TV LCD - zużycie prądu

Data: 2010-10-29 22:54:54
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.
HTPC z kartami sat i dvb-t, podczas oglądania materiału HD - poniżej 90 W.
Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś grze wyszłoby sporo więcej).

Jutro jeszcze sprawdzę Philipsa HD od Cyfry.

Data: 2010-10-30 09:40:23
Autor: BearBag
TV LCD - zużycie prądu
Dnia Fri, 29 Oct 2010 22:54:54 +0200, Cavallino napisał(a):

Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

To strasznie dużo na ta przekątną, u siostry 40calowy Samsung C650 zjada ok
95W na srednich ustawieniach. Moja 50cio calowa plazma czasem schodzi do
150W...

Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś grze wyszłoby sporo więcej).
 Taka prawda, lapek potrzebuje 10 razy mniej prądu niż przeciętny
stacjonarny pecet a funkcjonalność podobna.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-10-30 10:31:36
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "BearBag" <boxtomka@o2.pl> napisał w wiadomości news:1ribhehnf54gj$.8g1kmpyz9qsc$.dlg40tude.net...
[...]

Fakt, muszę jeszcze pogrzebać z ustawieniami, u mnie są raczej mało średnie, więc jest duża szansa że jak przykręcę to pobór spadnie.
Ciekawe ile zużywałby LCD LED?

Moja 50cio calowa plazma czasem schodzi do
150W...

A średnio?

[...]

Dodam jeszcze że:

TV LCD 23" - poniżej 40 W
DVD - poniżej 1 W (w trakcie pracy)
Philips HD Cyfry (bez dysku) - 18W w trakcie wyświetlania programu HD, niestety 12 W podczas CZUWANIA - czyli na okrągło.
Boję się myśleć ile zżarłby tuner HD z dyskiem, który w tle (w stanie czuwania) pobiera sobie filmy do VOD, do tego ma jeszcze dysk i wentylatory - na 100% jest bardziej prądożerny niż notebook używany jako htpc.

Data: 2010-10-30 11:09:37
Autor: BoDro
TV LCD - zużycie prądu
Cavallino pisze:

Dodam jeszcze że:

TV LCD 23" - poniżej 40 W

to zmierz jeszcze, ile zżera Twoja stara bańka - no chyba, że poszła do recyklingu :-)

--
Bogdan

Data: 2010-10-30 18:54:05
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "BoDro" <bolek@lolek.pl> napisał w wiadomości news:iagn9t$aot$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

Dodam jeszcze że:

TV LCD 23" - poniżej 40 W

to zmierz jeszcze, ile zżera Twoja stara bańka - no chyba, że poszła do recyklingu :-)

Poszła.
Ale zmierzyłem dwa CRT u ciotki.

27" Trillux- 60W
29" Panasonic - w porywach od 70 do 110 W, średnio koło 100

Data: 2010-10-30 14:28:24
Autor: BearBag
TV LCD - zużycie prądu

Fakt, muszę jeszcze pogrzebać z ustawieniami, u mnie są raczej mało średnie, więc jest duża szansa że jak przykręcę to pobór spadnie.
Ciekawe ile zużywałby LCD LED?

nie miałem LEDa w domu wiec musze wierzyć miernikom czasem spotykanym w
sklepach przy LEDach. Wskazują 70-90W przy tych przekatnych.

Moja 50cio calowa plazma czasem schodzi do
150W...

A średnio?

Srednio 200-220W przy dość dużym kontraście bo taki lubie i z wyłączonym
trybem ECO (bo wszystko jest dla mnie za ciemne).

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-10-30 18:54:51
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
[...]

Czyli jednak 2 razy tyle co mój LCD.
Dodatkowe z 10 zł miesięcznie. ;-)

Data: 2010-11-01 23:02:57
Autor: Dariusz Zygmunt
TV LCD - zużycie prądu
W sobota, 30 października 2010 18:54, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 50 calowy TV ma jakieś 2,44 razy większą powierzchnię ekranu niż 32 calowy, czyli jeśli 50 calowa plazma zużywa powiedzmy 210W to 32 calowy LCD żeby być równie energooszczędny powinien zużywać co najwyżej 86 W a nie 120  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-11-02 00:07:16
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:iandi3$1mtd$1news.mm.pl...
[...]

A teraz wróć do mojej wypowiedzi i postaraj się ją zrozumieć.
Zwłaszcza co robi te kilka znaków na końcu.

Data: 2010-11-03 01:19:48
Autor: Dariusz Zygmunt
TV LCD - zużycie prądu
W wtorek, 2 listopada 2010 00:07, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 Cytuję Twój tekst który już wcześniej zniknął a być może go nie pamiętasz "TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii."

Czyli jednak 2 razy tyle co mój LCD.
 Masz rację, muszę uważniej czytać, pomyliłeś się, 50 calowa plazma zużywa nie dwa razy więcej a niecałe dwa razy więcej niż 32 calowe LCD.
Dodatkowe z 10 zł miesięcznie. ;-)
 Tzn. że jeśli przez cały miesiąc nie włączysz TV to zaoszczędzisz jakieś 10zł?  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  PS   Zwróć uwagę na znaczki ... albo nie, lepiej na meritum dyskusji.

Data: 2010-11-03 08:49:37
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
[...]

Tzn. że 10 zł to ŻADEN problem dla kogoś kto chce dołożyć kilka tys i wymienić tv na 50 calową plazmę.
Pomijalna różnica.

Zanim policzyłem, to byłem przekonany że różnicę kwotowe są większe.

Data: 2010-11-02 13:12:50
Autor: Robert_J
TV LCD - zużycie prądu
[...]

Uważasz że telewizor składa się tylko w ekranu? ;-))) Cała elektronika rozumiem pobiera energię z powietrza? ;-)

Data: 2010-11-02 13:18:19
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iaov86$esd$1news.onet.pl...
50 calowy TV ma jakieś 2,44 razy większą powierzchnię ekranu niż 32 calowy,
czyli jeśli 50 calowa plazma zużywa powiedzmy 210W to 32 calowy LCD żeby być
równie energooszczędny powinien zużywać co najwyżej 86 W

I dokładnie tyle zużywa przy średnich nastawach podświetlenia matrycy.

nie 120  :-)

Uważasz że telewizor składa się tylko w ekranu? ;-))) Cała elektronika rozumiem pobiera energię z powietrza? ;-)

Coś w tym jest, elektronika to śladowe ilości zużycia, skoro 23 calowy LCD i to z większą ilością elektroniki, bo full hd i z dvb-t zadowala się 40 W, to jednak zużycie przez podświetlenie ma kluczowe znaczenie.

Data: 2010-11-02 12:23:15
Autor: Sergiusz Rozanski
TV LCD - zużycie prądu
Dnia 02.11.2010 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

[...]

I tutaj niechętnie, ale muszę przyznać Cavollino racje :D
Podświetlanie to kluczowy element poboru prądu przy lcd, reszta ma małe
znaczenie energetyczne.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-11-02 13:51:56
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-02 13:23, Sergiusz Rozanski pisze:
I tutaj niechętnie, ale muszę przyznać Cavollino racje :D
Podświetlanie to kluczowy element poboru prądu przy lcd, reszta ma małe
znaczenie energetyczne.

mi raz wyszło, co podałem ok 30%

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-02 13:55:01
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd00913$1news.home.net.pl...
[...]

Na pewno dużo więcej, skoro sama zmiana podświetlania z jakichś 75% na 50% już spowodowała spadek zużycia o 30%.

Data: 2010-11-02 14:59:02
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-02 13:55, Cavallino pisze:
mi raz wyszło, co podałem ok 30%

Na pewno dużo więcej, skoro sama zmiana podświetlania z jakichś 75% na
50% już spowodowała spadek zużycia o 30%.

amperomierz nie kłamie, poza tym mówię o płycie głównej

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-02 15:14:08
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd018cd$1news.home.net.pl...
[...]

Aaa, to by się mogło zgadzać.

Data: 2010-11-03 01:11:18
Autor: Dariusz Zygmunt
TV LCD - zużycie prądu
W wtorek, 2 listopada 2010 13:18, Cavallino wyraził następujacą opinię:
[...]

 No tak, ale BearBag pisał o dość wysokim kontraście i w_y_łączonym ECO - żeby uzyskać na LCD wysoki kontrast musisz albo mocniej poświecić {zakładając że matryca potrafi wytłumić czernie} co podbija zużycie prądu albo włączyć "dynamiczny kontrast" {cokolwiek to znaczy i jakkolwiek działa}  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-11-06 22:06:11
Autor: Tomy M.
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-10-30 18:54, Cavallino pisze:

Czyli jednak 2 razy tyle co mój LCD.
Dodatkowe z 10 zł miesięcznie. ;-)

Za jakość się płaci, niektórych na to stać ... innych nie.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-01 12:50:51
Autor: Jingiel
TV LCD - zużycie prądu
\

Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś
grze wyszłoby sporo więcej).

Jaki to konkretnie laptop? Ile cali?

Jingiel

Data: 2010-11-01 19:09:39
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Jingiel" <xxxQ@xxx.xxx> napisał w wiadomości news:iam9it$cbk$1inews.gazeta.pl...
\

Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli jakiejś
grze wyszłoby sporo więcej).

Jaki to konkretnie laptop? Ile cali?

Std, kilkuletni Fujitsu, 15"

Data: 2010-11-02 11:06:22
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
[...]

Sprawdziłem przy średnich ustawieniach.
Samo zmniejszenie podświetlenia do wartości średnich (połowa na skali) zmniejszyło od razu zużycie energii do 85 W.
Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

Data: 2010-11-02 11:32:26
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-02 11:06, Cavallino pisze:

[...]

jakiś czas temu naprawiałem lcd 26 cali z zewn zasilaczem
i mogłem sprawdzić ile pobierają poszczególne moduły.
nie pamiętam wielkości, ale samo podświetlanie zabierało
2/3 całości

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-02 14:37:05
Autor: Bartłomiej Zieliński
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik Cavallino napisał:
Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

Podobnie jest w laptopach.
Zmniejszenie jasności ekranu może wydłużyć czas życia całości nawet o godzinę.

Data: 2010-11-02 14:42:51
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:iap461$1rt$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Czyli to moc podświetlenia ma zasadnicze znaczenie przy poborze.

Podobnie jest w laptopach.
Zmniejszenie jasności ekranu może wydłużyć czas życia całości nawet o godzinę.

Logiczne, skoro podświetlenie działa na podobnej zasadzie.
Zapewne przy LED będzie to diametralnie mniejszy wpływ.

Data: 2010-11-03 01:21:39
Autor: Dariusz Zygmunt
TV LCD - zużycie prądu
W wtorek, 2 listopada 2010 11:06, Cavallino wyraził następujacą opinię:

[...]
 Ale to, że o tym nie wiedziałeś, to jest żart?  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2010-11-03 08:57:18
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar@czat.homelinux.net> napisał w wiadomości news:iaqa24$2bo5$2news.mm.pl...
[...]

Nie no, wiedziałem że główne zużycie to podświetlenie, ale nie wiedziałem, że aż tak dominujące.

Przy maksymalnym podświetleniu brało 152 W.
Gdy skręciłem podświetlenie do minimalnych wartości, to zużycie spadło do 36W.
I co dziwne, obraz cały czas był widoczny i na upartego dawał się oglądać.

Co znaczy że ze 152 W pewnie ponad 130 W to zużycie przez podświetlenie matrycy, a cała reszta to śmieszne kilkanaście W, czyli tyle ile bierze tuner Cyfry.

Data: 2010-11-06 22:09:19
Autor: Tomy M.
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-03 08:57, Cavallino pisze:

Co znaczy że ze 152 W pewnie ponad 130 W to zużycie przez podświetlenie
matrycy, a cała reszta to śmieszne kilkanaście W, czyli tyle ile bierze
tuner Cyfry.

A niby co tam ma żreć więcej? Zużycie prądu
przez elektronikę widać na oko w postaci
ilości wydzielanego ciepła, jest to mocno
skorelowane.

Tomy M.

--

Tomy M.

Data: 2010-10-30 13:57:55
Autor: z
TV LCD - zużycie prądu
Cavallino pisze:
Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

A na czuwaniu?

A np. ładowarka do telefonu, lodówka, czy inne sprzęty domowe?
Nie to żebym Cię chciał zarzucać robotą. Jak znajdziesz chwilkę :-)

Gdzieś czytałem że ładowarka do telefonu podpięta cały rok non stop zużyje prądu wartego 0,65 zł. I to pesymistycznie zaokrąglając w górę bo   pomiar niedokładny. Dasz radę zmierzyć?

Albo Energooszczędność lodówki zwróci się po kilku a nawet kilkunastu latach używania.

Ekolodzy mnie zastrzelą. :-)
Wiem w skali globalnej itd. ...

Data: 2010-10-30 14:31:01
Autor: BearBag
TV LCD - zużycie prądu

Gdzieś czytałem że ładowarka do telefonu podpięta cały rok non stop zużyje prądu wartego 0,65 zł. I to pesymistycznie zaokrąglając w górę bo   pomiar niedokładny. Dasz radę zmierzyć?

Nie bardzo jest to mierzalne takim przyrządem bo miałem podłaczone kilka
dni i miernik wciąż wskazywal okolice zera. Ktoś to liczył na elektrodzie i
wychodziło poniżej 1zł na rok przy kilku ładowarkach w rodzinie. Raczej do
pominięcia bo raz zapomnisz wyłączyć żarówke w łazience i więcej prądu ci
pójdzie.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-06 22:10:16
Autor: Tomy M.
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-10-30 14:31, BearBag pisze:

[...]

Ale kondensatory szybciej wysychają w ładowarkach :-)

--

Tomy M.

Data: 2010-10-30 20:29:55
Autor: VSS
TV LCD - zużycie prądu
Cavallino wrote:
Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić
obserwacjami.
TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

LCD LED 40" LG pobiera 55W, LCD 32" SONY pobiera 70W, plazma 50" w trybie najbardzej oszczędnym nie pokazuje więcej niz 150W, przy zerowym oszczedzaniu (pali wtedy mi dziury w soczekwach) 400W.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-10-31 09:21:43
Autor: jo44
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-10-29 22:54, Cavallino pisze:

Jutro jeszcze sprawdzę Philipsa HD od Cyfry.

Co by tu jeszcze zmierzyć Panowie, co by tu jeszcze... :)

Data: 2010-10-31 11:16:53
Autor: L
TV LCD - zużycie prądu

Co by tu jeszcze zmierzyć Panowie, co by tu jeszcze... :)
choć co pomierz sobie ;) - ale wracajac do wątku - zmierz sobie ile "kącik" rtv , sat, kino , etc bierze na st-by gdy spisz w nocy / nie urzywasz - wówczas dojrzysz potrzebę zaopatrzenia się w gniazdo/a sterowane pilotem ;) .. Jak uzywasz często aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego - zobacz sobie ile zimne świetlówki zżerają prądu itd itp

Data: 2010-10-31 11:28:45
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "L" <nospam@nospam.com> napisał w wiadomości news:

ale wracajac do wątku - zmierz sobie ile "kącik" rtv , sat, kino , etc bierze na st-by gdy spisz w nocy / nie urzywasz - wówczas dojrzysz potrzebę zaopatrzenia się w gniazdo/a sterowane pilotem ;)

No właśnie nie, w stanie czuwania wszystkie urządzenia (oprócz dekodera Cyfry) zużywają poniżej 1 W, bo licznik nie pokazuje żadnego zużycia.

. Jak uzywasz często aczkolwiek na krótko oswietlenia jarzeniowego - zobacz sobie ile zimne świetlówki zżerają prądu itd itp

Wiem, staram się ograniczać częstotliwość ich włączania, aczkolwiek zmierzenie tego nie jest możliwe miernikiem na gniazdko.
Ale właśnie po to kupiłem miernik, żeby wiedzieć które urządzenie ile bierze, co pozwoli optymalizować czas ich pracy i godziny w których działają.

Z góry zakładam że największe zużycie przypada na duże AGD, z bojlerem na czele, więc toto wszystko chodzi tylko na II taryfie.

Data: 2010-10-31 12:51:37
Autor: L
TV LCD - zużycie prądu
No właśnie nie, w stanie czuwania wszystkie urządzenia (oprócz dekodera Cyfry) zużywają poniżej 1 W, bo licznik nie pokazuje żadnego zużycia.
;) większość tych gniazdkowych posiada takze pomiar zuzycia energii a nawet wyliczają jej koszt - obstaję przy pomiarze ... oczywiście "kacik z PCetem itp też zmierz sobie . Zmierz ile za dobę łyknie energii lodówko-zamrażarka z upchanumi za nią /obok reklamówkami a ile weźmie prądu jak cyrkulacja powietrza nie jest tłumiona . Krok po kroku , potem analiza wyników i opracowanie metod poskromienia apetytu urządzeń na energie doprowadzi do oszczędności . Od 2ch lat płacę za prąd o około 100zł mniej miesięcznie niż w latach minionych - nadal nie wyrzuciłem lodówki czy kilku kompów i/lub tunerów z domu ;) a oszczędności są widoczne

Data: 2010-10-31 13:08:56
Autor: ErgoSum
TV LCD - zużycie prądu

Użytkownik "L" <nospam@nospam.com> napisał w wiadomości news:4ccd5841$0$22793$65785112news.neostrada.pl...
 Krok po kroku , potem analiza wyników i opracowanie metod poskromienia apetytu urządzeń na energie doprowadzi do oszczędności. Od 2ch lat płacę za prąd o około 100zł mniej miesięcznie...

Czyli co zrobiłeś, bo nie rozumiem.
Napisz koniecznie więcej.

Erg

Data: 2010-10-31 16:54:56
Autor: L
TV LCD - zużycie prądu

Napisz koniecznie więcej.
nie ma co elaboratów pisac bo chocby ntg;) . 2 lata temu kupiłem w niewielkiej cenie w jakims markiecie kilka zestawów gniazd sterowanych pilotem . Jako przykład jak zasosowałem podam przykład pokoju jednej z córek - tu zastosowałem 1en zestaw, 4 gniazda z pilotem 4ro kanałowym . Pod 1nką ma wsio co dotyczy stacjonarnego kompa - pc, zasilacze głłosników i skanera , drukarka , router wi-fi i reszta sprzętu co ma działać gdy komp jest włączony - nie korzysta to 1nka off i wsio ma zero poboru prądu. Pod 2ką ma monitor lcd przy łozku plus podłączony do niego tv box . Po co ? - o tym dalej ;) .Pod 3ką jestgłowne zasilanie "kąta" tv - zasila tuner sat, zewnetrzny dysk dla PVR , media center , duże naglosnienie . Pod 4ką włozoną w listwę 3ki jest duża plazma (450W ;( ale nie pomieniam na żaden LCD ) i oświetlenie za nią by nie męczyć wzroku . Po co 2ka ? ano gdy nie leci w tv coś godnego uwagi by oglądnąc na duzym ekranie ( 4ka ) ,  leci program z tunera sat na ekranie 19" a głos albo z podpierajacego go tv boxa lub z dużego nagłosnienia . Ważna jest minimalna dycyplina uzutkowania aby wykluczyć stanie sprzętów na st-by. Ot i tyle i aż tyle ;) inne pomieszczenia są rozwiązane podobnie - łazienka bez zmian a w kuchni po kilka centymetrów naokoło wysokiej na 1.8m lodówki .

Data: 2010-10-31 22:32:00
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "L" <nospam@nospam.com> napisał w wiadomości news:4ccd914d$0$22816$65785112news.neostrada.pl...

Napisz koniecznie więcej.
nie ma co elaboratów pisac bo chocby ntg;) . 2 lata temu kupiłem w niewielkiej cenie w jakims markiecie kilka zestawów gniazd sterowanych pilotem .

Ja kiedyś używałem takiego gniazdka z programatorem czasowym przy bojlerze.
Parę lat pochodziło, ale skończyło się pożarem tego urządzenia, a gdybym nie był w chacie pewnie spaliłaby się cała.

Data: 2010-11-06 22:14:18
Autor: Tomy M.
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-10-31 16:54, L pisze:
[ciach]
pomieszczenia są rozwiązane podobnie - łazienka bez zmian a w kuchni po
kilka centymetrów naokoło wysokiej na 1.8m lodówki .

.... wiesz o czym bym na Twoim miejscu marzył?
O tym aby zarabiać o 100 zł miesięcznie więcej
i nie zajmować się takimi pierdołami.

--

Tomy M.

Data: 2010-10-31 13:30:38
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
[...]

I dokładnie o takim mówię.
Skoro przez 12 h nie wykazał żadnego zużycia (czyli poniżej 1 W), to koszt kilku zł na rok jest pomijalny w rachunkach.

[...]

Dokładnei do tego zmierzam.
Chodzi mi o sprawdzenie co mi zżera prawie 500 zł za 2 miesiące, kiedy ponad 2/3 energii zużywam na II taryfie.

Data: 2010-10-31 19:00:37
Autor: Bartłomiej Zieliński
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro przez 12 h nie wykazał żadnego zużycia (czyli poniżej 1 W), to
koszt kilku zł na rok jest pomijalny w rachunkach.

A ten miernik mierzy od 1W? Bo mój potrafi dopiero od 7W, a gdzieś widziałem reklamę takich co to już 4W potrafią wyczuć.
PS. Może warto zmierzyć łączny pobór urządzeń RTV na "stendbaju".

Data: 2010-10-31 22:33:35
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:

PS. Może warto zmierzyć łączny pobór urządzeń RTV na "stendbaju".

Tak zrobię, na razie stwierdziłem, że bojler bierze ponad 100 zł miesięcznie - więc mam winnego rachunków.
Reszta to jakieś grosze, więc nie bardzo mam czego szukać żeby oszczędzić kilka kWh rocznie.

Data: 2010-10-31 17:54:17
Autor: Padre
TV LCD - zu�ycie pr�du

. Jak uzywasz czĂŞsto aczkolwiek na krĂłtko oswietlenia jarzeniowego - zobacz
sobie ile zimne ÂświetlĂłwki zÂżerajÂą prÂądu itd itp

No ile? 50% więcej przez pierwsze kilkanaście sekund?
Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców, tych samych w których mozna wyczytac że nowoczesne żelazko zużywa 2kWh na godzinę prasowania a plazmowy telewizor 500Wh?

Data: 2010-10-31 19:00:03
Autor: pawell32
TV LCD - zu�ycie pr�du
W dniu 31.10.2010 17:54, Padre pisze:
Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców, tych samych w
których mozna wyczytac że nowoczesne żelazko zużywa 2kWh na godzinę
prasowania a plazmowy telewizor 500Wh?

jakby świetlówki barły tyle prądu to skąd ich tyle na halach produkcyjnych?
a tv to zmuszają do wyłaczania ładowarek bo tyle prądu pobierają.....
a cały rok na światłach...hmmm, żarówki w samochodzie chyba nic nie
pobierają?.....

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-10-31 22:38:02
Autor: Cavallino
TV LCD - zu ycie pr du
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4ccdae7cnews.home.net.pl...
[...]

Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.

Data: 2010-10-31 23:11:28
Autor: Padre
TV LCD - zu ycie pr du
W dniu 2010-10-31 22:38, Cavallino pisze:
[...]

Dziwne co piszesz choćby w aspekcie tego co zmierzyłem i napisałem ponad godzinę temu. Nie czytałeś czy i tak wiesz lepiej?

Data: 2010-10-31 23:16:52
Autor: Cavallino
TV LCD - zu ycie pr du
Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:

Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.
Dziwne co piszesz choćby w aspekcie tego co zmierzyłem i napisałem ponad godzinę temu. Nie czytałeś

Oczywiście że odpowiedziałem na post wcześniejszy, zanim przeczytałem Twój.
Oczywiście potem przeczytałem go z zainteresowaniem, ciekawe zatem skąd się biorą informacje, że kompaktowe świetlówki przy odpaleniu biorą tyle prądu co przez 5 minut pracy.

Data: 2010-11-01 01:53:18
Autor: Padre
TV LCD - zu ycie pr du

[...]
Pewnie jak zazwyczaj z tłumaczenia z obcych języków przez totalnych ignorantów :)

Mam tez pewne podejrzenia, że część opinii zajadłych wrogów pewnych narzuconych nam przez UE rozwiązań to kłamstwa rozpowszechniane w dobrej wierze i ze szczerych pobudek, i bynajmniej nie mam tu na myśli petów gaszonych na szyjach modlących się kobiet:)

Tylko że ja już za stary jestem żeby ekscytować się urzędniczymi pomysłami nowych światłych regulacji rynku wspólnoty, tyle głupot się przeżyło to i te sie przeżyje i naprawdę mam w dupie czy często zapalana świetlówka w kiblu przepali się za rok czy za miesiąc, kupię sobie nową świetlówkę albo żarówkę 60W jak jeszcze będą w sprzedaży albo będę srał przy świeczce.

Data: 2010-11-01 09:21:46
Autor: pawell32
TV LCD - zu ycie pr du
W dniu 31.10.2010 23:11, Padre pisze:
[...]

po pierwsze piszesz o pomiarze świetlówek kompatowych, które o ile
pamiętam startują na zimno.
na halach produkcyjnych, są proste z zapłonikiem.
nie mam takiej by pomierzyć, ale w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami
(szczególnie ilości) oszczędności są spore.

ja u siebie w warszanie nad stolem miełem 3 małe (autobusowe)
świetlówki zasilane 24V. jedna ponbierała ok 0,5A, co daje ok 12W.
nie wiem czy jedna żarówka 60 W by mi tam wystarczyła, a dodatkowo
w razie "w" mogłem świcić z aku ;-)

Data: 2010-11-06 22:18:10
Autor: Tomy M.
TV LCD - zu ycie pr du
W dniu 2010-11-01 09:21, pawell32 pisze:

[...]

   Chociaż nie mogę o tym wiedzieć to mogę się założyć że
nosisz okulary.
   Miejsca pracy nie wolno oświetlać jarzeniówką. Przestrzegam
tego i mam doskonały wzrok mimo 16 letniego siedzenia
przy komputerze.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-01 12:49:23
Autor: Jingiel
TV LCD - zu ycie pr du

Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.

Sprawdziłeś to, czy wyczytałeś w jakimś poradniku gospodyni i pieprzysz bez sensu?

Jingiel

Data: 2010-11-01 19:09:10
Autor: Cavallino
TV LCD - zu ycie pr du
Użytkownik "Jingiel" <xxxQ@xxx.xxx> napisał w wiadomości news:iam9g4$bu1$1inews.gazeta.pl...

Świetlówki żrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty.

Sprawdziłeś

Włącz się następny raz za tydzień z takimi samymi pytaniami na które odpowiedzi już dawno padły.

Data: 2010-11-02 18:39:21
Autor: BearBag
TV LCD - zużycie prądu

[...]

Tak jak pisałem cała ta oszczednośc na ładowarkach do komorek gówno da
jeśli raz zapomnimy wyłaczyć zarówkę na noc np w łazience. Aż mnie zgina
jak słysze w mediach ile to można zaoszczędzić na wyjąciu ładowareczki z
gniazdka zaraz po ładowaniu. To że 10mln ludzi codziennie pali w swoim aucie (zupelnie niepotrzebnie) w
sumie ponad 100Wattowe zarówki to już nikt nie wspomni. Ta energia przeciez
bierze się ze słonca ....
Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-06 22:19:52
Autor: Tomy M.
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-02 18:39, BearBag pisze:

To że 10mln ludzi codziennie pali w swoim aucie (zupelnie niepotrzebnie) w
sumie ponad 100Wattowe zarówki to już nikt nie wspomni. Ta energia przeciez
bierze się ze słonca ....

Kumaci już dawno mają światła dzienne LED :-)
Nie tyle ze względu na oszczędność paliwa co
oszczędność akumulatora i wygodę (automatyka).

--

Tomy M.

Data: 2010-10-31 19:13:14
Autor: L
TV LCD - zu?ycie pr?du

Użytkownik "Padre" > Mierzyłeś czy powtarzasz po rewelacjach z brukowców,
zbaczamy w meandry NTG ale: nie wiem co rozumiesz pod pojęciem brukowce - czytam od tygodników wzwyż i poradniki branzowe a nie gazety po 0.5zł... odnosnie pytania - miernik cęgowy w łapki , zdemontuj mechanicznie wyłącznik oprawy/opraw jarzeniowych i zmierz płynacy prąd, watomierz w łapki i dowolnie , chocby z poziomu tb zasil obwód opraw jarzeniowych i przekonasz się że wcale to tak super oszczędnie nie jest . Ba , zmierz prąd oprawy np okj236 czyli oprawa z dwoma swietlówkami po 36W ile te 72W zżera energii , także z wyeksploatowanymi rurami- nie swiecą a ile energii zżera . Zmierz prad rozruchu i pracy opraw z balastem indykcyjnym a opraw z balastem elektronicznym - może wówczas przestaniesz imputować komuś czytanie gazet które ty uważasz za be lub słuchanie radia które jest OK ;) Czy kazdego kto nie ma twego swiatopoglądu musisz z definicji uważać za antagonistę ?

Data: 2010-10-31 20:00:04
Autor: Padre
TV LCD - zu?ycie pr?du
  Czy kazdego kto
nie ma twego swiatopoglÂądu musisz z definicji uwaÂżaĂŚ za antagonistĂŞ ?

Sugerujesz że zużycie prądu przez świetlówki na rozruchu to kwestia światopoglądu?

Ja tylko pytałem jak długo wg. Ciebie te świetlówki pobierają znacząco większy prąd bo moja praktyka nie potwierdza tych rewelacji stawiających pod znakiem zapytania sens używania świetlówek?

Jeśli we własnym poście piszesz "zobacz sobie" to może łaskawie darujesz innym wykonywanie pomiarów skoro posiadasz taka cenna wiedzę i sam napiszesz jaki to rząd wielkości, przecież jeśli pomylisz się nawet o 50% to nikt cie nie będzie z tego rozliczał.

Data: 2010-10-31 21:01:32
Autor: Padre
TV LCD - zu?ycie pr?du
miernik cêgowy w ³apki , zdemontuj mechanicznie wy³¹cznik
oprawy/opraw jarzeniowych i zmierz pÂłynacy prÂąd, watomierz w Âłapki i
dowolnie , chocby z poziomu tb zasil obwĂłd opraw jarzeniowych i przekonasz
siĂŞ Âże wcale to tak super oszczĂŞdnie nie jest

No dobrze, właśnie zakończyłem pomiary:

Świetlówka kompaktowa EcoNomi 20W całkowicie zimna w chwili załączenia

10sek - 87mA
30sek - 97mA
1min - 94mA
2min - 92mA
3min - 90mA
4min - 88mA
5min - 88mA
6min - 87mA
7min - 87mA
8min - 86mA
10min - 86mA
15min - 86mA

no faktycznie tragedia, 10% większy prąd przez pierwsza minutę i 2% większy przez kolejne 7 minut...

Może warto by artykuł do jakiegoś pisma branżowego wysmażyć, ciekawe jaką mają wierszówkę może zarobię na rozruch swoich prądożernych świetlówek...

Data: 2010-11-01 06:57:29
Autor: Bartłomiej Zieliński
TV LCD - zu?ycie pr?du
Użytkownik Padre napisał:
no faktycznie tragedia, 10% większy prąd przez pierwsza minutę i 2%
większy przez kolejne 7 minut...

Czy 10% to wielka tragedia, to kwestia umowy. Ale niektórzy piszą, że w miejscach, gdzie często włącza się i wyłącza światło, stosowanie świetlówek nie ma sensu. Może ze względu na ich trwałość, ale nawet jeśli pobiera przez kilka minut 22-25W, to i tak jest to mniej niż 100W normalnej żarówki.

Data: 2010-11-01 08:53:00
Autor: pawell32
TV LCD - zu?ycie pr?du
[...]

to wynika z konstrukcji. śwoetlowka zasilana jest z przetwornicy
(235 -- -> 400) i to one często nie wytrzymują częstego włączania
i wyłączania

Data: 2010-11-01 09:14:18
Autor: pawell32
TV LCD - zu?ycie pr?du
W dniu 31.10.2010 21:01, Padre pisze:
[...]

nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić? mylność podawanych różnic
poboru pomiędzy startem a pracą?
zasadność ich urzycia?
w tej chwili mierzę zużycie świetlówki kompaktowej 11 W, ktora zastąpiła mi tradycyjną 75 W.
przy starcie pobierała 12 W, po kilku mintach 9,5.
żeby nie być gołosłownym wkręciłem na chwilę tradycyjną 60W,
swiatła nieco mniej, prąd - 62 W.
i to jest jedyny powód przejścia na te źródła światła.

Data: 2010-11-01 21:23:44
Autor: Padre
TV LCD - zu?ycie pr?du

nie bardzo rozumiem co chcesz udowodnić? mylność podawanych różnic
poboru pomiędzy startem a pracą?

Wystarczy uważnie czytać watek żeby wiedzieć, starałem się obalić ostatnio lansowaną teorię że świetlówka w pierwszej minucie lub nawet dłużej zużywa więcej prądu niż jej odpowiednik żarowy, oczywiscie kwestie trwałości pomijam bo nie o nią chodziło w tym wyliczeniu.

1Cyt.:
"Jak uzywasz czĂŞsto aczkolwiek na krĂłtko oswietlenia jarzeniowego - zobacz
sobie ile zimne ÂświetlĂłwki zÂżerajÂą prÂądu itd itp."

2Cyt.:
  "ŚwietlĂłwki Ĺźrą prąd, ale na zimno, bezpośrednio po odpaleniu.
Jak włączasz na minutę, to zeżrą Cię koszty."

Data: 2010-11-01 21:33:53
Autor: pawell32
TV LCD - zu?ycie pr?du
W dniu 01.11.2010 21:23, Padre pisze:

[...]

ja o tym nie słyszałem.

Data: 2010-11-01 18:47:30
Autor: Jingiel
TV LCD - zu?ycie pr?du

\odnosnie pytania - miernik cęgowy w łapki

a po cholerę mi miernik cęgowy???

[...]

No to cię kolego zaskoczę, bo akurat mierzyłem oczywiście z uwzględnieniem cosinus fi, bo mówimy o mocy czynnej, ponieważ taka nas interesuje i powiem ci, że taka świetlówka pobiera 38W. A jeśli ty mówisz o mocy biernej to oczywiście, że będzie ona większa. Przy okazji sceptycznie pochodziłbym do tych pomiarów wykonanych chińskim miernikiem kupionym w biedronce za 30 zł/

Jingiel

Data: 2010-11-07 11:42:23
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 29.10.2010 22:54, Cavallino pisze:
Notebook - 20-30 W (zapewne przy czymś co by obciążyło procek, czyli
jakiejś grze wyszłoby sporo więcej).

coś mało. Asus A52 - 15,6 cala - podświetlenie led, podczas ładowania
ok 60W. Różnica pomiędzy pełną a min jasnością ok 6-8 W

Data: 2010-11-07 11:44:58
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd68252news.home.net.pl...
[...]

Może większość to ładowanie, ja mam notebooka praktycznie non stop podłączonego do prądu, więc mógł nie zmierzyć poboru przy ładowaniu.

Data: 2010-11-07 12:27:43
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 07.11.2010 11:44, Cavallino pisze:
[...]

bez ładowania 33W.
co ciekawe, różnica pomiędzy zgaszonym, a min podświetleniem tylko 1W

Data: 2010-11-07 14:03:11
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd68cf2$1news.home.net.pl...
[...]

Pewnie masz mocniejszy procek.
Ja mam jakieś Core Duo, ale bardzo wolnego, więc pewnie mniej żre.

Data: 2010-11-07 14:19:22
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 07.11.2010 14:03, Cavallino pisze:
Pewnie masz mocniejszy procek.
Ja mam jakieś Core Duo, ale bardzo wolnego, więc pewnie mniej żre.

przy 33W był nieco obciążony.
normalna praca 25-26W

Data: 2010-11-07 14:19:02
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd6a71c$1news.home.net.pl...
W dniu 07.11.2010 14:03, Cavallino pisze:
Pewnie masz mocniejszy procek.
Ja mam jakieś Core Duo, ale bardzo wolnego, więc pewnie mniej żre.

przy 33W był nieco obciążony.
normalna praca 25-26W

Jasne, ale LED na matrycę żre mniej prądu niż mój, więc na czymś innym musi go zużyć więcej.

Data: 2010-11-07 14:02:46
Autor: Leszek
TV LCD - zużycie prądu
[...]

Mój Samsung 46' LCD zużywa w trybie standard 168 W.
Monitor Samsung 25,5' w optymalnym trybie Internet - 59 W.
Amplituner stereo Yamaha - zużycie zmienne 20-50 W (przeciętnie dwadzieścia parę).
Turbodekoder N-ki - cały czas 25 W.
Komp z grafiką GTX 275 i prockiem Phenom II x4 - około 150 W w idle i 210-320 W w grach.

Data: 2010-11-07 14:12:44
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "Leszek" <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Komp z grafiką GTX 275 i prockiem Phenom II x4 - około 150 W w idle i 210-320 W w grach.

Czyli dużo, dużo więcej niż mój htpc (86W przy oglądaniu materiału HD).
Co potwierdza że miałem na niego niezły pomysł, energooszczędny proc AMD, grafika HD zintegrowana, obudowa htpc, czyli nie robiąca hałasu, a mimo to tania.

Data: 2010-11-07 16:20:25
Autor: Leszek
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-07 14:12, Cavallino pisze:
[...]

Mój Popcorn Hour A-200 pobiera 9 W :-)

Data: 2010-11-07 16:22:19
Autor: Leszek
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-07 16:20, Leszek pisze:

Mój Popcorn Hour A-200 pobiera 9 W :-)

Przy włączonym dysku dokładnie 14 ;-)

Data: 2010-11-07 14:24:34
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 07.11.2010 14:02, Leszek pisze:
Turbodekoder N-ki - cały czas 25 W.

u mnie spada do 17W

Data: 2010-11-07 16:39:45
Autor: Leszek
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-07 14:24, pawell32 pisze:
W dniu 07.11.2010 14:02, Leszek pisze:
Turbodekoder N-ki - cały czas 25 W.

u mnie spada do 17W

Może dysk się wyłącza po wyłączeniu pilotem, gdy nie pobiera VOD. Kiedy mierzyłem wyłączenie pilotem powodowało spadek tylko o 1 W.

Data: 2010-11-07 18:11:37
Autor: Leszek
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 2010-11-07 16:47, pawell32 pisze:
[...]

To nie wiem. Mierzyłem miernikiem pożyczonym, ale dobrym, bo pobór prądu przez TV zmierzył co do Wata, tak jak jest napisane w specyfikacji.

Data: 2010-11-07 14:22:08
Autor: pawell32
TV LCD - zużycie prądu
W dniu 29.10.2010 22:54, Cavallino pisze:
Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

dużo. sony 32cale 90W, 40 cali 120W

Data: 2010-11-07 22:58:00
Autor: Cavallino
TV LCD - zużycie prądu
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4cd6a7c1$1news.home.net.pl...
W dniu 29.10.2010 22:54, Cavallino pisze:
Kupiłem miernik zużycia energii w Netto i mogę się podzielić obserwacjami.

TV LCD 32 cale (Sharp P55) zużywa ok 120 W energii.

dużo.

Jak widzisz wszystko zależy od ustawień.
Może być i 36W. ;-)

TV LCD - zużycie prądu