TV

Data: 2010-10-04 04:54:35
Autor: Budzik
TV
Cześć
Neci nie coraz bardziej zakupo nowego TV.
No a skoro juz nowy, to jak największy, a co! Kompleksy działają!

No wiec z racji checi ograniczenia budzetu na maks wybór padł na Telewizor SAMSUNG PS-50C550 (najtansza 50 fullHD z lanem)

No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?
- jak działa ten lan? bede mógł podłaczyc kompa, zmapowac dysk i ogladac film z dysku kompa?
- czy ten TV obsłuzy generalnie wszystkie divx, xvid, h264 ktore sa zakodowane bez jakis udziwnien?
- czy lan mozna podlaczyc po jakims USB Wifi? (niestety nie mam pociagnietego kabla ethernetowego po mieszkaniu - kurwa - dlaczego??? :)
- jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?
- sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?
- co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam na stałe w 2013?
- pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport "z powietrza"?

- a moze jeszcze jakies inne ogólne uwagi?

Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
to znaczy, że coś przeoczyłeś."  Ed Murphy

Data: 2010-10-04 08:02:18
Autor: boxfish
TV
W dniu 2010-10-04 06:54, Budzik pisze:

No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

a będziesz oglądał coś full HD czy nie ? (wróżka)

- jak działa ten lan? bede mógł podłaczyc kompa, zmapowac dysk i ogladac
film z dysku kompa?

W uproszczeniu tak

- czy ten TV obsłuzy generalnie wszystkie divx, xvid, h264 ktore sa
zakodowane bez jakis udziwnien?

teoretycznie tak

- czy lan mozna podlaczyc po jakims USB Wifi? (niestety nie mam
pociagnietego kabla ethernetowego po mieszkaniu - kurwa - dlaczego??? :)

instrukcja obsługi na stronie samsunga, tak dedykowany usb wifi samsunga coś ok 250 zł

- jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?

odkąd mam 40" divx puszczam sporadycznie, 99% filmów to mkv HD

- sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?

cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się bardziej niż mocno

- co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam na
stałe w 2013?

specyfikacje dostępne w sieci

- pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport "z
powietrza"?

zerknij kilka dni wstecz na różne wątki

- a moze jeszcze jakies inne ogólne uwagi?

odkąd mam (oczywiście inny niż twój planowany) tv w zasadzie oglądam tylko mkv hd i kanały HD - szybko dojdziesz do takich wniosków

moja ogólna uwaga do osób przesiadających się z 21" :-) na coś duuużego to taka, duży może więcej i duży potrzebuje więcej. Telewizor sam z siebie niczego nie wyczaruje -musi dostać dobrej jakości sygnał bo inaczej doprowadzi cię do płaczu :-)

Data: 2010-10-04 10:07:49
Autor: Robert_J
TV
- sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?

cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się bardziej niż mocno

Analoga powinien się obawiać na 100 % :-)). Jeśli nie jest tego świadom to zostanie kolejnym marudzącym klientem swojego dostawcy ;-). Wiem coś o tym...

Telewizor sam z siebie niczego nie wyczaruje -musi dostać dobrej jakości sygnał bo inaczej doprowadzi cię do płaczu :-)

Dokładnie :-)

Data: 2010-10-05 05:54:32
Autor: Budzik
TV
Osobnik posiadający mail cicior@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

a będziesz oglądał coś full HD czy nie ? (wróżka)

nie wiem, ale zakładam ze TV kupuje sie na kilka lat - moze za 5 lat wszystkie Tv beda HD.
Pytanie raczej czy miedzy sygnałem okreslanym jako HDReady a HDFull jest róznica zauwazalna gołym okiem.

- jak działa ten lan? bede mógł podłaczyc kompa, zmapowac dysk i
ogladac film z dysku kompa?

W uproszczeniu tak

super

- czy ten TV obsłuzy generalnie wszystkie divx, xvid, h264 ktore sa
zakodowane bez jakis udziwnien?

teoretycznie tak

great

- czy lan mozna podlaczyc po jakims USB Wifi? (niestety nie mam
pociagnietego kabla ethernetowego po mieszkaniu - kurwa - dlaczego???
:)

instrukcja obsługi na stronie samsunga, tak dedykowany usb wifi
samsunga coś ok 250 zł

cffffaniaczki. własnie czytam w necie, ze tylko dedykowane bez problermu podziałaja.

- jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?

odkąd mam 40" divx puszczam sporadycznie, 99% filmów to mkv HD

super.
A jak wygladaja standardowe divxy? ;-/

- sygnał TV biore z kablówki wiec chyba bedzie ok?

cyfrowej czy analogowej ? analoga na 50" obawiałbym się bardziej niż
mocno
wiekszosc bedzie jednak analog (przynajmniej na razie)
Az taka kiszka? (obecnie mam CRT 29 i jest bardzo ok - moze ja mało wymagajacy jestem?

- co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą
nam na stałe w 2013?

specyfikacje dostępne w sieci

ej, dzieki.
Powaznie w sieci??? No co ty.... :-/

[...]

przesiadam sie z 29 ale dzieki za podpowiedz.
Jezeli chodzi o TV - musze zorientowac sie w swojej kablówce.
Natomiast cały czas nurtuje mnie pytanie o divxy (jednak sporo filmów oglada sie w tym formacie)

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2010-10-05 08:50:43
Autor: boxfish
TV
W dniu 2010-10-05 07:54, Budzik pisze:

[...]

myślę że 50" nawet znacząca

[...]

Oczywiście jest alternatywny soft do tv samsung (nie wiem czy i dla tego modelu) wtedy działa każdy pen usb a i funkcjonalność się poszerza (hint - samygo)

- jak wyglada standardowy divx 1CD i 2CD na takim duzym ekranie?

odkąd mam 40" divx puszczam sporadycznie, 99% filmów to mkv HD

super.
A jak wygladaja standardowe divxy? ;-/

taj jak może wyglądac coś co zostało 4 krotnie rozciągnięte - i w odróżnieniu od ekranu monitora stało się to na ekranie 3 razy większym.

rozciągnij fotkę na ekranie monitora, taką co ma np 200x300

[...]

nie, raczej słabo wyedukowany, masz monitor lcd przy kompie ? ustaw na nim rozdzielczość 2 razy mniejszą niż natywna matrycy.

TV LCD najlepiej wyświetla sygnał o rozdzielczości matrycy, sprawdź na kompie. Do analoga nawet nie próbowałbym 50" (max 32)

przesiadam sie z 29 ale dzieki za podpowiedz.
Jezeli chodzi o TV - musze zorientowac sie w swojej kablówce.
Natomiast cały czas nurtuje mnie pytanie o divxy (jednak sporo filmów
oglada sie w tym formacie)

jak się ma tv 21" :-)

przesiądziesz się na mkv w ciągu tygodnia, odpalisz raz film hd i zapomnisz o divx - divx ten zwykły 1Cd umarł

Data: 2010-10-05 11:33:41
Autor: Cavallino
TV
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:

Pytanie raczej czy miedzy sygnałem okreslanym jako HDReady a HDFull jest
róznica zauwazalna gołym okiem.

 Z sygnału 1080p czy z innych?
Bo z innych to jeśli będzie zauważalna, to na minus.
A 1080p w Polsce nie nadaje NIKT.

I pewnie za szybko nie będzie.

[...]

Po prostu nie widzisz braków w sygnale.
Na 50 celowym płaskaczu już je zauważysz na pewno.

Data: 2010-10-05 09:19:10
Autor: Tomy M.
TV
W dniu 2010-10-04 08:02, boxfish pisze:
W dniu 2010-10-04 06:54, Budzik pisze:

No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

[itd...]

Bardzo dobrze napisane. Dodałbym jeszcze tylko
że jeżeli odległość od TV przekracza 4 metry to
obraz z kablówki na tym 50'' nie będzie taki tragiczny,
jedynie żenująco fatalny...

Tomy M.

Data: 2010-10-04 10:30:37
Autor: Cavallino
TV
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:

- co z dekoderem? (Rodzaj tunera DVB-T: MPEG-4) to jest to co wlaczą nam na
stałe w 2013?

Włączyli w zeszłym tygodniu na stałe.

- pytanie do Poznaniaków - czy w Poznaniu obejrze bez problemu TVP Sport "z
powietrza"?

Tak.
O ile odbierasz analog z powietrza.

Data: 2010-10-04 20:31:18
Autor: Mark
TV
Dnia Mon, 4 Oct 2010 04:54:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

No wiec z racji checi ograniczenia budzetu na maks wybór padł na Telewizor SAMSUNG PS-50C550 (najtansza 50 fullHD z lanem)

No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

Szczerze, to nie wyobrazam sobie sensu kupowania tak duzego TV tylko z
HD-ready

--
Mark

Data: 2010-10-05 07:35:23
Autor: glang
TV
No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

Szczerze, to nie wyobrazam sobie sensu kupowania tak duzego TV tylko z HD-ready

a dlaczego? daj jakieś argumenty
pzdr
GL

Data: 2010-10-05 08:53:19
Autor: boxfish
TV
W dniu 2010-10-05 07:35, glang pisze:
No i kilka pytań:
- brac fullHD czy moze tansze HDReady?

Szczerze, to nie wyobrazam sobie sensu kupowania tak duzego TV tylko z
HD-ready

a dlaczego? daj jakieś argumenty

bo powyżej 40" jest już bardzo wyraźnie widoczna różnica między HD ready a full HD

Data: 2010-10-05 09:21:47
Autor: Tomy M.
TV
W dniu 2010-10-05 08:53, boxfish pisze:
[...]

zależy z jakiej odległości ... znajomy ogląda
z odległości 7 metrów ... i różnicy nie ma :-)
To nie żart, naprawdę z 7 m już niewiele widać.

Tomy M.

Data: 2010-10-05 10:41:19
Autor: boxfish
TV
W dniu 2010-10-05 09:21, Tomy M. pisze:
[...]

Poprawiam się, przy oglądaniu z 2-2,5 metra (takie mam doświadczenia) różnica jest, pomija już fakt że nawet tv nadają 1080i a nie 720p

Data: 2010-10-05 20:15:34
Autor: glang
TV
[...]

no ale przecież żadna TV nie nadaje w full HD w naszym kraju :)
pzdr
GL

Data: 2010-10-05 22:33:35
Autor: boxfish
TV
W dniu 2010-10-05 20:15, glang pisze:
[...]

kwestia definicji, jeśli uznać że 1080i jest to hd ready to rzeczywiście żadna nie nadaje full HD, nadają natomiast odtwarzacze BR i pliki mkv na ten przykład ... :-)

TV