TU żąda okazania dowodu osobistego

Data: 2009-10-20 20:27:09
Autor: Marcin Wasilewski
TU żąda okazania dowodu osobistego
Użytkownik "Krzysztof" <kdorjani@interia.pl> napisał w wiadomości news:hbknqd$o4r$1news.onet.pl...

Zresztą w ogóle żądanie DO w sytuacji, gdy szkoda nie dotyczy
majątku osób fizycznych, tylko prawnych jest jakimś nieporozumieniem,
ale może się nie znam. Na razie nie mam możliwości zerknięcia w umowę
ubezpieczenia. A chodzi o Allianz.

    Co do zasady, to twoją tożsamość mają prawo potwierdzić, jeśli umocowany jesteś imiennym pełnomocnictwem.
Inna sprawa jakie dane są im potrzebne, bo wg mnie (po okazaniu DO) Imię Nazwisko (które jest na pełnomocnictwie) i nr DO powinien im wystarczyć.

    Z drugiej strony nie popadajmy w paranoję - ja bym jedynie zażądał okazania DO (z czystej przekory) przez agenta Allianz, który przybył do firmy i także spisał jego dane, motywując to dokładnie w ten sam sposób - że muszę mieć pewność, iż jest on osobą upoważnioną przez Allianz, za którą to się podaje.

Data: 2009-10-20 20:50:51
Autor: Krzysztof
TU żąda okazania dowodu osobistego

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał

[...]

Masz rację, ale trochę się najpierw wkurzyłem tym żądaniem podania mojego prywatnego kodu pocztowego przy szkodzie dotyczącej firmy, w której jedynie pracuję. To już uważam za totalne przegięcie. Dlatego pomyślałem sobie potem, że może usiłują w prosty sposób wydębić moje dane adresowe żądając potem dowodu. Różne instytucje łapią się teraz tak perfidnych sposobów zdobycia danych, że mam nieco zwiększoną czujność ;-) Pół biedy, gdyby mi konsultantka powiedziała wprost - "jeśli tylko pan, a nie reprezentant firmy, będzie podczas wizyty rzeczoznawcy, to proszę przygotować upoważnienie pracodawcy i dowód tożsamości w celu identyfikacji numer dowodu", ale w ogóle nie wspominała o konieczności posiadania jakiegokolwiek upoważnienia, tylko właśnie samego dowodu.

[...]

Dobry pomysł ;-)

Pozdr
K.

TU żąda okazania dowodu osobistego