TV cyfrowa - brak niektórych kanałów

Data: 2013-03-07 12:27:18
Autor: Radwel
TV cyfrowa - brak niektórych kanałów
Kilka dni temu kupiłem i zainstalowałem odbiornik cyfrowy (Ferguson)
Nie wiem czemu ale nie odbierają mi niektóre kanały.
Widzę i słyszę kanały TVP1, TVP2, Polonia, Historia, Kultura, Disco, ATM ... ale nie widzę obrazu tylko słyszę (z przerwami) np. TVN, Polsat, TV4.
Czy jeśli jestem z miasta 60 tys. mieszkańców wystarczy przekierować antenę we właściwą stronę (popatrzę na inne :-) czy trzeba robic cos innego?
Czy wystarczy bawic sie kierowaniem antena (jak było przy tv analogowej) czy trzeba jakichs urządzen?

Data: 2013-03-07 12:34:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 7 Mar 2013 12:27:18 +0100, Radwel napisał(a):

Nie wiem czemu ale nie odbierają mi niektóre kanały.

Nazwa miejscowości, antenowe warunki lokalne (piętro, rodzaj budynku, wolne
kierunki), jaka antena precyzyjnie, jakie kanały są odbierane bez "..."
tylko w całości. Może się da wtedy zdiagnozować.
--
Jacek

Data: 2013-03-07 13:46:37
Autor: Radwel
[...]

Brwinow k. Warszawy, piętro IV, blok, praktycznie we wszystkich kierunkach cos sie buduje ale nie ma tak, ze nic nie widac.
Indywidualna antena na dachu bloku jakas stara - ma moze z 10 albo wiecej lat.
Czy przy nadawaniu cyfrowym nie powinno byc tak ze albo wszystko albo nic - widac i slychac.

ps. Czasami na kanalach typu TVP1 albo 2 czy polonia pojawiaja sie "zaciecia", kwadraciki ...
Kanaly Polsatu albo TVN i TV4 nie są widoczne. Słychać tylko dzwięk a na dole ekranu widać opis programu aktualnego i przyszłego.

Data: 2013-03-07 14:37:34
Autor: Maciej Bebenek
"Radwel" <Jastrunow@wp.pl> wrote:
[...]

Antena na Łazy i powinno być dobrze. Przy odległości 14 km nie ma opcji,
żeby nie działało.

Data: 2013-03-07 17:14:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 7 Mar 2013 13:46:37 +0100, Radwel napisał(a):

Indywidualna antena na dachu bloku jakas stara - ma moze z 10 albo wiecej lat.

Zdemontować, przejrzeć, może wymienić symetryzator, posmarować wazeliną,
uszczelnić. Może trzeba też wymienić kabel. Po 10 latach ja bym wymienił :)
Azymut ustawić jakieś 70 st (Raszyn) i powinno biegać.
--
Jacek

Data: 2013-03-07 18:36:11
Autor: Maciej Bebenek
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

Jak stara, to pewnie na pajac jest ustawiona. Trzeba przekręcić na
południe.

Data: 2013-03-08 09:25:10
Autor: Kamil
Użytkownik "Radwel" napisał:

Indywidualna antena na dachu bloku jakas stara - ma moze z 10 albo wiecej
lat.

Wiek już podałeś. Podaj jeszcze płeć i PESEL. Jesteś niepoważny. Wezwij
fachowca i nie zawracaj d...

BZPZDR

Data: 2013-03-07 18:14:13
Autor: Arek.
TV cyfrowa - brak niektórych kanałów
Kilka dni temu kupiłem i zainstalowałem odbiornik cyfrowy (Ferguson)

podaj symbol tego tunera

Arek.

Data: 2013-03-08 18:56:46
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-07 12:27, Radwel pisze:
[...]

Za słaby sygnał dociera do odbiornika. Przyczyną może być przewód, złączki, badź sama antena. Przegląd zacząłbym od złączek  - rozebrać, sprawdzić  czy niema zwarcia..

Data: 2013-03-21 08:48:00
Autor: t-1

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomości
Za słaby sygnał dociera do odbiornika. Przyczyną może być przewód, złączki, badź sama antena. Przegląd zacząłbym od złączek  - rozebrać, sprawdzić  czy niema zwarcia..

plus wzmacniacz

TV cyfrowa - brak niektórych kanałów