TUI - odwołana wycieczka, co robic?

Data: 2012-05-25 12:17:50
Autor: Gosha G.
TUI - odwołana wycieczka, co robic?
Witajcie,
Piszę do Was, bo potrzebuję wsparcia w kwestii wycieczki, którą
wykupiłam w biurze podróży TUI w styczniu 2012 r.
Kilka słów wprowadzenia żebyście wiedzieli w czym jest problem:
-oferta first minute, wykupiona w styczniu 2012
- Grecja, wyspa KOS,
- dwie osoby - wylot z Poznania 02.06 (my), trzy osoby - wylot z
Katowic 02.06 (przyjaciele).

Na nasze wakacje czekaliśmy od stycznia tego roku, kiedy to
zdecydowaliśmy się na ofertę first minute, termin udało nam się
znaleźć dogodny, fajny hotel, wyloty w ten sam dzień - kupiliśmy i
cieszyliśmy się bardzo do dnia dzisiejszego, kiedy to przyjeciele
otrzymali maila z lakoniczną wiadomością, iż ich lot jest odwołany, a
innego terminu TUI nie może zaproponować i mają podać numer konta na
który zwrócą kasę.

Nasza rezerwacja (tj wylot z Poznania nadal obowiązuje) ale możemy
wakacje spędzić wyłącznie sami, bo TUI nie ma dla nas, tj dla naszej
piątki oferty zastępczej (jestem w trakcie rozmów z TUI, ale czarno to
widzę).

Przyjeciele zostają na przysłowiowym lodzie, w chwili obecnej już
raczej niemożliwym jest znalezienie oferty w tym terminie (w
odpowiednim terminie! i miejscu, z wylotem z KAtowic i z Poznania
jednego dnia), a my nie chcemy spędzać wakacji na które czeka się cały
rok bez nich.

Czy biuro podróży TUI naprawdę pozostaje na wygranej pozycji?
Dlaczego okazuje się, że firma, która ma ułatwić nam relaks i załatwić
za nas wszystkie formalności, zgarniając za to niemałą sumkę teraz
wypina się i właściwie pyta w czym jest problem?
Jestem zdenerwowana, więc może nieco chaotycznie piszę, ale nie
ogarniam tego już. Dlaczego TUI ma decyzować z kim mamy spędzać swój
urlop?
Czuję się oszukana przez to biuro, z którym kontakt jest naprawdę
mocno utrudniony, a pracownicy robią wszystko aby nie udzielić żadnej
wiążącej informacji.

Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym
biurem podróży?
Wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane. Naprawdę liczę na Waszą
pomocą.

Data: 2012-05-25 23:02:58
Autor: lukz
W dniu 2012-05-25 21:17, Gosha G. pisze:
Witajcie,
Piszę do Was, bo potrzebuję wsparcia w kwestii wycieczki, którą
wykupiłam w biurze podróży TUI w styczniu 2012 r.

Ale czego oczekujecie teraz od tego biura? Kase chca oddac bez problemu. Chyba tylko jedynie o odsteki od tej kwoty mozna sie klocic.. Pewnie w regulaminie oferty sa gdzies jakies zapisy mowiace o takich zdarzeniach, poczytajcie.

Data: 2012-05-26 00:11:38
Autor: Gosha G.
On 25 Maj, 23:02, lukz <l...@vp.pl> wrote:

[...]

Nie oczekujemy od biura TUI zwrotu pieniędzy, tylko zorganizowania
wyjazdu zastępczego dla całej naszej piątki. Zwrot pieniędzy osobom,
które wylot mieli z Katowic, czyli pozostałej trójce przekreśla
całkowicie szansę na wspólnie spedzony czas na wakacjach, na który
czekamy cały rok.

Data: 2012-05-26 11:40:38
Autor: pamana
[...]

Zachowujesz sie jak dziecko.
Królowa angielska jestes czy co ?biuro ma organizowac wam wakacje bo ty tupiesz nóżką i czekasz na wakacje caly rok.
jedz bez nich a po powrocie wykup last minut i jedzcie wspolnie.
p.

Data: 2012-05-26 03:29:27
Autor: Gosha G.
On 26 Maj, 11:40, pamana <b...@adresu.pl> wrote:
> [...]

tupiesz nóżką i czekasz na wakacje caly rok.
jedz bez nich a po powrocie wykup last minut i jedzcie wspolnie.

Nie tupię nóżką i zdecydowanie do zachowywania się jak królowa mi
daleko. Wymagam od biura realizacji złożónego zamówienia.
Pokrewieństwo między osobami wylatującymi z różnych miejscowości w
Polsce na jedne wakacje nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Twoja propozcyja, że mamy jechać sami, a po powrocie wukupić kolejną
wycieczkę lat minute i jechać wspólnie - bezcenna..

Data: 2012-05-26 12:07:01
Autor: Nixe
W dniu 2012-05-26 11:40, pamana pisze:

Zachowujesz sie jak dziecko.
Królowa angielska jestes czy co ?
biuro ma organizowac wam wakacje

Tak, bo zamówili taką usługę i za nią zapłacili, więc nie rozumiem, co ma to tego bycie królową angielską i dziecinne zachowania.
Ty się płaszczysz przed dostawcami usług, a gdy zrobią Cię w balona to kładziesz uszy po sobie i przepraszasz, że żyjesz?

bo ty tupiesz nóżką i czekasz na wakacje caly rok.
jedz bez nich a po powrocie wykup last minut i jedzcie wspolnie.

Łał, a po co aż tak komplikować życie sobie i TUI? Niech w ogóle się poświęcą, zrezygnują, stracą 90% wkładu i niech jadą wspólnie dopiero za rok, ale niekoniecznie w last minute.
Ty to masz pomysły :/

N.

Data: 2012-05-26 03:25:46
Autor: Gosha G.
On 26 Maj, 12:07, Nixe <n...@nixe.pl> wrote:
> [...]

Łał, a po co aż tak komplikować życie sobie i TUI? Niech w ogóle się
poświęcą, zrezygnują, stracą 90% wkładu i niech jadą wspólnie dopiero za

Dziękuję Nixe.
Cieszę się, że chociaż ktoś rozumie problem.

Z TUI trwają ostatnie negocjacje. W przeciągu najbliższych kilku
godzin mają zaproponować alternatywę

Data: 2012-05-27 12:15:58
Autor: John Kołalsky
TUI - odwołana wycieczka, co robic?

Użytkownik "pamana" <brak@adresu.pl>

[...]

Na tym polega jego działalność

Data: 2012-05-25 23:09:49
Autor: SDD
Gosha G. pisze:

Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym
biurem podróży?

Ze słowem "nieuczciwe", to bym się zastanowił - skoro chcą zwrócić pieniądze i zapewne był punkt w regulaminie, że mogą odwołać imprezę.

"Nieprzyjazne klientowi", ewentualnie - jeśli już.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-25 23:52:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 May 2012, Gosha G. wrote:

[...]
[...]
Czy biuro podróży TUI naprawdę pozostaje na wygranej pozycji?

IMVHO, jesli dobrze rozumiem, problem sprowadza się do tego,
że chcieliscie zawrzeć "wspólna" umowę, na wycieczkę grupy,
zas zawarlisci (i biuro twardo z tego korzysta) umowy oddzielne.

  Zawsze dobrze się gadza po fakcie i z pozycji osoby której to
nie dotyczy, ale tak mi wychodzi - jakby biuro potwierdziło, że
jedziecie na *wspólna* wycieczkę, byłoby o co się szarpać.
  A tak... może porównanie takie sobie, ale dajmu na to, idę
do sklepu i mówię, że mnie wyrolowali i sobie życzę odszkodowania
albo co najmniej zwrotu towaru.
  Rakiety tenisowej dla przykładu, bo u nich kupiłem.
  A sprzedawca na to "a czemu"?
  No to ja mu "a temu, bo przyjaciel też u was kupił i mielismy
razem grać, ale się zepsuła a wy mu zwróciliscie pieniadze
bo takich na stanie już nie ma, a chcemy mieć takie same".

  Przejdzie?
  IMVHO - nie ma szans, w odróżnieniu od przypadku, kiedy
zakupem byłby "zestaw dwu rakiet.
"Zestaw nam się zepsuł, prosimy o wymianę".
  Ale tylko wtedy, jesli to był "zestaw" własnie.

  Dobrze mi wychodzi?

Dlaczego okazuje się, że firma, która ma ułatwić nam relaks i załatwić
za nas wszystkie formalności, zgarniając za to niemałą sumkę teraz
wypina się i właściwie pyta w czym jest problem?

  Oni Was traktuja tak jak obce względem siebie osoby, uważajac
że z ich umowy nic innego nie wynika.
  Prawdę mówiac, podejrzewam, że nie wynika.

Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym
biurem podróży?

  Ja nie.

Wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane.

  To było cos w tym stylu, w rodzaju "jak nie wtopić z argumentacja".
  A przynajmniej miec swiadomosc gdzie leży problem w razie pomysłu
"to ja pójdę do sadu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-26 00:00:21
Autor: Małgorzata Gapińska
On 25 Maj, 23:52, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]
> wakacje spędzić wyłącznie sami, bo TUI nie ma dla nas, tj dla naszej
> piątki oferty zastępczej (jestem w trakcie rozmów z TUI, ale czarno to
[...]
> [...]

że z ich umowy nic innego nie wynika.
  Prawdę mówiac, podejrzewam, że nie wynika.

> Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym

  Ja nie.

> [...]

  To było cos w tym stylu, w rodzaju "jak nie wtopić z argumentacja".
  A przynajmniej miec swiadomosc gdzie leży problem w razie pomysłu

Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie
dane, to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy,
nie mieliśmy na to żadnego wpływu. Podejrzewam, że zrobili to dlatego,
że są dwa różne porty wylotu - Poznań i KAtowice. TUI pieniądze chce
oddać wylącznie znajomym z Katowic, wg TUI w naszej (wylot z Poznania)
rezerwacji nie ma żadnych problemów.

Data: 2012-05-26 10:29:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 26 May 2012, Małgorzata Gapińska wrote:

Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie
dane, to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy,
nie mieliśmy na to żadnego wpływu.

  Przecież musieliscie te umowy podpisać.
  W tym momencie mieliscie wpływ: "albo piszecie, ze jedziemy
w piatke razem, albo się jeszcze zastanowimy czy kupic u was".
  Nie da się ukryć, że z kolei to jedyne co mogliscie zrobić.
  Z góry cos zastrzegę: "nie ma nic za darmo".
  Nie wiem czy Was przekonali metoda "niedasie", czy "ale tylko
osobno jest promocja" czy czyms innym, ale raczej przekonali,
bo pisałabys że masz w umowie iż macie leciec razem i z TEGO
się nie wywiazuja.

  Popatrz na to tak: "zgodziliscie się na zmianę uzgodnień,
polegajaca na tym, że wasze zamówienia traktuje się jako odrębne".
  Tak (zgodziliscie się) czy nie (jak nie, to znaczy że w umowie
masz zapis "wszyscy albo nikt")?
  I okazało się że akurat takie potraktowanie jest dla organizatora
wygodne (z nieznanych nam powodów) - więc postanowił z tego
skorzystać.

pzdr, Gotfryd

TUI - odwołana wycieczka, co robic?