TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty

Data: 2009-12-15 11:26:07
Autor: paranoix
TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty
Witajcie,

dziś otrzymałem 2 wezwania do zapłaty za polisę OC z 2007 roku. Polisę opłaciłem swego czasu gotówką u agenta i o sprawie zapomniałem. Kolejne u tego samego agenta opłacałem i nie było problemów (przynajmniej do tej pory...). Jestem po rozmowie z Panią, która ma sprawę wyjasnić, ale uczcie się na cudzych błędach i trzymajcie papiery od starych ubezpieczeń - bo nigdy nie wiadomo, kiedy przyjdzie udowadniać ubezpieczycielowi, że nie jest się wielbłądem.

Swoją drogą niezły bajzel mają w papierach. Jeśli wpłata faktycznie do nich nie dotarła, mogli się zorientować ze 2 lata wcześniej...

paranoix

Data: 2009-12-15 02:35:49
Autor: slaweks
TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty
On 15 Gru, 11:26, paranoix <paranoi...@o2.pl> wrote:
Swoj± drog± niezły bajzel maj± w papierach. Je¶li wpłata faktycznie do
nich nie dotarła, mogli się zorientować ze 2 lata wcze¶niej...

No to wezwanie do zaplaty juz dostales. Teraz jeszcze 30 dni i
bedziesz w jakims KRD czy innym Infomonitorze ;-)
Ale pewnie uda sie to wyjasnic wczesniej.

Data: 2009-12-15 11:38:41
Autor: paranoix
W dniu 2009-12-15 11:35, slaweks pisze:
[...]

No i tego wła¶nie chciałbym koniecznie unikn±ć... Termin dali 7-dniowy.

Data: 2009-12-15 05:11:21
Autor: slaweks
On 15 Gru, 11:38, paranoix <paranoi...@o2.pl> wrote:

> [...]
> Ale pewnie uda sie to wyjasnic wczesniej.

No i tego wła¶nie chciałbym koniecznie unikn±ć... Termin dali 7-dniowy.

Termin to chyba na wyjasnienie problemu. Od momentu wezwania do wpisu
do np KRD _musi_ uplynac 30 dni. Musi.
Tak jest w ustawie.

Data: 2009-12-16 12:41:53
Autor: Tomek
TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty

Data: 2009-12-22 07:04:33
Autor: MKŁukasz
TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty

Muszę Cię "pocieszyć", bo akurat znajoma pracuje w windykacji TU - otóż to
nie musi być bałagan w papierach - agenci kradn± pieni±dze (nie przekazuj±
ich do TU). W takiej sytuacji możesz mieć problem - bo do TU nie wpłynęły
pieni±dze, a Ty nie masz żadnego kwitu. I może trzeba będzie zapłacić drugi
raz i ew. jaki¶ s±d z agentem...
Sprawa może być do wygrania, je¶li agent naci±ł więcej osób i to wyjdzie.
Wtedy mog± uznać Twoje racje i umorzyć sprawę.
Tomek

Dzisiaj ja dostałem wezwanie TUW za 2007r, opłacałem wszystko na
poczcie, na szczę¶cie kwity mam.. Czyli to oni maj± burdel, umowę
wypowiedziałem w 2008, i mnie sprawdzali czy wszystko ok., a teraz
nagle brakuje im 200zł
Pytanie.
1) Ile czasu muszę mieć dowody wpłaty, niech teraz wy¶l± do wszystkich
upomnienia z 2007r, zawsze kto¶ zgubi dowód wpłaty..

Data: 2009-12-22 22:48:38
Autor: J.F.
On Tue, 22 Dec 2009 07:04:33 -0800 (PST),  MKŁukasz wrote:
1) Ile czasu muszę mieć dowody wpłaty, niech teraz wy¶l± do wszystkich
upomnienia z 2007r, zawsze kto¶ zgubi dowód wpłaty..

Po trzech latach naleznosc sie przedawnia [na podstawie KC], przy czym
moze byc problem z okresleniem terminu .. ostatni dzien polisy ? No i niektorych przedawnienie nie przeraza, bo sa jeszcze inne srodki
nacisku :-)

Tu jeszcze mozna by sie powolywac na automatyczne przedluzenie - jesli
mialo miejsce, to znak ze klient zaplacil.

J.

Data: 2009-12-23 08:43:47
Autor: Tomek
TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty
Tu jeszcze mozna by sie powolywac na automatyczne przedluzenie - jesli
mialo miejsce, to znak ze klient zaplacil.

Niestety przedłuża się ważno¶ć polisy, co nie ma nic wspólnego z opłaceniem składki. Biedni Ci, co nie wiedz±, że trzeba wypowiedzieć umowę po kupnie auta i często maj± 2 polisy - jedn± now±, kupion± i drug±, która się automatycznie porzedłużyła. A mimo, że płacić trzeba za obie, to niestety w razie czego odszkodowanie należy się tylko jedno...
Tomek

TUW Pocztowe - wezwania do zapłaty