TOiP Millennium

Data: 2009-07-09 06:49:01
Autor:
TOiP Millennium
W informacji prasowej zapomnieli podać, że wprowadzają oplaty za rachunki walutowe. Np. chf miesiecznie będzie kosztować 2 franki. Jakis inny duży bank ma takie opłaty?

Kredyt hipo. da się spłacać z technicznego, będzie można bezpłatnie zmienieć konto osobiste w pln na techniczne. Tylko trzeba oddać karty debetowe i nie da się wykonywać żadnych przelewów wychodzących/zakładać lokat przez net... Szkoda tylko, że nie ma technicznych rachunków walutowych.

Do kitu, zmiany są beznadziejne. --

Data: 2009-07-09 13:04:25
Autor: Krzysztof Halasa
TOiP Millennium
" " <zycie_po_zyciu@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

[...]

No dobrze, zakladajac ze np. mam jakas tam lokate walutowa, ktora mi sie
konczy za np. kilka miesiecy, to jak oni chca to przeprowadzic, jesli
nie zgadzam sie na oplaty na rachunku biezacym (walutowym)?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-09 04:15:20
Autor: Holo Kolo
TOiP Millennium
Znalazłem w poczcie:
- podwyżka standardowego konta do 7 zł i studenckiego do 2 zł (do tej
pory miałem za darmo)
- możliwość zwolnienia z opłaty tylko jeśli średnie saldo na koncie
(na koncie, nie na lokatach) jest powyżej 5000 zł (czyli traci się na
odsetkach mniej więcej 16,50 zł licząc, że można trzymać te 5 tys. na
koncie oszczędnościowym z oprocentowaniem ok. 4%)
- opłata za konta walutowe w wysokości 1 USD/EUR/CHF/GBP miesięcznie
- na plus linia debetowa do 7 dni w miesiącu bez odsetek (to chyba
kopia z Citibanku), karta kredytowa w pierwszym roku za darmo (to do
tej pory było), debetowa również (i to też było), a od września w
ofercie karta Maestro, która może być za darmo przy odpowiednich
obrotach (nie podali jakich)

I to chyba wszystko co pamiętam.

Data: 2009-07-09 19:44:19
Autor: Paweł
TOiP Millennium
  wrote:

W informacji prasowej zapomnieli podać, że wprowadzają oplaty za rachunki
walutowe. Np. chf miesiecznie będzie kosztować 2 franki. Jakis inny duży
bank ma takie opłaty?

Szkoda tylko, Ĺźe nie ma technicznych rachunkĂłw walutowych.

interesuje mnie linia obrony pani z banku w tej kwestii,
bo slyszalem juz rozbiezne opinie oddzialu i infolinii.

teraz sprawa wyglada tak, ze zmienia sie TOiP kont walutowych chf,
ktore sa u niektorych klientow powiazane z obsluga kredytu.
w zwiazku ze zmiana TOiP mozemy wypowiedziec bez winy prowadzenie
rachunku walutowego i zazadac wskazania przez bank rachunku technicznego,
bo bank nie moze nas przymuszac do sprzedazy wiazanej roznych produktow
(tu kredyt i konta pln/chf).
pozwole sobie zacytowac slowa Franka Kolasy:

[cite]

Dodatkowo, poniżej znajdziecie istotny fragment raportu KNF w temacie obowiązek posiadania konta a kredyt hipoteczny.
Str. 31

....Prezes Urzędu w swoich wystąpieniach do banków podnosił, że postanowienia takie kształtują obowiązki konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami oraz rażąco naruszają ich interesy poprzez uzależnienie zawarcia i wykonania umowy od zawarcia innej umowy – umowy rachunku bankowego, niemającej bezpośredniego związku z umową kredytu hipotecznego. Zgodnie z art. 3853 pkt 7 kodeksu cywilnego, za niedozwolone uważa się postanowienia umowne, które uzależniają zawarcie, treść lub wykonanie umowy od zawarcia innej, niemającej bezpośredniego związku z umową zawierającą oceniane postanowienie.
Wprowadzenie w umowie kredytu hipotecznego obowiązku posiadania rachunku bankowego w banku kredytującym powoduje zatem, że konsument narażony jest na negatywne działania banku w zakresie umowy rachunku bankowego, mimo że celem konsumenta jest jedynie skorzystanie z kredytu hipotecznego. Kredyt hipoteczny jest kredytem długoterminowym (okres spłaty może osiągać 30 lat i więcej), powodującym jednocześnie znaczne zadłużenie konsumenta. Prowadzi to do sytuacji, w której bank dokonując zmiany w umowie rachunku bankowego – szczególnie podwyższając opłaty za jego prowadzenie – wykorzystuje uzyskaną przewagę kontraktową. Konsument teoretycznie może sprzeciwić się opłacie za rachunek bankowy poprzez wypowiedzenie takiej umowy. Prowadzi to jednak do sytuacji, w której naruszyłby postanowienia umowy kredytowej, narażając się na konieczność natychmiastowej spłaty kredytu w pełnej wysokości. Podsumowując, umowa rachunku bankowego jest oddzielną, kompleksową umową, na podstawie której konsument może dokonywać innych operacji (niezwiązanych z umową kredytową), a umowa kredytu nie powinna przewidywać obowiązku jej zawarcia. Należy również wspomnieć, że postanowienia nakładające na konsumenta obowiązek posiadania rachunku bankowego 24 kwietnia 2007 roku zostały wpisane przez Prezesa Urzędu – na mocy wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 30 stycznia 2006 roku – do rejestru niedozwolonych postanowień umownych (poz. 1140‐1146). Od momentu wpisu do rejestru wyrok SOKiK staje się skuteczny wobec osób trzecich. Oznacza to, że żaden przedsiębiorca nie ma prawa stosowania w swoich wzorcach klauzul o treści tożsamej z treścią klauzul wpisanych do rejestru. Przedsiębiorcy, który nie dostosuje się do wspomnianego zakazu i w swoich wzorcach umownych będzie zawierał klauzule uznane przez sąd za niedozwolone, grozi wszczęcie postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, które może zakończyć się decyzją nakładającą karę pieniężną. Umożliwia to przepis art. 24 ust. 2 pkt 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, który wskazuje taką praktykę jako przykład naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Całość raportu do pobrania:

http://uokik.gov.pl/download/Z2Z4L3Vva2lrL3BsL2RlZmF1bHRfb3Bpc3kudjAvODYvMS8xL3JhcG9ydF9rcmVkeXR5X2hpcG90ZWN6bmUucGRm

[/cite]

Data: 2009-07-10 06:47:35
Autor:
TOiP Millennium
Paweł <root@127.0.0.1> napisał(a):
  wrote:

> [...]

rachunku walutowego i zazadac wskazania przez bank rachunku technicznego,
bo bank nie moze nas przymuszac do sprzedazy wiazanej roznych produktow

Zadałem przez millenet takie pytanie, ciągle czekam na odpowiedź.

Z tego co pamiętam w Mille nie ma, a na pewno nie bylo, technicznych  rachunków walutowych. Zobaczymy czy coś się zmieniło.

Data: 2009-07-10 09:27:25
Autor: Paweł
TOiP Millennium
  wrote:

Paweł <root@127.0.0.1> napisał(a):

  wrote:

> [...]

Z tego co pamiętam w Mille nie ma, a na pewno nie bylo, technicznych
rachunków walutowych. Zobaczymy czy coś się zmieniło.

to daj znac co odpisza, w razie czego mozesz sie podeprzec tym:
http://www.e-rachunkowosc.pl/materialy/bpl_kosztowne_okienko_bankowe_niedozwolone_klauzule.pdf
w szczegolnosci klauzule 1145 i 1146.

Data: 2009-07-09 20:14:31
Autor: Sławomir Szyszło
TOiP Millennium
Dnia Thu, 9 Jul 2009 06:49:01 +0000 (UTC), " " <zycie_po_zyciu@NOSPAM.gazeta.pl>
wklepał(-a):

[...]

Ale podgląd informacji o kredycie nadal jest dostępny?

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-07-09 12:44:38
Autor: ps
TOiP Millennium
On 9 Lip, 20:14, Sławomir Szyszło <slasz...@CIACHTOlist.pl> wrote:
Dnia Thu, 9 Jul 2009 06:49:01 +0000 (UTC), " " <zycie_po_zy...@NOSPAM.gazeta.pl>
wklepał(-a):

> [...]
>Szkoda tylko, że nie ma technicznych rachunków walutowych.

Ale podgląd informacji o kredycie nadal jest dostępny?

FAQ pl.comp.bazy-danychhttp://www.dbf.pl/faq/

Z tego co się dowiedziałem to jakiekolwiek info dotyczące salda i
czegokolwiek związanego z rachunkiem technicznym będzie można uzyskać
tylko w oddziale.
Niesie to ze sobą dodatkowe ryzyko bo już 2 razy zdarzyło się pobranie
przez ten pazerny bank opłat za monity z których to
opłat po reklamacji się wycofywali.
Okazuje się że szczególnie temu bankowi nie wolno wierzyć w żadne
słowo. Sympatyczna pani przy podpisywaniu umowy kredytu
zapewniała nas że mamy konto premium u nich za darmo do konca trwania
kredytu a my naiwni nie zażyczyliśmy sobie wpisania tego
do umowy kredytowej. Ot nauczka na przyszłość.
Mimo wszystko chyba jednak zdecyduję się na to niewygodę i przejdę na
konto techniczne aby nie dać gnojom zarobić na mnie jeszcze więcej.
Pozamykam wszystkie karty i niech się bujają.
A swoją drogą to chyba muszą już cienko piszczeć skoro chwytają się
tak rozpaczliwych kroków.

Data: 2009-07-09 22:13:04
Autor: Sławomir Szyszło
TOiP Millennium
Dnia Thu, 9 Jul 2009 12:44:38 -0700 (PDT), ps <psosnowski@gmail.com>
wklepał(-a):

[...]

Mi bardziej zależy na podglądzie salda/historii/harmonogramu kredytu. Dzwoniłem
na infolinię i niby taka możliwość jest, ale przejść się do oddziału nie
zaszkodzi. A opłaty - no cóż, chcieli na mnie zarobić, a już stracili
(depozyty). :)

--
Sławomir Szyszło

TOiP Millennium