TV-SAT zbiorcza?

Data: 2010-08-22 16:38:26
Autor: Maxi
TV-SAT zbiorcza?
Witam ponownie! Czy kto¶ z Was może pochwalić się zbiorcz± instalacj± TV-SAT w blokach lub całym osiedlu?
Ponoć s± już takie rozwi±zania, że mieszkaniec podł±cza tylko sam tuner wprost do gniazdka....

Data: 2010-08-23 01:46:15
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
Maxi wysmarował/a:

[...]

S± takie. To instalacje na multiswitchach - poczytaj:
http://www.dipol.com.pl/dobierajac_multiswitch___bib20.htm
http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenowych_z_zastosowaniem_multiswitchy_11m.htm

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... japkoo@idea.net.pl

Data: 2010-08-23 12:43:26
Autor: Rafał
TV-SAT zbiorcza?
to ja tego nie rozumiem
przeciez antene daj± za 1zł :)

Data: 2010-08-23 18:30:37
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
Rafał wysmarował/a:

to ja tego nie rozumiem
przeciez antene daj? za 1zł :)

Co jest bardziej estetyczne i wygodniejsze w utrzymaniu? Jedna antena
na dachu na cały blok wraz z instalacj± multiswitchow± czy połowa
balkonów i dachu upstrzona antenami, każda z innej parafii?

Data: 2010-08-23 19:53:24
Autor: Melody
TV-SAT zbiorcza?
Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <japko@idea.net.pl> napisał w wiadomo¶ci
Maxi wysmarował/a:
[...]

Hmmm... w teorii wiem, że s±, ale czy macie lub widzieli¶cie to rozwi±zanie w blokach? Bo ja nie :)

Data: 2010-08-24 22:18:15
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
Melody wysmarował/a:

Hmmm... w teorii wiem, że s±, ale czy macie lub widzieli¶cie to rozwi±zanie
w blokach? Bo ja nie :)

W PRLowskich blokowiskach to rzeczywi¶cie raczej nie. Ale powoli
staje się to standardem w nowym budownictwie (nie tym od JW
Destruction ;)) oraz hotelach, pensjonatach.
Sam znam nowy blok na warszawskim Ursynowie, gdzie w każdym
mieszkaniu s± min. dwa gniazda sat z HotBirdem i Astr±, instalacja na
multiswitchach i jedna duża antena na dachu.

Data: 2010-08-25 15:28:05
Autor: Robek
TV-SAT zbiorcza?
W dniu 2010-08-24 22:18, Tomasz Jabłczyński pisze:
Melody wysmarował/a:

Hmmm... w teorii wiem, że są, ale czy macie lub widzieliście to rozwiązanie
w blokach? Bo ja nie :)

W PRLowskich blokowiskach to rzeczywiście raczej nie. Ale powoli
staje siÄ™ to standardem w nowym budownictwie (nie tym od JW
Destruction ;)) oraz hotelach, pensjonatach.
Sam znam nowy blok na warszawskim Ursynowie, gdzie w kaĹĽdym
mieszkaniu sÄ… min. dwa gniazda sat z HotBirdem i AstrÄ…, instalacja na
multiswitchach i jedna duĹĽa antena na dachu.

W nowym bloku wlasnie oddawanym W-wa, do każdego lokalu: 2x skrętka komputerowa, koncentryk na kablówkę, nitka światłowodu do wszystkiego :)
(net, tv itp.)
Na ścianach, balkonach nic nie zamontujesz, ja chcesz klimatyzacje w mieszkaniu: sprężarka w piwnicy, rury szachtami.

Data: 2010-08-26 18:10:47
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
Robek wysmarował/a:

[...]

Strzelam: Dereniowa rĂłg PĹ‚askowickiej? ;)

Data: 2010-08-28 00:05:54
Autor: Robek
TV-SAT zbiorcza?
W dniu 2010-08-26 18:10, Tomasz Jabłczyński pisze:
Robek wysmarował/a:

[...]

Cholera jasnowidz jakis czy co? :)

Data: 2010-08-28 01:11:45
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
Robek wysmarował/a:

[...]

Po prostu niestety mało jest inwestycji na tak wysokim poziomie.
Królują za to developerskie badziewia, gdzie często nie przewidziano
nawet instalacji TV kablowej, co w efekcie powoduje przyozdobienie
kaĹĽdego balkonu wÄ…tpliwej urody talerzem.

Jest to o tyle ciekawe, ĹĽe inwestycjÄ™ przy Dereniowej/PĹ‚askowickiej
realizuje typowa spółdzielnia - SMB Imielin, której nie podejrzewałem
wcześniej o tak przyszłościowe myślenie (ethernet, światłowód....).

Data: 2010-08-27 08:17:38
Autor: choczsz
TV-SAT zbiorcza?
On 24 Sie, 22:18, Tomasz Jabłczyński <ja...@idea.net.pl> wrote:
Melody wysmarował/a:

> Hmmm... w teorii wiem, że s±, ale czy macie lub widzieli¶cie to rozwi±zanie
> w blokach? Bo ja nie :)

A ja tak. Mam u siebie na osiedlu. 10 bloków i 1 antena. W kazdym
mieszkaniu 1 gniazdo TV-SAT.
Z tego co sie orientuje to jest tam sygnal tylko z sat. Hot-bird, co
wystarcza jesli korzysta sie z ofert polskich platform (C+, CP, N,
TNK)
Indywidualne anteny ludzie sobie tez pozakladali, ale jest ich
doslownie kilka na calym osiedlu - nie wiem po co ale wyobrazam sobie
ze ktos chce miec podwojny czy inny powielokrotny konwerter
(nagrywanie, kilka dekoderow itp) lub ustawia na inne satelity.
W kazdym razie ja uzywam gniazdka do CP i dziala juz od 4 lat bez
zarzutu.
Taka instalacja zbiorcza ma wiele zalet. np. moje ulokowanie
mieszkania (naroznik polnocno-wschodni) praktycznie uniemozliwia
montaz anteny wycelowanej w satelite hot-bird i astra1. Nie trzeba tez
indywidualnie montowac i konserwowac anten.
Wada to jest taka, ze gniazdo jest pojedyncze, zatem zdaje sie ze
trzeba zapomniec o wielu dekoderach w 1 mieszkaniu, nagrywaniu/
odbieraniu roznych programow itp.

W PRLowskich blokowiskach to rzeczywi¶cie raczej nie. Ale powoli
staje się to standardem w nowym budownictwie (nie tym od JW
Destruction ;))

No to sie zdziwisz, osiedle stawialo wlasnie JWC 4-5 lat temu.

Data: 2010-08-28 01:23:54
Autor: Tomasz Jabłczyński
TV-SAT zbiorcza?
choczsz wysmarował/a:

[...]

OK - odszczekuję :) Nie zmieniam jednak swojego zdania o tym
developerze.