Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TPMS jak...

TPMS jak...

Data: 2018-04-18 09:33:10
Autor: Yogi\(n\)
TPMS jak...

Użytkownik "kloi" <sdgjdg@fgsgs.pl> napisał w wiadomości news:5ad1f3ed$0$31367$65785112news.neostrada.pl...


wymyśliłem że zdemontuje czujniki, wrzucę je do buteleczki z dorobionym zaworkiem, napompuje butelkę i będę woził w bagażniku

Nie zadziała, bo ustrojstwo zapewne mierzy różnicę ciśnień pomiędzy wnętrzem i zewnętrzem opony. Wewnątrz butelki będzie takie samo z każdej strony ustrojstwa. Możesz równie dobrze umieścić je bez butelki luzem w bagażniku ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2018-04-18 18:11:58
Autor: Czarek
TPMS jak...


W dniu 18.04.2018 o 09:33, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "kloi" <sdgjdg@fgsgs.pl> napisał w wiadomości news:5ad1f3ed$0$31367$65785112news.neostrada.pl...


wymyśliłem że zdemontuje czujniki, wrzucę je do buteleczki z dorobionym zaworkiem, napompuje butelkę i będę woził w bagażniku

Nie zadziała,



bo ustrojstwo zapewne mierzy różnicę ciśnień pomiędzy wnętrzem i zewnętrzem opony.

Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z butelką ma prawo zadziałać.

--
Czarek

Data: 2018-04-19 00:06:35
Autor: Yogi\(n\)
TPMS jak...

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:5ad76e74$0$31350$65785112news.neostrada.pl...
Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z butelką ma prawo zadziałać.

Fakt zintegrowania czujników z zaworem przemawia za moją wersją. Oczywiście, może być tak, że w urządzeniu jest mała puszka "referecyjna" (jak w niektórych manometrach), ale zmienna temperatura i związana z tym rozszerzalnosć oraz wstrząsy wymagałyby jakiegoś mechanizmu korygującego wskazania, co dość mocno utrudniałoby miniaturyzację i zwiększało enegrochłonność. Chyba, że chodzi o wykrycie różnicy pomiędzy poszczególnymi kołami, a nie wartości bezwzględnej.
Nie mam pojęcia jak działają takie czujniki, więc oczywiście mogę się mylić, ale obstawiam, że najłatwiej porównać ciśnienie wewnątrz z tym na zewnątrz, czyli poprzez zawór. Chyba, że są oparte o jakieś inne zjawisko (np. zmianę przewodnictwa pod wpływem ciśnienia), ale nigdy o takim nie słyszałem.

--
Yogi(n)

Data: 2018-04-19 06:11:16
Autor: Czarek
TPMS jak...


W dniu 19.04.2018 o 00:06, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:5ad76e74$0$31350$65785112news.neostrada.pl...
Chyba jednak "ustrojstwo" nie jest połączone z otoczeniem i sposób z butelką ma prawo zadziałać.

Fakt zintegrowania czujników z zaworem przemawia za moją wersją. Oczywiście, może być tak, że w urządzeniu jest mała puszka "referecyjna" (jak w niektórych manometrach), ale zmienna temperatura i związana z tym rozszerzalnosć oraz wstrząsy wymagałyby jakiegoś mechanizmu korygującego wskazania, co dość mocno utrudniałoby miniaturyzację i zwiększało enegrochłonność. Chyba, że chodzi o wykrycie różnicy pomiędzy poszczególnymi kołami, a nie wartości bezwzględnej.
Nie mam pojęcia jak działają takie czujniki, więc oczywiście mogę się mylić, ale obstawiam, że najłatwiej porównać ciśnienie wewnątrz z tym na zewnątrz, czyli poprzez zawór. Chyba, że są oparte o jakieś inne zjawisko (np. zmianę przewodnictwa pod wpływem ciśnienia), ale nigdy o takim nie słyszałem.

Obejrzałem w sieci kilkadziesiąt zdjęć tych czujników i na żadnym nie widać połączenia czujnika z powietrzem zewnętrznym.
Zdjęcie na tej stronie chyba najbardziej potwierdza moją wersję: https://www.euromaster.pl/opony-i-felgi/czujniki-tpms

--
Czarek

Data: 2018-04-19 09:01:48
Autor: J.F.
TPMS jak...
Dnia Thu, 19 Apr 2018 06:11:16 +0200, Czarek napisał(a):
W dniu 19.04.2018 o 00:06, Yogi(n) pisze:
Fakt zintegrowania czujników z zaworem przemawia za moją wersją. Oczywiście, może być tak, że w urządzeniu jest mała puszka "referecyjna" (jak w niektórych manometrach), ale zmienna temperatura i związana z tym rozszerzalnosć oraz wstrząsy wymagałyby jakiegoś mechanizmu korygującego wskazania, co dość mocno utrudniałoby miniaturyzację i zwiększało enegrochłonność.

Robi sie zbiornik z proznia. Tylko, ze wychodzi wtedy cisnienie
absolutne. Mozna sie nie przejmowac, mozna skorygowac piatym
czujnikiem w komputerze. Moze nawet nie trzeba, skoro jest taki czujnik w kolektorze, wystarczy
odczytac przed rozruchem.

Hm ... jak jade w Alpy/do Meksyku, to przeciez nie spuszczam powietrza
z opon. Moze absolutne lepsze.

Obejrzałem w sieci kilkadziesiąt zdjęć tych czujników i na żadnym nie widać połączenia czujnika z powietrzem zewnętrznym.
Zdjęcie na tej stronie chyba najbardziej potwierdza moją wersję: https://www.euromaster.pl/opony-i-felgi/czujniki-tpms

Ale trzeba przyznac, ze blisko zaworka. Jedna mala dziurka i moze miec
dostep :-)

Ale chyba jednak nie ma i mierzy cisnienie absolutne.

J.

TPMS jak...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona