TOiP Millennium

Data: 2009-07-16 17:08:27
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
Info z frontu:
dzisiaj zamieniłem rachunek w pln na konto lokacyjne-techniczne, oddałem kartę i wszystko byłoby ok, gdyby nie... mail od pracownika oddziału (podałem mu go wcze¶niej), który prosi mnie o ponowne przyj¶cie do oddziału, bo oni jednak nie mog± robić konwersji i musiał ponownie zamienić na konto premium :-)
Z innego Ľrodła wiem, że maj± po prostu zakaz zamieniania kont płatnych na rachunki techniczne.
Ciekawe.

Data: 2009-07-16 19:19:50
Autor: Paweł
TOiP Millennium
 zycie_po_zyciu wrote:

Info z frontu:
dzisiaj zamieniłem rachunek w pln na konto lokacyjne-techniczne, oddałem
kartę i wszystko byłoby ok, gdyby nie... mail od pracownika oddziału
(podałem mu go wcześniej), który prosi mnie o ponowne przyjście do
oddziału, bo oni jednak nie mogą robić konwersji i musiał ponownie
zamienić na konto premium :-)
Z innego źrodła wiem, że mają po prostu zakaz zamieniania kont płatnych na
rachunki techniczne.
Ciekawe.

hehe,

ja juz tydzien czekam na odpowiedz z mille-kontaktu w sprawie wypowiedzenia
ror-ow pln/chf i dalszej mozliwosci splaty ubezpieczenia/kredytu w walucie
w swietle rekomandacji SII i klauzl zabronionych 1145/1146.
infolinia mowi, ze "prawdopodbnie" beda konta techniczne pln/chf,
w oddziale mowia, ze nie wiedza, wiec jutro ide z dwoma papierami,
biore potwierdzeni odbioru i niech sie mecza z faktem dokonanym.
ja bede mial podkladke do knf-u i uokik-u, bo plazemtego burdelu
i dymania klientow nie puszcze...

Data: 2009-07-17 23:01:10
Autor: Tolek
TOiP Millennium
On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:
(..)
[...]

To napisz jak poszło, bo chce zrobić to samo.
A pytanie - czy na konto CHF można zlecić przelew z innego banku w PLN? Przeliczy się po kursie Millenium z automatu?

W.

Data: 2009-07-18 13:58:37
Autor: Grzes
TOiP Millennium
On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:

To napisz jak poszło, bo chce zrobić to samo.
A pytanie - czy na konto CHF można zlecić przelew z innego banku w PLN?
Przeliczy się po kursie Millenium z automatu?

W.

Nie istnieje walutowy odpowiednik eliksiru, więc przelew w CHF do
banku w kraju idzie w taki sam sposób jak do banku za granicę, czytaj:
sporo kosztuje.
A co do tego czy da się zrobić przelew w CHF z konta w PLN to już
zależy od banku (generalnie technicznie się da).

G.

Data: 2009-07-18 23:25:04
Autor: Cavallino
TOiP Millennium
Użytkownik "Grzes" <marvel.99999@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:0546b2cf-1ba2-432f-a0f7-82a81da1a5f8c29g2000yqd.googlegroups.com...
On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:

[...]

Ponoć w citi jest za darmo.

Data: 2009-07-19 11:14:15
Autor: Paweł
TOiP Millennium

On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:

To napisz jak poszło, bo chce zrobić to samo.
A pytanie - czy na konto CHF można zlecić przelew z innego banku w PLN?
Przeliczy siÄ™ po kursie Millenium z automatu?

W.

Nie istnieje walutowy odpowiednik eliksiru, więc przelew w CHF do
banku w kraju idzie w taki sam sposĂłb jak do banku za granicÄ™, czytaj:
sporo kosztuje.

jesli chodzi o przelew swift, to odbior przychodzacego przelewu
w mille jest bez prowizji (tak zeznala nagrywana infolinia).

z drugiej strony jesli sie skorzysta oferty DB, badz Citi,
ktore oferuja jeden przelew swift w miesiacy bez prowizji po swojej
stronie, to w sumie mamy jeden przelew SHA bez zadnej prowizji.

ciekawe czy jeszcze jakies inne banki beda chcialy cos drapnac
z tego torciku sprzedazy waluty. na razie mamy 2 graczy...

Data: 2009-07-19 11:39:04
Autor: Tolek
TOiP Millennium
On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:
(...)
[...]

Ale ja nie o tym. Załóżmy, że zlece przelew np. z PKO BP 100 *PLN* na rachunek *CHF* w Millenium. Co się stanie? Mille przyjmie PLNy i przewalutuje po swoim kursie sprzedaży i dopisze CHFy do rachunku?

W.

Data: 2009-07-19 10:58:34
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
Tolek <tolek_88@NIELUBIESPAMU.gazeta.pl> napisał(a):
Załóżmy, że zlece przelew np. z PKO BP 100 *PLN* na rachunek *CHF* w Millenium. Co się stanie? Mille przyjmie PLNy i przewalutuje po swoim kursie sprzedaży i dopisze CHFy do rachunku?

W opisanym przypadku na 99% zaksięguj± Ci CHFy.

Data: 2009-07-19 17:59:05
Autor: Kamil Jońca
TOiP Millennium
" zycie_po_zyciu" <zycie_po_zyciu@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

[...]

Nie byłbym tego taki pewien. Mi w podobnej  sytuacji *ING* zwróciło
przelew wysłany w PLN na konto w EUR; *mimo* zapisu w regulaminie,
mówi±cego o tym, że przewalutuj±.
KJ

--
Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
        -- Mike Coleman

Data: 2009-07-19 17:37:38
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):
Nie byłbym tego taki pewien. Mi w podobnej  sytuacji *ING* zwróciło
przelew wysłany w PLN na konto w EUR; *mimo* zapisu w regulaminie,
mówi±cego o tym, że przewalutuj±.

1) nigdzie nie napisałem, że jestem tego pewien ("na 99%..."); znam przypadek, że taki przelew dotarł, ale to nie musi być reguła
2) piszemy o millennium, a nie o ing
3) każdy bank księguje transakcje - upraszaj±c - tak jak sam sobie ustali (nawet pomimo tych samych systemów centralnych, jak w przypadku mille czy ing)

Data: 2009-07-19 19:47:13
Autor: Kamil Jońca
TOiP Millennium
[...]

[... cut ...]
Ależ oczywi¶cie. To jest tylko info, że dopóki nie sprawdzi, to nie
będzie wiedział. Może jeszcze po drodze sprawdzić co mówi regulamin/umowa Mille na ten
temat i przygotować się, że Mille mu odpowie, że "literalne stosowanie
regulaminu może doprowadzić do błędnych wniosków[1]"

KJ

[1] - mi tak na reklamację odpowiedział ING, nie sprawdzałem, czy do
regulaminu kredytu maj± równie "nieliteralne" podej¶cie.

--
Zuzanka najwyraĽniej pełni obowi±zki Albina Siwaka w tej ekipie...
(C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

Data: 2009-07-21 07:05:18
Autor: msd
TOiP Millennium
On 18 Lip, 22:58, Grzes <marvel.99...@gmail.com> wrote:
> [...]

A co do tego czy da się zrobić przelew w CHF z konta w PLN to już
zależy od banku (generalnie technicznie się da).

Nic nie kosztuje, przelałem z eKonto mBank na konto CHF Millenium,
zero opłat, przewalutowanie po stronie Millenium automatyczne, kasa na
koncie na drugi dzień.

Data: 2009-07-19 11:41:34
Autor: Paweł
TOiP Millennium

On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:
(..)
[...]

na razie zamiast wypowiedzen zlozylem w placowcw pismo do departamentu
hipotecznego z potwierdzeniem wplyniecia, bo zakladam, ze mille-kontakt
puscil moja wiadomosc do kosza z tego prostego powodu, iz nie mam
potwierdzenia tego co wyslalem, a temat jest dla nich przykry.

w pisemku jest zapytanie o to jak bank w swietle rekomandacji SII
i klauzul zabronionych znoszacych paragraf mojej umowy kredytowej
(o sciaganiu naleznosci z konta prowadzeonego w mille) zamierza
umozliwic mi splate kredytu w walucie w momencie gdy wypowiem umowy
ror-ow.

pani w oddziale bardzo sie zapierala przed przyjeciem tego pisma
z potwierdzeniem, kategorycznie stwierdzila, ze kont walutowych
to nie bedzie i roztaczala przerazajaca wizje drogich przelewow
swift na moj ror walutowy i tu doszlismy, ze punktu wyjscia,
ze musze miec ror, ktorego miec nie musze :)

teraz centrala ma 30 dni na pisemna odpowiedz. jak beda robic
problemy, to sie wysle dokumenty do odpowiedniego nadzoru i uokiku...

Data: 2009-07-21 11:06:55
Autor: Cavallino
TOiP Millennium

On 2009-07-16 19:19, Paweł wrote:
(..)
[...]

A niekoniecznie.
Mnie odpowiedzieli, cytujÄ™:
"Uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość bezpłatnej zmiany dotychczasowego rachunku osobistego na rachunek techniczny (tzw. konto lokacyjne) służące m.in. do obsługi kredytu, który będzie prowadzony bez opłat. W celu dokonania takiej zmiany należy zgłosić się do dowolnej placówki Banku."

Inna sprawa, że w placówce już byłem i dowiedziałem się że taka możliwość będzie, ale od sierpnia.
Nie naciskałem, ale jak będę miał więcej czasu, to pójdę jeszcze raz z tym pisemkiem z Millenetu, bo tam nic nie ma o czasie przyszłym.

Data: 2009-07-21 16:58:04
Autor: zycie_po_zyciu
TOiP Millennium

[...]

moĹĽliwo
ść będzie, ale od sierpnia.
Nie naciskałem, ale jak będę miał więcej czasu, to pójdę jeszcze
raz z t
ym pisemkiem z Millenetu, bo tam nic nie ma o czasie przyszłym.

Kiedy dostale¶ t± odpowiedĽ? Dzisiaj pracownicy oddziałów dostali info, ze juz mog± dokonywac konwersji. Czyli koniec "awarii", bo tak mieli mówić klientom. Jutro przekonam się, czy dadz± radze zamienić rachunek.
Co do technicznych kont w chf, na razie bank nie przewiduje ich wprowadzenia. Pewnie do czasu.

Data: 2009-07-21 19:21:57
Autor: Cavallino
TOiP Millennium
Użytkownik " zycie_po_zyciu" <zycie_po_zyciu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Kiedy dostale¶ t± odpowiedĽ?

Wczoraj.

Dzisiaj pracownicy oddziałów dostali info, ze
juz mog± dokonywac konwersji.

No i miło.

Data: 2009-07-21 12:28:22
Autor: msd
TOiP Millennium
Jest jeszcze jedna opcja - sprawdzone. Je¶li ma się kredyt > 300 000
zł można przej¶ć na bezpłatne konto PRESTIGE z osobistym doradc± - LOL

--
millenium mówimy NIE

Data: 2009-07-23 19:07:41
Autor: Paweł
TOiP Millennium
Cavallino wrote:

Użytkownik " zycie_po_zyciu" <zycie_po_zyciu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:

Kiedy dostaleĹ› tÄ… odpowiedĹş?

Wczoraj.

wrocilem dzis z jednego urlopu i tez zastalem w millenet
seryjna odpowiedz nie na temat. zrobilem wydruk i napisalem
na odwrocie reklamacje, w ktorej reklamuje odpowiedz nie
na temat, wzywam do odpowiedzi na temat oraz okreslenia w jaki
sposob bank weryfikuje kwalifikacje swoich pracownikow skoro
maja problem w czytaniu ze zrozumieniem.

przed chwila nagralem sobie odpowiedz infolinii w kwestii bezplatnych
technicznych kont walutowych do obslugi kredytu - "bank nie oferuje"
- czyli rekomendacje SII maja w dupie :)

wieczorem kompletuje dokumentacje, jutro wysylam do knf-u
i jade na druga czesc urlopu.

za bardzo im sie humor w mille wyostrzyl, ale sie przejada...

Data: 2009-07-23 20:09:40
Autor: maruda
TOiP Millennium
Paweł pisze:

za bardzo im sie humor w mille wyostrzyl, ale sie przejada...

Jak to szło, w piosence "Elity"?

"... do dyrekcji list piszę, wściekły jak bazyliszek,
mrucząc 'ja was tu dranie wykończę!'
- Oj, naiwny, naiwny, naiwny,
jak dziecko we mgle,
jak Goliat na pchle..."

To standard. W moich doświadczeniach rekordy w nieumiejętności czytania ze zrozumieniem i w odpowiadaniu nie na temat bije ING. Nigdy, dokładnie NIGDY nie dostałem rzeczowej odpowiedzi na pytanie zredukowane do "Czy...?" (możliwa odpowiedź: tak / nie)
Za to zawsze były podziękowania za przekazane uwagi, których nie było.
;)

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-07-23 22:28:02
Autor: Paweł
TOiP Millennium
Paweł wrote:

Cavallino wrote:

[...]

a dorzuce jeszcze kontekst:
http://imgbin.org/index.php?page=image&id=652

Data: 2009-08-02 18:17:17
Autor: Sławomir Szyszło
TOiP Millennium
Dnia Thu, 23 Jul 2009 22:28:02 +0200, Pawe? <root@127.0.0.1> wklepał(-a):

a dorzuce jeszcze kontekst:
http://imgbin.org/index.php?page=image&id=652

Czyli wszystkim wysyłaj± to samo.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-07-23 12:21:53
Autor: Ka Es
TOiP Millennium
No ja byłem dzi¶ w oddziale i po do¶ć mocnej presji jestem już
posiadaczem konta lokacyjnego. Oczywi¶cie na pocz±tek ¶piewka o braku
możliwo¶ci technicznych, pod presj± informacji, że na infolinii
mówili, że już można (oczywi¶cie kłamałem, bo nikt mi tego nie
potwierdził) nagle okazało się, że się da. Szturmujcie więc oddziały.

Data: 2009-07-26 23:26:44
Autor: Wojtek
TOiP Millennium
W pi±tek w W-wie przekształciłem konto Premium w Lokacyjne. Trwało to
może z trzy minuty (pewnie dlatego, że nie miałem kart do konta).
Doradca w oddziale szczę¶liwy nie był, ale nie wciskał żadnych kitów,
że nie można. Aneks jest za darmo. Konto Lokacyne widać w Millenet,
ale przelewu się z niego nie zrobi - czyli zgodnie z aneksem tzw.
"dostęp bierny".

Pozdrawiam i ZAPRASZAM DO ODDZIAŁÓW ;)

Data: 2009-07-27 02:37:44
Autor: Michal
TOiP Millennium
On 27 Lip, 08:26, Wojtek <w.janow...@interia.pl> wrote:
[...]

Drodzy Państwo

W sprawie rachunków technicznych sprawa jest mocno komentowana na
forum KupFranki.pl.
Generalnie - prawnicy doradzaj± nei wypowiadać w tej chwili konta ROR
w CHF - Bank może wypowiedziec umowe kredytu hipotecznego i pozniej
bedzie ciaganie sie po sadach o uznanie zapisu w regulaminie za
bezskuteczny. Zaleznosci miedzy umwoami i regulaminu nie lamia prawa
tak dlugo jak konta sa bezplatne. Dla przecietnego Kowalskiego sprawa
sadowa to bedzie horror.

Zainteresowanych tematem konta w CHF zachecam do zlozenie podania
"analogowo" na pismie, z pieczatka potwierdzajaca wplyniecie, o
konwersje platnego rachunku walutowego na bezplatny rachunek walutowy
sluzacy do obslugi kredytu. Zlozyc najlepiej do konca lipca 2009.
Doradzam powolanie sie na raport uokik, rozdzial E, pkt 26. To co robi
Millenium wyglada na pogwalcenie Kodeksu Cywilnego.

W wypadku odmowy - zadajcie stanowiska Banku na pismie.
To pozwoli udokumentowac stanowisko banku i zlozyc zawiadomienie do
UOKiK o mozliwym naruszeniu zbiorowych interesow konsumentow. UOKiK
sprawe juz zna i czeka na formalne skargi.

Raport UOKiK - tutaj:

http://www.uokik.gov.pl/download/Z2Z4L3Vva2lrL3BsL2RlZmF1bHRfb3Bpc3kudjAvODYvMS8xL3JhcG9ydF9rcmVkeXR5X2hpcG90ZWN6bmUucGRm

Pozdrawiam

Data: 2009-07-27 04:12:49
Autor: Ka Es
TOiP Millennium
Data: 2009-07-29 00:59:44
Autor: Cavallino
TOiP Millennium
Użytkownik "Wojtek" <w.janowiak@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:07289dde-1e3c-4798-b3b2-16f5b7b1cc4ar2g2000yqm.googlegroups.com...
W pi±tek w W-wie przekształciłem konto Premium w Lokacyjne. Trwało to
może z trzy minuty (pewnie dlatego, że nie miałem kart do konta).

U mnie z pięć, ale razem z likwidacjami limitu i karty debetowej.
Byłem w szoku, pierwszy raz od kiedy mam kredyt w Millenium obsługa wiedziała co robi, potrafiła to zrobić bez zbędnych pytań, telefonów do przyjaciela itd
Do tego byłem sam w oddziale, nie było kolejki na pół godziny.
Nie było to wcze¶niej ujawnić, że i w Millenium tak się da?

A może to dlatego, że klienci już hurtowo pouciekali?

Data: 2009-07-29 00:18:47
Autor: Jacek Erazmus
TOiP Millennium

Data: 2009-07-30 02:51:11
Autor: msd
TOiP Millennium
Konta CHF.

"uprzejmie informuję, że w przypadku posiadaczy kredytu hipotecznego
Bank nie będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku walutowego z
którego obsługiwany jest kredyt.

Data: 2009-07-30 07:24:43
Autor: Michal
TOiP Millennium
On 30 Lip, 11:51, msd <nicniewi...@gmail.com> wrote:
Konta CHF.

"uprzejmie informuję, że w przypadku posiadaczy kredytu hipotecznego
Bank nie będzie pobierał opłaty za prowadzenie rachunku walutowego z
którego obsługiwany jest kredyt.

wydrukuj sobie te odpowiedz i wloz do teczki z papierami z banku. Pod
ta odpowiedzia powinno byc imie i nazwisko pracownika Banku
udzielajacego odpowiedzi oraz dział, w ktorym pracuje.

Odpowiedz nie jest dobra do konca, choc oczywiscie jak najbardziej
pozytywna w swoim wydzwieku dla nas, klientow.
Brakuje:
- informacji gdzie to stanowisko jest umiejscowione pod wzgledem
formalno prawnym. Czy bedzie modyfikacja TOiP czy tez trzeba podpisac
aneks do umowy ROR (tak jak w przypadku konwersji na konto lokacyjne -
chce aneks do ROR, wstepnie otrzymalem potwierdzenie, ze to "raczej
tak" bedzie zalatwione, zeby nie zmieniac numeru rachunku)? Oczywiscie
aneks do ROR jest jak najbardziej pozadany i najlepszym wyjsciem dla
konsumenta.
- informacji, czy to stanowisko jest permanentne przez czas
obowiazywania umowy kredytu z Bankiem z wylaczeniem zmian prawa
polskiego, ktore moga zajsc w tzw. miedzyczasie

Zachecam do podjecia prob doprecyzowania tematu z Bankiem.
Pozdr.

TOiP Millennium