TNK Technisat Digit S2-CD DiSEqC

Data: 2009-02-28 11:37:05
Autor: pawell32
TNK Technisat Digit S2-CD DiSEqC
Łukasz pisze:
Witam,

Dzisiaj zakupiłem "Telewizję na kartę" wraz z tunerem Technisat Digit S2-CD do tego antenę sateliltarną - 85cm i konwerter Golden Interstar Monoblock. Konwerter zamocowałem za prawy "łebek" patrząc od konwertera w stronę czaszy, postępując zgodnie z poleceniami tunera udało mi się bez problemu wszystko uruchomić, telewizję z HotBird wygląda bardzo dobrze. Następnie włączyłem opcję DiSEqC i jako drugiego satelitę dodałem Astrę 19,2E, siła sygnału była na poziomie 80 natomiast jakość 0. No cóż poczytałem, że być może trzeba odwrócić kolejnoscią satelity w ustawieniach anteny więc HotBirda dałem jako 2 a Astrę jako 1, tym razem żaden z nich już nie chciał działać. Dodam, że typ LNB jaki był ustawiony to Single LNB. W związku z powyższym mam pytanie... w czym tkwi problem?

Przy wyborze satelit dostępne są cztery pozycje:

1. (A/A)
2. (A/B)
3. (B/B)
4. (B/A)

Czy ktoś może wytłumaczyć o co tutaj dokładnie chodzi? Dlaczego nie jest obojętne, pod którym numerem wpisuję danego satelitę?

Kolejne kwestią jakiej jestem ciekaw tyczy sie telewizji "n", wybierając pakiet "kultura nauka świat", płacę tylko 16 PLN na miesiąc, czy są do tego wliczone jakieś dodatkowe opłaty? Tuner Technisat Digit S2-CD korzysta z systemu Conax, czyli takiego samego jak telewizja "n", zatem po wykupieniu abonamentu można korzystać z tej platformy?

Z góry dziękuję za wartościowe odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Sprawdź ponownie, patrząc na konwerter od strony czaszy, konwerter powinien odstawać na prawą stronę, czyli lewa strona to hotbird, a prawa to astra. Numeracja jest ważna, najczęściej jest tak, że ta lewa trona to 1, a prawa 2. Nie wiem jak ustawiałeś antene na wiatr czy przynajmniej prosty miernikiem. Ważne by dobrze ustawić główny - czyli hotbird, astra jest silniejsza i może łapać z boku. Może być tak, że jak jest to 85 cm (a wątpie, bo jest to duża czasza i często opisują 78-ki)rozstaw konwerterów jest za mały, a niestety tu nie ma regulacji.
Jeżeli nie masz, to poproś kogoś z miernikiem, ja za takie ustawienie kasuje 50 zł, może w twojej okolicy mniej lub może masz kolege, zaoszczędzisz sobie czasu.
Jeżeli chcesz sam to mam dwie rady:
1. znajdź kogoś z podobną anteną i dwoma konwerterami, nie ważne czy monoblok czy osobny przełącznik i zaimportuj u niego listę z nieba.
podłącz u siebie i ustaw antenę do tych programów
2. ustaw diseqc1 złap hotbirda, zapisz, zmień na diseqc 2 i przekręć lekko anteną w prawo (patrząc od tyłu) i może uda ci się wypośrodkować.
górny pasek sygnału to siła, ale ważniejsza jest jakość, jeżeli jest jest siła, a jakość 0 to znaczy że jest sygnał z jakiegoś satelity, ale nie tego.

pawell

Data: 2009-02-28 15:04:24
Autor: Łukasz
[...]

Dziękuje za odpowiedź.

Antena to na 100% 85cm, konwerter zamontowałem tak jak napisałeś. Udało mi się ustawić antenę jednak nie do konca zgodnie z moimi zamiarami, mianowicie HotBirda łapie na zezie a na głównym Eutelsat 7.0 E, czyli konwerter jest OK i ustawienia tunera również, jednak nie mogę złapać HotBirda na konwerterze, który jest przykręcony do uchwytu, siła cały czas w okolicach 80 lub wyżej ale jakość 0. Próbowałem przekręcać antenę w stronę tego konwertera który łapie HotBirda tak aby znalazł się tam konwerter, który łapie Eutelsat 7.0 E, jednak wówczas jakość spada na 0. Astry nie mogłem złapać na żadnym z tych konwerterów. To jest moja pierwsza przygoda z antenami satelitarnymi, czy one są aż tak czułe na minimalny ruch anteny?

Pozdrawiam!

Data: 2009-03-01 10:47:33
Autor: pawell32
[...]

Jeżeli tak to przełącz sie na konwerter "główny" i obracaj anteną w lewo nie w prawo. Konwerter po prawej stronie widzi to co jest po lewej.
Jeżeli jesteś na 5E to brakuje ci ok 8 st w lewo. Wówczas drugi będzie widział kilka stopni w lewo - czyli powinien złapać astre 19 E.
jakość 0 czyli nie ten satelita.

pawell

Data: 2009-03-03 23:23:14
Autor: adresss
On Sat, 28 Feb 2009 11:37:05 +0100, pawell32 <pahat@wp.pl> wrote:

Przy wyborze satelit dostępne są cztery pozycje:

przy wyborze satelity ...... - satelita chociaz konczy sie na a jest
rodzaju meskiego.

na tym satelicie
ten satelita.....

--
ThinkXtra

Data: 2009-03-04 00:37:45
Autor: pawell32
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

sorry, ale jak cytujesz to bądź precyzyjny, to NIE mój wątek.

pawell

Data: 2009-03-04 09:32:55
Autor: Łukasz
[...]

Jak zauważyłeś "satelit" napisalem w liczbie mnogiej, więc nie rozumiem do czego się czepiasz, jeśli już to możesz mieć pretensje do liczby mnogiej zamiast pojedynczej, choć w tym przypadku jedno i drugie jest poprawne.

TNK Technisat Digit S2-CD DiSEqC