TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Data: 2012-03-31 16:54:30
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
Jest aktualnie w Tesco w "promocyjnej" cenie TV lcd 32" AKAI AKFL3271H za 899zł. Miałby być do kuchni, źródło dla niego to dvb-t, sporadycznie jakiś film z pendrive'a. Pytanie: na ile cudzysłów pasuje do słowa *promocyjnej* w pierwszym zdaniu? Warto?
Google nie wiele pomogły, dlatego dopiszę, że wg gazetki ma PVR na USB, 4xHDMI, HD-Ready.

Będę wdzięczny za podjęcie tematu.

Data: 2012-03-31 17:13:54
Autor: Paweł U.
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f771aa6$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

************
Taniej niż na Allegro ;-) HD-Ready w Polsce oznacza że to prawie HD i poza tym w opisach nie wspominają o PVR.

Paweł

Data: 2012-03-31 17:21:37
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 31.03.2012 17:13, Paweł U. pisze:

[...]

Dzięki. Teraz i ja znalazłem. Faktycznie, 146-189 zł taniej jeśli nic nie pomyliłem.

Data: 2012-04-01 11:17:27
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f771aa6$0$1225$65785112news.neostrada.pl...
Będę wdzięczny za podjęcie tematu.

Na sieci nie ma nic o tym modelu, nawet na stronie dystrybutora milczą. Ale możesz zostać testerem. :-)
Kumpel kiedyś kupił w Biedronce Oriona LCD 32" FHD z podświetlaniem LED za 999zł, ale oddał po tygodniu. Na  szczęście w Biedronce można oddać do 10 dni.

Data: 2012-04-01 16:54:45
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 01.04.2012 11:17, nom pisze:

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości
Będę wdzięczny za podjęcie tematu.

Na sieci nie ma nic o tym modelu, nawet na stronie dystrybutora milczą.
Ale możesz zostać testerem. :-)[...]

I tak się stało, że zostałem ;). TV jest do kuchni, więc nie będę się bardzo roztrząsał, jednak skoro prosiłem o podjęcie tematu to poczuwam się do obowiązku napisania kilku zdań.
Subiektywnie obraz oceniam jako prawidłowy, co dla mnie najważniejsze - poprawnie widoczny pod każdym kątem w sporym pomieszczeniu, gdzie tv postawiony jest w rogu. Potwierdzam fakt posiadania PVR, działa bez problemu z pendrive i nie wymaga HDD. Odtwarza MP4, DivXów z napisami jeszcze nie próbowałem. Wyposażony jest dość bogato, bo w 2xUSB, 4xHDMI, 2xSCART, Component,PC VGA, Composite, CI i pewnie coś jeszcze. Brak wyjścia optycznego dla dźwięku, jest Coaxial.

Data: 2012-04-01 20:37:37
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f786c35$0$1317$65785112news.neostrada.pl...

postawiony jest w rogu. Potwierdzam fakt posiadania PVR, działa bez problemu z pendrive i nie wymaga HDD.

W jakim formacie nagrywa DVB-T? Da się zaprogramować nagrywanie jak TV  jest wyłączony?
Czy wtedy włącza się obraz jak nagrywa?

Data: 2012-04-01 21:53:29
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 01.04.2012 20:37, nom pisze:

[...]
W jakim formacie nagrywa DVB-T?
Pojęcia nie mam. Tworzy pliki z rozszerzeniem .ts, których jednak VLC nie otwiera, dlatego domyślam się, że jest to jego własny format zapisu, który tylko on jest w stanie otworzyć. Jeżeli potrzebujesz urządzenia, na które chcesz nagrać dvb-t w jakimś powszechnym formacie to mogę wskazać http://www.media-tech.eu/produkty/tunery/MT4160, gdzie nagranie dostaniesz jako mp4 h264+AAC. W praktyce pendrive/karta SD o pojemności 4GB to oidp ok 3+ godziny nagrania, które możesz obejrzeć/obrobić na komputerze.

Da się zaprogramować nagrywanie jak TV jest wyłączony?
Czy wtedy włącza się obraz jak nagrywa?
Sprawdzę przy najbliższej okazji.

Data: 2012-04-02 00:29:48
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f78b239$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 01.04.2012 20:37, nom pisze:

[...]
W jakim formacie nagrywa DVB-T?
Pojęcia nie mam. Tworzy pliki z rozszerzeniem .ts

No i to jest wystarczająca odpowiedź.
Czy zapisane audycje dadzą się czytać na kompie, czy tylko na danym tv?

[...]

Ts to jest jak najbardziej powszechny format.

Data: 2012-04-02 01:51:18
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 02.04.2012 00:29, Cavallino pisze:

[...]

Odpowiedź zacytowałeś linijkę poniżej zadanego pytania.

Data: 2012-04-02 08:39:13
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f78e9f7$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Rozumiem, że da się czytać na innym urządzeniu, a ten VLC to na windozie właśnie był....
Ale czy chodziło Ci o to, iż ten tv nie nagrywa w normalnym ts, tylko jakimś INNYM dziwnym formacie o takim samym rozszerzeniu?
Bo niesłusznie zakładasz, że każdy musi wiedzieć co umie odtworzyć taki czy inny player w rodzaju VLC, czyli czy normalne ts VLC odtwarza, a tylko tego nie?

Data: 2012-04-02 09:59:50
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f79498b$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

Ts to jest jak najbardziej powszechny format.

W wiwie to się nazywa .mts, ale w sumie to ten sam kontener. Wiwa HD50 zapisuje cały strumień taki jak jest, a więc obraz kodowany MPEG4 a ścieżki dźwiękowe takie jak są w danej chwili nadawane, jak są 3 to wszystkie trzy zapisze i napisy, teletekst jak jest nadawany. No i najważnjejsze to, że ten strumień bez problemu można odtworzyć czy to na komputerze za pomocą choćby VLC czy w innym TV (np. LG 42PW353 czyta bez problemu).

Data: 2012-04-02 11:04:26
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 02.04.2012 08:39, Cavallino pisze:

[...]
Rozumiem, że da się czytać na innym urządzeniu, a ten VLC to na windozie
właśnie był....
Czytać się da bo system plików  to zwyczajny ntfs, ale odtworzyć nie. A ten VLC był akurat na Linuksie, ale pewnie nie o to Ci chodzi.

Ale czy chodziło Ci o to, iż ten tv nie nagrywa w normalnym ts, tylko
jakimś INNYM dziwnym formacie o takim samym rozszerzeniu?
Dokładnie o to mi chodziło i sądziłem, że to napisałem.

Bo niesłusznie zakładasz, że każdy musi wiedzieć co umie odtworzyć taki
czy inny player w rodzaju VLC, czyli czy normalne ts VLC odtwarza, a
tylko tego nie?
Cóż, VLC potafi odtworzyć "*wszystko*. Może nie literalnie, ale założenie jest wystarczająco prawdziwe. Polecam go także do Windowsa, zamiast szukania kodeka, którym skompresowano materiał.

[...]

VLC Media Player to też całkiem powszechny odtwarzacz ;>.

Data: 2012-04-02 13:41:49
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

[...]

Niekoniecznie, ja zrozumiałem tak, że pierwszy raz spotkałeś się z plikiem ts i próbujesz go odtworzyć czymś co niekoniecznie umie odtwarzać ts-y.

Ts to jest jak najbardziej powszechny format.
VLC Media Player to też całkiem powszechny odtwarzacz ;>.

Powszechny to jest Windows Media Player. ;-)

Data: 2012-04-02 07:19:04
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f78b239$0$1226$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Do nagrywania mam Wiwę HD-50, z tego co się orientuję to MT4160 nie nagrywa wszystkich ścieżek audio, a tylko aktualnie ustawioną (przynajmniej tak robił model na tym samym procku Sunplus 1500 KM00188).
W kuchni mam mały CRT 14" i chciałem podmienić, ale się jeszcze wstrzymam, może coś ciekawszego dostanę. :-)

Data: 2012-04-02 11:47:33
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 02.04.2012 07:19, nom pisze:

[...]
z tego co się orientuję to MT4160 nie
nagrywa wszystkich ścieżek audio, a tylko aktualnie ustawioną
(przynajmniej tak robił model na tym samym procku Sunplus 1500 KM00188).
A ktokolwiek nadaje alternatywne ścieżki? TVN daje czasem oryginalne audio bez lektora? Nasze regionalne realia wielkiej cyfryzacji to działający jedynie MUX2.

W kuchni mam mały CRT 14" i chciałem podmienić, ale się jeszcze
wstrzymam, może coś ciekawszego dostanę. :-)
Żaden ze mnie analityk ale... Mistrzostwa w HD oraz wyłączenie analoga w mojej okolicy za pół roku spowoduje wzrost popytu na telewizory, to pewnie mniejszy lub większy wzrost ceny, ale jednak wzrost.
Ale bardzo możliwe też, że tą naciąganą logiką uzasadniam sobie niedzielny kaprys wydania dziewięciu stów na pierdoły ;).

Data: 2012-04-23 07:30:40
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f7975b5$0$1315$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 02.04.2012 07:19, nom pisze:

A ktokolwiek nadaje alternatywne ścieżki? TVN daje czasem oryginalne audio bez lektora? Nasze regionalne realia wielkiej cyfryzacji to działający jedynie MUX2.

TVN, Polstat nadaje oryginalne ścieżki dźwiękowe + napisy, ja tak wolę oglądać filmy. :-)

Data: 2012-04-03 17:10:27
Autor: J K
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
> [...]

nie otwiera, dlatego domyślam się, że jest to jego własny format zapisu,
który tylko on jest w stanie otworzyć. Jeżeli potrzebujesz urządzenia,

Nie dobrze.
*.ts to transport stream czyli to co schodzi po demodulatorze DVB-S
czy DVB-T.
Tu ten stream dzielimy na dwa rodzaje - calosc transpondera (lub MUX
dla DVB-T) badz odfiltorwanego przez odbiornik dla danych PIDow Video/
Audio - pojedynczego programu.Jezeli *.ts zawiera tablice informacyjne
PSI typu PAT/SDT/PMTs to pod WINda VLC nie ma bata  musi to odtowrzyc
- pod warunkiem ze dane PES VIDEO/AUDIO nie sa zakodowane przec ECD -
wtedy potrzebny jest CW przetworzony ze smartkrary danego operatora a
pobrany z ECM zawartmy w transport stream.
Do analizy co siedzy w pliku *.ts proponuje uzyc aplikacji MPEG2 TS
packet analyser;

t.

Data: 2012-04-02 11:57:19
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 01.04.2012 20:37, nom pisze:

[...] Da się zaprogramować nagrywanie jak TV
jest wyłączony?
Da się.

Czy wtedy włącza się obraz jak nagrywa?
Nie. Nagrywa nie świecąc i nie robiąc hałasu z tego powodu.

Data: 2012-04-02 20:51:43
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f7977ff$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
Czy wtedy włącza się obraz jak nagrywa?
Nie. Nagrywa nie świecąc i nie robiąc hałasu z tego powodu.

A mógłbyś wystawić chociaż 1 min próbkę nagrania na jakiś darmowy serwer?

Data: 2012-04-02 21:49:42
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 02.04.2012 20:51, nom pisze:

A mógłbyś wystawić chociaż 1 min próbkę nagrania na jakiś darmowy serwer?

Mówisz i masz. Krótsze, bo po kilka/kilkadziesiąt sekund ale próbka. Napisz jaki rezultat.
http://dl.dropbox.com/u/17088852/2012030015591401.ts
http://dl.dropbox.com/u/17088852/2012030015595801.ts

Data: 2012-04-03 13:33:23
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f7a02d6$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
Mówisz i masz. Krótsze, bo po kilka/kilkadziesiąt sekund ale próbka. Napisz jaki rezultat.

Eee, to jest zaszyfrowane. :-)
Szkoda, nie wiem po co AKAI zaszyfrował plik.

Data: 2012-04-03 14:03:41
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlen64$l95$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Pewnie chciał być zgodny z wymogami producentów kontentu.
Ale że firma krzak, to może być problem z alternatywnym softem, bez szyfrowania.
BTW: czy Manta szyfruje nagrania ze swoich tv?

Data: 2012-04-03 17:39:15
Autor: Wmak
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Data: 2012-04-03 18:30:16
Autor: Maciej Bebenek
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pewnie chciał być zgodny z wymogami producentów kontentu.

Pewnie tak - niektórych krajach niektórzy serio biorą prawne uregulowania

Ale że firma krzak, to może być problem z alternatywnym softem, bez szyfrowania.

AKAI - firma krzak? Dobrze się czujesz?

Data: 2012-04-03 17:42:37
Autor: Wmak
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):
AKAI - firma krzak? Dobrze się™ czujesz?

Wydawało mi się, że Cavalino wyrósł już wieku dziecinnego.
Na wszelki wypadek garść podstawowych informacji i firmie AKAI
dla dzieci i starszych:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akai

Data: 2012-04-03 18:21:24
Autor: Wmak
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
 Wmak <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akai

Poczytałem z kawałek tego linku i wprawdzie jestem pełen szacunku dla firmy, sam miałem z 5 magnetofonów szpulowych tej firmy, jeden dotychczas stoi w szafie, wiele sztuk serwisowałem to mam zastrzeżenie do tego fragmentu Wiki:
""Pod koniec lat 60. Akai wraz z firmą Tandberg wprowadziło innowacyjny na owe czasy sposób zapisu dźwięku, pozwalający rejestrować szerszy zakres wysokich częstotliwości.""
Nie napisali nazwy tego "innowacyjnego" sposobu - nazywało to się CROSSFIELD.
Moim zdaniem system był tzw. "nieporozumieniem towarzyskim" - twórcy widać też się połapali bo Akai szybko z tego zrezygnował a Tandberg niedługo potem.
System polegał na tym, że prądu podkładu w.cz (tzw. bias) nie sumowano z sygnałem akustycznym i podawano na głowicę nagrywającą tylko stosowano  dodatkową głowicę BIAS, umieszczoną naprzeciwko głowicy nagrywającej od strony niemagnetycznej warstwy taśmy, szczelina tej głowicy była niego przesunięta w stosunku do szczeliny głowicy nagrywającej.
Podawali teorię, że dzięki temu taśma jest magnesowana w całej grubości warstwy magnetycznej i to daje lepsze parametry.
Figę prawda, nie o to chodziło, ta głowica tylko pracowała jako transformator, indukując prąd podkładu w głowicy nagrywającej i proces zapisu był prawie taki sam, jak dla klasycznej głowicy nagrywającej dostającej na zaciski sumę prądów akustycznych i biasu.....

Tzw, "szklane głowice" AKAI (glass & X-tal ferrite heads) też miały swoje wady...
  No dobra, dosyć, dzisiaj przecież mało kto pamięta podstawy nagrywania magnetofonu a młodzież wychowana na CD i MP3/4 zupełnie nie ma o tym pojęcia.
Jeśli kogoś zainteresowały moje boje z CROSSFIELDem - mogę napisać na  priv
albo w oddzielnym wątku na pl.misc.elektronika.
Pozdrawiam,
Wmak

Data: 2012-04-03 20:02:25
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik " Wmak" <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlfcqd$im1$1@inews.gazeta.pl...
Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

AKAI - firma krzak? Dobrze sięT czujesz?

Wydawało mi się, że Cavalino wyrósł już wieku dziecinnego.

Daruj sobie personalne wycieczki, nawet jeśli jesteś rzecznikiem prasowym tej firmy na Polskę.
Takie zagrywki pasują, ale tylko do gimnazjalistów.....

Data: 2012-04-03 19:30:48
Autor: Waldek Godel
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
Dnia 3 Apr 2012 19:30:16 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

Ale że firma krzak, to może być problem z alternatywnym softem, bez szyfrowania.

AKAI - firma krzak? Dobrze się czujesz?

Nie, żebym zaraz bronił Koniotrzepolino, ale tak, aktualnie to AKAI to
firma krzak, z Singapuru.

Tak samo jak Grundig i parę innych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-04-03 20:00:55
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20238600355166954.399711maciej_pmt-tpsa.waw.pl@news.home.net.pl...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pewnie chciał być zgodny z wymogami producentów kontentu.

Pewnie tak - niektórych krajach niektórzy serio biorą prawne uregulowania

A jakie prawo nakazuje szyfrować nagrania?

Ale że firma krzak, to może być problem z alternatywnym softem, bez szyfrowania.

AKAI - firma krzak?

Tak, w sensie Ĺźe niepopularna.
Oczywiście możesz rozwiać moje wątpliwości podając jej udział w polskim rynku telewizorów, zadziw mnie.....

Data: 2012-04-03 18:38:53
Autor: Wmak
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
> AKAI - firma krzak?

Tak, w sensie że niepopularna.
Oczywiście możesz rozwiać moje wątpliwości podając jej udział w polskim rynku telewizorów, zadziw mnie.....
Nie jestem (a szkoda) ich przedstawicielem ale znam firmę od kilkudziesięciu lat, do niektórych ich wynalazków byłem dość sceptycznie nastawiony (patrz notatkę obok)to nie nazwałbym ich "firmą krzak".
Telewizory dosyć późno zaczęli sprzedawać ale sprzęty Audi- Video robili bardzo porządnie.
Fakt, nasz rynek i być może, cały europejski Akai (z bliżej nieznanych mi powodów) olało.
Może postawili na Amerykę?

Data: 2012-04-03 23:11:21
Autor: Cavallino
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik " Wmak" <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlfg3t$llm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

rynku telewizorów, zadziw mnie.....
Nie jestem (a szkoda) ich przedstawicielem ale znam firmę od kilkudziesięciu

Którą, tą która zbankrutowała w 2004, czy tą obecną?
Obstawiam, że poza znakiem firmowym nic z tamtej nie zostało.

Coś jak obecnie sprzedawane motocykle Junak, nazwa niby ta sama, ale faktycznie to chińszczyzna pierwszej wody.

Data: 2012-04-03 22:09:47
Autor: Wmak
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Którą, tą która zbankrutowała w 2004, czy tą obecną?
Obstawiam, że poza znakiem firmowym nic z tamtej nie zostało.

Pewno masz rację, produkowali zbyt porządnie to mogli zbankrutować i tylko  sprzedać znak firmowy.

Data: 2012-04-03 19:25:20
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 03.04.2012 13:33, nom pisze:
[...]
Eee, to jest zaszyfrowane. :-)
Szkoda, nie wiem po co AKAI zaszyfrował plik.

A stwierdziłeś to poprzez...? Jeśli wrzuciłeś plik do VLC to pisałem wcześniej, że nie działa;).

Data: 2012-04-03 20:36:09
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f7b3280$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
A stwierdziłeś to poprzez...?

Każdy kontener ma jakiś nagłówek dzieki czemu "widać" co zawiera w środku. Tutaj są same "śmieci". :-)

Data: 2012-04-03 21:06:45
Autor: ja
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu 03.04.2012 20:36, nom pisze:

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości
A stwierdziłeś to poprzez...?

Każdy kontener ma jakiś nagłówek dzieki czemu "widać" co zawiera w
środku. Tutaj są same "śmieci". :-)

I pamiętasz jak wygląda większość tych nagłówków? Szacun;).

Data: 2012-04-05 21:02:12
Autor: nom
TV AKAI AKFL3271H z Tesco

Użytkownik "ja" <brak@brak.org> napisał w wiadomości news:4f7b4a45$0$26687$65785112news.neostrada.pl...

I pamiętasz jak wygląda większość tych nagłówków? Szacun;).

Ja nie, ale są programy, które to potrafią. ;-)

Data: 2012-06-23 04:44:05
Autor: zygmuntowie
TV AKAI AKFL3271H z Tesco
W dniu sobota, 31 marca 2012 16:54:30 UTC+2 użytkownik ja napisał:
Jest aktualnie w Tesco w "promocyjnej" cenie TV lcd 32" AKAI AKFL3271H
Będę wdzięczny za podjęcie tematu.

witam,
Czy telewizor cały czas OK? i dalej poleca Pan ten Telewizor?
W Realu jest teraz Sharp LC=32SH130 (chyba bez PVR) 1099pln i zastanawiam się między tymi modelami. Oba są chyba 50Hz.
dziękuję za opinie.
Jarek

TV AKAI AKFL3271H z Tesco