TK i jazda rowerem po pijaku

Data: 2009-06-18 20:47:25
Autor: BoDro
TK i jazda rowerem po pijaku
Trzeba to oblać:

"TK: Rowerzystów nie można karać surowiej niż kierowców

Pijanym kolarzom nie zabiorą prawa jazdy"

http://tiny.pl/34jq

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-24 21:26:41
Autor: Lopez
TK i jazda rowerem po pijaku
W końcu coś normalnego zrobili.
Wreszcie nei trzeba bedzie po chodniku zapylać po kilku kieliszkach tylko full legal ulicą.

Data: 2009-06-24 19:28:06
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
On 2009-06-24, Lopez wrote:
W końcu coś normalnego zrobili.
Wreszcie nei trzeba bedzie po chodniku zapylać po kilku kieliszkach tylko full legal ulicą.

Tak czy siak legalnie nie będzie, a za jazdę po chodniku aktualnie
również z automatu tracisz prawo jazdy.

Data: 2009-06-24 21:01:00
Autor: Ryszard Mikke
TK i jazda rowerem po pijaku
On 2009-06-24, Lopez wrote:
> W końcu coś normalnego zrobili.
> Wreszcie nei trzeba bedzie po chodniku zapylać po kilku kieliszkach tylko > full legal ulicą. Tak czy siak legalnie nie będzie, a za jazdę po chodniku aktualnie
również z automatu tracisz prawo jazdy.

Yyy... Jak bardzo jesteś tego pewien?

rmikke

Data: 2009-06-24 21:12:01
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
On 2009-06-24, Lopez wrote:
> [...]
> Wreszcie nei trzeba bedzie po chodniku zapylać po kilku kieliszkach tylko > full legal ulicą. Tak czy siak legalnie nie będzie, a za jazdę po chodniku aktualnie

Bardzo. Chodnik jest częścią drogi publicznej.

Znajomy stracił prawo za jazdę po dwóch piwach po molo - to dopiero
absurd.

Data: 2009-06-25 08:55:05
Autor: Wojtek Paszkowski
TK i jazda rowerem po pijaku
"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh455l2.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Znajomy stracił prawo za jazdę po dwóch piwach po molo

i 500zł za jazdę po molo ;)

to dopiero absurd.

ja bym to nazwał głupotą (chyba że to była wyjątkowo "odludna" pora i molo było puste, a miał całkowitego pecha i natknął się na patrol)

pozdr

Data: 2009-06-25 11:04:56
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
On 2009-06-25, Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

O ile mi wiadomo, to było wyjątkowo odludne molo, ale już nie pamiętam
gdzie. --

Data: 2009-06-26 00:16:25
Autor: Marcin Kroner
TK i jazda rowerem po pijaku
On 25 Cze, 13:04, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
On 2009-06-25, Wojtek Paszkowski wrote:

> [...]

> było puste, a miał całkowitego pecha i natknął się na patrol)

O ile mi wiadomo, to było wyjątkowo odludne molo, ale już nie pamiętam

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Trochę to dziwne. Rowerzyści mogą być karani za jazdę na bani ale po
drodze publicznej. Tak więc np za jazdę po chodniku  który jest
częścią drogi publicznej Z tego co się orientuję molo nie jest drogą
publiczną

Data: 2009-06-26 09:59:18
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
wrote:

> [...]

drodze publicznej. Tak więc np za jazdę po chodniku  który jest
częścią drogi publicznej Z tego co się orientuję molo nie jest drogą

W świetle tego, że można stracić prawo jazdy za _prowadzenie_ roweru
(tzn. słyszy się o takich przypadkach), to nic nie jest dziwne.

Data: 2009-06-26 04:21:49
Autor: Marcin Kroner
TK i jazda rowerem po pijaku
On 26 Cze, 11:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-06-26, Marcin Kroner wrote:

> [...]

W świetle tego, że można stracić prawo jazdy za _prowadzenie_ roweru
(tzn. słyszy się o takich przypadkach), to nic nie jest dziwne.

nie nie. To nie tak. Przepis mówi o prowadzeniu roweru ale w sensie
jechania na nim. prowadzenie roweru w rozumieniu potocznym nie jest
karane

Data: 2009-06-26 11:39:20
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
wrote:

> [...]

nie nie. To nie tak. Przepis mówi o prowadzeniu roweru ale w sensie
jechania na nim. prowadzenie roweru w rozumieniu potocznym nie jest

Tak tak.

Przepisy mówią, że nie jest karane, ale w praktyce bywa karane jako
jazda na rowerze - pogooglaj, było o tym tutaj, było też w prasie.

Data: 2009-06-26 04:57:54
Autor: Marcin Kroner
TK i jazda rowerem po pijaku
On 26 Cze, 13:39, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-06-26, Marcin Kroner wrote:

> [...]

Przepisy mówią, że nie jest karane, ale w praktyce bywa karane jako
jazda na rowerze - pogooglaj, było o tym tutaj, było też w prasie.

poszukam

Data: 2009-06-26 14:01:11
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
TK i jazda rowerem po pijaku
Dnia Fri, 26 Jun 2009 11:39:20 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Tak tak.

Przepisy mówią, że nie jest karane, ale w praktyce bywa karane jako
jazda na rowerze - pogooglaj, było o tym tutaj, było też w prasie.

Ale to już są skrajności. Równie dobrze mogą ukarać za stawianie oporu
policji, czy bycie nieszczęsnym idiotą.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-06-26 12:05:46
Autor: Jan Srzednicki
TK i jazda rowerem po pijaku
On 2009-06-26, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

Ale za to nie stracisz prawa jazdy, co jest w tym wszystkim potencjalnie
najbardziej dotkliwe. :S

Data: 2009-06-30 09:04:30
Autor: Jan Cytawa
TK i jazda rowerem po pijaku
Marcin Kroner napisał:

nie nie. To nie tak. Przepis mówi o prowadzeniu roweru ale w sensie
jechania na nim. prowadzenie roweru w rozumieniu potocznym nie jest
karane

PORD mowi:

Dział I. Przepisy ogólne

Art. 1.
  18. pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub
pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub
inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w
wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

Jan Cytawa

Data: 2009-06-30 00:36:29
Autor: Quapcio
TK i jazda rowerem po pijaku
On 30 Cze, 09:04, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Marcin Kroner napisał:

> [...]

inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w
wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

Tylko problem jest, że w KK nie rozróżniają na prowadzenie i
kierowanie jak to jest zrobione w PORD.
Tam jest:
Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2
§ 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
inny pojazd niż określony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Data: 2009-06-26 12:13:27
Autor: Wojtek Paszkowski
TK i jazda rowerem po pijaku
"Marcin Kroner" <marcin.kroner@gmail.com> wrote in message

Trochę to dziwne. Rowerzyści mogą być karani za jazdę na bani ale po
drodze publicznej.

nie mam pod ręką kodeksu karnego, więc o zasadności karania za jazdę po
pijaku poza drogami publicznymi wolę się nie wypowiadać, ale zakaz
kierowania rowerem w stanie nietrzeźwości na molo jak najbardziej
obowiązuje:

"2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
bezpieczeństwa
uczestników tego ruchu."

Widać sąd uznał, że jednak winowajca mógł sobie albo innym zrobić kuku na
tym molo (o samych wyrokach sądów RP nie chce mi się dyskutować)

pozdr

Data: 2009-06-26 04:25:30
Autor: Marcin Kroner
TK i jazda rowerem po pijaku
On 26 Cze, 12:13, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Marcin Kroner" <marcin.kro...@gmail.com> wrote in message

> [...]

Widać sąd uznał, że jednak winowajca mógł sobie albo innym zrobić kuku na
tym molo (o samych wyrokach sądów RP nie chce mi się dyskutować)

nie do końca tak jest. Powołujesz przepisy ustawy o ruchu drogowym ale
do nich kodeks karny wprost się nie odnosi. Innymi słowy
niedopuszczalna jest wykładnia rozszerzająca pojęcia "droga publiczna"
z art. 178a par. 1 kk. Karana jest więc tylko jazda rowerem po drodze
publicznej ewentualnie w strefie zamieszkania. Dlatego to molo wydaje
mi się dziwne

Data: 2009-06-26 04:31:07
Autor: Marcin Kroner
TK i jazda rowerem po pijaku
wrote:
> [...]

Widać sąd uznał, że jednak winowajca mógł sobie albo innym zrobić kuku na
tym molo (o samych wyrokach sądów RP nie chce mi się dyskutować)

178a par 2 a nie par 1 oczywiście Mój błąd ;)

TK i jazda rowerem po pijaku