data: 2009-04-07 22:14:04
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Jak czytam takie brednie to zaczynam nienawidzić takich rowerzystów... Nie wiem jak to pogodzić z paroma tysiącami kilometrów które robie rocznie na rowerze, ale coś wymyślę ;)

Data: 2009-04-08 08:51:53
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 07 Apr 2009 19:59:54 +0200, robertcb napisał(a):

Rzondamy prawa do jazdy na promilach!!!!1111jedenjedenjeden

Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i
rowerzysty jest idiotyzmem.

Bardzo możliwe, że tak by było, i bardzo możliwe, że TK by tak orzekł. Gdyby sąd, który wystąpił z pytaniem prawnym dał mu na to szansę. Niestety, wniosek był beznadziejny, a TK jest związany jego treścią. --

Data: 2009-04-08 10:53:51
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   Przecież kara za rower i samochód jest różna, więc sąd nie mógłby wystąpić z takim pytaniem.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-08 10:13:03
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Apr 2009 10:53:51 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Dlatego napisałem powyżej "gdyby tak było".

Data: 2009-04-08 12:12:58
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grhoof$alk$1news.onet.pl...

  Przecież kara za rower i samochód jest różna, więc sąd nie mógłby wystąpić z takim pytaniem.

twierdzisz ze za jazde na gazie rowerem nie mozna stracic prawka?
czy masz cos innego na mysli?

Data: 2009-04-08 10:29:31
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Apr 2009 12:12:58 +0200, szerszen napisał(a):

[...]

Ale to nie jest kara sensu stricto ;-)

Data: 2009-04-08 13:58:05
Autor: szerszen

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.04.08.10.29.31rudak.org...

Ale to nie jest kara sensu stricto ;-)

ale kogo obchodzi jak to sie formalnie nazywa
wazne sa konsekwencje, czy jest to kara sensu sticto czy nie, to dla tracacego uprawnienia nie ma najmniejszego znaczenia

Data: 2009-04-08 12:02:45
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Apr 2009 13:58:05 +0200, szerszen napisał(a):

Ale to nie jest kara sensu stricto ;-)

ale kogo obchodzi jak to sie formalnie nazywa wazne sa konsekwencje, czy
jest to kara sensu sticto czy nie, to dla tracacego uprawnienia nie ma
najmniejszego znaczenia

Oj, a sprawdziłeś czy pytanie prawne dotyczyło w ogóle utraty prawa jazdy? Czy tak sobie zrzędzisz "w ciemno"?

Data: 2009-04-08 12:02:20
Autor: Budzik
TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Użytkownik szerszen szerszen@tlen.pl ...

  Przecież kara za rower i samochód jest różna, więc sąd nie mógłby
  wystąpić z takim pytaniem.

twierdzisz ze za jazde na gazie rowerem nie mozna stracic prawka?
czy masz cos innego na mysli?
ma na mysli, zapewne, rozna maksymalna kare wiezienia za to *przestepstwo*.

Data: 2009-04-08 12:14:26
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

    Twierdzę, że kara za jazdę po pijaku na rowerze jest inna niż przy jeździe samochodem. Zerknij do kk.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-08 22:04:14
Autor: Johnson
Olgierd pisze:

Bardzo możliwe, że tak by było, i bardzo możliwe, że TK by tak orzekł. Gdyby sąd, który wystąpił z pytaniem prawnym dał mu na to szansę. Niestety, wniosek był beznadziejny, a TK jest związany jego treścią.

Nie można napisać sensownego wniosku w takiej sprawie bo ten przepis wcale nie jest sprzeczny z konstytucją. Jest głupi ale zgodny z konstytucją.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-08 22:02:56
Autor: Johnson
TK: Możnakarać pijanych rowerzystó w jak kierowców - będzie Strass burg?
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i rowerzysty jest idiotyzmem.

  A widziałeś kk ? Najpierw przeczytaj a potem pleć bzdury.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-08 12:24:11
Autor: Andrzej Lawa
Tomasz Pyra pisze:
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Jak dla mnie to sprawa powinna znaleźć finał w Strassburgu.

Rzondamy prawa do jazdy na promilach!!!!1111jedenjedenjeden :)

Nie trolluj tylko pomyśl chwilkę... Na prawdę nie widzisz różnicy
pomiędzy kimś nawalonym jak stodoła pędzącym ciężkim samochodem przez
miasto, a lekko podchmielonym dziadkiem wolno telepiącym się na rowerze
jakąś wiejską dróżką? (dla ustalenia uwagi: za dnia)

Data: 2009-04-09 20:23:15
Autor: Tomasz Pyra
Andrzej Lawa pisze:
Tomasz Pyra pisze:
[...]

A jeżeli to ten rower rozpędzi się do dużej prędkości z jakiejś góry i będzie gnał między pieszymi, a ten samochód będzie za dnia wolno telepał się jakąś wiejską dróżką za dnia?
I rower może być niebezpieczny i samochód.

I za to sędzia bierze pieniądze, żeby ocenił każdorazowo stopień zagrożenia i szkodliwości czynu i na tej podstawie wydał wyrok.
Nie sądzę żeby wszystko szczegółowo trzeba było zapisać w KK, bo za chwile można dojść do wniosku że pijany w Maluchu jest mniej groźny niż równie pijany w ciężki SUV-ie (bo tak zapewne jest) i za chwile w KK będziemy różnicować kary ze względu na masę pojazdu.

Data: 2009-04-11 16:45:48
Autor: Andrzej Lawa
Tomasz Pyra pisze:

A jeżeli to ten rower rozpędzi się do dużej prędkości z jakiejś góry i
będzie gnał między pieszymi, a ten samochód będzie za dnia wolno telepał
się jakąś wiejską dróżką za dnia?

Jak zatrzymasz jednym ruchem ręki samochód, którego kierowca nie
chce/nie potrafi się zatrzymać, to porozmawiamy ;)

Data: 2009-04-08 21:17:07
Autor: Piotr [trzykoty]
Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
Jestem za zwalczaniem pijanych kierowców wszelkiej maści pojazdów, ale... spenalizowanie jazdy rowerem pod wpływem na podobnym poziomie jak samochodem jest nieporozumieniem.
Choćby z praktycznego punktu widzenia. Niepotrzebnie nadmiernie angażuje organa państwowe i pieniądze podatników, które zamiast iść na zapobieganie tragediom idą na statystyczną produkcję schwytanych na gorącym uczynku "niebezpiecznych" rowerowych "przestępców", których potem jeszcze trzeba proceduralnie i sądownie obrobić niczym członków sycylijskiej mafii.
Oczywiście każdy pijany uczestnik ruchu stwarza zagrożenie, ale ile proporcjonalnie wypadków, w których zginął ktoś inny niż sam rowerowy pijak, spowodowali rowerzyści??? Raczej niewiele, a pijany kierowca dwutonowego blaszaka pędzącego 90km/h oprócz siebie zabije też innych.

Data: 2009-04-08 21:24:53
Autor: Robert Tomasik
Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?

W praktyce nad tym, by kara była adekwatna do zagrożenia powinien przecież czuwać przede wszystkim sąd. To, że za dane przestępstwo górna granica kary jest 3 lata nie oznacza, że każdy musi dostać taką karę. Tyle, że zrobiono nagonkę i sądy zaczęły karać rowerzystów, jak kierowców.

Data: 2009-04-08 23:35:08
Autor: Piotr [trzykoty]
Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote
[...]

Tak, ale penalizacja to też procedury i motywacja dla służb.
W praktyce jak rowery lecą z kk, to pewnie ćwierć drogówki nie robi nic innego jak łapie "przestępców" - właśnie tych Józków na rowerach. Potem jeszcze jak zaczęto stosować sądy 48godzinne itp., to taki rower pochłaniał czas i pieniądze, conajmniej tyle jak obrobienie agresywnego chuligana, sam zresztą wiesz. Tylko po co?, skoro to akurat moim zdaniem nie jest jakieś wielkie zagrożenie na drogach, a absorbuje uwagę i koszty. Wszczynanie postępowań karnych z fanfarami, w sprawie jazdy rowerem po piwie po drodze działkowej to marnotrastwo publicznych pieniędzy, co z tego, że sąd oceni jakie było zagrożenie. Sąd oceni, a ludzie zapłacą. Policjant zamiast wyeliminować jakiegoś pijanego kierowcę tira, skupia się na dziadku na rozlatującym się rowerze.

Data: 2009-04-09 00:29:35
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości news:grj5aa$l6n$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

Statystyka - drogi Kolego - po prostu statystyka. Media zdiagnozowały problem, że mamy za dużo kierujących. Ustawodawca stanął na wysokości zadania i uznał to za przestępstwo. Organa ścigania starają się zwalczać. Na koniec roku pochwalimy się tymi tysiącami nietrzeźwych kierujących wyeliminowanych z dróg. I wszyscy będą szczęśliwi. Politycy na koszty - tak naprawdę - nie patrzą. Tu się nie liczy człowiek, tu się liczą tylko fakty medialne.

Statystyka - zwłaszcza policyjna - to taka nauka, ze wszystko da się dowieść, byle mieć odrobinę wyobraźni i pomyślunku. Pamiętacie światła do jazdy w dzień. Najpierw tego nie było. Wymyślono, że jakby tak zimą jeździć, to by było bezpieczniej. Ilość wypadków nie spadła - jeśli dobrze pamiętam - ale trend wzrostu się nieco zmniejszył. No to wpadli na pomysł, by cały rok jeździć. Ilość wypadków z udziałem samochodów się nie zmniejszyła. Za to wzrosła tych z udziałem rowerzystów. No to teraz likwidujemy światła, bo będzie znowu bezpieczniej. Ja jedynie chciałbym usłyszeć jakiekolwiek sensowne wyjaśnienie, na jakiej podstawie z włączeniem lub nie świateł wiąże się ilość wypadków. Żeby coś takiego wiarygodnie zbadać, to by trzeba załóżmy co drugi tydzień zabronić jeździć na światłach,a  co drugi nakazać. Potem zbadać trendy za kilka miesięcy (byle nie zimowych, bo wówczas mało rowerzystów :-) i jakby z takich badań coś tam wyszło, to można by wnioskować coś konstruktywnego. A tak - przecież ilość wypadków jest wielkością statystyczną zależną od szeregu okoliczności, wśród których światła są jedynie jakąś tam cząstką.

Jestemw  stanie podać o wiele więcej tego typu zależności statystycznych.

Data: 2009-04-09 03:36:50
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

Jestemw  stanie podać o wiele więcej tego typu zależności statystycznych.

Może lepiej nie ;)

Natomiast stawiam wniosek, żeby uznać słowo "statystyka" za brzydki,
niecenzuralny wyraz ;->

Data: 2009-04-09 08:26:04
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 9 Apr 2009 00:29:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

No to teraz likwidujemy światła, bo będzie znowu bezpieczniej.

Czy ta nowelizacja już leży w oczekiwaniu na przegłosowanie ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

Data: 2009-04-09 16:31:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:grk4e2$210$1inews.gazeta.pl...
Dnia Thu, 9 Apr 2009 00:29:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
No to teraz
likwidujemy światła, bo będzie znowu bezpieczniej.
Czy ta nowelizacja już leży w oczekiwaniu na przegłosowanie ?

Na pewno projekt trafił do Sejmu, bo kiedyś czegoś szukałem i przez przypadek na niego się natknąłem. Nawet się zastanawiałem, jaki był jego los, ale nie mam czasu sprawdzić w LEX-ie, czy zmienili zapis, czy nie.

Data: 2009-04-09 09:39:08
Autor: Nostradamus
Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowc ów - będzie Strassburg?

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomoœci news:grit7g$gnf$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

Rowerzysta, 3 promile na dwupasmówce czy kierowca samochodu majšcy 0,26mg/litr  ??
Tylko ten drugi to przestępca?

Leszek

TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?