TOiP Millennium

Data: 2009-07-10 23:15:50
Autor: Paweł
TOiP Millennium
MarekZ wrote:

Coś wróbelki ćwierkają, że w Mille szykują się do podwyżki opłat za
rachunki od 1 sierpnia, przynajmniej w stosunku do rachunkĂłw powiÄ…zanych z
kredytami hipo. Ale nie wiem czy to prawda, dotarło to do mnie jako
plotka.

a wiec, bylem w dwoch oddzialach zapytac sie o rachunki techniczne.
w jednym pani od hipotek usilowala mi wciskac ze nie moge zrezygnowac
z rachunkow powiazanych z kredytem, bo "tak mam w umowie" i nie docieraly
do niej argumenty o klauzlach zabronionych, etc. caly czas w kolko
jak mantre powtarzala swoje i juz. szybko sie wiec ewakuowalem
z nastawieniem wyslania pism do centrali.

nastepnie odwiedzilem inny oddzial, troszke bardziej na uboczu miasta,
tu pani z poczatku tez podniosla argument "bo pan ma konto zapisane
w umowie", ale po przedstawieniu wydrukowanej klauzli 1145 i 1146
zmienila swiatopoglad i stwierdzila, ze o rachunkach technicznych ona
jeszcze nic nie wie, bo nie dostali z centrali szczegolowych informacji.
na odsiecz pani przyszedl podsluchujacy jednym uchem kasjer i powiedzial
ze slyszal, ze konta pln beda konwertowane na darmowe konta lokacyjne,
ale nt. kont walutowych powiazanych z kredytem nie ma informacji.
chorem stwierdzili, ze pod koniec lipca powinni juz miec komplet informacji
z centrali i zeby sie skontaktowac z nimi.

na podsumowanie, wyslalem jeszcze dwa zapytania kanalem bankowosci
elektronicznej, zeby miec ewentualna podkladke z centrali.

Data: 2009-07-11 09:17:44
Autor: Ra
TOiP Millennium
Paweł pisze:
MarekZ wrote:

[...]

mi powiedziała na początku że nie ma takiej możliwości i że mają wytyczne proponować rachunek osobisty. Wspomniałem o knf więc pani powiedziała że jest asystentką i się nie zna i odesłała mniej do człowieka w boksie który faktycznie był zorientowany w temacie. Nawet wspomniał żebym pośpieszył się do 1 ;)

[...]
U mnie to samo albo wszyscy chodzą po odziale i pytają się wszystkich jak coś zrobić albo odpowiada kasjer z boku

Data: 2009-07-11 11:30:00
Autor: Dominik
TOiP Millennium
Ra pisze:
Paweł pisze:
MarekZ wrote:

[...]

ale z czym żebyś się pośpieszył do 1 sierpnia ?? żeby zmienić konto premium na techniczne czy na inny ruch.

Data: 2009-07-11 06:50:05
Autor: inny
TOiP Millennium
Rozmawiałem z trzema różnymi konsultantami na infolinii i wszyscy
przedstawili tę sam± wersję.
Oto ona.
Ci co maj± kredyt spł±cany z ROR polskiego np. Premium niewazne czy w
CHF czy w PLN mog± bezpłatnie zamienić go na konto lokacyjne
prowadzone bezpłatnie. Podgl±d przez net będzie możliwy być może, ale
o tym zdecyduje centrala po 1 sierpnia.
Gorzej jak kto¶ ma kredyt w CHF i spłaca go z konta walutowego w CHF.
Tak robię ja, bo dzięki temu mogę kupować CHF kiedy chce i gdzie chce
i omijać drakońskie spready millennium. Konsultanci twierdz±, że mogę
zamienić na konto lokacyjne ale tylko w PLN i to za opłat± 500zł.
Nawet bez opłaty byłoby to nieopłacalne, bo musiałbym być zależny od
ich spreadu. Nie przewiduj± żadnych rachunków tech. w CHF, czyli w
moim przypadku musze bulić 6zł za konto walutowe i jak chce mieć
podgl±d przez net to dodatkowo 7zł za zwykłe konto w PLN , z którego
¶ci±gaj± ubezpieczenia. Można zrezygnować ze zwykłego na rzecz
lokacyjnego w PLN do ubezpieczeń, ale wtedy brak podgl±du przez net i
dalej 2CHF za walutowe.
Czy kto¶ z was spłaca też z walutowego i ma inne informacje? Bo jeżeli
konto w PLN zamieniaj± na bezpłatne techniczne, to chyba tak samo
klauzula mówi o zamianie konta w CHF na bezpłatne techniczne.
Miałem kiedy¶ kredyt w CHF w PKO BP bez konta i tam było walutowe
konto techniczne.
W oddziale jeszcze nie byłem, ale załatwiałem tam sprawy zwi±zane z KK
i wiem, że takiej niekompetencji jak w millennium nie ma w żadnym
innym banku. Pracownicy nie znaj± podstawowych punktów regulaminu i
swojej wł±snej oferty, jedynie ich infolinia ma sprawdzlne informacje,
więc nie wi±żę z wizyt± w banku żadnych nadziei na uzyskanie
rzetelnych informacji.

Data: 2009-07-11 17:34:05
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
inny <adagol@gazeta.pl> napisał(a):
Mo=BFna zrezygnowa=E6 ze zwyk=B3ego na rzecz
lokacyjnego w PLN do ubezpiecze=F1, ale wtedy brak podgl=B1du przez net i
dalej 2CHF za walutowe.

No wła¶nie nie do końca. Masz pln lokacyjne-techniczne i tego nie widzisz
przez net. Ale masz płatne w chf i je widzisz + widzisz też kredyt. Problem będzie wtedy, gdy oba konta pln + chf będ± techniczne - co wtedy z
podgl±dem? Millennium milczy.

Czy kto=B6 z was sp=B3aca te=BF z walutowego i ma inne informacje? Bo je=BF=
eli
konto w PLN zamieniaj=B1 na bezp=B3atne techniczne, to chyba tak samo
klauzula m=F3wi o zamianie konta w CHF na bezp=B3atne techniczne.

Tutaj ci±gle czekam na odpowiedĽ. --

Data: 2009-07-11 12:41:53
Autor: inny
TOiP Millennium
On 11 Lip, 19:34, " zycie_po_zyciu" <zycie_po_zy...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

No wła¶nie nie do końca. Masz pln lokacyjne-techniczne i tego nie widzisz
przez net. Ale masz płatne w chf i je widzisz + widzisz też kredyt.

Na infolinii powiedzilei mi, że maj±c ylko konto walutowe bez RORu w
PLN , zabieraj± ci dostęp do netu. No chyba że korzystasz z KK, wtedy
masz login i net, więc oczywi¶cie dalej widzisz konto w CHF i pewnie
historię kredytow±.

Data: 2009-07-11 22:51:40
Autor: Dominik
TOiP Millennium
wrote:

[...]

pytanie, używacie na zmiane haseł konto lokacyjne, konto techniczne, zwykły ROR, - czym te konta roznia sie miedzy soba w przypadku millenium

Data: 2009-07-12 08:27:54
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
Dominik <dominikz1983[usun_to]@interia.pl> napisał(a):
pytanie, używacie na zmiane haseł konto lokacyjne, konto techniczne, zwykły ROR, - czym te konta roznia sie miedzy soba w przypadku millenium

lokacyjne w pln -> do obsługi lokat, jest w cenniku
technicze -> w pln jak wyżej (używane zamiennie w przypadku tego banku), o
walutowych technicznych jeszcze nie wiadomo czy s±; to jest kluczowe pytanie :-)
ror w pln czy walutowy -> wiadomo

Data: 2009-07-12 03:08:45
Autor: msd
TOiP Millennium
Narazie wiadomo tyle że:
1. Możemy bezpłatnie przekształcić konto osobiste na techniczne
(bezpłatne) - to nam gwarantuje prawo - bank nie może nas zmuszać do
posiadania konta je¶li chcemy mieć tylko kredyt

Tego nie wiadomo napewno, ale raczej tak będzie (bank się zastanawia)
2. Będzie podgl±d takiego konta przez internet oraz będ± wyci±gi -
inaczej bank sam się zablokuje ;)
3. Posiadacze kredytów będ± dalej mieć dostęp millenetu

Konto techniczne to taki rachunek jak ten z elektrowni. Wpłacamy na
niego pieni±dze, dostajemy wyci±g ze stanem i płatno¶ciami.

Data: 2009-07-12 12:08:47
Autor: hiolka
TOiP Millennium
Narazie wiadomo tyle =BFe:
1. Mozemy bezplatnie przeksztalcic konto osobiste na techniczne
(bezplatne) - to nam gwarantuje prawo - bank nie moze nas zmuszac do
posiadania konta jesli chcemy miec tylko kredyt

Jestes pewien tej bezplatnosci? Zauwaz, ze zapis o numerze rachunku, z jakiego sciagana jest rata, masz w umowie kredytowej, a jej zmiana wymaga aneksu, ktorego koszt ME wycenia na 200 zl...

Data: 2009-07-12 19:08:06
Autor: Marcin Wasilewski
TOiP Millennium
Użytkownik "hiolka " <hiolka@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h3cjof$o9g$1inews.gazeta.pl...

Jestes pewien tej bezplatnosci? Zauwaz, ze zapis o numerze rachunku, z
jakiego sciagana jest rata, masz w umowie kredytowej, a jej zmiana wymaga
aneksu, ktorego koszt ME wycenia na 200 zl...

    Zauważ, że zapisy umowy niezgodne z prawem nie rodz± skutków prawnych. Klient ma prawo domagać się rach. techn. do spłaty, a bank ma obowi±zek umożliwić mu spłatę na taki rachunek. Jak bank to rozwi±że technicznie, czy wystosuje pismo z podaniem rachunku do spłat, czy zrobi to w formie aneksu do umowy to jest sprawa banku. Klient za taki aneks i tak nie zostanie obci±żony.

Data: 2009-07-24 16:57:54
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
Jest odpowiedĽ w sprawie techniczych rachunków walutowych:

-- -
Szanowny Panie,
Informujemy, że na obecna chwilę nie ma możliwo¶ci zamiany rachunku walutowego na rachunek techniczny. Możliwo¶ć zmiany dotyczy tylko i wył±cznie rachunku prowadzonego w PLN.
Dziękujemy za kontakt i pozostajemy do dyspozycji.
-- -

Ciekawe stanowisko.

Data: 2009-07-12 23:06:41
Autor: msd
TOiP Millennium
On Jul 12, 12:08 pm, "hiolka  " <hio...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

jakiego sciagana jest rata, masz w umowie kredytowej, a jej zmiana wymaga
aneksu, ktorego koszt ME wycenia na 200 zl...

Po pierwsze opłata byłaby 200zł (aneks) + 300zł (zmiana rachunku), ale
nie będzie bo robisz konwersje rachunku, numer jest bez zmian, nie
trzeba niczego aneksować. W szczególno¶ci je¶li nie akceptujesz nowego
TOIP to bank Ci musi zmieniac, a nie Ty,.

Data: 2009-07-12 08:26:03
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
inny <adagol@gazeta.pl> napisał(a):
Na infolinii powiedzilei mi, =BFe maj=B1c ylko konto walutowe bez RORu w
PLN , zabieraj=B1 ci dost=EAp do netu. No chyba =BFe korzystasz z KK, wtedy
masz login i net, wi=EAc oczywi=B6cie dalej widzisz konto w CHF i pewnie
histori=EA kredytow=B1.

Na 100% to zależy od pracownika oddziału. Sam dostęp nie "znika" po zamknięciu
roru w pln, trzeba go ręcznie zamkn±ć. W systemie millennium jak najbardziej
możesz mieć net do konta walutowego, to jest tylko ich wewnętrzny wymysł, że
trzeba mieć konto w pln. Swoj± drog±, konto w pln miało być do pobierania opłat, (kiedy¶ za wypłatę
gotówki w kasie, teraz pewnie ci±gle do przelewów zagranicznych), ale skoro
teraz same konta walutowe s± już płatne, to punkt o obowi±zku posiadania
rachunku w pln powinien znikn±ć.

Data: 2009-07-11 18:03:05
Autor: Paweł
TOiP Millennium
inny wrote:

Gorzej jak ktoś ma kredyt w CHF i spłaca go z konta walutowego w CHF.
Tak robię ja, bo dzięki temu mogę kupować CHF kiedy chce i gdzie chce
i omijać drakońskie spready millennium. Konsultanci twierdzą, że mogę
zamienić na konto lokacyjne ale tylko w PLN i to za opłatą 500zł.

masz to nagrane na dyktafonie moze? bo jak tak twierdza, to KNF i UOKiK
sie bardzo uciesza, ze millenium zlewa rekomandacje SII i klauzule
zabronione.

Data: 2009-07-11 18:27:01
Autor: Paweł
TOiP Millennium
inny wrote:

[...]

wlasnie sobie zadzwonilem na infolinie i konsultantka powiedziala,
ze prawdopodobnie beda otwierane dwa bezplatne konta techniczne (pln+chf)
do obslogi kredytu hipotecznego. harmonogram splat bedzie dostepny
w placowce banku, badzy wysylany poczta do klienta. dla pewnosci
sobie to dyktafonem nagralem, ale wyglada, ze albo konsultanci maja
inne odpowiedzi, albo juz ich ktos postraszyl knf i uokikiem.

Data: 2009-07-11 10:21:28
Autor: inny
TOiP Millennium
On 11 Lip, 18:27, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:
[...]

Dzwoniłem rano, widac, że sytuacja zmienia się dynamicznie ;-)
Tak czy siak, albo zabulimy, albo spłata kredytu bez podgl±du będzie
utrudniona.
Ale powinno byc tak jak mówisz, a czy bedzie to się okaże. Tylko jak
tak będa musieli zrobic, to sie przejad± na tych chamskich opłatach,
bo maj± duuużo kredytobiorców, którzy jak ja do tej pory byli ich
zadowolonymi klientami maj±cymi depozyty, czasem aukcje, 2 KK, a teraz
to wszystko strac±.
No chyba, że licz± , że większo¶c klientów nic nie zrobi i bedzie
bulic 15zł za Preminum.
Ciekawe na ile mobilni s± ich klienci. Millennium to jednak nie PKo
BP, gdzie czasami w miasteczmu to jedyny bank i klienci sa na niego
skazani. Millennium zawsze mozna zmienic, a takie drakońskie opłaty to
ma chyba tylko  reżimowe PeKaO SA Bieleckiego.

Data: 2009-07-14 15:21:52
Autor: ps
TOiP Millennium

Dzwoniłem rano, widac, że sytuacja zmienia się dynamicznie ;-)
Tak czy siak, albo zabulimy, albo spłata kredytu bez podgl±du będzie
utrudniona.

Czy macie jakie¶ ¶wieże informacje dotycz±ce konta technicznego w Mille?
Nie mam zamiaru mi nic płacić za prowadzenie konta bo przy podpisywaniu
umowy na kredy hipoteczny zostałem poinformowany że bezpłatne konto będę
miał dopóki będę miał kredyt. Umowa ustna też chyba jest wi±ż±ca.
Z tego co słyszałem to jeżeli nie udostępni± wgl±du przez internet
do konta technicznego to będ± musieli o aktualnym zadłużeniu informować
klientów listownie. A to przecież koszty...

Data: 2009-07-14 17:36:20
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
ps <ps@ps.pl> napisał(a):
Czy macie jakie¶ ¶wieże informacje dotycz±ce konta technicznego w Mille?

Millennium milczy od kilku dni, w oddziałach też nic nie wiedz±.
Dot±d nawet na najbardziej skomplikowane pytania (nie liczę reklamacji) pracownicy millennium odpowiadali w maks. 2 dni robocze. A teraz ci±gle szukaj± odpowiedzi na pytanie "czy jest techniczne konto w chf?".

Data: 2009-07-14 20:35:31
Autor: Paweł
TOiP Millennium
zycie_po_zyciu wrote:

ps <ps@ps.pl> napisał(a):

Czy macie jakieś świeże informacje dotyczące konta technicznego w Mille?

Millennium milczy od kilku dni, w oddziałach też nic nie wiedzą.
DotÄ…d nawet na najbardziej skomplikowane pytania (nie liczÄ™ reklamacji)
pracownicy millennium odpowiadali w maks. 2 dni robocze. A teraz ciÄ…gle
szukajÄ… odpowiedzi na pytanie "czy jest techniczne konto w chf?".

cos mi sie wydaje, ze tylko zlozenie na papierze wypowiedzenia
rachunkow pln/chf w oddziale przyspieszy proces myslowy centrali,
bo inaczej, to bedziemy czekac latami na odpowiedz :>

Data: 2009-07-14 22:51:16
Autor: msd
TOiP Millennium
Przej¶cie na konto techniczne PLN jest bez problemu, będzie nadal
dostęp do Millenet (pasywny), czyli żadnych opcji przelewu itp.

Jeżeli chodzi o konta CHF to bank narazie upiera się że nie musi robić
bezpłatnych kont technicznych... dopóki kto¶ z KNF lub UOKIK się tym
nie zajmie to może tak zostać... No chyba że prezio przejrzy na oczy.

--
LOL.

Data: 2009-07-15 08:08:22
Autor: Tolek
TOiP Millennium
On 2009-07-15 07:51, msd wrote:
[...]

Zastanawiam się, jak złożyć wypowiedzenie konta CHF. Zakładam, że złoże w oddziale wniosek o konwersję konta CHF na techniczne, z dat±. Millenium to pewnie odrzuci, ale będę miał pismo z dat±. Po decyzji UOKiK można by pewnie jako¶ odzyskać opłaty.

Co my¶licie?

Czy żeby zamienić konto PLN na techniczne trzeba nie zgodzić się na nowe TOiP czy można to zrobić też póĽniej?

W.

Data: 2009-07-15 08:40:01
Autor: Bolek
TOiP Millennium

[...]

wg mnie nie wnioskujesz o konwersję, tylko zamykasz konto.

regulamin (po prawej)
http://www.millenet.pl/Millennium/produkty_i_uslugi/Konta_osobiste/

§ 63.
[..]
10. W sytuacji, gdy z ROR jest powi±zana:
1) umowa kredytu/ pożyczki,
2) umowa karty kredytowej
Bank uzgodni z Posiadaczem rachunku dalsz± obsługę
produktu kredytowego powi±zanego z ROR, w tym
sposób spłaty kredytu/ pożyczki po zamknięciu ROR.

Data: 2009-07-16 19:24:27
Autor: Sławomir Szyszło
TOiP Millennium
Dnia Tue, 14 Jul 2009 22:51:16 -0700 (PDT), msd <nicniewidac@gmail.com>
wklepał(-a):

Przej¶cie na konto techniczne PLN jest bez problemu, będzie nadal
dostęp do Millenet (pasywny), czyli żadnych opcji przelewu itp.

A sk±d masz wiadomo¶ci? Z oddziału czy infolinii? Bo dzi¶ byłem w oddziale i tam
"wiedz±, że nic nie wiedz±".

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-07-11 19:16:36
Autor: Sławomir Szyszło
TOiP Millennium
Dnia Sat, 11 Jul 2009 18:27:01 +0200, Pawe? <root@127.0.0.1> wklepał(-a):

[...]

Ha, ciekawe kiedy będzie wysyłany, skoro każdy ma inn± datę płatno¶ci raty. A
jak się zmienia oprocentowanie już po wysłaniu harmonogramu, to co - może mam
biegać do oddziału? Wolne żarty. Mamy XXI wiek kurna!

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-07-12 20:55:44
Autor: Paweł
TOiP Millennium
inny wrote:

Gorzej jak ktoś ma kredyt w CHF i spłaca go z konta walutowego w CHF.

tak nawiasem, to wyslalem do uokiku pisemko w sprawie tych aneksow,
ktorymi podpinalismy konto walutowe do rat kredytu. dokladnie chodzi
o to, ze bank pobieral oplate za aneks do klauzli zabronionej.
mam nadzieje, ze uda odyzskac sie te 100 zlotych kazdem klientowi
i jeszcze mille dostanie w zad za to co swiadomie robil.

TOiP Millennium