TV - Komputer - brak kolorów po S-Video

Data: 2012-01-21 16:03:15
Autor: sm
TV - Komputer - brak kolorów po S-Video
Cześć!
Próbowałem na różne sposoby podłączyć wyj. TV i dekodera do karty TV w komputerze (Winfast TV 2000 XP Expert) i po S-Video nie mam kolorów. Oto, co ustaliłem:
1. Sony W5500, AV2, SCART -> adapter SCART - S-Video + 3xChinch ustawiony na "output"-> kabel S-Video - S-Video -> wejście S-Video karty Winfast = brak kolorów,
2. Dekoder UPC Mediabox Philips -> adapter SCART i j.w. = brak kolorów,
3. GF6600GT TV-OUT (S-Video) -> Kabel S-Video - S-Video -> adapter ustawiony na "imput" -> Sony W5500 AV2 = kolor jest,
4. GF6600GT TV-OUT (S-Video) -> Kabel S-Video - S-Video -> wejście S-Video karty Winfast = kolor jest,
5. Dekoder UPC Mediabox Philips / telewizor -> adapter SCART -> kabel S-Video - Chinch -> wejście Chinch (żółty) karty Winfast = kolor jest,
6. Dekoder UPC Mediabox Philips / telewizor -> adapter SCART -> kabel Chinch - S-Video -> wejście S-Video karty Winfast = brak kolorów.
Wygląda więc na to, że zarówno adapter (nowy), kabel (nowy) jak i przejściówki do karty TV Winfast są dobre, bo kolory się pojawiają.
Myślałem, że to wina TV albo dekodera, że nie ma S-Video w SCART, ale 5. pokazuje, że ma;
Myślałem, że to wina przejściówki przy karcie TV, ale podłączenie z TV-OUT (4.) pokazuje, ze wszystko działa,
Karta ustawiona na PAL oczywiście, mam do wyboru PAL M, N, NC, 60 i po prostu "PAL" - wszystkei sprawdziłem. TV i karta kupione w Polsce, więc powinny obsługiwać odpowiedni standard.
Jakieś pomysły? Czy to karta TV jest winna?

Data: 2012-01-21 16:10:09
Autor: Jingiel
TV - Komputer - brak kolorów po S-Video

Jakieś pomysły? Czy to karta TV jest winna?

Dla ułatwienia moge ci poradzić, że problem jest w kablu SVHS-Cinch. A resztę ci google pomoże. Poczytaj o połączeniu laptopa i TV i jak trzeba kabel svhs-cinch zmodyfikować.

Jingiel.

Data: 2012-01-21 18:10:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "sm" <sm@poczta.pl> napisał w wiadomości news:jfek3i$ofc$1inews.gazeta.pl...
Cześć!
Próbowałem na różne sposoby podłączyć wyj. TV i dekodera do karty TV w komputerze (Winfast TV 2000 XP Expert) i po S-Video nie mam kolorów.

Co oznacza, że na wyjściu nie masz ustawionego trybu S-video, więc musisz przestawić urządzenie wyjściowe w ten tryb.
To że jakieś urządzenie wyjście ma, wcale nie oznacza, że cały czas nadaje na nim sygnał w tym standardzie.

Data: 2012-01-22 12:35:17
Autor: sm

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4f1af16f$0$1219$65785112news.neostrada.pl...

[...]
Po pierwsze w TV nie bardzo jest jak ustawić format wyjściowy dla AV. Wejściowy owszem, jest, ale na wyjście nie wpływa.
Zastanawiam się, czy konfiguracja 5:
5. Dekoder UPC Mediabox Philips / telewizor -> adapter SCART -> kabel
S-Video - Chinch -> wejście Chinch (żółty) karty Winfast = kolor jest,

nie oznacza, że S-Video jest aktywne i nie obala Twojej teorii?
Skoro takie połączenie działa, to chyba znaczy, że z S-Video adaptera jest "pobierana" zarówno chrominancja jak i luminancja, które są sumowane w kablu (podejrzewam wtyczkę S-Video, bo jest większa od innych) i wysyłane jako kompozyt na chinch karty TV, co daje kolor? Gdyby S-Video nie było aktywne, tylko kompozyt albo komponent, to nie miałbym sygnału na S-Video tylko na chinchu adaptera (kompozyt), albo w ogóle (komponent RGB - nie ma go adapter). Dobrze myślę?

Data: 2012-01-22 14:15:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "sm" <sm@poczta.pl> napisał w wiadomości news:jfgs9l$5ff$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale już w tunerze powinno się dać.
Inaczej nic nie zrobisz.

[...]

A na cinch karta przyjmuje sygnał s-video czy composite?

nie oznacza, że S-Video jest aktywne

A w dekoderze co ustawione?

[...]

Ale sygnał kompozyt po wyjściu s-video oznacza właśnie brak koloru w trybie s-video.
Jeśli by karta umiała odebrać sygnał kompozyt na wejściu s-video to kolor by był.

Data: 2012-01-22 09:57:06
Autor: ToMasz
W dniu 21.01.2012 16:03, sm pisze:
Cześć!
Próbowałem na różne sposoby podłączyć wyj. TV i dekodera do karty TV w
komputerze (Winfast TV 2000 XP Expert) i po S-Video nie mam kolorów.
kiedyś dawno temu, w przypadku braku kolorów trzeba było między któreś kabelki wlutować kondensator. Niestety nie pamiętam które i jaki, co więcej nie wiem czy w Twoim przypadku pomoże, ale pogoogluj sobie za taką modyfikacją. a nóż się uda
ToMasz

Data: 2012-01-22 12:38:01
Autor: sm

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfgj12$89g$2inews.gazeta.pl...

[...]

Jest coś na ten temat na Wiki. Tylko ja tak myślę, że jeśli mam adapter SCART - S-Video (nie kabel, tylko "kostkę" wtykaną do SCART), to on powinien chyba takie cudo już w środku mieć? Zwłaszcza, ze w drugą stronę (jako wejście kabel S-Video -> adapter -> SCART) wszystko działa?

Data: 2012-01-22 15:38:54
Autor: Jingiel
W dniu 2012-01-22 09:57, ToMasz pisze:
[...]

Napisałem o tym już w pierwszej odpowiedzi i radzę poszukać w necie. Rzuciłem hasłem, żeby na google poszukać, bo ja nie mam teraz czasu tego zrobić za ciebie. Taka była moja pierwsza sugestia. O ile pamiętam to trzeba poekperymentować z wartością pojemności takiego kondensatora.

Jingiel

Data: 2012-01-23 10:22:36
Autor: sm
TV - Komputer - brak kolorów po S-Video
Rozwiązałem problem.
Jak? Sam nie wiem :-)
Wymieniłem kabel na inny, dalej nie było kolorów, zacząłem nim ruszać przy dekoderze - zaczęło mrygać na różowo. Po około minucie (nic już nie ruszałem) kolor się pojawił. WTF?
Przy podłączaniu ponownym - raz jest, raz nie ma. Coś nie styka, teraz problem znaleźć - co (pewnie adapter w gnieździe)

TV - Komputer - brak kolorów po S-Video