TV i jednocześnie monitor

Data: 2011-03-10 10:57:43
Autor: Budzik
TV i jednocześnie monitor
Witam
Planuje zakup TV, który chciałbym jednocześnie uzywać jako monitor komputerowy.
Wybór to LCD.

I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój) a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +- metra.

Wybór padł na 32 cale, ale zastanawiam się czy istnieje mozliwosc, aby w trbie pracy PC korzystać tylko z czesci monitora.
Dzieki temu Tv ogladałbym np. na 42 calach a w trybie monitor obszar zmniejszyc tylko do 32 cali.
Da się tak?

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2011-03-10 12:14:20
Autor: RadoslawF
TV i jednocześnie monitor
Dnia 2011-03-10 11:57, Użytkownik Budzik napisał:
Witam
Planuje zakup TV, który chciałbym jednocześnie uzywać jako monitor komputerowy.
Wybór to LCD.

Nie ma problemu, tylko wielkość dobierz pod monitor,
odradzam coś większego niż dwadzieścia kilka cali.
No i patrz na rozdzielczość bo jak zaoszczędzisz i kupisz
HDready zamiast HD to praca przy komputerze będzie na tym
przykra.

I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój) a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +- metra.

Zapomnij. Chcesz duży TV to kup oddzielny monitor do kompa.

[...]

Generalnie to już zależy od kompa i jego oprogramowania tyle
że z punktu widzenia użytkownika zamiast ekranu 1900x1200 będziesz
używał jego fragment np. 1330x786 a to kompletny idiotyzm.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-10 12:57:45
Autor: Latet
TV i jednocześnie monitor
[...]

Jeśli rzeczywiście uprzesz się przy używaniu TV jako monitora, to nie podłączaj go do wyjścia hdmi karty graficznej, ale do wyjścia DVI, kablem DVI (po stronie TV daj przejściówkę DVI->hdmi). Unikniesz w ten sposób przykrych problemów z opóźnieniami. U mnie jest np. tak że każdy ruch myszką jest odwzorowany ruchem kursora na ekranie TV z opóźnieniem rzędu 0,25 sek a może i więcej. To bardzo dużo! Bardzo utrudnia klikanie i w ogóle - porażka.

Wielkosć tego opóźnienia zależy też od paru innych rzeczy, takich jak wybrana częstotliwość odświeżania, rozdzielczość, głębia kolorów itp. No i pewnie od konkretnej karty graficznej. Mam nadzieję, że istnieją takie, których ten problem nie dotyczy. Mojej GT-240 niestety dotyczy. I choć nie używam TV jako monitora, to problem opóźnienia jest dokuczliwy w filmach (desynchronizacja), jeśli dźwięk wypuszczam nie przez HDMI, ale prosto z kompa do amplitunera.

Przy podłączeniu TV do wyjścia HDMI karty graficznej mam też bardzo ograniczone możliwości wyboru głębii kolorów i częstotliwości odświeżania przy danej rozdzielczości. Np. pełną głębię kolorów (32 bit) przy full HD mogę uzyskać tylko przy częstotliwości 24 Hz (a chciałbym więcej, bo przy 24 Hz opisane opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru tylko głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów). Ciekawe jednak, że problem nie dotyczy aplikacji wyświetljących filmy - obraz w filmach jest OK.

Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych.

latet

Data: 2011-03-10 14:09:40
Autor: Grzegorz Prędki
TV i jednocześnie monitor

Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach
graficznych.

GTX 470 SOC i tv LG32LD465 - nie wystepuje zadne z opisywanych przez Ciebie zjawisk. Jak dla mnie 32cale swietnie spisuja sie jako monitor. DO tego tv jest na matrycy IPS a kosztowal okolo 1,4kpln.

Data: 2011-03-10 15:32:28
Autor: Przesmiewca
TV i jednocześnie monitor
Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

[...]

Ja na codzien w domu pracuje na monitorze 23 cale 1920x1080, ale czasami
podlaczam  komputer pod TV 32 cale 1920x1080 i powiem tak: nie jest zle,
ale jednak piksel jak dla mnie jest za duzy i wole zdecydowanie prace na monitorze.

Data: 2011-03-10 15:50:11
Autor: qwerty
TV i jednocześnie monitor
Użytkownik "Latet"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilaelp$hov$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Kolejny "specjalista". Zainstalowałeś chociaż sterowniki? Czemu na ati 3650 pro na agp mam podłączony tv i monitor (oba na 1920x1080 przy 60 Hz i 32 bit. palecie)? Nie mam twojego opóźnienia? Skonfigurowałeś tv odpowiednio (profil PC)?

Data: 2011-03-10 20:14:54
Autor: Latet
TV i jednocześnie monitor
[...]

Bez komentarza.

Czemu na ati 3650 pro na agp mam podłączony tv i monitor (oba na 1920x1080
przy 60 Hz i 32 bit. palecie)? Nie mam twojego opóźnienia?

Może dlatego, że to całkowicie inna karta?
Chętniej przeczytałbym jak się pozbyć problemu na GT240 podłączanego przez wyjście HDMI.
Kartę mam od ok. roku. W tym czasie 3 czy 4 razy pokusiłem się o najnowsze sterowniki, w nadziei, że to coś zmieni. Ale zawsze jest tak samo.

Skonfigurowałeś tv odpowiednio (profil PC)?

Sprawdzałem na wszystkich profilach TV, w tym na PC, Games. Testowalem wszystkie
ustawienia w TV (początkowo byłem pewny, że problem jest z winy TV). Bez efektu.

latet

Data: 2011-03-10 17:25:20
Autor: Leszek K.
TV i jednocześnie monitor
Dnia Thu, 10 Mar 2011 20:14:54 +0100, Latet napisał(a):

Chętniej przeczytałbym jak się pozbyć problemu na GT240 podłączanego przez wyjście HDMI.

Bez żadnego kombinowania GT240 podpięta kablem DVI-HDMI do LG 42' nie
wykazuje problemów podanych przez Ciebie.

Data: 2011-03-11 09:43:35
Autor: Latet
TV i jednocześnie monitor
Bez żadnego kombinowania GT240 podpięta kablem DVI-HDMI do LG 42' nie
wykazuje problemów podanych przez Ciebie.

No wlasnie - czyli potwierdzasz mój opis problemu. Jak pisałem - jeśli podłącza się przez wyjście DVI, to problemu nie ma. Spróbuj może dla porównania podłączyć przez wyjście hdmi (jesli Twoja GT240 je ma) i zobaczysz co wtedy.

latet

Data: 2011-03-10 23:04:05
Autor: Leszek K.
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 11 Mar 2011 09:43:35 +0100, Latet napisał(a):

[...]

Ta karta ma tylko DVI i VGA, ale obok stoi drugi komputer z HD4870
i na tym można kombinować - nie ma najmniejszej różnicy.

Data: 2011-03-10 20:26:30
Autor: qwerty
TV i jednocześnie monitor
Użytkownik "Latet"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilb7vm$k8r$1@inews.gazeta.pl...
Może dlatego, że to całkowicie inna karta?

Sam napisałeś: "Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych.". Odp.: problemu nie ma. Sprawdź na innym systemie - na 98,6% nie będzie problemu z paletą kolorów.

Kartę mam od ok. roku. W tym czasie 3 czy 4 razy pokusiłem się o najnowsze sterowniki, w nadziei, że to coś zmieni. Ale zawsze jest tak samo.

Kiedyś ati nie potrafiło pisać sterowników, teraz "zieloni". :)

Sprawdzałem na wszystkich profilach TV, w tym na PC, Games. Testowalem wszystkie
ustawienia w TV (początkowo byłem pewny, że problem jest z winy TV). Bez efektu.

Pochwal się jaki masz telewizor, że ma taki duży input lag.

Data: 2011-03-11 00:22:58
Autor: Latet
TV i jednocześnie monitor
Pochwal się jaki masz telewizor, że ma taki duży input lag.

To nie jest input lag telewizora. To jest output lag portu hdmi karty graficznej. Wlasnie się o tym ostatecznie przekonałem - zamiast kabla hdmi połączyłem oba urządzenia kablem DVI (od strony TV przejściówka dvi-- >hdmi). Efekt - zero opóźnień. A przecież od strony TV to ten sam port hdmi!

latet

Data: 2011-03-12 12:46:07
Autor: Michal Lukasik
TV i jednocześnie monitor
Dnia 10.3.2011, Latet napisał(a):

[...]

Na nV GF7900GS (stary, ale jary - nie gram), monitorze (SXGA) i TV
(FullHD) podłączonych przez DVI-D żaden z powyższych problemów nie
występuje.
- --
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2011-03-12 23:05:15
Autor: Latet
TV i jednocześnie monitor
[...]

Powinienem był napiać inaczej:

Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych nVidia wyposażonych w wyjście hdmi, przy podłaczeniu TV właśnie przez wyjście hdmi.

Bo, że przez wyjście DVI działa dobrze, to już wiem od początku. Ale i tak bardzo dziękuję za odpowiedzi.

latet

Data: 2011-03-10 17:45:40
Autor: Radosław Sokół
TV i jednocześnie monitor
W dniu 10.03.2011 11:57, Budzik pisze:
I teraz mam problem, bo chciałbym miec jak najwiekszy Tv (dosc duży pokój)
a jednoczesnie wygodnie pracować na nim jako na monitorze z ogległości +-
metra.

Czyli max 24 cale gdzieś.

Osobiście jestem *przeciwko* łączeniu funkcji TV i monitora,
bo nie da się ich spełnić z wymaganą ergonomią bez kompromisów.

Wybór padł na 32 cale, ale zastanawiam się czy istnieje mozliwosc, aby w
trbie pracy PC korzystać tylko z czesci monitora.

Nie, rozdzielczość TV LCD jest stała i zgodna z HD, a obraz
będzie wypełniał całą powierzchnię.

Dzieki temu Tv ogladałbym np. na 42 calach a w trybie monitor obszar
zmniejszyc tylko do 32 cali.

No to 42" czy 32"?

I choć pewnie ktoś znajdzie jakiś jeden model, który takie
coś będzie potrafił, ja jestem przekonany, że tak się nie
da.

Nie lepiej kupić TV taki, jaki jest potrzebny i uzupełnić
go 20"-22" monitorem? Przynajmniej będzie można pracować
na komputerze w czasie, gdy ktoś inny będzie chciał oglą-
dać telewizję.

Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

Data: 2011-03-10 18:25:21
Autor: qwerty
TV i jednocześnie monitor
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011031016455200@grush.one.pl...
Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

Podobno wraca moda na rozwiązania retro. ;)
Kiedyś podłączało się magnetowid, dziś STB, ale to już OT.

Data: 2011-03-13 22:48:13
Autor: Budzik
TV i jednocześnie monitor
Osobnik posiadający mail rsokol@magsoft.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

a ja myslałem, ze ta "moda" wróciła, od kiedy TV tak samo jak monitor Pc to LCD.

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi, również za te odnoszące się do moich potrzeb a nie do zagadnienia technicznego z pytania. niemniej potrzeby mam jasno sprecyzowane. :)

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2011-03-14 03:35:44
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Thu, 10 Mar 2011 17:45:40 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

(ciach...)
Swoją drogą myślałem, że czasy, kiedy komputer podłączało
się do telewizora minęły jakieś 20 lat temu.

Nie przesadzasz trochę? U kilkorga znajomych funkcjonuje rozwiązanie pt.
"dzieciak ogląda odtwarzaną z komputera bajkę czy film na TV, a w tym samym
czasie rodziciel grzebie sobie po necie korzystając z monitora". Co w tym
złego?

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-03-15 00:02:52
Autor: ąćęłńóśźż
TV i jednocześnie monitor
Z biedy, Panie, z biedy.

PS. Zapytać, czy nie ciasna klasztorna cela ;-))

-- -- -

Data: 2011-07-29 13:50:08
Autor: Radosław Sokół
TV i jednocześnie monitor
W dniu 14.03.2011 03:35, Przemysław Ryk pisze:
[...]

To, że praca w pobliżu grającego telewizora jest naprawdę
utrudniona? :)

Lepiej w jednym pokoju mieć telewizor z odrębnym odtwarza-
czem, a w drugim -- komputer z monitorem. I nie łączyć ze
sobą tych urządzeń. Tym bardziej, że telewizory są coraz
lepiej wyposażone i często takie zadania, jak odtwarzanie
zdjęć czy filmików z kart pamięci czy nośników USB mogą
wykonywać samodzielnie, bez podłączania komputera.

Data: 2011-07-29 14:01:47
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:50:08 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Słuchawki na uszy i po problemie. ;D

[...]

Tak też można. :)

[ House: Work smart, not hard.            ("House M.D. 3x19 Act Your Age") ]

Data: 2011-07-29 14:48:27
Autor: kamil
TV i jednocześnie monitor
On 29/07/2011 12:50, Radosław Sokół wrote:
[...]

Jak ci wszyscy ludzie w ruchliwych biurach pracują? Telefon dzwoni, pracownicy rozmawiają, kurierzy przechodzą, drzwi stukają. Straszne.

[...]

Lepiej gdyż ponieważ ty tak masz, więc jest to jedyne i słuszne rozwiązanie?

Idźmy dalej, miejmy też osobny odtwarzacz DVD do odtwarzania płyt DVD i osobny box do odtwarzania filmów z peendrive. W końcu "lepiej nie łączyć ze sobą tych urządzeń".

Trollujesz, czy co?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-29 16:51:47
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 14:48:27 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Bez możliwości siedzenia w słuchawkach na uszach, to bym się chyba wściekł…
Open space to zło.

(ciach...)

[ Kobieta nie Ĺźyczy swojemu wrogowi Ĺşle, ale jak najgorzej.                ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-07-29 16:00:03
Autor: kamil
TV i jednocześnie monitor
On 29/07/2011 15:51, Przemysław Ryk wrote:
[...]

Ja też bym się wściekł i takich firm unikam jak ognia. Ale ludzie jakoś pracują wydajnie i bez błędów obsługując klientów na froncie dużego banku, czy pracując w ruchliwym urzędzie.

Dzieciakowi czasem jakiś program z youtube albo BBC iplayer puszczam (taka telewizja publiczna przez internet, bo TV nie mam jako takiej w domu), nie wyobrażam sobie każdej sciągać, kopiować na USB i wtykać do odtwarzacza za każdym razem. O filmach z wypożyczalni online nie wspomnę, nie chce mi sie za każdym razem przerywać żonie pracy, żeby przyniosła swojego laptopa bo wg. Przemysława z Internetu komputer wpięty do TV to zuooooo. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-29 16:01:08
Autor: kamil
TV i jednocześnie monitor
On 29/07/2011 16:00, kamil wrote:
[...]

Tfu, Radosława, piątkowa niemoc twórcza. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-29 18:55:46
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:00:03 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Wiesz - open space to nie jedyny czynnik, który biorę pod uwagę. :) Czasami
na to dodatkowo wpływu się nie ma - była przeprowadzka mojej fabryki do
nowej siedziby i tak się trafiło, że jednak wylądowaliśmy w open space.
Trudno się mówi i rzeźbi się dalej. ;D

(ciach…)

[ Jeśli uwaĹźasz kobiety za słabą płeć, sprĂłbuj w nocy przeciągnąć          ]
[ kołdrę na swoją stronę.                     (znalezione gdzieś w necie ) ]

Data: 2011-07-29 19:19:48
Autor: qwerty
TV i jednocześnie monitor
UĹźytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3f18fwci00g$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Bez możliwości siedzenia w słuchawkach na uszach, to bym się chyba wściekł…
Open space to zło.

Człowiek przyzwyczai się do wszystkiego.

Data: 2011-07-29 19:35:46
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 19:19:48 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Albo zmieni miejsce pracy. :)

[ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrĂłb to sam.                      ]
[                                            (Jean-Baptiste Emmanuel Zorg) ]

Data: 2011-07-29 20:28:05
Autor: Rafał Łukawski
TV i jednocześnie monitor
On 2011-07-29 19:19, qwerty wrote:
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
Bez możliwości siedzenia w słuchawkach na uszach, to bym się chyba
wściekł…
Open space to zło.

Człowiek przyzwyczai się do wszystkiego.

Czyżby głos pracownika Sabre Polska? ;)

Data: 2011-07-29 21:05:45
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 20:28:05 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

Człowiek przyzwyczai się do wszystkiego.

Czyżby głos pracownika Sabre Polska? ;)

Albo Foxconna…

[ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie.       ]
[                                                    (Friedrich Nietzsche) ]

Data: 2011-07-29 18:53:30
Autor: miab
TV i jednocześnie monitor
W dniu 2011-03-10 11:57, Budzik pisze:
[...]

Jak poczekasz na Ultra HD to tak.
Na razie 32cale już szczególnie 42cale mają za duża plamkę do pracy z niedużej odległości.
Natomiast ja np. używam Monitora Samsung P2770HD 27cali i daje rade bardziej, a nawet bardo jako monitor, a nieco mniej jako telewizor ale wyścigi formuły I na Polsat HD DVB-T czy filmy HD daje radę z bliska oglądać. Z daleka jest może ciut przy mały.

miab

Data: 2011-07-29 19:35:46
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 18:53:30 +0200, miab napisał(a):

(ciach…)
[...]

Tak dla uściślenia - jaką masz rozdzielczość na tych 27"?

[ Tylko głupcy się nie zmieniają.                            (G. Zapolska) ]

Data: 2011-07-29 22:26:25
Autor: miab
TV i jednocześnie monitor
W dniu 2011-07-29 19:35, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 29 Jul 2011 18:53:30 +0200, miab napisał(a):

(ciach…)
Natomiast ja np. uĹźywam Monitora Samsung P2770HD 27cali i daje rade
[...]

HD jak w nazwie i specyfikacji ww. monitora czyli 1920×1080 pikseli

miab

Data: 2011-07-30 15:30:42
Autor: Przemysław Ryk
TV i jednocześnie monitor
Dnia Fri, 29 Jul 2011 22:26:25 +0200, miab napisał(a):

[...]

HD jak w nazwie

To akurat niewiele musi mówić. :)

i specyfikacji ww. monitora czyli 1920×1080 pikseli

OK. Dzięki za info. :)

[ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem,              ]
[ to dwa tygodnie.                                              (Garfield) ]

TV i jednocześnie monitor