TUI - odwołana wycieczka, co robic?

Data: 2012-05-25 23:52:58
Autor: Gotfryd Smolik news
TUI - odwołana wycieczka, co robic?
On Fri, 25 May 2012, Gosha G. wrote:

Nasza rezerwacja (tj wylot z Poznania nadal obowiązuje) ale możemy
wakacje spędzić wyłącznie sami, bo TUI nie ma dla nas, tj dla naszej
piątki oferty zastępczej (jestem w trakcie rozmów z TUI, ale czarno to
widzę).
[...]
Czy biuro podróży TUI naprawdę pozostaje na wygranej pozycji?

IMVHO, jesli dobrze rozumiem, problem sprowadza się do tego,
że chcieliscie zawrzeć "wspólna" umowę, na wycieczkę grupy,
zas zawarlisci (i biuro twardo z tego korzysta) umowy oddzielne.

  Zawsze dobrze się gadza po fakcie i z pozycji osoby której to
nie dotyczy, ale tak mi wychodzi - jakby biuro potwierdziło, że
jedziecie na *wspólna* wycieczkę, byłoby o co się szarpać.
  A tak... może porównanie takie sobie, ale dajmu na to, idę
do sklepu i mówię, że mnie wyrolowali i sobie życzę odszkodowania
albo co najmniej zwrotu towaru.
  Rakiety tenisowej dla przykładu, bo u nich kupiłem.
  A sprzedawca na to "a czemu"?
  No to ja mu "a temu, bo przyjaciel też u was kupił i mielismy
razem grać, ale się zepsuła a wy mu zwróciliscie pieniadze
bo takich na stanie już nie ma, a chcemy mieć takie same".

  Przejdzie?
  IMVHO - nie ma szans, w odróżnieniu od przypadku, kiedy
zakupem byłby "zestaw dwu rakiet.
"Zestaw nam się zepsuł, prosimy o wymianę".
  Ale tylko wtedy, jesli to był "zestaw" własnie.

  Dobrze mi wychodzi?

Dlaczego okazuje się, że firma, która ma ułatwić nam relaks i załatwić
za nas wszystkie formalności, zgarniając za to niemałą sumkę teraz
wypina się i właściwie pyta w czym jest problem?

  Oni Was traktuja tak jak obce względem siebie osoby, uważajac
że z ich umowy nic innego nie wynika.
  Prawdę mówiac, podejrzewam, że nie wynika.

Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia w walce z nieuczciwym
biurem podróży?

  Ja nie.

Wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane.

  To było cos w tym stylu, w rodzaju "jak nie wtopić z argumentacja".
  A przynajmniej miec swiadomosc gdzie leży problem w razie pomysłu
"to ja pójdę do sadu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-26 00:00:21
Autor: Małgorzata Gapińska
On 25 Maj, 23:52, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]
> wakacje spędzić wyłącznie sami, bo TUI nie ma dla nas, tj dla naszej
> piątki oferty zastępczej (jestem w trakcie rozmów z TUI, ale czarno to
[...]
> [...]

  To było cos w tym stylu, w rodzaju "jak nie wtopić z argumentacja".
  A przynajmniej miec swiadomosc gdzie leży problem w razie pomysłu

Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie
dane, to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy,
nie mieliśmy na to żadnego wpływu. Podejrzewam, że zrobili to dlatego,
że są dwa różne porty wylotu - Poznań i KAtowice. TUI pieniądze chce
oddać wylącznie znajomym z Katowic, wg TUI w naszej (wylot z Poznania)
rezerwacji nie ma żadnych problemów.

Data: 2012-05-26 10:29:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 26 May 2012, Małgorzata Gapińska wrote:

Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie
dane, to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy,
nie mieliśmy na to żadnego wpływu.

  Przecież musieliscie te umowy podpisać.
  W tym momencie mieliscie wpływ: "albo piszecie, ze jedziemy
w piatke razem, albo się jeszcze zastanowimy czy kupic u was".
  Nie da się ukryć, że z kolei to jedyne co mogliscie zrobić.
  Z góry cos zastrzegę: "nie ma nic za darmo".
  Nie wiem czy Was przekonali metoda "niedasie", czy "ale tylko
osobno jest promocja" czy czyms innym, ale raczej przekonali,
bo pisałabys że masz w umowie iż macie leciec razem i z TEGO
się nie wywiazuja.

  Popatrz na to tak: "zgodziliscie się na zmianę uzgodnień,
polegajaca na tym, że wasze zamówienia traktuje się jako odrębne".
  Tak (zgodziliscie się) czy nie (jak nie, to znaczy że w umowie
masz zapis "wszyscy albo nikt")?
  I okazało się że akurat takie potraktowanie jest dla organizatora
wygodne (z nieznanych nam powodów) - więc postanowił z tego
skorzystać.

pzdr, Gotfryd

TUI - odwołana wycieczka, co robic?